Το «στοίχημα» να παραμείνει στην κορυφή ο ελληνικός εμπορικός στόλος – Νέοι ενεργειακοί κανονισμοί και το μέλλον της ναυτιλίας – Αναζητώντας Λύσεις για μηδενικές εκπομπές άνθρακα – Προς μια πράσινη ναυτιλία – Στρατηγικές και προκλήσεις στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών

Το «στοίχημα» να παραμείνει στην κορυφή ο ελληνικός εμπορικός στόλος

Δελφοί, 11 Απριλίου 2024 – H σημαντική προσφορά στην ελληνική κοινωνία και οικονομία, αλλά και οι δυνατότητες αξιοποίησης των ευκαιριών για τον ελληνικό εμπορικό στόλο, τον κορυφαίο στον κόσμο, τέθηκαν επί τάπητος, στο 9o Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, που πραγματοποιείται στους Δελφούς από τις 10 έως τις 13 Απριλίου και τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, κας Κατερίνας Σακελλαροπούλου. 

Έμφαση δόθηκε σε ζητήματα εκσυγχρονισμού, συνεργειών, επενδύσεων, καινοτομίας, εκπαίδευσης και περιβαλλοντικής βιωσιμότητας, καθώς και στην εμπέδωση καθαρών όρων σε παγκόσμιο επίπεδο, προκειμένου να κερδηθεί το στοίχημα για τις επόμενες δεκαετίες.

Ο κ. Κωστής Φραγκούλης Πρόεδρος στο «The International Propeller Club», στο Λιμάνι Πειραιά και Ιδρυτής, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος του «Franman Group» στην Ελλάδα ανέφερε χαρακτηριστικά, ότι η ελληνική ναυτιλία αποτελεί ένα παγκόσμιο success story για περισσότερο από 40 χρόνια. Επισήμανε την ανάγκη προώθησης των Ναυτιλιακών Συνεργατικών Σχηματισμών (Maritime Clusters) στους τομείς των υπηρεσιών και της βιομηχανίας, ενώ τόνισε τη δυναμική των ναυπηγείων ως μοχλό ανάπτυξης και μεγέθυνσης της ελληνικής ναυτιλίας. «Η ναυτιλία είναι μέρος του DNA, είναι μέρος της κοινωνίας και της οικονομίας μας» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Από την πλευρά του ο κ. Σταμάτης Τσαντάνης, Διευθύνων Σύμβουλος, της «Seanergy Maritime Holdings» στην Ελλάδα επισήμανε ότι σε όλες τις προκλήσεις, είτε είναι κρίσεις, είτε πανδημίες, ακόμα και εμπόλεμες καταστάσεις, η ναυτιλία προσφέρει καλές υπηρεσίες στον κόσμο, εξασφαλίζοντας την απρόσκοπτη μεταφορά πρώτων υλών, ενέργειας, αγαθών, έτσι ώστε ο κόσμος να έχει τη δυνατότητα να συνεχίσει να κινείται. Παράλληλα αναφέρθηκε στην ανάγκη για ενσωμάτωση «επαναστατικών» ιδεών σε επίπεδο ψηφιακού μετασχηματισμού και χρήση των νέων τεχνολογιών.

Ο κ. Γιάννης Κοτζιάς, Πρόεδρος στην Ελληνική Ένωση Ναυλομεσιτών & Ιδρυτικός Συνεργάτης, Xclusiv Shipbrokers, στην Ελλάδα, ανέλυσε την προσφορά της ελληνικής ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία και την κοινωνία, λέγοντας ότι αποτελεί σημαντικό μέρος της ελληνικής ταυτότητας, που προσφέρει υπερηφάνεια στην χώρα, αλλά και έμπρακτη υποστήριξη. Κάνοντας λόγο για την «ναυτοσύνη» ως βασική αξία των Ελλήνων, πρόσθεσε ότι αυτή προσφέρει μία πολύ δυνατή «φωνή» για την Ελλάδα σε επίπεδο lobbying τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε διεθνές επίπεδο. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην προσφορά της ελληνικής εφοπλιστικής κοινότητας σε επίπεδο υποτροφιών αλλά και σημαντικών φιλανθρωπικών ενεργειών. «Η ναυτιλία είναι προσαρμοστική και ανθεκτική. Ξέρουμε να προσαρμοζόμαστε και να αποφεύγουμε κρίσιμες αναταράξεις ακόμα και σε γεωπολιτικό επίπεδο», τόνισε, εκφράζοντας την αισιοδοξία του για το μέλλον.

