ATTICANEWS.GR

Member Area
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ
Έρευνα του Πανεπιστημίου στις ΗΠΑ Τι επιπτώσεις έχει το διαζύγιο στην υγεία μας;
News - ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ
Σάββατο, 01 Οκτώβριος 2016 09:57

Έρευνα του Πανεπιστημίου στις ΗΠΑ

Τι επιπτώσεις έχει το διαζύγιο στην υγεία μας;
 
b9a8e-divorceb

Εκτός από τις ψυχολογικές επιπτώσεις, ένα διαζύγιο μπορεί να βλάψει και τη σωματική μας υγεία.

Έρευνα του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν έδειξε ότι η υγεία των διαζευγμένων επιδεινώνεται πολύ πιο γρήγορα σε σύγκριση με όσους παραμένουν παντρεμένοι. Η επίδραση που έχει το διαζύγιο στις γυναίκες είναι άμεση ενώ οι άνδρες εμφανίζουν μακροχρόνια προβλήματα υγείας.

Τα συνηθέστερα προβλήματα που εμφανίζουν οι διαζευγμένοι είναι άγχος, μετατραυματικό στρες, κατάθλιψη και αϋπνίες ενώ περίπου το 60% εκδηλώνουν μυϊκούς πόνους, εκζέματα και ημικρανίες.

Οι γυναίκες μάλιστα έχουν διπλάσιες πιθανότητες να βιώσουν μετατραυματικό στρες. Παλαιότερες μελέτες έχουν δείξει πως το άγχος και η πίεση προκαλούν την υπερέκκριση κορτιζόλης, η οποία με τη σειρά της διαταράσσει το ανοσοποιητικό σύστημα καθιστώντας τον οργανισμό ευάλωτο σε ασθένειες. Η αύξηση της ορμόνης αυτής έχει συνδεθεί με την εμφάνιση καρδιαγγειακών νόσων, καρκίνο και άλλες σοβαρές ασθένειες. Μία ακόμα μελέτη του Πανεπιστημίου του Ιλινόις έδειξε πως οι γυναίκες που είχαν αυξημένο άγχος παρουσίασαν και πιο επιθετικές μορφές καρκίνου του μαστού.

Παράλληλα, αμερικανική έρευνα που είχε πραγματοποιηθεί το 2015, έδειξε πως οι γυναίκες που έχουν χωρίσει αυξάνουν κατά 24% τις πιθανότητες εμφράγματος σε σύγκριση με τις παντρεμένες. Οι άνδρες από την άλλη, αυξάνουν κατά 77% τις πιθανότητες όταν χωρίζουν για δεύτερη φορά. Μάλιστα, ακόμα κι αν ξαναπαντρευτούν, οι γυναίκες ανεβάζουν στο 35% τις πιθανότητες να πάθουν έμφραγμα ενώ οι άντρες τις εκμηδενίζουν. Δηλαδή, αν μία γυναίκα έχει χωρίσει δύο φορές έχει τις ίδιες πιθανότητες να πάθει έμφραγμα με έναν άνθρωπο που έχει διαβήτη ή υψηλή αρτηριακή πίεση.

Οι επιστήμονες εικάζουν πως ο λόγος που οι συνέπειες είναι πιο έντονες στις γυναίκες είναι επειδή τείνουν να κάνουν συχνά αναδρομές στο παρελθόν και έτσι επιβαρύνουν την υγεία τους καθώς βιώνουν πιο έντονα το μετατραυματικό στρες. Επιπλέον, οι γυναίκες καταφεύγουν πιο εύκολα σε κακές συνήθειες μετά από ένα χωρισμό και δυσκολεύονται περισσότερο από τους άνδρες να βρουν ένα νέο σύντροφο.

Σε κάθε περίπτωση, οι επιστήμονες συμβουλεύουν και τα δύο φύλα να προσπαθήσουν να αντιμετωπίσουν τα συναισθήματά τους και αν νιώθουν πως δεν μπορούν να διαχειριστούν τη νέα πραγματικότητα να ζητήσουν τη βοήθεια ενός ειδικού. Με αυτόν τον τρόπο, όχι μόνο θα νιώσουν καλύτερα ψυχολογικά αλλά θα προστατεύσουν και τη σωματική τους υγεία.  

http://www.typos.com.cy/cat/10/article/24084

 
5 τεχνικές για να βελτιώσεις τις σχέσεις σου επικοινωνώντας αποτελεσματικά! ...της Ελένης Γιαννούκου
News - ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ
Κυριακή, 25 Σεπτέμβριος 2016 10:38

5 τεχνικές για να βελτιώσεις τις σχέσεις σου επικοινωνώντας αποτελεσματικά!

