ATTICANEWS.GR

Member Area
ΣΙΝΕΜΑ
ΤΟ ΣΤΕΜΜΑ ΤΩΝ ΙΝΔΙΩΝ - 3 Αυγούστου στους κινηματογράφους (Trailer - Φωτογραφίες)
News - ΣΙΝΕΜΑ
Πέμπτη, 27 Ιούλιος 2017 17:59

Το Στέμμα των Ινδιών

(Viceroy’s House)

ViceroysHouse poster web

Η σκηνοθέτης του αγαπημένου Bend it Like Beckham, Gurinder Chadha, παρουσιάζει μια συναρπαστική ιστορία που ξετυλίγει τα γεγονότα του τελευταίου εξάμηνου της βρετανικής κυριαρχίας στην Ινδία, με επίκεντρο τον χαρισματικό και ευφυέστατο αντιβασιλέα της Ινδίας, Λόρδο Mountbatten. Στην ταινία πρωταγωνιστεί ο εξαιρετικός Hugh Bonneville του πολυαγαπημένου Downton Abbey, και η σταρ του X-Files Gillian Anderson. Γυρισμένη στην Ινδία, αυτή η επιβλητική κινηματογραφική υπερπαραγωγή διαδραματίζεται στην πολυτελή οικία του Αντιβασιλέα και παρακολουθεί τις ιστορικές ζυμώσεις που διχοτόμησαν τη χώρα, ενώ παράλληλα μας φέρνει κοντά στις ανθρώπινες ιστορίες πίσω από τα μεγάλα γεγονότα.

resized VH First released still

Σύνοψη:

1947. Ο Λόρδος Mountbatten είναι ο τελευταίος Αντιβασιλέας της Ινδίας. Αποστολή του να παραδώσει την Ινδία πίσω στον λαό της. Τους έξι τελευταίους μήνες της αγγλικής κυριαρχίας, στην οικία του Αντιβασιλέα συνυπάρχουν οι βρετανοί αποικιοκράτες με το υπηρετικό προσωπικό που απαρτίζεται από 5.000 ινδουιστές, μουσουλμάνους και σιχ. Οι φιλονικίες για το μέλλον της χώρας εξαπλώνονται σε όλα τα μέτωπα του σπιτιού.

Διάρκεια: 105’

 

3 Αυγούστου στους κινηματογράφους από τη Feelgood

resized  MG 0999

 

Η Ιστορία γράφεται από τους νικητές

Η διχοτόμηση της Ινδίας σε δύο αυτόνομα κράτη, το 1947, ήταν μέρος της ζωής της σκηνοθέτη Gurinder Chadha. Παρ’ όλο που μεγάλωσε στο Δυτικό Λονδίνο και γεννήθηκε στο Ναϊρόμπι της Κένυα δεκατρία χρόνια μετά το αμφιλεγόμενο Σχέδιο Mountbatten -που κατέληξε στην ίδρυση δύο κυρίαρχων κρατών, της Ινδίας και του Πακιστάν-, η δημιουργός περιγράφει τον εαυτό της ως κάποια που μεγάλωσε στη σκιά της διχοτόμησης.

Οι πρόγονοι της Chadha ζούσαν στους πρόποδες των Ιμαλαίων, οι οποίοι τώρα ανήκουν στο Πακιστάν. Οι παππούδες της έζησαν τις ταραχές ανάμεσα στους μουσουλμάνους, τους ινδουιστές και τους Σιχ, που κατέληξαν στη μεγαλύτερη προσφυγική κρίση που έχει δει ο πλανήτης μας. Γύρω στα 14 εκατομμύρια άνθρωποι εκτοπίστηκαν και σχεδόν 1 εκατομμύριο πέθανε. Η ανεξαρτησία της Ινδίας ήταν λόγος για γιορτή, όπως και η δημιουργία του Πακιστάν - αλλά η διαδικασία που ακολουθήθηκε προκάλεσε φοβερό πόνο σε πολλούς ινδουιστές, μουσουλμάνους και Σιχ.

Η σεναριογράφος και σκηνοθέτης είχε εκφράσει τις προσωπικές της εμπειρίες στις ταινίες της με αποκορύφωμα το εισπρακτικά επιτυχημένο Bend It Like Beckham. Οι τραγικές όψεις της καταγωγής της ήταν κάτι που είχε αφήσει πίσω της, γιατί όπως λέει και η ίδια «είναι πολύ σκοτεινές και τραυματικές».

Το 2005 πήρε μέρος σε ένα πρόγραμμα του BBC με τίτλο Who Do You Think You Are?, που εξερευνά το οικογενειακό δέντρο των προσκεκλημένων. «Ήμουν ιδιαίτερα επιφυλακτική για τα συναισθήματα μου σε σχέση με το Πακιστάν» θυμάται. «Στο πρόγραμμα, όταν φτάνω στο Πακιστάν, λέω ότι προτιμώ να αναφέρομαι σ΄ αυτό ως Ινδία πριν τη διχοτόμηση. Αλλά ήμουν στο Jhelum και προσπαθούσα να βρω το σπίτι του παππού μου και τελικά το βρήκα με τη βοήθεια των ανθρώπων που τώρα ζουν εκεί». Η Chadha έμεινε άφωνη από τη ζεστασιά και τη γενναιοδωρία τον Πακιστανών που συνάντησε. «Ρωτούσα αν ήξεραν τον παππού μου και πότε ήρθαν σε αυτό το μέρος. Και όλοι απαντούσαν το 1947. Οπότε κατάλαβα ότι ολόκληρη η Σιχ κοινότητα είχε εξοριστεί από το Πακιστάν και είχε αντικατασταθεί με μία άλλη κοινότητα, όπως και η νέα Μουσουλμανική κοινότητα είχε εξοριστεί από την Ινδία και τα σπίτια των προγόνων της».

Αποφάσισε να αντιμετωπίσει τους φόβους της και να κάνει μία ταινία για την ιστορία της χώρας της. «Ήθελα να καταλάβει το κοινό τι σήμαινε όλο αυτό για τους απλούς ανθρώπους». Έτσι, προέκυψε η ιδέα να πει την ιστορία μέσα από το παλάτι του Αντιβασιλέα με τις διαπραγματεύσεις στον πάνω όροφο και τις ιστορίες των καθημερινών ανθρώπων στον κάτω όροφο. «Το παλάτι του Αντιβασιλέα είναι ένας χαρακτήρας από μόνος του» λέει η σκηνοθέτης. «Πήρε 17 χρόνια να χτιστεί και είχε επιβλητική αρχιτεκτονική για να εκφράζει τη δύναμη του ιμπεριαλισμού και να προκαλεί δέος. Είμαι σίγουρη ότι όταν ολοκληρώθηκε το 1929, κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί ότι σε λιγότερο από 20 χρόνια θα ήταν η οικία του πρώτου Προέδρου της Ινδίας. Είναι μάλιστα το μεγαλύτερο οίκημα επικεφαλής κράτους στον κόσμο!».

«Μεγάλωσα στην Αγγλία και αυτό που μας έλεγαν είναι ότι το 1947, μετά από πολύχρονη μάχη για την ελευθερία με αρχηγό τον Ghandi, οι Βρετανοί ήθελαν να επιστρέψουν την Ινδία στο λαό της και έστειλαν τον Mountbatten για να το κάνει αυτό κι ότι εμείς αρχίσαμε να τσακωνόμαστε μεταξύ μας» συνεχίζει η σκηνοθέτης. «Εξαιτίας αυτού, ο Mountbatten δεν είχε άλλη επιλογή από το να χωρίσει την χώρα. Οπότε με έναν τρόπο, η διχοτόμηση ήταν δικό μας λάθος. Αυτή είναι η εκδοχή που επικρατούσε. Αλλά αν δεις τις αποδείξεις, αυτή είναι μια μονόπλευρη ερμηνεία».

Η ταινία ξεκινάει με τη φράση: Η Ιστορία γράφεται από τους νικητές.