Την παράμετρο της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας στη ναυτιλία ανέλυσε ο κ. Αλέξανδρος Παπαδημητρίου, Υπεύθυνος Στρατηγικής Ανάπτυξης GasLog, επισημαίνοντας ότι 80-90% του παγκόσμιου εμπορίου διακινείται από τον εμπορικό στόλο στις θάλασσες. Αφού ανέλυσε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τη χρήση του εμπορικού στόλου, τόνισε την ανάγκη για τη θέσπιση ξεκάθαρων όρων σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ αναφέρθηκε στις προκλήσεις για την ανανέωση του στόλου με σύγχρονα πλοία χαμηλών εκπομπών ρύπων.

Την ανάγκη η ναυτιλία να γίνει περισσότερο ελκυστική για τη νέα γενιά, μέσω της εκπαίδευσης και της παιδείας, επισήμανε από την πλευρά του ο κ. Αλέξανδρος Κ. Χατζηπατέρας SEVP Dorian LPG (USA)LLC / MD Dorian LPG Management Corp., στην Ελλάδα, συμπληρώνοντας τις επαγγελματικές δυνατότητες, που προσφέρει η συγκεκριμένη αγορά. Τέλος, έκανε λόγο για την ανάγκη εκσυγχρονισμού του επιπέδου του εμπορικού στόλου αλλά και την αναζήτηση χρηματοδοτήσεων για τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό του.

Συντονίστρια του πάνελ ήταν η κα Δανάη Μπεζαντάκου, Διευθύνουσα Σύμβουλος, Navigator Shipping, στην Ελλάδα, η οποία περιέγραψε την αξία της προσφοράς της ελληνικής εφοπλιστικής κοινότητας σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Μιλώντας για την γαλάζια οικονομία, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην ανάγκη προώθησης της σχετικής εκπαίδευσης και παιδείας, ιδιαίτερα όσον αφορά τη νέα γενιά, προκειμένου ο ελληνικός εμπορικός στόλος να παραμείνει στην κορυφή.

Photo 1 -Apr-11-2024-08-19-57-3167-AM
Αλέξανδρος Κ. Χατζηπατέρας, SEVP Dorian LPG (USA)LLC / MD Dorian LPG Management Corp.
Photo 2-Apr-11-2024-08-21-09-4863-AM
Σταμάτης Τσαντάνης, Διευθύνων Σύμβουλος, Seanergy Maritime Holdings
Photo 3 -Apr-11-2024-08-21-49-4820-AM
Γιάννης Κοτζιάς, Πρόεδρος, Ελληνική Ένωση Ναυλομεσιτών & Ιδρυτικός Συνεργάτης, Xclusiv Shipbrokers
photo 4
Αλέξανδρος Παπαδημητρίου, Υπεύθυνος Στρατηγικής Ανάπτυξης, GasLog
Photo 5 -1
Κωστής Φραγκούλης, Πρόεδρος, The International Propeller Club, Λιμάνι Πειραιά – Ιδρυτής, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος, Franman Group
Photo 6 -1
Δανάη Μπεζαντάκου, Διευθύνουσα Σύμβουλος, Navigator Shipping
Photo 7 -1
Από αριστερά: Αλέξανδρος Κ. Χατζηπατέρας, SEVP Dorian LPG (USA)LLC / MD Dorian LPG Management Corp. – Αλέξανδρος Παπαδημητρίου, Υπεύθυνος Στρατηγικής Ανάπτυξης GasLog – Γιάννης Κοτζιάς, Πρόεδρος, Ελληνική Ένωση Ναυλομεσιτών & Ιδρυτικός Συνεργάτης, Xclusiv Shipbrokers – Σταμάτης Τσαντάνης, Διευθύνων Σύμβουλος, Seanergy Maritime Holdings – Κωστής Φραγκούλης, Πρόεδρος, The International Propeller Club, Λιμάνι Πειραιά-Ιδρυτής, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος, Franman Group – Δανάη Μπεζαντάκου, Διευθύνουσα Σύμβουλος, Navigator Shipping