...της Ελένης Γιαννούκου

 

resized 9331---base image 4.1424267797

Η ποιότητα της επικοινωνίας διαδραματίζει καταλυτικό ρολό στις ανθρώπινες σχέσεις, καλύπτοντας όλο το φάσμα δραστηριοτήτων της καθημερινής ζωής. Μέσα λοιπόν από τη γλωσσική πράξη μεταδίδονται χρήσιμες γνώσεις, ιδέες, πληροφορίες και συναισθήματα. Σκεφτείτε μόνο,πόσο άβολα νιώθετε όταν βρίσκεστε σε μια ξένη χώρα, της οποίας τη γλώσσα δεν γνωρίζετε, με αποτέλεσμα να είστε ανίκανοι να επικοινωνήσετε…

Πέρα από τη γνώση της γλώσσας, η επικοινωνία χαρακτηρίζεται από μια αλληλουχία αρχών, κανόνων και τεχνικών που διέπουν το περιεχόμενο και την ποιότητά της. Αυτές τις αρχές μελετά η επιστήμη της γλωσσολογίας και της επικοινωνίας, ενώ ο βαθμός κατάκτησής τους καθορίζει την αποτελεσματικότητα της επικοινωνιακής δυναμικής.

resized 11111

Μπορείτε λοιπόν να βελτιώσετε θεαματικά τις επικοινωνιακές σας δεξιότητες, και συνακόλουθα τις κοινωνικές και διαπροσωπικές σας σχέσεις, ακολουθώντας τις παρακάτω πέντε βασικές αρχές αποτελεσματικής επικοινωνίας:

1. Το «λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν»

Η πιο δύσκολη -μα συνάμα σπουδαία- ικανότητα είναι να κάνουμε τα σύνθετα πράγματα απλά,λειτουργώντας δηλαδή αφαιρετικά σύμφωνα με τους κανόνες τις τυπικής λογικής.

Για να το πετύχεις αυτό, αρχικά, ξεκαθάρισε στη σκέψη σου με ακρίβεια το μήνυμα που θέλεις να κοινοποιήσεις. Αυτή η τεχνική θα σε βοηθήσει να πεις απλά, άμεσα και σύντομα αυτό που θέλεις, αποφεύγοντας εν τέλει τυχόν παρανοήσεις που δημιουργούν οι περιττές και ανούσιες πληροφορίες . Ειδικά όσον αφορά την ενδοεπιχειριασιακή επικοινωνία με συναδέλφους, η απλότητα και η σαφήνεια του περιεχομένου του μηνύματος παίζει καθοριστικό ρόλο στη γρήγορη λήψη και εκτέλεση αποφάσεων. Φρόντισε λοιπόν να είσαι σύντομος, κατατοπιστικός και όχι φλύαρος. Και, βέβαια, να απαντάς σε αυτό που σε ρωτούν.

 

 

2. Αλήθεια και Χρησιμότητα

Είναι σημαντικό να αξιολογείς τις πληροφορίες που δίνεις ή δέχεσαι σύμφωνα με το αξίωμα της αλήθειας και της χρησιμότητας. Είναι πραγματικά θεμελιώδες να συναλλάσσουμε μεταξύ μας πληροφορίες που είναι αληθινές και χρήσιμες. Νόμος: Μη λες κάτι που πιστεύεις ότι είναι αναληθές γιατί η αλήθεια έχει φτερά και φτάνει στα πέρατα της οικουμένης! Επίσης, εκφέρεις άποψη για κάτι, όταν στερείσαι τα απαραίτητα στοιχεία. Να θυμάσαι λοιπόν ότι, είναι δείγμα έντιμου και αυθεντικού χαρακτήρα να περιορίζεσαι σε όσες πληροφορίες απαιτούνται, όσες δηλαδή είναι αληθινές και χρήσιμες για το συνομιλητή σου.

resized 20141106201954-good-communication-skills-help-you-find-long-term-success

 

3. Επιδραστικότητα-το απόλυτο μυστικό της επιτυχίας

Το μεγάλο μυστικό της ανθρώπινης συναλλαγής είναι η θετικότητα. Μπορεί ο άνθρωπος που συνάντησες τυχαία στο δρόμο να μη θυμάται τα λόγια σου άλλα σίγουρα θα θυμάται ποιος τού έφτιαξε τη μέρα με μια καλή κουβέντα και ένα χαμόγελο. Όποιος καταφέρνει λοιπόν να έχει ευχάριστη επίδραση στους άλλους, έχει μαζί του όλο τον κόσμο! Ειδικά στους ζοφερούς καιρούς που διανύουμε, η θετική στάση κάνει τη διαφορά τόσο στο κοινωνικό όσο και στο εργασιακό περιβάλλον, δημιουργώντας μια κουλτούρα που προωθεί την ανάπτυξη και επίτευξη στόχων σε όλα τα επίπεδα.