«Η πρόθεση μου ήταν να εξετάσω πως κάποιος σαν εμένα μπορεί να δει τις νέες ιστορικές αποδείξεις και να εξερευνήσει μια εναλλακτική ιστορική αφήγηση». Άλλωστε, η Chadha έχει εργαστεί στο παρελθόν ως δημοσιογράφος στο BBC, οπότε ένιωσε έντονα την ευθύνη να κάνει σωστή έρευνα και να καταγράψει τα γεγονότα σωστά. Η συγγραφή του σεναρίου ήταν ένα αποκαλυπτικό ταξίδι από μόνη της.

resized  MG 2072

Περάσματα στην Ινδία

Αρχικά, η πρωταρχική πηγή που αξιοποίησε η Chadha και ο συν-σεναριογράφος Paul Mayeda Berges (που είναι και ο σύζυγος της), ήταν το «Freedom At Midnight» (1975). «Το χρονικό των Larry Collins και Dominique Lapierre για τον τελευταίο χρόνο της Βρετανικής Κυριαρχίας είναι το πιο επιδραστικό βιβλίο για τη διχοτόμηση» λέει η Chadha, της οποίας ο πατέρας το αγαπούσε πολύ και το είχε πάντα στη βιβλιοθήκη του.

«Περάσαμε δύο χρόνια να γράφουμε το σενάριο βασισμένο στο βιβλίο αυτό» εξηγεί. «Και μια μέρα σε μία εκδήλωση, μίλησα με τον Πρίγκιπα Κάρολο, που είναι ανιψιός του Mountbatten, και του είπα ότι κάνουμε αυτή την ταινία. Αμέσως μου είπε ότι πρέπει να διαβάσουμε το «The Shadow of the Great Name», γραμμένο από τον προσωπικό βοηθό του Mountbatten, τον Narendra Singh».

Από ένα παράξενο γύρισμα της τύχης, λίγες μέρες μετά, η Chadha συνάντησε έναν ανερχόμενο Ινδό ηθοποιό που τύχαινε να είναι ο γιος του Narendra Singh και την αναζήτησε. «Μου είπε ότι πατέρας του είχε γράψει ένα βιβλίο για τον Διαχωρισμό και μου το έδωσε». Χρόνια μετά, ο ηθοποιός θα έπαιρνε τον ρόλο του προσωπικού βοηθού του Mountbatten στην ταινία.

Ακολούθησε η συνάντηση με τον συγγραφέα Narendra Singh, που ήταν πια καταξιωμένος διπλωμάτης. Ο συγγραφέας είχε βρει πολύτιμα έγγραφα από το 1945 μέχρι το 1947, που αποκάλυπταν ότι υπήρχε μεγάλη ανησυχία για την παράδοση της Ινδίας στο λαό της, καθώς και το ότι υπήρχε ενδιαφέρον να εγκαταστήσουν στρατιωτικές βρετανικές βάσεις στη βόρεια Ινδία. Είχε βρει έναν χάρτη του διαχωρισμού από τη βρετανική κυβέρνηση ήδη από το 1946. Το συμπέρασμα που είχε βγάλει ο συγγραφέας ήταν ότι παρ’ όλο που δημόσια η Μεγάλη Βρετανία φαινόταν ουδέτερη, μυστικά υποστήριζε τη διχοτόμηση για να προφυλάξει τα πετρέλαια στον Περσικό κόλπο, μπλοκάροντας την πρόσβαση της Σοβιετικής Ένωσης που ίσως να αναζητούσε η μόλις ανεξάρτητη αριστερίζουσα Ινδία. Η θεωρία ήταν ότι οι Βρετανοί θα υποστήριζαν τη δημιουργία μιας πατρίδας για τους Μουσουλμάνους ξεχωριστά από την Ινδία και ότι αυτή η νέα χώρα θα ήταν υπόχρεη στη Βρετανία και θα προστάτευε τα ενδιαφέροντα των Βρετανών στην περιοχή. Όμως, ο συγγραφέας ήταν πεπεισμένος ότι ο Mountbatten δεν ήταν ενήμερος ότι η διχοτόμηση ήταν το προτεινόμενο σχέδιο για πολλούς από τη βρετανική κυβέρνηση.

«Αυτή η αποκάλυψη έδωσε άλλη κατεύθυνση στο σενάριο» επισημαίνει η Chadha. «Φέραμε στην ταινία τη συν-σεναριογράφο Moira Buffini (Jane Eyre) και μαζί αποδώσαμε έναν Mountbatten που δεν ήταν ο μακιαβελικός αρχιτέκτονας της διχοτόμησης, αλλά ένας άντρας που αιχμαλωτίστηκε σε ένα μεγάλο πολιτικό παιχνίδι».

Εκτός από τον Mountbatten, η Chadha ήθελε να εξασφαλίσει ότι όλοι οι πρωταγωνιστές θα είχαν δίκαιη αντιμετώπιση. «Δούλεψα πολύ σκληρά για να είμαι σίγουρη ότι ούτε Ινδοί, ούτε Μουσουλμάνοι, ούτε Σιχ δεν θα ήταν οι μόνοι υπόλογοι για τη βία. Η βία φούντωσε από όλες τις μεριές. Ήθελα το μήνυμα της ταινίας να μιλάει για συμφιλίωση στους Πακιστανούς, τους Ινδούς και τους Βρετανούς. Να μιλάει στην καρδιά και στο μυαλό. Για να αγγίξεις ένα ευρύτερο κοινό, πρέπει να διασκεδάζεις, όχι μόνο να εκπαιδεύεις. Για αυτό έπλεξα μαζί με τα πολιτικά γεγονότα και μια ιστορία αγάπης - ούτως ή άλλως όταν ο κόσμος καταρρέει, η ζωή συνεχίζεται, οι καρδιές των ανθρώπων αντέχουν τον πόνο και έχουν μεγάλη ικανότητα για αγάπη».

resized  MG 2248 2

Το παρελθόν έγινε παρόν

Για να ζωντανέψει το πολύπλοκο σενάριο της Chadha με πυλώνα τον ηθοποιό που θα υποδυόταν τον Dickie Mountbatten, χρειαζόταν μια εντυπωσιακή, γοητευτική και δυναμική παρουσία. Στο μυαλό της, κανείς δεν τον εκπροσωπεί καλύτερα από τον Hugh Bonneville, που είναι γνωστός ως πρωταγωνιστής της επιτυχημένης τηλεοπτικής σειράς Downton Abbey.

«Έχει αυτή τη φοβερή βρετανική ποιότητα του να είναι συμπαθητικός και την ίδια στιγμή αρχηγός» λέει η Chadha. «Έχει αυτοπεποίθηση, αλλά τον ενδιαφέρει η ηθική και η δικαιοσύνη ή το πώς πρέπει να είναι τα πράγματα». Η ίδια η Lady Pamela Mountbatten ήταν πολύ ευχαριστημένη με την επιλογή του ηθοποιού. «Ήταν πολύ ενθουσιασμένη», λέει η Chadha. «Παρ’ όλο που είπε ότι ο πατέρας της ήταν λίγο πιο αδύνατος από τον Hugh

Η Gillian Anderson υποδύεται τη σύζυγο, Edwina Mountbatten, μια επίσης συναρπαστική και αμφιλεγόμενη προσωπικότητα. «Η Gillian είναι μια καταπληκτική ηθοποιός» σχολιάζει η σκηνοθέτης. «Έγινε ο ρόλος της, κουνούσε το κεφάλι με τον ίδιο τόπο και περπατούσε με τον ίδιο τρόπο».

Οι δύο ηθοποιοί, η Andersen και ο Bonneville έχτισαν μια χημεία που η σκηνοθέτης πιστεύει ότι τους έκανε να φαίνονται σαν ζευγάρι που είναι παντρεμένο χρόνια, μέχρι και στις εντάσεις μεταξύ τους. «Ήταν σίγουρα πιο πολιτικοποιημένη από εκείνον και τον έσπρωξε στο να ασχοληθεί με τα προβλήματα της Ινδίας» σχολιάζει η σκηνοθέτης.

Για τους άλλους ρόλους-κλειδιά, τον Lord Ismay (που προτιμούσε τη διχοτόμηση) και τον Cyril Radcliffe (επικεφαλής της επιτροπής για το πέρασμα στην ανεξαρτησία χωρίς όμως να πιστεύει ότι κάτι τέτοιο είναι εφικτό), η Chadha επιστράτευσε τους βετεράνους Michael Gambon και Simon Callow, αντίστοιχα. «Θεώρησα ότι θα ήταν θρίαμβος να παίξει ο Michael τον διφορούμενο ρόλο στην ταινία γιατί το κοινό τον λατρεύει. Ήταν καταπληκτική συνεργασία. Και ο Simon ήταν φοβερός στον ρόλο ενός άντρα σε μια εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση».