Νέοι ενεργειακοί κανονισμοί και το μέλλον της ναυτιλίας – Αναζητώντας Λύσεις για μηδενικές εκπομπές άνθρακα 

Δελφοί, 11 Απριλίου 2024 –  Τις προοπτικές για τους νέους ενεργειακούς κανονισμούς και τον καθορισμό του νέου σκηνικού στη Ναυτιλία ανέπτυξαν οι συνομιλητές στο πλαίσιο της σχετικής συζήτησης του 9oυ Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, το οποίο πραγματοποιείται στους Δελφούς 10 – 13 Απριλίου και τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, κας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

«Θα βλέπουμε πολλές αλλαγές και μια μεγάλη μετάβαση. Η συνεργασία είναι το πιο σημαντικό στον κλάδο της Ναυτιλίας. Υπάρχουν πολλές λύσεις διαθέσιμες που δεν έχουν ακόμη ευδοκιμήσει. Η αγορά θα πρέπει να στραφεί σε μεγαλύτερο βαθμό στις συνεργασίες αλλιώς θα υπάρχει μια αγορά όπου οι μεγάλοι θα γίνουν ακόμη μεγαλύτεροι», είπε ο Kenneth Dam, Εκτελεστικός Διευθυντής και Παγκόσμιος Επικεφαλής του Bunkering, TFG Marine. Παράλληλα πρόσθεσε ότι «Βλέπουμε ένα παλιό σύστημα, όχι ψηφιοποιημένο. Να βρούμε νέους τρόπους ως προς το πώς εφοδιάζουμε τα πλοία μας» ενώ τόνισε πώς «η μεταβλητότητα στην αγορά και η μεγάλη γκάμα προϊόντων θα μας κάνει πιο ανταγωνιστικούς. Να είμαστε έτοιμοι για όλα».

Από την πλευρά του, ο Δημήτρης Γ. Φαφαλιός, Γραμματέας της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και Πρόεδρος της Fafalios Shipping – Πρόεδρος της Intercargo, σημείωσε ότι από τα καύσιμα μόνο το LNG υπάρχει σε επαρκείς ποσότητες. «Η ατομική ενέργεια απέχει 15-25 χρόνια, η τεχνολογία μπαταριών θα είναι για μικρότερα σκάφη» επισήμανε μεταξύ άλλων και τόνισε ότι «Κάθε τεχνολογία από μόνη της είναι κατάλληλη για συγκεκριμένους τύπους πλοίων, για συγκεκριμένους τομείς, σε συγκεκριμένο κλάδο».

Από την πλευρά του ο κ. Στυλιανός Παπαγεωργίου, Διευθύνων Σύμβουλος της Lomarlabs σημείωσε πως «η Lomarlabs συνεργάζεται με νεοφυείς τεχνολογικές επιχειρήσεις στον τομέα της ναυτιλίας, παρέχονοτας ως πεδίο δοκιμών πλοία της Lomar Shipping, ναυτιλιακή θυγατρική του Libra Group. Μέσω αυτής της συνεργασίας, διασφαλίζεται ότι οι προτεινόμενες νέες τεχνολογίες ευθυγραμμίζονται με τις κανονιστικές απαιτήσεις και τα πρότυπα του κλάδου. Παράλληλα καθοδηγούμε τις νεοσύστατες επιχειρήσεις μέσω των διαδικασιών συμμόρφωσης, τις συνδέουμε με εμπειρογνώμονες, ενώ συνεργαζόμαστε στενά με ασφαλιστές, κράτη σημαίας, νηογνώμονες και ρυθμιστικούς εμπειρογνώμονες για να διασφαλίσουμε την ασφάλεια και τη συμμόρφωση.