 

4. Να είσαι δημοκρατικός

Διεύρυνε τους ορίζοντές σου, ενθαρρύνοντας την ελεύθερη έκφραση και ανατροφοδότηση (feedback). Παράλληλα,κράτα ανοιχτά τα κανάλια της επικοινωνίας σου, χωρίς να επικρίνεις τους άλλους. Άλλωστε, σε κανέναν δεν αρέσει να απορρίπτεται η προσωπική του γνώμη. Η αρνητική κριτική και δη η δηκτικότητα μόνο δυσαρέσκεια και αντιπάθεια προκαλούν. Ακόμα πιο δυσάρεστα συναισθήματα δημιουργούνται όταν κάποιος προσπαθεί να επιβάλλει τη γνώμη του στους άλλους. Γι’ αυτό μόνο χαμένος μπορείς να βγεις από αυτή την αυταρχική συμπεριφορά. Βέβαια, είναι φυσιολογικό και θεμιτό να διαφωνείς με το συνομιλητή σου. Ωστόσο, την επόμενη φορά που θα συμβεί αυτό, πρότεινε εναλλακτικές προσεγγίσεις ώστε να βρεθεί η χρυσή τομή και να επέλθει μια συμφωνία από κοινού.

resized listen up and develop more effective communication skills

5.Γίνε καλός ακροατής

Σίγουρα θα σου έχει τύχει πολλές φορές, να μην ακούς το συνομιλητή σου γιατί σκέφτεσαι κάτι άλλο ή ακόμα χειρότερα κοιτάς την οθόνη του κινητού σου (ALERT: Ε-Ξ-Α-Ι-Ρ-Ε-Τ-Ι-Κ-Α ΑΓΕΝΕΣ!). Το να ακούω με προσοχή τον άλλο και να ερμηνεύω ορθά αυτό που λέει είναι η βάση της επικοινωνίας. Γι’ αυτό είναι κρίσιμο και επιτακτικό να εκπαιδευτείς στην τέχνη της ακρόασης. Εξασκήσου στην τέχνη της ενεργητικής ακρόασης και όχι της παθητικής ακοής και να είσαι σίγουρος πως δεν θα χάσεις! Στη μάθηση της ενεργητικής ακρόασης εμπλέκεται η ικανότητα της ενσυναίσθησης, της κατανόησης και της αποκωδικοποίησης του συνόλου των μηνυμάτων που δεχόμαστε, συμπεριλαμβανομένων δηλαδή των συναισθημάτων, της γλώσσας του σώματος και της ψυχικής κατάστασης του πομπού.

 

 

Βιογραφικό

 

 giannoukoueleni

 

 

 

Η Ελένη Γιαννούκου γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Βόλο. Σπούδασε Ελληνική Φιλολογία, ενώ το πάθος της για το αρχαιοελληνικό πνεύμα την οδήγησε στη φιλοσοφική έρευνα. Το 2013 απέκτησε με άριστα (9,81) το μεταπτυχιακό δίπλωμα στον κλάδο της Ιστορίας της Φιλοσοφίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, με ειδίκευση στη γνωσιολογία και την οντολογία. Έχει συμμετάσχει ως εισηγήτρια σε διεθνή συνέδρια και σε δύο σεμινάρια Κλασικής Φιλοσοφίας που διοργάνωσε το Princeton University σε συνεργασία με το ΜΙΘΕ. Εργασίες και άρθρα της έχουν δημοσιευθεί στη Φιλοσοφική Επιθεώρηση Φιλοσοφεῖν και σε επιστημονικά περιοδικά.Έχει επίσης επιμεληθεί ειδικές σειρές βιβλίων σε εκδοτικούς οίκους και έχει εργαστεί ως ασκούμενη δημοσιογράφος στην εφημερίδα Ταχυδρόμος, πραγματοποιώντας τοπικό και ελεύθερο ρεπορτάζ. Επόμενο επαγγελματικό της βήμα είναι να εξιδικευθεί στην επιστήμη της ανθρώπινης ανάπτυξης (Life Coaching), βοηθώντας τους ανθρώπους να αναπτυχθούν και να φτάσουν τους στόχους που οι ίδιοι επιθυμούν. Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί της στο e-mail:elenigiannoukou@gmail.com

 

 

Τελευταία Ενημέρωση στις Κυριακή, 25 Σεπτέμβριος 2016 10:48
 
Τι συμβαίνει με τους γονείς που κακοποιούν και παραμελούν τα παιδιά τους; ...της Βικτωρίας Πολύζου, σύμβουλος ψυχικής υγείας, medlabnews.gr
News - ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ
Σάββατο, 24 Σεπτέμβριος 2016 08:35

Τι συμβαίνει με τους γονείς που κακοποιούν και παραμελούν τα παιδιά τους;

...της Βικτωρίας Πολύζου, σύμβουλος ψυχικής υγείας, medlabnews.gr

0393d17013fb5c1b501af3cb623d0e51

 

 

Το φαινόμενο της κακοποίησης και παραμέλησης των παιδιών είναι διαχρονικό και παγκοσμίως γνωστό, ενώ εκδηλώνεται με διάφορες μορφές. Είναι άμεσα συνδεδεμένο με πολιτισμικούς και κοινωνικούς παράγοντες και εξαρτάται άμεσα από πρότυπα τα οποία η κοινωνία επιβάλλει στους γονείς σχετικά με τους τρόπους ανατροφής, πειθαρχίας και συμπεριφοράς των παιδιών. Κατά τους επικρατέστερους ορισμούς ως ̈παιδική κακοποίηση ̈ ορίζεται η άσκηση σωματικής ή ψυχολογικής βίας στο παιδί.