Για τον εμβληματικό ρόλο του Gandhi, η σκηνοθέτης επέλεξε τον Neeraj Kabi που μεταμορφώθηκε θεαματικά, ενώ δεν βγήκε από το πετσί του ρόλου καθόλου. «Πολλά άτομα από το συνεργείο μου έλεγαν ότι είναι πιο Gandhi από τον Gandhi! Μιλάμε για μεταμόρφωση. Όταν μπήκε με τα γυαλιά, όλοι σιώπησαν και κάπως υποκλίθηκαν. Ο Neeraj έγινε Gandhi και το να έχουμε τον Gandhi στο γύρισμα ήταν κάπως ανακουφιστικό. Μέσα στο χάος ήταν η ηρεμία, κάτι που ο ίδιος ο Gandhi εξέπεμπε» διηγείται η σκηνοθέτης.

resized  MG 3637

Παραλειπόμενα

Η παραγωγή είχε πρόσβαση στο πραγματικό παλάτι του αντιβασιλέα που τώρα είναι η κατοικία του προέδρου. Αυτό αποδείχθηκε πολύτιμο όταν χρειάστηκε να φτιάξουν τα κουστούμια του προσωπικού, μια και όταν η σκηνοθέτης και η ομάδα της περιηγήθηκαν στο κτίριο και συνάντησαν μέλη του προσωπικού, ανακάλυψαν ότι κάποιοι ήταν ντυμένοι με τις ίδιες στολές του 1947.

Η σκηνή-ορόσημο της ταινίας που δείχνει τους Mountbatten με όλο το προσωπικό τους στα σκαλιά του Παλατιού ήταν ένας άθλος. «Αυτή η σκηνή ήταν κάτι που ήθελα να κάνω, αλλά εκείνη τη μέρα είχαμε μόνο 10 λεπτά» αναπολεί η σκηνοθέτης. «Τελειώναμε μια μεγάλη μέρα γυρίσματος και είχαμε να τοποθετήσουμε 500 ανθρώπους. Όλοι έλεγαν ότι δεν θα προλάβουμε. Αλλά εγώ έβαλα τις φωνές και τους είπα να πάρουν θέση! Η Gillian φορούσε ρούχο από προηγούμενη σκηνή και άλλαζε ρούχα πίσω από έναν θάμνο στους κήπους. Μπήκε στο κάδρο και ακόμα ανέβαζε τη φούστα της. Ο Διευθυντής Φωτογραφίας ήταν έτοιμος και το κάναμε!».

Η ταινία κλείνει με μια φωτογραφία της οικογένειας της σκηνοθέτιδας που με έναν τρόπο εκπροσωπεί τα γεγονότα που αφηγείται η ταινία και δίνει έναν πραγματικά προσωπικό τόνο στο φιλμ. Η απόφαση για το φινάλε πάρθηκε στο μοντάζ και σχεδόν τυχαία όταν ο μοντέρ πρότεινε αυτή την ιδέα στη Chadha, αφού διάβασε ένα άρθρο της σε μια εφημερίδα με θέμα την οικογένεια της και εικόνα την εν λόγω φωτογραφία.

resized  MG 3867

3 Αυγούστου στους κινηματογράφους από τη Feelgood

Trailer
https://youtu.be/OhTbeMfg3MU

 

Φωτογραφίες

resized  MG 4095resized  MG 4429resized  MG 4980resized  MG 5272resized  MG 5981resized  MG 6526resized  MG 7306resized  MG 9543resized  P8A0313resized  P8A0477resized  P8A1035resized  P8A1611resized  P8A2106resized  P8A2839resized  P8A3999

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία: Gurinder Chadha

Σενάριο(βασισμένο στα βιβλία “Freedom at Midnight” των Larry Collins & Dominique Lapierre και “The Shadow Of The Great-Game – The Untold Story Of Partition” του Narendra Singh Sarila): Gurinder Chadha, Paul Mayeda Berges, Moira Buffini

Παίζουν: Hugh Bonneville, Gillian Anderson, Manish Dayal, Michael Gambon, Simon Callow

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Ben Smithard B.S.C

Μοντάζ: Victoria Boydell | Valerio Bonelli

Μουσική: A.R.Rahman

Σχεδιασμός Παραγωγής: Laurence Dorman

Κουστούμια: Keith Madden

Με την υποστήριξη του Creative Europe MEDIA

 
«1968» O Τάσος Μπουλμέτης επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη (backstage photos)
News - ΣΙΝΕΜΑ
Πέμπτη, 27 Ιούλιος 2017 11:31

«1968» O Τάσος Μπουλμέτης επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη (backstage photos)

 resized  MG 2171r
Το «1968», η καινούρια ταινία του Τάσου Μπουλμέτη, βρίσκεται σε στάδιο μοντάζ, μετά την ολοκλήρωση των γυρισμάτων της την άνοιξη.

Ο σκηνοθέτης της «Πολίτικης Κουζίνας» και του «Νοτιά» επικεντρώνει την καινούρια του ταινία σε έναν πραγματικό άθλο που έγραψε ιστορία, ένωσε ολόκληρη την Ελλάδα σε μια νύχτα και απέδειξε περίτρανα τη δύναμη της ελληνικής ψυχής ενάντια σε κάθε αντίπαλο, όσο ισχυρός κι αν είναι.

Ο Τάσος Μπουλμέτης εμπνέεται από τον επικό αγώνα ΑΕΚ - Σλάβια Πράγας του 1968 και, 50 χρόνια μετά, επιστρατεύει ένα πλούσιο και ταλαντούχο καστ για να αποκαλύψει το συναρπαστικό παρασκήνιο πίσω από το άπιαστο όνειρο που έγινε πραγματικότητα. Ο Αντώνης Καφετζόπουλος, ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης, ο Γιώργος Μητσικώστας, η Βασιλική Τρουφάκου, ο Ορφέας Αυγουστίδης, ο Στέλιος Μάινας, και πολλοί ακόμα αγαπημένοι ηθοποιοί, ενσαρκώνουν καθημερινές ιστορίες σε μια χρονιά που σημαδεύτηκε από καθοριστικές αλλαγές σε όλο τον πλανήτη. Μια χρονιά, το 1968, όταν η αναπάντεχη νίκη μιας ομάδας με ψυχή ανακήρυξε για πρώτη φορά στην ιστορία του ελληνικού αθλητισμού την Ελλάδα κυπελλούχο Ευρώπης.

Μέσα σε μία λαμπερή νύχτα, ξετυλίγεται μια ιστορία εθνικής ανάτασης, με επίκεντρο το θρυλικό αγώνα στο Καλλιμάρμαρο που παρακολούθησε ολόκληρη η Ελλάδα από το ραδιόφωνο, και πάνω από 80.000 άνθρωποι από κοντά («σπάζοντας» το ρεκόρ Γκίνες ως η μεγαλύτερη συνάθροιση σε αγώνα μπάσκετ). Οι συγκινητικές και αστείες ιστορίες της ταινίας συνθέτουν έναν πολύχρωμο μικρόκοσμο, αλλά και τον καμβά μιας συγκλονιστικής εποχής, και μιας ολόκληρης χώρας.

 resized 16 P5122077

Παίζουν:

 

Ιεροκλής Μιχαηλίδης

Αντώνης Καφετζόπουλος

Γιώργος Μητσικώστας

Στέλιος Μάινας

Βασιλική Τρουφάκου

Γιάννης Βούρος

Ορφέας Αυγουστίδης

Θέμης Πάνου

Ταξιάρχης Χάνος

Αντώνης Αντωνίου

Ερρίκος Λίτσης

Θοδωρής Κατσαφάδος

Γιώργος Σουξές

Δημήτρης Μαυρόπουλος

Αλέξανδρος Αμερικάνος

Αλέξανδρος Μούκανος

Μαρία Αντουλινάκη

Γιώργος Βουρδαμής

 resized P5041035

Ακόμη εμφανίζονται:

 