Παράλληλα ο κ. Παπαγεωργίου τόνισε πως «η Lomarlabs υπερβαίνει τις τρέχουσες κατευθυντήριες γραμμές καθώς καλλιεργεί σχέσεις με άτομα-κλειδιά σε ρυθμιστικούς οργανισμούς με αποτέλεσμα να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων στο εξελισσόμενο τοπίο της ναυτιλιακής τεχνολογίας και των κανονισμών. Παρόλα αυτά σύμφωνα με τον κ. Παπαγεωργίου, η υλοποίηση των νέων τεχνολογιών επηρεάζεται από τον αργό ρυθμό προόδου των ρυθμιστικών οργανισμών όσον αφορά την αναγνώριση και την παροχή κινήτρων για καινοτόμες τεχνολογίες καθώς η εκτεταμένη και χρονοβόρα διαδικασία έγκρισης νέων τεχνολογιών θέτει εμπόδια. Κλείνοντας ο κ. Παπαγεωργίου σημείωσε πως «η στενή συνεργασία μεταξύ των ρυθμιστικών φορέων και των καινοτόμων του κλάδου είναι απαραίτητη για να διασφαλιστεί η υιοθέτηση νέων τεχνολογιών που θα ωφελήσουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία».

«Μιλάμε για καύσιμα ανανεώσιμα για καύσιμα με μηδενικό άνθρακα; Δεν γνωρίζουμε ακόμη. Οι διάφοροι operators πρέπει να κινούνται με μεγαλύτερη ευελιξία» σημείωσε ο Σταμάτης Φραδέλος, Αντιπρόεδρος Ρυθμιστικών Υποθέσεων, American Bureau of Shipping.

«Συζητάμε πολύ με τους εταίρους και με την αγορά. Αναφορικά με την αναθεωρημένη στρατηγική, τα πράγματα είναι δυσκολότερα για την επίτευξη των στόχων. Ελπίζουμε ότι θα γίνουμε ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς μεθανόλης στην Ευρώπη. Πρέπει να βρούμε τρόπο συνεργασίας, να βρούμε τα βιομηχανικά απόβλητα. Η στρατηγική των επενδύσεων για εμάς είναι μέσω εξαγωγών και μέσω ανάπτυξης», υπογράμμισε ανάμεσα σε άλλα η Έλενα Αθουσάκη, Διευθύντρια Αειφορίας του ομίλου της Motor Oil. «Θα πρέπει να βρούμε μια λύση, αλλά θα αυτό θα πρέπει να γίνει σε ολόκληρο τον κόσμο», πρόσθεσε.

«Το όραμα μας είναι εκτός από το να ερευνούμε τι θα γίνει σε 20 χρόνια, να δούμε τι γίνεται και στο σήμερα. Υπάρχουν τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας, με τις οποίες πρωτοπορούμε. Για παράδειγμα η βελτιστοποίηση των πλοίων μέσω της τεχνητής νοημοσύνης. Δημιουργούμε και κάνουμε τη διαφορά σήμερα», είπε χαρακτηριστικά ο Βασίλης Πετούσης, Διευθυντής Ενέργειας και Αειφορίας της Seanergy Maritime Holdings.

Τον συντονισμό της συζήτησης είχε η Δρ. Κέλλυ Γερακούδη, Επίκουρη Καθηγήτρια στη Ναυτιλιακή Διοίκηση, Deree – The American College of Greece.