 

Την κακοποίηση, δυστυχώς, δεν την κάνουν μόνο τα ορατά σημάδια στο σώμα ενός αθώου παιδιού. Στην περίπτωση της σεξουαλικής κακοποίησης, για παράδειγμα, το συμβάν δεν μπορεί να γίνει αμέσως αντιληπτό. Αλλά και πολλές άλλες περιπτώσεις αμέλειας μπορούν να χαρακτηριστούν επιλήψιμες.

 

 
Ένα σημαντικό ποσοστό παιδιών ηλικίας 8-12 ετών κακοποιούνται σωματικά – σεξουαλικά και στις περισσότερες περιπτώσεις ο θύτης είναι κάποιο από τα άτομα του οικογενειακού περιβάλλοντος, ενώ το προφίλ των οικογενειών υψηλού κινδύνου είναι: μονογονεϊκές οικογένειες, φτωχές σχέσεις γονιού – παιδιού, αυστηρό περιβάλλον, απουσία μητέρας ή παρουσία πατριού, κατάχρηση αλκοόλ από μέλος της οικογένειας, ιστορικό σωματικής – σεξουαλικής κακοποίησης σε τουλάχιστον έναν από τους δύο γονείς. Για κάποιους επιστήμονες υγείας, το τοξικό περιβάλλον στο οποίο μεγαλώνει π.χ. το παιδί ενός αλκοολικού πατέρα υπονοεί κακοποίηση, επειδή επιβαρύνει τον συναισθηματικό του κόσμο.

 

Οι αναγνωρισμένες μορφές κακοποίησης είναι οι εξής:

 

1. Σωματική Κακοποίηση

 

i.  Ανεξήγητοι μώλωπες

 

ii. Ανεξήγητα κατάγματα

 

iii.            Ανεξήγητα εγκαύματα

 

iv.           Ανεξήγητες εκδορές

 

2. Ψυχολογική Κακοποίηση

 

3. Παραμέληση

 

i.  Ελλιπής ανάπτυξη

 

ii. Παραμέληση ασφάλειας

 

iii.            Σωματική Παραμέληση

 

iv.           Παραμέληση ιατρικής περίθαλψης

 

v.∆ηλητηρίαση

 

4.Σεξουαλική παραβίαση – Αιμομιξία

 

5.
Μη τυχαία δηλητηρίαση

 

6. Σύνδρομο αμέτοχου θεατή

 

7. Εκμετάλλευση – Εργασία

 

8.
Σατανιστική Κακοποίηση

 

9.
Κακοποίηση παιδιών από συστήματα και θεσμούς.

 

 

Οι γονείς που κακοποιούν τα παιδιά τους δεν ξεχωρίζουν από κάποιο εξωτερικό  χαρακτηριστικό και δεν προέρχονται από κάποια συγκεκριμένη κοινωνική τάξη. Είναι άνθρωποι της διπλανής πόρτας, συχνά υπεράνω πάσης υποψίας. Μπορεί να μοιάζουν φιλήσυχοι οικογενειάρχες και να είναι ευγενικοί με τους γείτονες τους και τον περίγυρό τους.

 

Μπορεί να είναι μορφωμένοι, καλοί επαγγελματίες, νομοταγείς πολίτες ή όχι. Ανήκουν όμως σε διαφορετικές κατηγορίες όσον αφορά την ψυχοπαθολογία τους. Κατά βάθος μπορεί να είναι ανώριμα, φοβισμένα ή επιθετικά άτομα, τάση για απομόνωση. Μπορεί, επίσης, να παρουσιάζουν πλείστα συμπτώματα από αυτά που αναφέρει η κλινική βιβλιογραφία: άγχος, κατάθλιψη, έντονες παρορμητικές τάσεις, ψυχωτικές διαταραχές, σχιζοφρένεια.

 

Αρκετοί από αυτούς έχουν υποστεί κακοποίηση ως παιδιά. Είναι όμως δυνατόν να κρύβουν τις αδυναμίες τους επιμελώς, πίσω από το προσωπείο του καλού και στοργικού γονέα. Άλλωστε είναι τόσο δύσκολο για την ίδια την κοινωνία να δεχθεί ότι ένας γονέας μπορεί ηθελημένα να βλάψει το παιδί του,ενώ συχνά ακόμα κι αν οι γείτονες ή ο περίγυρος παρατηρήσει κά ύποπτο στη συμπεριφορά τους, βιάζεται να το δικαιολογήσει.