Αλέξανδρος Αγραφιάδης

Ελπιδοφόρος Γκότσης

Μάγδα Λέκκα

Κώστας Νικούλη

Χρήστος Δήμας

Αλέξανδρος Αγραφιάδης

Αλέξανδρος Ζουριδάκης

Αχιλλέας Σκευής

Φοίβος Ταραμπίκος

Νάνσυ Μπούκλη

Ηλίας Κωνσταντάτος

Δημήτρης Παχής

 resized P5101291

Σενάριο & σκηνοθεσία: Τάσος Μπουλμέτης

Executive producers: Κώστας Λαμπρόπουλος, Γιώργος Κυριάκος

Διεύθυνση φωτογραφίας: Γιάννης Δασκαλοθανάσης

Μοντάζ: Λάμπης Χαραλαμπίδης

Μουσική: Ευανθία Ρεμπούτσικα

 resized P5111319


Το 2018 στους κινηματογράφους από την Feelgood

resized  MG 1725rimage002 1

resized  MG 1903r

 
Ο ΜΑΥΡΟΣ ΠΥΡΓΟΣ - 3 Αυγούστου στους κινηματογράφους
News - ΣΙΝΕΜΑ
Τετάρτη, 26 Ιούλιος 2017 17:15

Ο ΜΑΥΡΟΣ ΠΥΡΓΟΣ

(The Dark Tower)

WEB-USE RD fin

“Καθώς ο Μαυροντυμένος Άντρας απομακρυνόταν προς την έρημο, ο τελευταίος Πιστολέρο ήταν ακριβώς από πίσω του”. Αυτές ήταν οι πρώτες, καθοριστικές γραμμές με τις οποίες ο Stephen King πυροδότησε τη δημιουργία ενός ολόκληρου κόσμου μέσα από τις σελίδες των (οκτώ) βιβλίων του Ο Μαύρος Πύργος, που κάνει το πολυαναμενόμενο ντεμπούτο του στη μεγάλη οθόνη με τον ομώνυμο τίτλο. Ο Μαύρος Πύργος, το magnum opus του King, μπλέκει με μαεστρία είδη όπως γουέστερν, θρίλερ, φαντασία – και η ταινία αξιοποιεί όλα αυτά τα στοιχεία, «δένοντάς» τα σε μια φλογερή ταινία δράσης.

Σε πρωταγωνιστικό ρόλο θα βρούμε τον Idris Elba (Pacific Rim, Thor: Σκοτεινός Κόσμος, Beasts of no Nation) να υποδύεται τον Πιστολέρο Roland Deschain, και τον Matthew McConaughey (Interstellar, True Detective, Gold, Dallas Buyers Club) που είναι ο Walter ODim, ο Μαυροντυμένος Άντρας. Τη σκηνοθεσία έχει αναλάβει ο Δανός Nikolaj Arcel (A Royal Affair, Truth About Men) ενώ την παραγωγή οι Ron Howard (Infrerno, The Da Vinci Code) και Erica Huggins (Fightplan).

resized BF4175 comp v0262.1015 sRGB rv2

Σύνοψη:

Δεν υπάρχει μόνο ένας κόσμος στο σύμπαν μας. Ο Roland Deschain (Idris Elba) είναι ο τελευταίος Πιστολέρο, ορκισμένος υπερασπιστής του σύμπαντος και εγκλωβισμένος σε μια αέναη μάχη με την αιώνια νέμεσή του, τον Walter O’Dim (Matthew McConaughey), δηλαδή τον Μαυροντυμένο Άντρα. Ο Πιστολέρο προσπαθεί να αποτρέψει τον O’Dim από το να γκρεμίσει τον Μαύρο Πύργο, ο οποίος κρατά ολόκληρο το σύμπαν σε ισορροπία. Με το πεπρωμένο των κόσμων να διακυβεύεται, και την αναπάντεχη βοήθεια ενός χαρισματικού εφήβου που έρχεται από τη δική μας πραγματικότητα, το καλό και το κακό θα συγκρουστούν στην έσχατη μάχη, μιας και μόνο ο Roland είναι σε θέση να προστατεύσει τον Πύργο και ολόκληρο το σύμπαν από τον Μαυροντυμένο Άντρα.

3 Αυγούστου στους κινηματογράφους από τη Feelgood

Διάρκεια: 95’

Visit:

http://www.thedarktower-movie.com/site/

https://www.facebook.com/feelgoodentertainment.gr

resized DF-00307

Η Ισορροπία των Πραγμάτων

 

Στην 50χρονη καριέρα του ο Stephen King έχει γράψει πάνω από 80 βιβλία και έχει κερδίσει επάξια τη φήμη ενός από τους καλύτερους αφηγητές του κόσμου. Έχει τιμηθεί από τον Πρόεδρο των Ηνωμένων Πολιτειών με το εθνικό μετάλλιο για τη συνεισφορά του στις Τέχνες, από το Εθνικό Ίδρυμα Βιβλίων με το μετάλλιο για διακεκριμένη συνεισφορά στα Αμερικανικά Γράμματα και με αμέτρητα ακόμη βραβεία και επαίνους. Το όνομά του είναι εξαιρετικά αναγνωρίσιμο και είναι ο κύριος εκφραστής της σύνδεσης του καθημερινού μας κόσμου με το μεταφυσικό.

Ένα από το έργα του που εκφράζει απόλυτα αυτή τη σύνδεση είναι ο Μαύρος Πύργος, ο οποίος αποτελεί την κύρια έκφραση της αιώνιας διαμάχης μεταξύ του καλού και του κακού. «Ξεκίνησα τον Μαύρο Πύργο όταν ήμουν 22 χρονών, μόλις είχα αποφοιτήσει από το κολέγιο” θυμάται ο King. “Με την πάροδο του χρόνου, καθώς τα βιβλία και οι ιστορίες συσσωρεύονται, ξεκίνησα να συνειδητοποιώ ότι είχα πια στη διάθεσή μου όλους τους χαρακτήρες που σχετίζονταν με το Μέσο Κόσμο, τον κόσμο του Μαύρου Πύργου. Η σειρά βιβλίων του Μαύρου Πύργου είναι πια στο επίκεντρο του φανταστικού μου σύμπαντος. Οι χαρακτήρες που εμφανίστηκαν σε άλλα βιβλία θα εμφανίζονταν στον Μαύρο Πύργο και αντίστροφα», καταλήγει ο συγγραφέας.

Ο King είχε διάφορες αναφορές και επηρεάστηκε από ποικίλες πηγές. «Είχα αρκετές επιρροές από τον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών, παρόλο που δεν είμαι οπαδός των ξωτικών, των orc και των δέντρων που περπατάνε. Εντούτοις, μου άρεσε πολύ αυτή η ατμόσφαιρα και το σύμπαν που δημιούργησε ο Tolkien. Την ίδια εποχή περίπου, είδα την ταινία ο Καλός, ο Κακός και ο Άσχημος που με επηρέασε επίσης έντονα. Υπάρχει, ακόμη, ένα ποίημα του Robert Browning με τίτλο «Childe Roland to the Dark Tower Came» από το οποίο εμπνεύστηκα για να γράψω τις πρώτες γραμμές μέσα από τις οποίες ξεπήδησαν όλα: “Καθώς ο Μαυροντυμένος Άντρας απομακρυνόταν προς την έρημο, ο τελευταίος Πιστολέρο ήταν ακριβώς από πίσω του”.»

resized DF-01085

Η σειρά βιβλίων Μαύρος Πύργος έχει εμπνεύσει εκατομμύρια αναγνώστες, μεταξύ των οποίων και ένα νεαρό αγόρι από τη Δανία, του οποίου η φαντασία ξύπνησε διαβάζοντας όσα διαδραματίζονταν στο Μέσο Κόσμο. Ως ενήλικος, ο σκηνοθέτης Nikolaj Arcel ήταν αποφασισμένος να είναι αυτός που θα μεταφέρει την ιστορία στη μεγάλη οθόνη. Μεγαλώνοντας με τα βιβλία του Μαύρου Πύργου, ο Arcel παθιάστηκε τόσο πολύ με τις ιστορίες που ξεκίνησε να μαθαίνει αγγλικά γι’ αυτόν το λόγο. Αναφέρει χαρακτηριστικά: «Όταν ήμουν περίπου 13 ετών, δεν υπήρχαν σχεδόν καθόλου ιστορίες του Stephen King μεταφρασμένες στη μητρική μου γλώσσα. Για να καταφέρω να διαβάσω τα βιβλία του King, έπρεπε να μάθω αγγλικά από πολύ μικρή ηλικία. Μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι ο Stephen King μού έμαθε αγγλικά.»