1-Apr-11-2024-09-28-50-5053-AM
Kenneth Dam, Global Head of Bunkering, TFG Marine
2-Apr-11-2024-09-29-08-6027-AM
Δημήτρης Φαφαλιός, Γραμματέας, Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Πρόεδρος, Fafalios Shipping, Πρόεδρος Intercargo
3-Apr-11-2024-09-29-34-1990-AM
Σταμάτης Φραδέλος, Αντιπρόεδρος Ρυθμιστικών Υποθέσεων, American Bureau of Shipping
4-Apr-11-2024-09-30-13-7305-AM
Έλενα Αθουσάκη, Chief Sustainability Officer, Motor Oil Group
6-Apr-11-2024-09-30-46-2527-AM
Κέλλυ Γερακούδη, Επίκουρη Καθηγήτρια, Shipping Management, Deree – The American College of Greece
5-Apr-11-2024-09-31-52-3046-AM
Στυλιανός Παπαγεωργίου, Διευθύνων Σύμβουλος, Lomarlabs, Ηνωμένο Βασίλειο
7-Apr-11-2024-09-32-37-5537-AM
Βασίλης Πετούσης, Energy & Sustainability Manager, Seanergy Maritime Holdings
8-3
Από αριστερά: Έλενα Αθουσάκη, Chief Sustainability Officer, Motor Oil Group – Στυλιανός Παπαγεωργίου, Διευθύνων Σύμβουλος, lomarlabs – Σταμάτης Φραδέλος, Αντιπρόεδρος Ρυθμιστικών Υποθέσεων, American Bureau of Shipping – Kenneth Dam, Global Head of Bunkering, TFG Marine – Κέλλυ Γερακούδη, Επίκουρη Καθηγήτρια, Shipping Management, Deree – The American College of Greece – Δημήτρης Φαφαλιός, Γραμματέας, Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Πρόεδρος, Fafalios Shipping, Πρόεδρος Intercargo – Βασίλης Πετούσης, Energy & Sustainability Manager, Seanergy Maritime Holdings

Προς μια πράσινη ναυτιλία – Στρατηγικές και προκλήσεις στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών

Δελφοί, 11 Απριλίου 2024 – Η αναζήτηση των δυνατοτήτων για ένα πιο βιώσιμο και ανθεκτικό μέλλον για τη ναυτιλία σε έναν κόσμο που αλλάζει, τέθηκε επίκεντρο συζήτησης στο 9o Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, που πραγματοποιείται στους Δελφούς, από τις 10 έως τις 13 Απριλίου και τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, κας Κατερίνας Σακελλαροπούλου. Όπως επισήμανε ο πρώην Υπουργός Ναυτιλίας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, η Ελλάδα μπορεί να γίνει και πάλι σημαντικός παίκτης στην παγκόσμια ναυπηγική αγορά.

Ειδικότερα, ο κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, Chairman, Skaramangas Shipyards, Greece τόνισε ότι ζητούμενο σήμερα αποτελεί όχι απλά η βιωσιμότητα της ναυτιλίας, αλλά το να αναλύσουμε τη βιωσιμότητα του δυτικού κόσμου, στο πλαίσιο μίας ανταγωνιστικής αγοράς, και τον ρόλο της Ελλάδας στο διεθνές περιβάλλον. «Καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις σε μία νέα αγορά η οποία επηρεάζεται έντονα από την Κίνα», ανέφερε ο πρώην υπουργός και συμπλήρωσε ότι οι Ευρωπαίοι θέτουν το 95% των παραγγελιών τους εκτός Ευρώπης, σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές τους. Όπως είπε, «στην Ευρώπη έχουμε πάνω από 150 μεγάλα ναυπηγεία και 150.000 εργαζόμενους, απόδειξη ότι υπάρχουν επαρκείς δυνατότητες για ανάπτυξη». Σύμφωνα με τον κ. Βαρβιτσιώτη, «με τις στενές συμμαχίες που έχουμε με τις ΗΠΑ και την υποστήριξη της ναυτιλιακής κοινότητας που είναι πρόθυμη να αναπτύξει τον ναυπηγικό και τον ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο, η Ελλάδα μπορεί να γίνει και πάλι σημαντικός παίκτης στην παγκόσμια αγορά».

Από την πλευρά της η κα. Mette Asmussen, Lead, Maritime Sector Initiatives, World Economic Forum ανέλυσε τις πρωτοβουλίες για την προώθηση της βιωσιμότητας και την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, η οποία αποτελεί και τη ραχοκοκαλιά του παγκόσμιου εμπορίου. Αναζητούνται συγκεκριμένες δράσεις και συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για την επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων, με επίκεντρο την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών. Όπως τόνισε, «η μετάβαση δεν πρόκειται να συμβεί εάν αυτές οι πρωτοβουλίες δεν υιοθετηθούν γρήγορα. Η μετάβαση απαιτεί συνέργειες σε διάφορους κλάδους της αγοράς» και συμπλήρωσε ότι «η ναυτιλία είναι ένας ιδιαίτερα ανθεκτικός κλάδος, έχει προσαρμοστεί σε όλες τις προκλήσεις στους αιώνες και αυτό θα συνεχίσει να κάνει».

Η κα. Λιάνα Γούτα, Γενική Διευθύντρια της FuelsEurope Belgium ανέφερε ότι τα ανανεώσιμα καύσιμα θα παίξουν έναν κρίσιμο ρόλο στην απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, και μπορούν να χρησιμοποιηθούν στον υφιστάμενο στόλο, χωρίς επιπλέον κόστος για τα ίδια τα πλοία ή για τις μεταφορές. «Πρέπει να προχωρήσουμε με μεγάλους μετασχηματισμούς για να παράγουμε τα ανανεώσιμα καύσιμα που χρειάζεται η Ευρώπη», ανέφερε χαρακτηριστικά. Όπως έκανε γνωστό, «οι εταιρείες μας ήδη πραγματοποιούν αυτή την μετάβαση με επενδύσεις πολλών δισεκατομμυρίων. Τα ανανεώσιμα καύσιμα είναι μία λύση, ωστόσο πρέπει να διασφαλίσουμε ότι αυτά πρέπει να παράγονται στην Ευρώπη και να μην εισάγονται από τρίτες χώρες», και τόνισε την ανάγκη μείωσης του κόστους τους.

Σύμφωνα με τον κ. Philippe Louis-Dreyfus, Chairman, Louis Dreyfus Armateurs, θα περάσει αρκετός καιρός μέχρι να έχουμε τα κατάλληλα εργαλεία και τα κατάλληλα πλοία, προκειμένου να επιτευχθεί η πράσινη μετάβαση στη ναυτιλία. Ένα από τα σημαντικότερα θέματα είναι το οικονομικό αλλά δεν είναι το μοναδικό, όπως είπε, επισημαίνοντας τη διασφάλιση υπεύθυνης εργατικής πολιτικής από όλη την αγορά, με την απλοποίηση των όρων και των κανόνων. Μάλιστα, προκειμένου να υπάρξουν άμεσα αποτελέσματα στην μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας, ο εύκολος τρόπους που υποστήριξε, έχει να κάνει με τη μείωση της ταχύτητας των πλοίων.

Από την πλευρά του ο κ. Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας Ένωσης Εφοπλιστών Ευρωπαϊκής Κοινότητας, ανέφερε ότι η ναυτιλία αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο του παγκόσμιου εμπορίου και της διεθνούς ασφάλειας. «Πρέπει να βρούμε την κατάλληλη ισορροπία για την οικονομική ασφάλεια και την ασφάλεια του εμπορίου», είπε χαρακτηριστικά. Οι μηδενικές εκπομπές μέχρι το 2050 είναι ένας στόχος που συμπίπτει με τον παγκόσμιο κλιματικό στόχο. Σύμφωνα με τον κ. Ράπτη με τα καθαρά καύσιμα, το κόστος σήμερα εμφανίζεται ανεβασμένο, καθώς σε πολλές περιπτώσεις είναι και πέντε φορές ακριβότερα ενώ συμπλήρωσε ότι ζητούμενο αποτελεί η εξεύρεση των τόπων για την περιβαλλοντική βιωσιμότητα αλλά και τη διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας της Ευρωπαϊκής Οικονομίας. «Η ναυτιλία αποτελεί όχι μόνο τον ακρογωνιαίο λίθο των μεταφορών αλλά και της ασφάλειάς μας», δήλωσε.

Όπως ανέφερε από την πλευρά της η κα. Κυριακή Μητρούση Προϊσταμένη του Τμήματος Εξωτερικών Υποθέσεων Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, η ανθεκτικότητα αποτελεί έναν όρο κλειδί και θα παίξει ακόμα μεγαλύτερο ρόλο για την ΕΕ τα προσεχή χρόνια. «Η ναυτιλία στην ΕΕ δεν είναι μόνο μία αναγκαιότητα, αλλά μία επιλογή μεταφορές, γιατί έτσι μπορεί να γίνει η επίτευξη των στόχων της σε περιβαλλοντικό, οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο», όπως είπε.

Συντονίστρια της συζήτησης ήταν η κα Δέσποινα Παναγιώτου Θεοδοσίου Co-CEO T Tototheo Maritime, Κύπρος, η οποία έκανε λόγο για την ευθύνη της αντιμετώπισης των προκλήσεων για ένα περισσότερο βιώσιμο μέλλον, με ταυτόχρονη επίτευξη των υψηλών στόχων της ευρωπαϊκής και της ελληνικής ναυτιλίας.

Photo 2 -Apr-11-2024-10-03-47-5804-AM
Λιάνα Γούτα, Γενική Διευθύντρια της FuelsEurope Belgium
Photo 3 -Apr-11-2024-10-04-35-6159-AM
Philippe Louis-Dreyfus, Πρόεδρος, Louis Dreyfus Armateurs
Photo 4-Apr-11-2024-10-05-14-2533-AM
Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, Πρόεδρος, Ναυπηγεία Σκαραμαγκάς
Photo 5-Apr-11-2024-10-05-38-3457-AM
Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας Ένωσης Εφοπλιστών Ευρωπαϊκής Κοινότητας
Photo 6-Apr-11-2024-10-06-04-9879-AM
Κυριακή Μητρούση, Προϊσταμένη του Τμήματος Εξωτερικών Υποθέσεων, Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Photo 7-Apr-11-2024-10-06-45-6461-AM
Δέσποινα Παναγιώτου-Θεοδοσίου, Co-CEO T Tototheo Maritime, Κύπρος
Photo 8-1
Από αριστερά: Κυριακή Μητρούση, Προϊσταμένη του Τμήματος Εξωτερικών Υποθέσεων, Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών – Mette Asmussen, Επικεφαλής, Maritime Sector Initiatives, Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, Δανία – Λιάνα Γούτα, Director General at FuelsEurope Belgium – Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας Ενώσης Εφοπλιστών Ευρωπαϊκής Κοινότητας – Δέσποινα Παναγιώτου-Θεοδοσίου Co-CEO T Tototheo Maritime, Κύπρος – Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, Πρόεδρος, Ναυπηγεία Σκαραμαγκάς –  Philippe Louis-Dreyfus, Πρόεδρος, Louis Dreyfus Armateurs – Philippe Louis-Dreyfus, Πρόεδρος, Louis Dreyfus Armateurs
Antonis Tsagronis
Antonis Tsagronis
Αντώνης Τσαγκρώνης  Αρχισυντάκτης: Αtticanews.gr  iNews – Newspaper – iRadio - iTV e-mail : editor@atticanews.gr , a.tsagronis@gmail.com AtticaNews Radio:  http://www.atticanews.gr Facebook: @Αντώνης Τσαγκρώνης Facebook: @Atticanews.gr https://www.facebook.com/Atticanewsgr-111129274130/ YouTube: https://www.youtube.com/Antonis%20Tsagronis Twitter: #AtticanewsGr Instagram:Antonis_Tsagronis (διαπιστευμένος δημοσιογράφος στο Προεδρίας της Δημοκρατίας, Υπ. Εξωτερικών, Υπ. Πολιτισμού & Αθλητισμού, Υπ. Παιδείας και Θρησκευμάτων, Υπ. Τουρισμού, Υπ. Υγείας, , Yπ. Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων, Υπ. Προστασίας του Πολίτη, Υπ. Μετανάστευσης και Ασύλου)

Related Articles

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