 

Από την άλλη πλευρά, το κακοποιημένο παιδί διαφέρει σε σχέση με την οικογένειά στην οποία μεγαλώνει (μονογονεϊκή οικογένεια, οικογένεια στην οποία ο γονέας έχει ξανά παντρευτεί, θετοί γονείς κ.λ.π), ως προς τον ρόλο που παίζει μέσα σε αυτήν (το «δύσκολο» παιδί, ο «αποδιοπομπαίος τράγος», το «ανεπιθύμητο» παιδί κ.λ.π.) και φυσικά ως προς το είδος της κακοποίησης που έχει δεχθεί και των σωματικών – ψυχικών τραυμάτων του.

 

Πολλά παιδιά διστάζουν να αποκαλύψουν πως έχουν κακοποιηθεί, ειδικά αν η κακοποίηση έχει γίνει από τον ένα από τους δύο γονείς του ή είναι πολύ μικρά για να εκφραστούν λεκτικά σχετικά με ότι τους έχει συμβεί. Άλλα παιδιά, πάλι, ντρέπονται για ότι τους έχει συμβεί ή δεν θυμούνται το συμβάν. Πολλά παιδιά, επίσης, υπό καθεστώς φόβου και απειλής, και αρκετά, μαθαίνουν από το σπίτι τους να μην ερμηνεύουν την κακοποίηση ως έχει. Είναι πιθανόν, για παράδειγμα, να πιστεύουν πως η σωματική βία είναι φυσικό επακόλουθο μιας αταξίας ή ενός χαμηλού βαθμού στο σχολείο. Άλλωστε έρευνες δραματικά αποκαλύπτουν ότι ένα μεγάλο ποσοστό γονέων που κακοποιούν τα παιδιά τους, το κάνουν για να τα «πειθαρχήσουν » και μάλιστα πιστεύουν σε αυτήν την υποτιθέμενη «μέθοδο πειθαρχίας»! αυτοί οι ίδιοι οι γονείς «εκπαιδεύουν»τα παιδιά τους να δέχονται τα πάντα ως τιμωρία για κάτι που υποτίθεται έκαναν.

 

Τέλος, οι στατιστικές δείχνουν ότι τα περισσότερα από τα κακοποιημένα παιδιά είναι κορίτσια, θύματα αιμομικτικών σχέσεων με τον πατέρα τους, καθώς και αγόρια πολύ μικρών ηλικιών. Ανάμεσα στα θύματα, συχνά συναντάμε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και ήπια νοητική στέρηση και η κακοποίηση είναι αποτέλεσμα της αδυναμίας του γονέα να ανταποκριθεί στις ευθύνες που προκύπτουν μέσα από τις δυσκολίες για την ανατροφή τους, (π.χ. ένας γονέας ασκεί έντονη σωματική βία στο παιδί του μέσα από την οποία εκφράζει την ευχή «να μην είχε γεννηθεί ποτέ» και την αγανάκτηση του για «την κακή του μοίρα που απόκτησε ένα τέτοιο παιδί»!.

 

Στις περισσότερες οικογένειες που κάνει την εμφάνισή της η παιδική κακοποίηση συνήθως υφίστανται διαταραγμένες σχέσεις ανάμεσα στους γονείς (π.χ. μονογονεϊκές οικογένειες, μητέρες που δεν στηρίζονται επαρκώς οικονομικά και συναισθηματικά από τον σύζυγο), διαταραγμένες σχέσεις ανάμεσα στους γονείς και το παιδί και διαταραγμένες σχέσεις ανάμεσα στους γονείς και την εκτεταμένη οικογένεια (παππούδες ή άλλους συγγενείς), επίσης, οι οικογένειες αυτές είναι συνήθως κοινωνικά απομονωμένες, χωρίς βοήθεια και συμπαράσταση από γείτονες, φίλους ή άλλα κοινοτικά πλαίσια στήριξης.

 

Οι τύποι των γονέων ανάλογα με την συμπεριφορά τους είναι:

 

Α. Γονείς που έχουν και οι ίδιοι κακοποιηθεί από τους δικούς τους γονείς, πράγμα που επαναλαμβάνουν τώρα οι ίδιοι στη σχέση τους με τα δικά τους παιδιά, μέσα από μηχανισμούς ταύτισης με τον επιτιθέμενο.

 

Β. Ανεπάρκεια γονεϊκού ρόλου όταν οι γονείς αδυνατούν να αντιληφθούν ότι τα παιδιά τους είναι ανώριμα λόγο της ηλικίας τους (συχνά αναφέρονται σχόλια από την μεριά των γονιών του τύπου «τα παιδιά πρέπει να σέβονται τους γονείς τους » ή «δεν πρέπει να υποχωρούμε στις απαιτήσεις των παιδιών γιατί τα κακομαθαίνουμε», ενώ αναφέρονται σε ένα βρέφος 3 μηνών!)