Για τον Arcel, ο τρόπος που ο King συνδυάζει τις προσωπικές του αναφορές μαζί με κάποια γεγονότα που αφορούν σε ευρύτερο βαθμό την ανθρωπότητα είναι ο βασικός λόγος που έχει απήχηση σε τόσο μεγάλο και ευρύ κοινό. «Μοιάζει περίπου με τον βασικό κορμό της ιστορίας της ταινίας: ένα 14χρονο αγόρι που έχει οράματα, σκέφτεται ότι πιθανότατα είναι τρελός, αλλά ενδόμυχα νιώθει και κάτι άλλο, ότι είναι ένας ήρωας που μάχεται ενάντια στο κακό και προσπαθεί να σώσει ολόκληρο το σύμπαν. Όλο αυτό επεκτείνεται από το απόλυτα οικείο και καθημερινό στο πολύ επικό», σχολιάζει ο σκηνοθέτης.

resized DF-01589 rgb

Και στο επίκεντρο όλων, βέβαια, βρίσκεται ο Μαύρος Πύργος. «Ο Πύργος είναι ένα ιδιαίτερο αντικείμενο που εκπέμπει δέος. Είναι μια ισχυρή παρουσία που συγκρατεί σταθερά τους συνεκτικούς δεσμούς όλων των κόσμων. Πιστεύω ότι με τις πεπερασμένες δυνατότητες που έχουμε σαν ανθρώπινα όντα, δεν είμαστε σε θέση να κατανοήσουμε τι είναι ακριβώς ο Μαύρος Πύργος», σχολιάζει ο Arcel. «Θεωρώ ότι κάθε φαν του βιβλίου θα δίνει σίγουρα τη δική του εξήγηση για το τι είναι ο Μαύρος Πύργος».

Ας ρωτήσουμε τον άνθρωπο που τον δημιούργησε. «Πρέπει να φανταστείς έναν άξονα με όλους αυτούς τους κόσμους να συνδέονται γύρω του», σχολιάζει ο King. «Ξέρεις τι συμβαίνει σε ένα αυτοκίνητο όταν αφαιρέσεις τον άξονα, απλά παύει να λειτουργεί. Ο Πύργος είναι η σταθεροποιητική δύναμη και οι Πιστολέρος είναι μια αρχαία ομάδα ιπποτών ταγμένοι στο να τον προστατεύουν. Κατά τα πέρασμα των ετών, όμως, η ομάδα έχει αποδεκατιστεί πλήρως και έχει απομείνει μόνο ένας, ο Roland».

«Ο Roland δεν είναι κάτι σαν cowboy, ας πούμε. Πρόκειται για έναν Πιστολέρο και παράλληλα ικανότατο και εξαιρετικά γρήγορο σκοπευτή», σχολιάζει ο Elba. «Είναι ο τελευταίος του είδους του». «Ο Πύργος δημιουργεί μια μαγνητική δίνη που συγκρατεί τους κόσμους. Αν πέσει ο Πύργος, θα επικρατήσει χάος και απόλυτη αναρχία. Δαίμονες και τέρατα θα εισβάλλουν παντού», σχολιάζει και ο McConaughey. «Όσο ο Πύργος παραμένει όρθιος, η ισορροπία στο σύμπαν διατηρείται. Ο Walter θέλει να καταστρέψει τον Πύργο και να φέρει το χάος», καταλήγει ο ηθοποιός.

resized DF-03729

Αφού, λοιπόν, αυτή η συγκεκριμένη σειρά μυθιστορημάτων συνέβαλε στη διαμόρφωση της καλλιτεχνικής ευαισθησίας του Arcel, ο ίδιος έγινε η τέλεια επιλογή να σκηνοθετήσει την ταινία. «Λατρεύω τις ταινίες που μας οδηγούν σε νέους κόσμους, με νέες ιδέες και νέες ιστορίες», σχολιάζει o σκηνοθέτης. Η παραγωγός Erica Huggins θυμάται: «Ο Nikolaj ήθελε πολύ να κάνει αυτήν την ταινία, αφού γνώριζε καλά την ιστορία. Από την στιγμή που τον γνωρίσαμε καταλάβαμε ότι είναι ο άνθρωπός μας. Έφερε μια γνησιότητα και έναν αυθορμητισμό στο project».

Έτσι, ο Arcel προσπάθησε να παραμείνει πιστός στις αρχές του King που συνδυάζει μια πιο σύγχρονη version του κόσμου με κάτι μεταφυσικό και εξωπραγματικό. Για να νιώσει το κοινό ότι πρόκειται για μια ταινία βασισμένη σε ιστορία του Stephen King, ο Arcel προσπάθησε να προσδώσει στην ταινία αρκετά ρεαλιστικά στοιχεία. «Πρέπει να κρατήσουμε την ταινία όσο μπορούμε προσγειωμένη. Ο Μέσος Κόσμος είναι τόσο αχανής και περίπλοκος που μπορείς να ξεφύγεις πολύ εύκολα. Ήθελα πραγματικά οι χαρακτήρες και το περιβάλλον του να φαίνονται αληθινά. Ήθελα το κοινό να νιώσει ότι ο καθένας μας θα μπορούσε να κάνει αυτό το ταξίδι στο Μέσο Κόσμο και να διαπιστώσει ότι και εκεί ζουν διαφορετικοί, αλλά κανονικοί άνθρωποι».

resized DF-05946

Οι Χαρακτήρες

Ο Roland Deschain είναι ο τελευταίος της γενιάς των Eld, που η κληρονομιά τους είναι να προστατεύουν τον Πύργο και να διασφαλίζουν την ειρήνη στο σύμπαν. Μετά τη σφαγή των υπόλοιπων Πιστολέρο, ο Roland προσπαθεί να σώσει ό, τι έχει απομείνει από τον κόσμο του φτάνοντας στον μυστηριώδη Πύργο.

«Όταν ο Stephen King δημιούργησε τον Roland, έφτιαξε έναν χαρακτήρα βασισμένο στον πιο σκληρό τύπο που θα μπορούσε να υπάρξει εκεί έξω», λέει ο παραγωγός Ron Howard. «Με την πάροδο του χρόνου, ο χαρακτήρας του Roland εξελίχθηκε πέρα από κάθε συγκεκριμένη εμφάνιση ή συγκεκριμένη αναφορά. Στο αρχικό casting του Roland για την ταινία, θέταμε τα εξής ερώτημα στους εαυτούς μας: Ποιος είναι ο πιο κακός τύπος σήμερα; Ποιος είναι η προσωποποίηση του Roland; Η συζήτηση αυτή αναπόφευκτα κατέληξε στον Idris Elba. Πρόκειται για έναν εκπληκτικό ηθοποιό που έχει τις δυνατότητες να αποδώσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τον περίπλοκο χαρακτήρα του Roland».

Ο Arcel σχολιάζει ότι ήταν φυσικό να επιλεγεί ο Idris Elba σαν ο τελευταίος Πιστολέρο. «Είμαι πραγματικά μεγάλος fan του, πρόκειται για έναν καταπληκτικό ηθοποιό. Το μόνο που απέμενε ήταν να δούμε αν μοιραζόμασταν το ίδιο όραμα για τον χαρακτήρα του. Υπήρξε τελικά απόλυτη ταύτιση απόψεων. Μας έκανε από την αρχή το κλικ και έτσι αποφασίσαμε να πορευτούμε μαζί».

«O Roland είναι ένας τύπος που έχει κερδίσει τον απόλυτο σεβασμό όλων. Τη στιγμή που τον συναντάμε στην ταινία, είναι πραγματικά συντετριμμένος και σε άθλια ψυχολογική κατάσταση», σχολιάζει ο Elba. «Είναι περίπου σαν ένα φάντασμα που ψάχνει να βρει κάτι άπιαστο: τον Μαυροντυμένο Άντρα, ο οποίος κατέστρεψε τον κόσμο του Roland και όλα όσα αγαπούσε. Σε αυτό του το ταξίδι, ο Ρόλαντ κινείται με γνώμονα την εκδίκηση», καταλήγει ο ηθοποιός.

Ο Elba ήταν τρομερά ενθουσιασμένος που θα υποδυόταν τον Πιστολέρο, καθώς γνωρίζει καλά ότι ο Stephen King είναι μετρ στη δημιουργία πολυσύνθετων χαρακτήρων. «Ξέρει καλά να δομεί και να εξελίσσει όλες τις πτυχές ενός χαρακτήρα», σχολιάζει ο ηθοποιός.

Ο Walter είναι τo αντίπαλο δέος του Roland. Πρόκειται για έναν επικίνδυνο, ψυχωτικό τύπο που κατέστρεψε το Μέσο Κόσμο. Αυτή τη φορά η αποστολή του είναι να φέρει το χάος σε όλους τους κόσμους. Αυτό θα συμβεί μόνο αν καταρρεύσει ο Πύργος. «Κατά βάση πρόκειται για έναν καθημερινό και διασκεδαστικό τύπο, αλλά από την άλλη πρόκειται και για έναν αδίστακτο τύπο, τον απόλυτο κακό», συνεχίζει ο Howard. «Ο Matthew McConaughey αποτελεί την τέλεια ενσάρκωση του Μαυροντυμένου Άντρα. Είναι απίστευτα γοητευτικός και χαλαρός, αλλά μπορεί παράλληλα να βγάλει και μια τρομερά μεγάλη ένταση».

«Ο Walter έχει ταξιδέψει σε πολλούς κόσμους, σε πολλές εποχές, έχει κυκλοφορήσει αρκετά στη σύγχρονη Νέα Υόρκη και ξέρει που μπορεί να φάει ένα ωραίο ζουμερό burger. Μπορεί, επίσης, με τη σφαίρα της μαγείας που διαθέτει να δει τι συμβαίνει σε κάποιο απομακρυσμένο σημείο», σχολιάζει ο Arcel.

«Ο Walter δεν είναι ένας μονοδιάστατος κακός. Έχει έναν ιδιαίτερο τρόπο να βλέπει τον κόσμο, με μια συγκεκριμένη σαδιστική απόλαυση», σχολιάζει ο Arcel. «Διασκεδάσαμε πολύ με τον χαρακτήρα. Ο Matthew πρόσθεσε πολλές προσωπικές πτυχές στο χαρακτήρα, κυρίως στον τρόπο που μιλά και κινείται στο χώρο», καταλήγει ο σκηνοθέτης.

Στον πυρήνα της αντιπαράθεσής του υπάρχει μια δυναμική που είναι απλή, αλλά και πολυσύνθετη ταυτόχρονα. Ο McConaughey αναφέρει: «Ο Walter διαδραματίζει έναν καθοριστικό ρόλο στην αιώνια διαμάχη ανάμεσα στο καλό και το κακό. Αν ο Πύργος πέσει, ο Walter παίρνει δικαιωματικά τη θέση του δίπλα στο Πορφυρό βασιλιά, τον ίδιο το Διάβολο».

resized DF-07767 07312 r

«Ο Walter δείχνει μια μικρή συμπάθεια για τον Roland», λέει ο McConaughey. «Από την άλλη σε καμία περίπτωση δεν πιστεύει στον κώδικα τιμής και αξιών του Roland. Απλά απολαμβάνει το παιχνίδι και δεν θέλει σε καμία περίπτωση να τελειώσει πολύ σύντομα, ακόμα κι αν είναι να κερδίσει».

Παρόλο που ο Roland και ο Walter αντιμάχονται αιώνια, κατά την άποψη του McConaughey, πρόκειται για μια μονόπλευρη και μονοδιάστατη μάχη. «Ο Walter βρίσκεται στο απυρόβλητο. Δεν μπορεί κανείς να τον αγγίξει. Αν κάποιος έρθει κατά πάνω του, μπορεί να χρησιμοποιήσει κάτι σαν αντικατοπτρισμό για να τον εξουδετερώσει. Δεν θα χύσει στάλα ιδρώτα», καταλήγει ο ηθοποιός.

Ανάμεσα στις δύο αυτές αντιμαχόμενες δυνάμεις, υπάρχει ένα αγόρι που έχει τη δυνατότητα να αλλάξει τις ισορροπίες είτε προς τη μία είτε προς την άλλη πλευρά. Ο 14χρονος JAKE ζει μια κανονική ζωή στη Νέα Υόρκη με τη μητέρα του Laurie (Katheryn Winnick) και τον πατριαρχικό πατριό του Lon (Nicholas Pauling). Ο μικρός ταλαιπωρείται από ακαταλαβίστικα όνειρα και σχεδιάζει με απίστευτη λεπτομέρεια σκίτσα όλων όσων οραματίζεται: τον Πιστολέρο, τον Μαυροντυμένο Άντρα και το Μέσο Κόσμο, όπου υπάρχει και ο Μαύρος Πύργος.

«Σε πολλά σημεία, η ιστορία είναι ιδωμένη μέσα από τα μάτια του Jake. To κοινό πιστεύει ότι μπορεί να είναι και τρελός», σχολιάζει η Huggins. «Πρόκειται για ένα τρομερό ταξίδι που θα κάνουμε μαζί του. Στο πρώτο μέρος της ταινίας μέχρι να συνειδητοποιήσει ότι δεν είναι τρελός, αντιλαμβάνεται πραγματικά ότι εκεί έξω κάπου υπάρχει κάτι μεγαλύτερο. Για να το απεικονίσει όλο αυτό, ο σκηνοθέτης επέλεξε τον ταλαντούχο Tom Taylor, που εκπέμπει ευφυία, αλλά και αγνότητα και αυθεντικότητα».

resized DF-09019 r

Trivia:

  • Ο σκηνοθέτης Arcel όταν στα 17 του διάβασε το βιβλίο Ο Πιστολέρο από τη σειρά, πορώθηκε τόσο πολύ που έφτιαξε ένα τραγούδι με τίτλο "The Gunslinger" με τη μπάντα του. Το τραγούδι υπάρχει ακόμα σε κασέτα.

  • Ο Arcel έχει συνεργαστεί άλλες τέσσερις φορές με τον Δανό διευθυντή φωτογραφίας της ταινίας Rasmus Videbaek.

  • Επιθυμία των παραγωγών και του σκηνοθέτη ήταν ο Μέσος Κόσμος να μοιάζει σαν μια παράλληλη φανταστική εκδοχή της Γης.

  • Πολλά από τα γυρίσματα της ταινία έγιναν στη Νότιο Αφρική, αφού εκεί το αχανές και ερημικό περιβάλλον ήταν ιδανικό για το look που είχε στο μυαλό του ο σκηνοθέτης για το Μέσο Κόσμο.

  • To Dixie Pig, το περίφημο μπαρ που συχνάζουν δαίμονες και άλλα τέρατα στην ταινία, στην πραγματικότητα βρίσκεται στο Cape Town και μοιάζει περισσότερο με μια μικρή πόλη, παρά με ένα απλό μπαρ.

  • Για τις ανάγκες το ρόλου του ο Elba εκπαιδεύτηκε σκληρά τόσο σε μαχητικά σπορ, όπως kickboxing (άλλωστε είναι γνωστός λάτρης, αφού έχει παίζει και σε αγώνες), αλλά και στη χρήση πιστολιού.

  • Στα σχέδια των παραγωγών είναι, εκτός από επόμενες ταινίες, να δημιουργηθεί και μια τηλεοπτική σειρά που θα συμπληρώνει τις ιστορίες της μεγάλης οθόνης.

3 Αυγούστου στους κινηματογράφους από τη Feelgood

resized DF-09025 r

Credits:

Σκηνοθεσία: Nikolaj Arcel

Σενάριο: Akiva Goldsman, Jeff Pinkner, Anders Thomas Jensen, Nikolaj Arcel

Βασισμένη στα βιβλία του: Stephen King

Παίζουν: Idris Elba, Matthew McConaughey, Tom Taylor, Jackie Earle Haley

Παραγωγοί: Erica Huggins, Ron Howard, Stephen King,

Διεύθυνση φωτογραφίας: Rasmus Videbaek

Trailer
https://youtu.be/ScOns8HSspQ

 Φωτογραφίες

resized DF-11656 cpresized DSC04810resized DT Day44-9403 rgb

 
Κινηματογραφικό Βραβείο LUX του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Προβάλλοντας το κινηματογραφικό ταλέντο της Ευρώπης. Ανακοινώθηκαν οι τρεις επικρατέστερες για το Κινηματογραφικό Βραβείο LUX 2017.
News - ΣΙΝΕΜΑ
Τρίτη, 25 Ιούλιος 2017 15:28

Κινηματογραφικό Βραβείο LUX του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Προβάλλοντας το κινηματογραφικό ταλέντο της Ευρώπης. 