 

Γ. Αντιστροφή ρόλου γονέων – παιδιών, όπου οι γονείς αυτοί προσδοκούν από τα παιδιά τους να τους δείξουν αγάπη και κατανόηση ώστε να ικανοποιήσουν τις δικές τους ανάγκες. Τέτοιοι γονείς διακρίνονται από έντονες ναρκισσιστικές ανάγκες και μεγάλη ανωριμότητα. Έντονο χαρακτηριστικό τους είναι η παθολογική λειτουργία του υπερεγώ τους και ενώ δείχνουν αδιάφοροι, έχουν έντονα ασυνείδητα αισθήματα ενοχής. Στην αντίθετη περίπτωση, της διαταραχής των υπεροπτικών συναισθημάτων τους, έχουμε έντονη εκδήλωση κατάθλιψης και ανεπιθύμητων, διωκτικών, σαδιστικών και επιθετικών συναισθημάτων απέναντι στο
ίδιο τους το παιδί.

 

∆. Γονείς με χαμηλή αυτοεκτίμηση που σχετίζεται άμεσα με την ανεπάρκεια που αισθάνονται στην εκτέλεση του μητρικού ή πατρικού τους ρόλου. Σε αυτή την περίπτωση η κακοποίηση κυρίως εμφανίζεται σε περιόδους κρίσης της οικογένειας ή κρίση στη σχέση γονέα – παιδιού.

 

Ε. Γονείς που απαντούν στις προσβολές ή επιθέσεις ενάντια στον εαυτό τους, για τον οποίο και οι ίδιοι τρέφουν χαμηλή εκτίμηση. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να προσπαθούν απελπισμένα να κρατήσουν μια θετική εικόνα του εαυτού τους, ώστε έστω και επιφανειακά , να καταπνίξουν τα βαθύτερα αισθήματα ανεπάρκειας και απόρριψης που οι ίδιοι έχουν βιώσει.

 

ΣΤ. Τέλος, γονείς νεαρής ηλικίας, χωρίς σταθερή εργασία, με έντονα ψυχοκοινωνικά προβλήματα, με κακές σχέσεις με τις δικές του οικογένειες, κοινωνικά απομονωμένοι και χωρίς κανένα υποστηρικτικό σύστημα καταλήγουν ως καταθλιπτικά και κοινωνικά απομονωμένα άτομα ενώ εύκολα στρέφουν την επιθετικότητά τους προς το παιδί τους.

 

Συμπερασματικά, επισημαίνουμε ότι η γενικότερη στάση των γονέων αλλά και της κοινωνίας στο μείζων θέμα της σωματικής τιμωρίας ενθαρρύνουν την άσκηση σωματικής βίας σε ένα αθώο παιδί ακόμα και εναντίον ενός πολύ μικρού βρέφους λόγο των πολλών και έντονων τραυματικών βιωμάτων που διαιωνίζονται κάτω από το πέπλο της (υπό)κουλτούρας που διατηρεί την θετική στάση απέναντι στην σωματική τιμωρία!

 

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Χαμόγελου του Παιδιού, Κώστα Γιαννόπουλο, τα φαινόμενα κακοποίησης και παραμέλησης συσχετίζονται με την οικονομική κρίση, και συγκεκριμένα με τις βαριές επιπτώσεις που έχει επιφέρει αυτή στην ελληνική κοινωνία:

 

"Η κακή οικονομική κατάσταση, η ανεργία, η οικονομική ανασφάλεια επιτείνουν σε πολλές περιπτώσεις προβλήματα ψυχιατρικής φύσεως, αλκοολισμού, ναρκωτικών που υπάρχουν σε ένα σπίτι. Όταν δε συμβαίνει τα θύματα τέτοιων καταστάσεων να είναι γονείς, τότε συνήθως τα παιδιά αποτελούν τα θύματα. Κι αυτό δεν κρύβεται μέσα στο σπίτι, αποκαλύπτεται αργά ή γρήγορα και στο σχολείο και στην κοινωνική ζωή των παιδιών".

 

 

 

 

Καλέστε την Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή SOS 1056

 

και αναφέρατε οποιαδήποτε πληροφορία έχετε για κάποιο παιδί που κινδυνεύει.

http://medlabgr.blogspot.com/2016/09/child-abuse.html

 
Γνωριμία Με τον Εσώτερο Εαυτό - Εργαστήριο Αυτογνωσίας
News - ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ
Δευτέρα, 19 Σεπτέμβριος 2016 13:08

Γνωριμία Με τον Εσώτερο Εαυτό

Εργαστήριο Αυτογνωσίας
Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου, 10:30πμ- 5:30μμ

Καθημερινά καλείτε ο άνθρωπος να αντεπεξέλθει σε τόσες διαφορετικές απαιτήσεις και ρόλους: σύντροφος, φίλος, γονιός, αδερφός, γιος, επαγγελματίας, συνάδελφος, μέλος της κοινότητας και της κοινωνίας. Οι βιαστικοί ρυθμοί της πόλης, οι προσωπικές ανάγκες που ζητούν εκπλήρωση, αλλά και σημαντικά κομμάτια του παρελθόντος που ακόμη τον απασχολούν/ επηρεάζουν, συνθέτουν την βάση των επιλογών και αποφάσεων του.

Κάτω από την επιφάνεια υπάρχει ο εσώτερος, ο αληθινός, ο αυθεντικός εαυτός. Συλλέγει εμπειρίες, δύναμη και σοφία, σχεδιάζοντας την πορεία του προς την αγάπη, την εκτίμηση και την αυτοπραγμάτωση. 

Και πόσο ομορφότερη θα ήταν η ζωή αν μπορούσε να εκφραστεί περισσότερο?

Η γνωριμία με τον εσώτερο εαυτό σας δίνει την δυνατότητα να κατανοήσετε καλύτερα τους παράγοντες που σας απομακρύνουν από μια ουσιαστικά ευτυχισμένη ζωή. Η βελτίωση του επιπέδου αυτογνωσίας σας βοηθά στην βελτίωση των διαπροσωπικών σας σχέσεων και σας απαλλάσσει σταδιακά από την ανάγκη για κοινωνικές μάσκες, ρόλους και παιχνίδια ελέγχου.

Στο εργαστήριο ενθαρρύνεται η ενεργή συμμετοχή όλων όσων επιθυμούν, πραγματοποιούνται βιωματικές ομαδικές ασκήσεις και υπνοθεραπεία από πιστοποιημένες θεραπεύτριες.

Αφορά σε κάθε ενήλικα που επιθυμεί να δώσει απαντήσεις σε προσωπικά ερωτήματα για τις σχέσεις, την προσωπική εξέλιξη, τα ψυχικά αποθέματα και ενέργεια, τις σωστές αποφάσεις, τα λάθη και τις απαιτούμενες αλλαγές, και πολλά ακόμη.

Το παρόν αποτελεί προϋπόθεση για την συμμετοχή σας, εφόσον επιθυμείτε σε ομάδα εβδομαδιαίων εργαστηρίων αυτογνωσίας.

Εισηγητές:
Άννα Σολωμού
Σύμβουλος Προσωπικής & Οικογενειακής Ανάπτυξης- Υπνοθεραπεύτρια.

Χριστιάνα Μήλα
Κλινική Υπνοθεραπεύτρια – Ψυχοθεραπεύτρια

Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2016 | 10:30 – 17:30 . Επικοινωνία:211 409 4463, 6934606545
Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 19 Σεπτέμβριος 2016 13:10
 
Οργάνωσε έξυπνα και γρήγορα το χρόνο εργασίας και μελέτης με την τεχνική Pomodoro!!! ...της Ελένης Γιαννούκου
News - ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ
Κυριακή, 18 Σεπτέμβριος 2016 08:05

Οργάνωσε έξυπνα και γρήγορα το χρόνο εργασίας και μελέτης με την τεχνική Pomodoro!!!

...της Ελένης Γιαννούκου

shutterstock 210593758

Στο άκουσμα της λέξης Pomodoro σίγουρα σου έρχεται στο μυαλό μια λαχταριστή pizza ή μια ζεστή σπαγγέτι Ναπολιτέν! Μην κάνεις όρεξη… Σε καμία περίπτωση δε θα μπορούσες να φανταστείς ότι η τεχνική Pomodoro (The Pomodoro Technique) είναι μια μέθοδος διαχείρισης του χρόνου εργασίας- με θεαματικά αποτελέσματα- που χρησιμοποιείται από επαγγελματίες σε όλο τον κόσμο!!!

Πίσω από αυτή την πρωτοποριακή ιδέα κρύβεται ένας ταλαίπωρος φοιτητής, ονόματι Francesco Cirillo, ο οποίος το 1980 εμπνεύστηκε τη μέθοδο προκειμένου να διαχειριστεί την υπέρογκη ύλη που έπρεπε να μελετήσει κατά τη διάρκεια της εξεταστικής περιόδου. Ο τρόπος που εφυήρε αποδείχθηκε ιδιαίτερα αποδοτικός και επιτυχημένος, αφού ο ίδιος κατάφερε να περάσει όλα τα μαθήματα που χρωστούσε και να πάρει εν τέλει πτυχίο!

getstarted-phototop1

Πώς λειτουργεί η τεχνική

Στην ουσία ο πολυμήχανος φοιτητής πήρε το χρονομετρητή -σε σχήμα ντομάτας- από την κουζίνα του και χώρισε το χρόνο μελέτης σε 25-λεπτα χρονικά διαστήματα που τα ονόμασε «pomodoros»! Τα 25-λεπτα χρονικά διαστήματα λοιπόν τα όρισε ως “Ένα Pomodoro“, που είναι μια ενιαία ακέραιη μονάδα.