Ανακοινώθηκαν οι τρεις επικρατέστερες για το Κινηματογραφικό Βραβείο LUX 2017.

 image002

Ρώμη, 25, Ιουλίου, 2017

 

Σήμερα, στη συνέντευξη τύπου των Ημερών Βενετίας (Giornate degli Autori), ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Αntonio Tajani, ανακοίνωσε τις τρεις επικρατέστερες ταινίες για το Κινηματογραφικό Βραβείο LUX 2017.

 

Ø  BPM (BEATS PER MINUTE), του Robin Campillo - Γαλλία

Ø  SAMI BLOOD, της Amanda Kernell - Σουηδία, Νορβηγία, Δανία

Ø  WESTERN, της Valeska Grisebach - Γερμανία, Βουλγαρία, Αυστρία

 

Ανακοινώνοντας τις τρεις επικρατέστερες ταινίες ο Πρόεδρος του ΕΚ Αντόνιο Ταγιάνι δήλωσε: "Το βραβείο Lux δεν φέρνει μόνο τον κινηματογράφο πιο κοντά στους πολίτες, αλλά την Ευρώπη στους Ευρωπαίους. Μέσω αυτού του βραβείου, το ΕΚ προωθεί και στηρίζει την Ευρωπαϊκή κινηματογραφική βιομηχανία, σε μια εποχή που απειλείται από την ολοένα αυξανόμενη παρουσία των πλατφόρμων σε απευθείας σύνδεση, οι οποίες υπόκεινται σε ελάχιστες ρυθμίσεις σε σχέση με τον παραδοσιακό κινηματογραφικό τομέα."

 

Η Ευρωπαϊκή μας ταυτότητα αποτελείται από διαφορετικές παραδόσεις και πολιτισμούς, αλλά και από κοινές αξίες: δικαιοσύνη, ελευθερία, ανοχή. Από τη δημιουργία του, το βραβείο Lux  συμπεριέλαβε εκατοντάδες διευθυντές, διανομείς και παραγωγούς, οι οποίοι ενισχύουν και ενδυναμώνουν τη μοναδική μας Ευρωπαϊκή ταυτότητα».

 

Η Πρόεδρος της Επιτροπής Πολιτισμού και Παιδείας του ΕΚ Silvia Costa (Σ&Δ, Ιταλία), έστειλε βιντεοσκοπημένο μήνυμα.

 

Το 2017 σηματοδοτεί την 11η έκδοση του Κινηματογραφικού Βραβείου LUX και με ανανεωμένη υπερηφάνεια ανοίγουμε τον Επίσημο Διαγωνισμό στη συνέντευξη Τύπου του παλαιότερου συνεργάτη μας: των Ημερών της Βενετίας. Όντως, είναι το ένατο έτος συνεργασίας μεταξύ του Κινηματογραφικού Βραβείου LUX του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και των Ημερών της Βενετίας.

 

Στο πλαίσιο των Κινηματογραφικών Ημερών LUX, από τον Οκτώβριο έως τον Δεκέμβριο, οι ταινίες BPM, SÁMI BLOOD και WESTERN θα ταξιδέψουν σε όλη την Ευρώπη και θα προβληθούν σε περισσότερες από 50 πόλεις και σε αρκετά φεστιβάλ στα 28 Κράτη μέλη της ΕΕ. Με κάθε ταινία υποτιτλισμένη στις 24 επίσημες γλώσσες της Ενωσης, όλοι οι ευρωπαίοι πολίτες θα μπορέσουν να ανακαλύψουν τις ταινίες αυτές και να ταυτιστούν με το θέμα στο οποίο αυτές απευθύνονται.  

 

Εδώ έγκειται και η μοναδικότητα της πρωτοβουλίας αυτής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου: δημιουργώντας ένα πλαίσιο για ένα ευρωπαϊκό κοινό χώρο, το Κινηματογραφικό Βραβείο LUX αποτελεί εργαλείο που αναδεικνύει την πολυπλοκότητα της ευρωπαϊκής ταυτότητας, αφού ερμηνεύει και παρουσιάζει τις πραγματικότητες των επιτυχιών και των προκλήσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

 

Για να ενισχύσουν την προβολή και την αύξηση της  συμμετοχής του κοινού οι φετινές κινηματογραφικές μέρες LUX σηματοδοτούν την έναρξη της συνεργασίας μεταξύ των Γραφείων Ενημέρωσης του ΕΚ στα Κράτη μέλη και των σημείων Επαφής για το Πρόγραμμα «Δημιουργική Ευρώπη».

 

Οι 3 ταινίες για τον Επίσημο Διαγωνισμό Βραβείο LUX 2017

Προκαλώντας την διαφορετικότητα  και την πολυμορφία 

 

Οι 3 ταινίες για τον επίσημο διαγωνισμό αναδεικνύουν την επιθυμία του κινηματογραφικού Βραβείου LUX να ενστερνιστεί μια απρόβλεπτη ποικιλία ειδών και ήχων όπως πότε άλλοτε.

 

Η ταινία του Robin Campillo ακολουθεί μια ομάδα ακτιβιστών (Act Up) που μάχονται για να επιτευχθεί μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση γύρω από το AIDS στη Γαλλία το 1992 και ενθαρρύνει την ταχύτερη επίτευξη προόδου όσον αφορά την έρευνα και την πρόληψη.

 

Η πρώτη κινηματογραφική προσπάθεια της Amanda Kernell αφηγείται την ιστορία ενός νεαρού κοριτσιού της φυλής Lapp που ονειρεύεται μια διαφορετική ζωή και απομακρύνεται από την κοινότητα της με μεγάλο πόνο λόγω των ρατσιστικών συμπεριφορών που έχουν να αντιμετωπίσουν.

 

Η τρίτη επικρατέστερη ταινία της Valeska Grisebach αφηγείται μια ιστορία για Γερμανούς εργαζομένους σ’ ένα υδροηλεκτρικό σταθμό παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στη Βουλγαρία με στοιχεία από τις κλασσικές ταινίες καουμπόηδων-και-Ινδιάνων, προβάλλοντας ζητήματα της οικονομικής μετανάστευσης και ενσωμάτωσης.

 

Και οι τρεις επικρατέστερες θα υποτιτλιστούν στις 24 επίσημες γλώσσες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ η νικήτρια ταινία, που θα ψηφιστεί από τους βουλευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, θα προσαρμοστεί στις απαιτήσεις των ατόμων με προβλήματα όρασης ή ακοής, και θα υποστηριχθεί  η διεθνής  προώθηση της. 

 

28 Φορές Κινηματογράφος και Κινηματογραφικές Μέρες LUX

 

Φέτος πραγματοποιείται για όγδοη φορά ο "28 Φορές Κινηματογράφος", μια άλλη γόνιμη έκβαση της συνεργασίας μεταξύ του Κινηματογραφικού Βραβείου LUX του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και των Ημερών Βενετίας.   Χάρη στην καίρια συνεργασία με τα Europa Cinemas και Cineuropa, 28 νέοι σινεφίλ ηλικίας 18-26, θα αποτελέσουν την κριτική επιτροπή για το Βραβείο Ημέρες Βενετίας.  Επιπλέον, η εν λόγω ομάδα θα ζήσει την εμπειρία του Κινηματογραφικού Βραβείου LUX  παρακολουθώντας τις 3 ταινίες του Επίσημου Διαγωνισμού. Αυτή η ειδική εκδήλωση, αποτελεί επαρκέστατη προετοιμασία για το ρόλο τους ως "πρέσβεων" του Κινηματογραφικού Βραβείου LUX.  Ως πρέσβεις του Βραβείου θα παρουσιάσουν την 6η έκδοση των Κινηματογραφικών Ημερών LUX, στις χώρες προέλευσής τους, ο καθένας αντιστοίχως.

 

Κατά τη διάρκεια των Κινηματογραφικών Ημερών LUX, και τα 751 μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου θα κληθούν να ψηφίσουν μία από τις τρεις υποψήφιες ταινίες του Διαγωνισμού.

 

Στις 15 Νοεμβρίου, η νικήτρια ταινία θα  ανακοινωθεί στην πανηγυρική συνεδρίαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο, παρουσία των σκηνοθετών.

 

Οι 10 προηγούμενοι νικητές του Κινηματογραφικού Βραβείου LUX ήταν οι TONI ERDMANN της Maren Ade, MUSTANG της Deniz Gamze Ergüven (2015),  IDA του Pawel Pawlikowski (2014), The Broken Circle Breakdown του Felix van Groeningen (2013), Io sono Li του Andrea Segre (2012), Les Neiges du Kilimandjaro του Robert Guédiguian (2011), Die Fremde του Feo Aladag (2010), Welcome του Philippe Lioret (2009), Le silence de Lorna των Jean-Pierre και Luc Dardenne (2008), και Auf der anderen Seite του Fatih Akin (2007).

 

Οι 3 διαγωνιζόμενες ταινίες αποτελούν μέρος της Επίσημης Επιλογής του Κινηματογραφικού Βραβείου LUX 2017

 

Οι 3 διαγωνιζόμενες ταινίες αποτελούν μέρος της Επίσημης Επιλογής του Κινηματογραφικού Βραβείου LUX 2017, όπως παρουσιάστηκε στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Karlovy Vary στις 2 Ιουλίου.

 

Οι 10 υποψήφιες ταινίες για το Κινηματογραφικό βραβείο LUX 2017 είναι (με αλφαβητική σειρά):

 

1.         A CIAMBRA του Jonas Carpignano – Ιταλία, Βραζιλία, Ηνωμένες Πολιτείες, Γαλλία, Γερμανία, Σουηδία

2.         BPM (BEATS PER MINUTE) του Robin Campillo– Γαλλία

3.         GLORY της Kristina Grozeva και του Petar Valchanov- Βουλγαρία, Ελλάδα

4.         HEARTSTONE του Guðmundur Arnar Guðmundsson – Ισλανδία, Δανία

5.         KING OF THE BELGIANS του Peter Brosens και της Jessica Woodworth– Βέλγιο, Ολλανδία, Βουλγαρία

6.         SÁMI BLOOD της Amanda Kernell – Σουηδία, Δανία, Νορβηγία

7.         SUMMER 1993 της Carla Simón – Ισπανία

8.         THE LAST FAMILY του Jan P Matuszyński – Πολωνία

9.         THE OTHER SIDE OF HOPE του Aki Kaurismäki – Φινλανδία, Γερμανία

10.       WESTERN της Valeska Grisebach – Γερμανία, Βουλγαρία, Αυστρία

 

 
Αλίκη Βουγιουκλάκη, 21 χρόνια χωρίς την Αλίκη.
News - ΣΙΝΕΜΑ
Δευτέρα, 24 Ιούλιος 2017 14:06

Αλίκη Βουγιουκλάκη,

21 χρόνια χωρίς την Αλίκη.
1a9a5-aliki-vougiouklaki

Η Αλίκη Βουγιουκλάκη γεννήθηκε στις 20 Ιουλίου του 1934 στο Μαρούσι. Τρεις μέρες αργότερα αρρώστησε με πνευμονία και αμέσως οι γονείς της φώναξαν ιερέα να τη βαφτίσει. Το όνομα που της έδωσαν: Αλίκη - Σταματίνα.


Τα παιδικά της χρόνια ήταν ιδιαίτερα δύσκολα και φτωχικά. Στην κατοχή ο πατέρας της δολοφονήθηκε και η μητέρας της ανέλαβε μόνη της να μεγαλώσει τα τρία παιδιά, την Αλίκη, τον Αντώνη και τον Τάκη. Από μικρή η Αλίκη λάτρευε την Γκρέτα Γκάρμπο.

Το 1952 έδωσε εξετάσεις στη δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου, κρυφά από την οικογένειά της, καθώς το επάγγελμα του ηθοποιού εθεωρείτο ντροπή την εποχή εκείνη. Το 1953, όντας στο δεύτερο έτος της σχολής, της ανατέθηκε ο μικρός ρόλος της Λουιζόν στον Κατά φαντασίαν ασθενή του Μολιέρου, ενώ τον ίδιο χρόνο πήρε και το ρόλο της Ολυμπίας στις Φουσκοθαλασσιές του Δημήτρη Μπόγρη. Το καλοκαίρι του 1954, πριν ακόμα τελειώσει τη δραματική σχολή κι ενώ επέστρεφε από τις διακοπές της, την κάλεσε ο σπουδαίος ηθοποιός και σκηνοθέτης Νίκος Χατζίσκος για να αντικαταστήσει την Άννα Συνοδινού, που αποχώρησε από το θίασο, στο ρόλο της Ιουλιέτας. Για να παίξει στο έργο χρειάστηκε να πάρει ειδική άδεια από τη σχολή της, έχοντας στη διάθεσή της μόνο τρία μερόνυχτα για να προετοιμαστεί και να μάθει το ρόλο. Η Ιουλιέτα της μπορεί να μην ήταν υπόδειγμα σεξπηρικής ερμηνείας, κοινό και κριτικοί, όμως, χειροκρότησαν την προσπάθειά της.

Το 1961 η Αλίκη Βουγιουκλάκη συγκροτεί τον δικό της θίασο, ανεβάζοντας τα έργα Καίσαρ και Κλεοπάτρα, Χτυποκάρδια στο θρανίο κ.α. Στο μεταξύ, γνωρίζεται με το Φιλοποίμενα Φίνο, συνεργάζεται με την εταιρεία του, τη Φίνος Φιλμ, και μαζί κάνουν πολλές από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του ελληνικού κινηματογράφου. Ξεχωρίζουν: Η Αλίκη στο Ναυτικό, Η Λίζα και η άλλη, Η κόρη μου η Σοσιαλίστρια, Η Μαρία της Σιωπής, Ο αγαπητικός της Βοσκοπούλας, Το κορίτσι με τα παραμύθια, Διακοπές στην Αίγινα, Έρωτας στους αμμόλοφους, Αστέρω, Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο, Μανταλένα, Η Υπολοχαγός Νατάσσα, Η ψεύτρα κ.α.

Οι ρόλοι της, κατά κανόνα της χαριτωμένης σκανδαλιάρας κοπέλας, είχαν μεγάλη απήχηση στο κοινό και εξασφάλισαν στην ηθοποιό σπάνια δημοτικότητα. Με τον ρόλο της στη Μανταλένα κέρδισε το βραβείο του Α’ Γυναικείου Ρόλου, το 1960, στο Φεστιβάλ Ταινιών Θεσσαλονίκης, ενώ η ίδια ταινία εκπροσώπησε την Ελλάδα στο διεθνές κινηματογραφικό φεστιβάλ των Καννών, όπου άφησε πάρα πολύ καλές εντυπώσεις.


Μετά από δυο μήνες νοσηλείας, η Αλίκη Βουγιουκλάκη πέθανε στις 23 Ιουλίου 1996 στο Ιατρικό Κέντρο Αθηνών από καρκίνο στο συκώτι.

http://www.typos.com.cy/cat/4/article/28926

 


Σελίδα 1 από 17
Συνεχίζεται με επιτυχία το Φεστιβάλ Γλυφάδας
 Συνεχίζεται με επιτυχία το Φεστιβάλ Γλυφάδας
 Συνεχίζεται με επιτυχία το Φεστιβάλ Γλυφάδας    Χιλιάδες θεατές κατέκλυσαν χθες το βράδυ το νέο χώρο εκδηλώσεων ...

ΤΟ ΣΤΕΜΜΑ ΤΩΝ ΙΝΔΙΩΝ - 3 Αυγούστου στους κινηματογράφους (Trailer - Φωτογραφίες)
ΤΟ ΣΤΕΜΜΑ ΤΩΝ ΙΝΔΙΩΝ - 3 Αυγούστου στους κινηματογράφους (Trailer - Φωτογραφίες)
Το Στέμμα των Ινδιών (Viceroy’s House) Η σκηνοθέτης του αγαπημένου Bend it Like Beckham, Gurinder Chadha, παρουσιάζει μια συναρπαστική ιστορία ...

ATTICANEWS.GR στο Facebook

Διαφήμιση
Διαφήμιση