Άρα, για μια ώρα πνευματικής εργασίας προβλέπονται δύο 25-λεπτα ουσιαστικής μελέτης και δύο πεντάλεπτα διάλειμμα! Παίρνεις, λοιπόν, το χρονόμετρο της κουζίνας και το κουρδίζεις στην ένδειξη 25, έπειτα εστιάζεις στην εργασία σου …..και μολις το χρονόμετρο χτυπήσεις ΝΤΡΡΙΙΙΝ, κάνεις ένα 5λεπτο διαλειμματάκι και επαναλαμβάνεις τη διαδικασία… Πολύ απλό και εύκολο!

unnamedπομ

Αναλυτικά τα 5 στάδια της τεχνικής:

  1. Απόφαση και θέληση για εργασία

  2. Ρύθμιση του χρονομετρητή στα 25 λεπτά

  3. Αφοσίωση στην εκτέλεση της εργασίας μέχρι να κουδουνίσει το χρονόμετρο και τσεκάρισμα με √

  4. Διάλειμμα 5 λεπτών και επανάληψη

  5. Μετά από κάθε 4 «pomodoros» κάνεις ένα μεγαλύτερο διάλειμμα 15–20 λεπτών.

Η φιλοσοφία της συγκεκριμένης τεχνικής είναι να σε κρατά συγκεντρωμένο αποκλειστικά στην εργασία που έχεις αναλάβει να διεκπαιρεώσεις στο συγκεκριμένο χρόνο.

Όπως αντιλαμβάνεσαι, επαναλαμβάνοντας τη διαδικασία 4 φορές, αφοσιώνεσαι με πειθαρχία στην εργασία σου για 2 ώρες, χωρίς άγχος ή άλλους είδους παρεμβολές να σου αποσπούν την προσοχή. Προϋποτίθεται βέβαια πως έχεις αποφασίσει με ζήλο να εστιάσεις στην εργασία σου, μένοντας συνεπής στον στόχο και χωρίς να κλέβεις ενδιάμεσα! Όλα άλλωστε είναι στο μυαλό και είναι απόφαση στρατηγικής και σκοπού.

Γιατί λειτουργεί

Η τεχνική Pomodoro βασίζεται στη γνώση ότι ο εγκέφαλος λειτουργεί καλύτερα όταν ξεκουράζεται με συχνά και προγραμματισμένα διαλείμματα, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η νοητική εγρήγορση. Ταυτόχρονα υπάρχει και το πρόσθετο όφελος της ελαχιστοποίσης του άγχους, το οποίο προκαλείται από την μη αποτελεσματική αξιοποίηση του διαθέσιμου χρόνου, σύμφωνα με το φιλόσοφο Ανρί Μπερκσόν.

Όσοι χρησιμοποιούν την τεχνική παρατηρούν ότι σημειώνουν εντυπωσιακά αποτελέσματα στην εργασία, αφού γίνονται πιο παραγωγικοί και μάλιστα στο μισό χρόνο απ’ όσο χρειάζονται συνήθως!

Περιμένω τις εντυπώσεις και τα σχόλια όσων τη δοκιμάσουν!!!

 

 

Βιογραφικό

 giannoukoufinal

 

 

Η Ελένη Γιαννούκου γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Βόλο. Σπούδασε Ελληνική Φιλολογία, ενώ το πάθος της για το αρχαιοελληνικό πνεύμα την οδήγησε στη φιλοσοφική έρευνα. Το 2013 απέκτησε με άριστα (9,81) το μεταπτυχιακό δίπλωμα στον κλάδο της Ιστορίας της Φιλοσοφίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, με ειδίκευση στη γνωσιολογία και την οντολογία. Έχει συμμετάσχει ως εισηγήτρια σε διεθνή συνέδρια και σε δύο σεμινάρια Κλασικής Φιλοσοφίας που διοργάνωσε το Princeton University σε συνεργασία με το ΜΙΘΕ. Εργασίες και άρθρα της έχουν δημοσιευθεί στη Φιλοσοφική Επιθεώρηση Φιλοσοφεῖν και σε επιστημονικά περιοδικά.Έχει επίσης επιμεληθεί ειδικές σειρές βιβλίων σε εκδοτικούς οίκους και έχει εργαστεί ως ασκούμενη δημοσιογράφος στην εφημερίδα Ταχυδρόμος, πραγματοποιώντας τοπικό και ελεύθερο ρεπορτάζ. Επόμενο επαγγελματικό της βήμα είναι να εξιδικευθεί στην επιστήμη της ανθρώπινης ανάπτυξης (Life Coaching), βοηθώντας τους ανθρώπους να αναπτυχθούν και να φτάσουν τους στόχους που οι ίδιοι επιθυμούν. Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί της στο e-mail:elenigiannoukou@gmail.com

 

 

Τελευταία Ενημέρωση στις Κυριακή, 18 Σεπτέμβριος 2016 08:28
 


Σελίδα 4 από 80

ATTICANEWS.GR στο Facebook

Powered by Jasper Roberts - Blog
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση