ATTICANEWS.GR

Member Area
Απόψεις
Άρθρο του διευθυντή της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ Κώστα Ζαχαριάδη στην εφημερίδα "The Hellenic Mail". Οι μέρες Μακρόν για την Γαλλία, την Ευρώπη και τη χώρα μας....Του Κώστα Ζαχαριάδη*
News - Απόψεις
Κυριακή, 14 Μάιος 2017 12:53

Άρθρο του διευθυντή της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ Κώστα Ζαχαριάδη στην εφημερίδα "The Hellenic Mail".

Οι μέρες Μακρόν για την Γαλλία, την Ευρώπη και τη χώρα μας....Του Κώστα Ζαχαριάδη*

zaxariadhs

Οι γαλλικές προεδρικές εκλογές χρωματίζουν τις εξελίξεις σε μήκη και πλάτη πολύ πιο μακριά από τη Γαλλία και την ίδια την Ευρωπαϊκή Ένωση λόγω σημαντικότητας και της χώρας και της πολιτικής της παράδοσης. Τα συμπεράσματα από την εκλογική μάχη στη Γαλλία, σε συνδυασμό με τις προηγηθείσες εκλογικές διαδικασίες, το Βrexit στη Βρετανία και τις αμερικανικές προεδρικές εκλογές, προσφέρονται για μια ουσιαστική συζήτηση για τις διεθνείς πολιτικές τάσεις. Απομένουν οι εκλογές στη Γερμανία τον Σεπτέμβριο, οι αγγλικές εκλογές τον Ιούνιο, οι βουλευτικές στη Γαλλία τον ίδιο μήνα, και πιθανόν οι εκλογές στην Ιταλία.

Διαβάζουμε αυτές τις μέρες ιδίως στα social media αναλύσεις για την σαρωτική νίκη των δημοκρατικών αξιών στη Γαλλία και την μεγάλη ήττα της ακροδεξιάς. Όλοι χαιρόμαστε αλλά δεν συμμερίζομαι ούτε τους πανηγυρισμούς ούτε την άκρατη αισιοδοξία. Το 34,5% της Λεπέν είναι μελανή κηλίδα στην ευρωπαϊκή πολιτική ζωή και στην πολιτική ιστορία της Γαλλίας με ότι ιστορικά συμβολίζει. Η ακροδεξιά είναι ρυθμιστικός παράγοντας στη γαλλική πολιτική ζωή. Καθορίζει την ατζέντα και εκτός Γαλλίας δυστυχώς. Η Λεπέν δεν κατατροπώθηκε και δεν ισοπεδώθηκε στις εκλογές, πήρε διπλάσιο σχεδόν ποσοστό συγκριτικά με τον πατέρα της το 2002. Δεν θέλω να διανοηθώ τι μπορεί να γίνει σε 5-10-15 χρόνια αν η Ευρώπη και η Γαλλία δεν υπερβούν τις σημερινές αιτίες που τροφοδοτούν την δυναμική του εθνικού μετώπου αλλά και της ακροδεξιάς σε όλη την Ευρώπη. Ευτυχώς έχασε όπως αναμέναμε η Λεπέν αλλά ο αγώνας για τις αξίες της δημοκρατίας και της Ευρώπης πρέπει να ενταθεί. Το αποτέλεσμα των Γαλλικών εκλογών δίνει παράταση χρόνου για να βρεθούν λύσεις με βάση τις ευρωπαϊκές αρχές και αξίες, τις αξίες της γαλλικής δημοκρατίας αλλιώς η εξοικείωση με το τέρας έχει δυστυχώς ήδη ξεκινήσει. H ήττα της Λεπέν ήταν πιο μεγάλη σε σχέση με ό,τι έδιναν οι δημοσκοπήσεις και αυτό είναι ένα καλό σημάδι. Η ήττα της Λεπέν είναι το τρίτο "ούφ" σε εκλογική μάχη στην Ευρώπη. Εκλογές στην Αυστρία, στην Ολλανδία, στη Γαλλία... Όμως όποιος δοκιμάσει πολλά "ουφ", θα έρθει και η ώρα του "ωχ"‬.

Η νίκη του Μακρόν στη Γαλλία είναι πασιφανές πως δεν οφείλεται μόνο στις δικές του επιλογές και τη δική του πολιτική επιρροή στο εκλογικό ακροατήριο της χώρας του. Είναι μια νίκη που του δόθηκε και για να κλείσει ο δρόμος στην αντίπαλο εκπρόσωπο της Ακροδεξιάς… Οι ψηφοφόροι του Μακρόν στον δεύτερο γύρο, προέρχονται από διάφορους χώρους, που οι πολίτες τους δεν μπορούσαν να επιτρέψουν την άλωση της Γαλλίας από την εθνικιστική και φασίζουσα Δεξιά. Το 64% σε συνδυασμό με το υψηλό ποσοστό αποχής (25%) και το 10% των λευκών και άκυρων, με το οποίο εκλέχτηκε ο νέος Γάλλος Πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν, αντικατοπτρίζει τη σύνθετη πραγματικότητα σε αυτή τη μεγάλη χώρα της Ευρωζώνης με τον βαρύνοντα ρόλο στις παγκόσμιες εξελίξεις.

Από σήμερα ξεκινά ο τρίτος γύρος των Γαλλικών εκλογών, οι βουλευτικές εκλογές. Ο Μακρόν θα προσπαθήσει να συγκροτήσει ένα πολιτικό μέτωπο πάνω στα συντρίμμια των δεξιόστροφων σοσιαλδημοκρατών και τμήματος της γαλλικής δεξιάς. Είναι η ευκαιρία για ανασύνθεση της ευρύτατης αριστεράς, χωρίς σεχταρισμούς, κοντόφθαλμες μικροπολιτικές λογικές, με λογική ανοιχτών οριζόντων ανασύνθεσης με στόχο κατάκτηση πολιτικών πλειοψηφιών στο μέλλον. Το έχει ανάγκη η και η γαλλική και η ευρωπαϊκή αριστερά. Το Κομμουνιστικό Κόμμα Γαλλίας αλλά και ο υποψήφιος των σοσιαλιστών Μπενουά Αμόν (παρά την εκλογική του συντριβή) τήρησαν στάση ανοιχτών θυρών. Είναι η ώρα να οικοδομηθούν οι γέφυρες!

Η πολύ μεγάλη αποχή δείχνει ότι μεγάλο τμήμα του εκλογικού σώματος δεν μετέχει και δεν παίρνει θέση σε διλήμματα που για κάθε δημοκράτη είναι σαφής λόγος όχι μόνο συμμετοχής αλλά και κινητοποίησης. Σοβαρά προβληματική στάση οι ίσες αποστάσεις. -Ας μην βλέπουμε όμως μόνο τα αρνητικά... Η θέση του νέου προέδρου της Γαλλικής Δημοκρατίας για το ζήτημα του ελληνικού χρέους όπως πρόσφατα διατυπώθηκε δημόσια είναι θετική, όπως θετική ήταν και η στάση του την περίοδο του 2015 όταν διατέλεσε υπουργός οικονομικών της κυβέρνησης Ολάντ στο ελληνικό ζήτημα. Η Ελλάδα θα συνεχίσει πιθανώς να έχει ένα σημαντικό φίλο στο τιμόνι της δεύτερης μεγαλύτερης ευρωπαϊκής οικονομίας. Εχοντας και αυτή τη δήλωση του κ. Μακρόν στη φαρέτρα του ο κ. Σαπέν ο Γάλλος υπουργός οικονομικών θα έχει μια θετική και σθεναρή παρέμβαση στο Eurogroup στις 22 Μαΐου, έτσι ώστε να ολοκληρωθεί η 2η αξιολόγηση. Μια τέτοια εξέλιξη θα οδηγήσει και σε αποσαφήνιση για το χρέος, που θα επιτρέψει την ένταξη της Ελλάδας στο πρόγραμμα Ποσοτικής Χαλάρωσης τον Ιούνιο. Αυτός είναι ο εθνικός ελληνικός στόχος και η νίκη Μακρόν δίνει μια επιπλέον ώθηση για να φτάσουμε εκεί.

Οι επόμενες κινήσεις του Μακρόν θα είναι ενδεικτικές των προθέσεών του, υπάρχει ήδη η εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πρόταση του Πορτογάλου πρωθυπουργού, Αντόνιο Κόστα, να συμμετέχει στις προπαρασκευαστικές συνόδους του σοσιαλιστικού κόμματος πριν τις συνόδους κορυφής της ΕΕ "από τα κέντρο", όπως συμμετέχει ο Αλέξης Τσίπρας ως παρατηρητής που ανήκει στην Ευρωπαϊκή Αριστερά. Σημαντικό είναι να συνεχιστούν οι ευρωμεσογειακές σύνοδοι που ξεκίνησαν με πρωτοβουλία του Έλληνα πρωθυπουργού αλλά φαίνεται να παίρνουν μόνιμο χαρακτήρα. H Ευρώπη χρειάζεται μια μεγάλη αλλαγή ο νέος Γάλλος Πρόεδρος το έχει στην προεκλογική του ατζέντα αλλά πρέπει να αναζητήσει συμμάχους και υποστηρικτές και στους πολίτες του και στα δημοκρατικά κόμματα στη Γαλλία και την Ευρώπη.

*Ο Κώστας Ζαχαριάδης είναι διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ

 
Σταύρος Καλαφάτης: Μνημείο προχειρότητας και αδιαφορίας για τη Θεσσαλονίκη το νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες
News - Απόψεις
Παρασκευή, 12 Μάιος 2017 16:01

Σταύρος Καλαφάτης: Μνημείο προχειρότητας και αδιαφορίας για τη Θεσσαλονίκη το νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες.

kalafatis670

Για το νομοσχέδιο που κατέθεσε η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και
Μεταφορών στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους περί Αστικών Συγκοινωνιών  της
Θεσσαλονίκης, ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της ΝΔ Σταύρος Καλαφάτης,
επισημαίνει τα εξής:

Στο βωμό ιδεοληπτικών εμμονών και κομματικών σκοπιμοτήτων τακτοποίησης
«ημετέρων», η κυβέρνηση κατέθεσε στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, ένα
νομοσχέδιο που επιβεβαιώνει την κυβερνητική προχειρότητα και στο ζήτημα των
αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.

·         Παραβλέπει ευρωπαϊκές οδηγίες, που προβλέπουν ανοικτές διαδικασίες
και δημόσιους διεθνείς διαγωνισμούς, μπλέκοντας σε περιπέτειες και τη
Θεσσαλονίκη και τη χώρα.

·         Εμπαίζει τους δημάρχους, υποχρεώνοντάς τους να δανειστούν, για να
καταφέρουν να πάρουν μέρος στη δημιουργία δύο νέων δημόσιων φορέων.

·         Εμπαίζει τους εργαζόμενους στον ΟΑΣΘ, αφού δεν υπάρχει τρόπος να
νομιμοποιήσει την πρόσληψή τους σε δημόσιο φορέα.

·         Εμπαίζει τους Θεσσαλονικείς, αφού φορτώνει στις πλάτες τους δύο
δημόσιους φορείς οι οποίοι, για να «ζήσουν» θα μετακυλήσουν τα έξοδά τους
στην τιμή του εισιτηρίου.

Ταυτόχρονα, με την απραξία έναντι του άμεσου προβλήματος της καθυστέρησης
οφειλόμενων που αντιστοιχούν στα δεδουλευμένα των εργαζόμενων, επιδεικνύει
πλήρη αδιαφορία για τις αδύναμες κοινωνικές ομάδες, χαμηλόμισθων,
χαμηλοσυνταξιούχων, ανέργων, φοιτητών, αλλά και για το εμπόριο και για το
επιχειρείν, που θα πληγούν με την αναστολή λειτουργίας των αστικών
συγκοινωνιών από τη Δευτέρα.

Τελευταία Ενημέρωση στις Παρασκευή, 12 Μάιος 2017 16:06
 
ΕΜΠΝΕΥΣΗ...Κυρία ή Κυρά?.... της Ρένας Καλλέργη
News - Απόψεις
Κυριακή, 07 Μάιος 2017 08:25
ΕΜΠΝΕΥΣΗ...Κυρία ή Κυρά?.... της Ρένας Καλλέργη
 tumblr mt0s5zZwmV1rpg3cmo1 1280
Δεν ξέρω πότε έρχεται σε εσάς η έμπνευση γιατί σ'εμένα φτάνει τις άγριες ώρες, αυτές τις μεταμεσονύχτιες, που γυρίζεις πλευρό γιατί κάπου δεν βολεύεσαι και σκάει η κάψουλα στον εγκέφαλο και προσπαθείς να την αποφύγεις αλλά αυτή εκεί... επιμένει και σου λέει σήκω, πάρε χαρτί και μολύβι και ξεκίνα να γράφεις.
Και σκέφτομαι εκείνα τα πολύτιμα του ύπνου δευτερόλεπτα, άσε με ήσυχη, θα σηκωθώ το πρωί και θα τα θυμάμαι και θα τα γράψω όλα, όπως μου τα υπαγορεύει το ανήσυχο μυαλό μου.
Όχι, τώρα θα σηκωθείς γιατί το πρωί θα τα έχεις ξεχάσει όλα... Και η αλήθεια είναι ότι έχει δίκιο η Κυρά έμπνευση, γιατί το πρωί ξεκινάει ο αγώνας ξυπνήστε για το σχολείο, φτιάξε πρωινό, φτιάξε κολατσιό και φόρεσε και το αγουροξυπνημένο γλυκό σου χαμόγελο να κάνεις τριάντα δύο αγκαλιές, λες και θα φύγεις μετανάστης, και να τους δώσεις την ευχή σου για μια δημιουργική άλλη μία μέρα στο σχολείο.
Κάπου εκεί λοιπόν, αυτά τα κρίσιμα δευτερόλεπτα σκέψεων και μπερδεμένων ιδεών για να γράψεις ή για να γυρίσεις πλευρό, παίρνεις την μεγάλη απόφαση και σηκώνεσαι... στις μύτες των ποδιών, μην ξεσηκωθούν και οι υπόλοιποι, τρομάξουν ή νομίζουν ότι ξημέρωσε και μέχρι να τους εξηγήσεις, πάει η έμπνευση.
Γιατί ξέχασα να σας πω και το πιο σημαντικό. 
 
Αυτή η κατεργάρα έμπνευση, είναι πολύ εγωιστικό και μοναχικό συνάμα «πλάσμα».... Α, όλα και όλα, θέλει την μοναξιά της , την ησυχία της, την αμέριστη προσοχή και προσήλωση της, την αυτοσυγκέντρωση της, την παραδοχή της στο μυαλό σου ότι εγκαταστάθηκε για τα καλά και δεν πρόκειται να σου ξεκολλήσει αν δεν την αποτυπώσεις ΤΩΡΑ όμως στο χαρτί.
Παλιοθήλυκο θα την έλεγα, ξεσικόστρα και γκρινιάρα που αν δεν γίνει το δικό της σου κρατάει μούτρα και εξαφανίζεται δια μαγείας. Με λίγα λόγια σε κρατάει στο χέρι με την ιδέα και μόνο ότι μπορεί και να μην επιστρέψει, αν όχι ποτέ, να αργήσει να ξανάρθει.
Και το φοβερό είναι ότι έχει το γνώθεις  αυτόν, υψηλό status βλέπεις, όπως όλες οι υπεροπτικές, σίγουρες για τον εαυτό τους, γεμάτες αυτοπεποίθηση, κυρίαρχες του παιχνιδιού  τους γκόμενες.
Και σέρνεσαι στα πατώματα την άλλη μέρα γιατί έκανες το χατίρι της, γιατί έπαιξες το παιχνιδάκι της για πολλοστή φορά από την ανασφάλεια σου μην ξεμείνεις από ιδέες, από λόγια, από τύψεις γιατί είχες την φοβερότερη έμπνευση και δεν την αποτύπωσες και δεν την δημοσιοποίησες και δεν πήρε το χειροκρότημα και τα μπράβο που της αξίζουν. 
Και κάπου εκεί στον τρίτο σου καφέ για να ξανανοίξουν τα βλέφαρα στην πεζή καθημερινότητα, έρχεται η αποθέωση της... 
Μα για ποια μιλάμε τόση ώρα? Μα για  την έμπνευση φυσικά!!!
tpc-750x750
Γι'αυτήν πλέκονται όλα τα εγκώμια... Αυτή, η μεγαλοπρεπής Κυρία, στολισμένη στα κόκκινα και στα μπιχλιμπίδια, (μην ξεχνιόμαστε...γένους θηλυκού βλέπετε...) τώρα πια δείχνει ταπεινή και μετριόφρων στα καλά τα λόγια, με χαμηλωμένο βλέμμα, ίσια πλάτη χαλαρή και κεφάλι με μικρή κλήση προς τα κάτω, να καμαρώνει σαν παγώνι με ορθάνοιχτα φτερά, κουνιστή και λυγιστή, με χέρια στην μέση και να φωνάζει: "επιτέλους ξεκουνήθηκες και έπραξες σωστά"!!! Και εσύ θα πεις για πολλοστή φορά..."μα πόσο δίκιο είχε"? Γιατί ναι, το μεγαλείο των συναισθημάτων δεν συγκρίνεται... 
Μόλις την Κυρά Έμπνευση την κάνεις πράξη, της κάνεις το χατίρι βρε αδερφέ...θα σου το ανταποδώσει στο μέγιστο. Με ευδαιμονία, με γέμισμα ψυχής, με φως, με λάμψη στα μάτια... Ναι, αυτά τα νυσταλέα μάτια που με γαλήνη πλέον σε ευχαριστούν που αποτύπωσες ότι σου υπαγόρευσε τόσο αβίαστα, μα και τόσο απλόχερα. 
Το ίδιο «πρόσωπο» λοιπόν που κατηγορούσα λίγες γραμμές παραπάνω, τώρα το ευγνωμονώ και ανυπομονώ κάθε φορά που θα με σκουντήξει, να είμαι έτοιμη να το προϋπαντήσω και να ταξιδέψω μαζί του ξανά και ξανά και ξανά... 
Ίσως την επόμενη φορά, η έμπνευση να έρθει σε εσένα, από το πουθενά και από εκεί που δεν το περιμένεις.
Μην την αγνοήσεις, μην την απαξιώσεις και προπάντων μην την φοβηθείς. Άρπαξε την και ξεζούμισε την...κάνε την ζωγραφιά πολύχρωμη, κάνε την ποίημα, κάνε την χορό, ίσως και φαγητό, γλυκό, με ανακατεμένα υλικά,  κάνε την τραγούδι και αφιέρωσε το, κάνε την έργο με διαφορετικούς ρόλους, κάνε την συναισθήματα και μετέφερε τα με τον μαγικό τρόπο που προσπαθεί να σου υποδείξει.
Μην την δεις εγωιστικά, γιατί η Κυρία Έμπνευση υποδεικνύει και καθοδηγεί. Έχει το αλάθητο ένστικτο να σου βγάζει το καλύτερο σου, το νέο σου ατού σεβόμενη πάντα και το παλιό σου...απλά εσύ δεν το ξέρεις, δεν το έχεις ανακαλύψει ακόμη γιατί νιώθεις ότι δεν θα είσαι εσύ. 
Όπως σε ξέρουν δηλαδή ή άφησες να σε μάθουν... Και κομπιάζεις να δείξεις τις νέες σου εσωτερικές ανακαλύψεις μήπως και λιθοβοληθείς θανάσιμα λες και αμαύρωσες τις δέκα εντολές... Να ξέρεις όμως, ότι το αποτέλεσμα θα σε δικαιώσει γιατί θα  είναι μεγαλειώδες, ηδονικό, ασυναγώνιστο, πρωτόγνωρο... 
Θα είναι σα να βγαίνεις από εσένα και να μπαίνεις σε άλλο σώμα, με άλλη ψυχή και όραμα και όταν επιστρέφεις από αυτό σου το ταξίδι, το αδειάζω και γεμίζω παράλληλα, το απελευθερώθηκα και φοβάμαι να το φωνάξω μπας και τρομάξει κόσμος και ντουνιάς, το γεγονός ότι βρήκα επιτέλους το εσωτερικό μου γίγνεσθαι και τώρα, φοβάμαι το εξωτερικό μου είναι... ... Τότε  θυμήσου ότι η έμπνευση χτύπησε και την δική σου πόρτα, με τα γλυκά ανά χείρας περιμένει να την καλωσορίσεις  με δόξα και τιμή γιατί η έμπνευση σου πλέον, ΕΙΣΑΙ ΕΣΥ... απλά, απόλαυσε την!!!!
ΡΕΝΑ ΚΑΛΛΕΡΓΗ
kalergi
 
Όλγα Κεφαλογιάννη: Στο φως οι κινήσεις του Υπ. Πολιτισμού για το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
News - Απόψεις
Παρασκευή, 05 Μάιος 2017 15:22

Όλγα Κεφαλογιάννη: Στο φως οι κινήσεις του Υπ. Πολιτισμού για το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

 olga kefalogianni

Απαιτήθηκαν διαδοχικές ερωτήσεις της τομεάρχη Πολιτισμού και βουλευτή Α' Αθήνας της Ν.Δ. Όλγας Κεφαλογιάννη, προκειμένου η εθνική αντιπροσωπεία και η κοινή γνώμη να ενημερωθούν για τις εκκρεμότητες, σχετικά με τη λειτουργία του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ).

Το ΕΜΣΤ έχει περάσει από πολλά στάδια προετοιμασίας, χρονοβόρων διαδικασιών, πραγματικά δύσκολων και πολυσύνθετων καταστάσεων, ενώ επί μακρόν η ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού απέφευγε να δώσει οποιαδήποτε εικόνα για τα σημαντικά κενά ως προς τον εσωτερικό κανονισμό, τη στελέχωση του Μουσείου, την αναβίωση και ενεργοποίηση της δωρεάς του Ιδρύματος Στ. Νιάρχος και, τελικά, την απόδοση αυτού του σημαντικού χώρου Πολιτισμού στους πολίτες.

Σε επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε η κ. Κεφαλογιάννη προς την Υπουργό Πολιτισμού και συζητήθηκε σήμερα στη Βουλή, η κ. Λυδία Κονιόρδου απάντησε ότι έχουν υπάρξει μία σειρά από πρωτοβουλίες σχετικά με με τα παραπάνω ζητήματα.

Η κ. Κεφαλογιάννη ζήτησε από την ηγεσία του Υπ. Πολιτισμού να αναλάβει τις ευθύνες του, να κάνει σωστό προγραμματισμό, να επιταχύνει τις διαδικασίες για την πλήρη λειτουργία του ΕΜΣΤ, και υπογράμμισε ότι «η σύγχρονη τέχνη έχει αγκαλιαστεί από την ελληνική κοινωνία και το συγκεκριμένο Μουσείο, το οποίο διαθέτει σπουδαίες συλλογές Ελλήνων και ξένων δημιουργών μπορεί να υπηρετήσει με αξιώσεις την τέχνη και τον πολιτισμό».

Τέλος, κάλεσε την Υπουργό Πολιτισμού να διαμορφώσει μία συνεκτική στρατηγική για τα Μουσεία, τον τρόπο λειτουργίας τους, τις αρμοδιότητες των εκάστοτε διευθυντών και των διοικητικών συμβουλίων τους.

 
Σταύρος Καλαφάτης: Υπό απειλή η κοινωνική μερίμνα για συμπολίτες μας με βαριές κινητικές αναπηρίες!
News - Απόψεις
Τετάρτη, 03 Μάιος 2017 11:54

Σταύρος Καλαφάτης: Υπό απειλή η κοινωνική μερίμνα για συμπολίτες μας με βαριές κινητικές αναπηρίες!

kalafatis670

Πρόταση μείωσης του ΦΠΑ για υλικοτεχνικό εξοπλισμό (αναπηρικά αμαξίδια, ορθοπεδικά είδη, κ.α.) για άτομα με βαριές κινητικές αναπηρίες, αλλά και για θέσπιση επιδόματος ετέρου προσώπου που είναι επιφορτισμένο με την καθημερινή φροντίδα ατόμου με τετραπληγία, περιλαμβάνει ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της ΝΔ Σταύρος Καλαφάτης, σε ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή προς τους συναρμόδιους υπουργούς Οικονομικών, Υγείας και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

 

«Σήμερα τίθεται όσο ποτέ άλλοτε σε κίνδυνο το επιβεβλημένο πλαίσιο υποστήριξης και αρωγής, για να συνεχίσουν απρόσκοπτα την υπεράνθρωπη προσπάθεια που καταβάλλουν τα άτομα αυτά και οι οικογένειές τους, για να διατηρήσουν την ισότιμη και αξιοπρεπή συμμετοχή τους στο κοινωνικό γίγνεσθαι», επισημαίνει ο κ. Καλαφάτης.

 

«Το δίκτυ προστασίας για αυτή την πλέον ευαίσθητη ομάδα συμπολιτών μας, πρέπει να διατηρηθεί και να ενισχυθεί. Οι αναγκαίες συντάξεις για την αντιμετώπιση κυρίως του υψηλού κόστους διαβίωσης λόγω της αναπηρίας πρέπει να συνεχίσουν να καταβάλλονται και τα επιδόματα που δικαιωματικά λαμβάνουν επιβάλλεται να μην προσμετρώνται στο ετήσιο εισόδημά τους καθώς αντιβαίνει σε κείμενες διατάξεις και συνεπάγονται φορολογικές επιβαρύνσεις δυσανάλογες.»

 

Ο ίδιος, μαζί με την πρόταση μείωσης ΦΠΑ για βασικό υλικοτεχνικό εξοπλισμό, προσθέτει: «Οι σύζυγοι των ατόμων με βαριά αναπηρία επωμίζονται πρωτίστως την ευθύνη φροντίδας και εξυπηρέτησης των ανθρώπων αυτών, χωρίς να μπορούν να εργαστούν και να εξασφαλίσουν τη σύνταξή τους. Η αύξηση των ορίων ηλικίας τις/τους πλήττει άδικα. Αντιθέτως, για τετραπληγικούς που δε μπορούν αυτοεξυπηρετηθούν καν στις στοιχειώσεις ανάγκες τους, θα κρινόταν επιπλέον σκόπιμο η χορήγηση επιδόματος ετέρου προσώπου.»

 

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ

ΠΡΟΣ

ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΕΡΩΤΗΣΗ

5345/3-5-2017

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ

  1. Οικονομικών

  2. Υγείας

  3.  Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης

 

ΘΕΜΑ: «Κοινωνικό δίκτυ προστασίας για τα άτομα με βαριά κινητική αναπηρία»

 

Μια από τις πλέον ευπαθείς κοινωνικές ομάδες στη χώρα μας που κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης δοκιμάζεται σκληρότατα είναι τα παραπληγικά, τετραπληγικά και με βαριά κινητική αναπηρία άτομα.

 

Ζητούμενο άλλωστε και προ κρίσης ήταν η αποτελεσματική τους κρατική προστασία και φροντίδα, η πλήρη κοινωνική τους ένταξη και η αλληλοαποδοχή τους από τους συνανθρώπους τους, η προάσπιση των δικαιωμάτων τους, η βελτίωση της ποιότητας και των συνθηκών της ζωής τους.

 

Σήμερα τίθεται όσο ποτέ άλλοτε σε κίνδυνο το επιβεβλημένο πλαίσιο υποστήριξης και αρωγής για να συνεχίσουν απρόσκοπτα την υπεράνθρωπη προσπάθεια που καταβάλλουν τα άτομα αυτά και οι οικογένειές τους να απολαύσουν ισότιμα και με αξιοπρέπεια τα αγαθά που απολαμβάνουν όλοι οι Έλληνες πολίτες.

 

Οι αναγκαίες συντάξεις για την αντιμετώπιση κυρίως του υψηλού κόστους διαβίωσης λόγω της αναπηρίας πρέπει να συνεχίσουν να καταβάλλονται και τα επιδόματα που δικαιωματικά λαμβάνουν επιβάλλεται να μην προσμετρώνται στο ετήσιο εισόδημά τους καθώς αντιβαίνει σε κείμενες διατάξεις και συνεπάγονται φορολογικές επιβαρύνσεις δυσανάλογες.

 

Οι σύζυγοι των ατόμων με βαριά αναπηρία είναι πρωτίστως αυτές/αυτοί που επωμίζονται συνολικά την ευθύνη φροντίδας και εξυπηρέτησης των ανθρώπων αυτών, χωρίς να μπορούν να εργαστούν και να εξασφαλίσουν τη σύνταξή τους. Η αύξηση των ορίων ηλικίας τις/τους πλήττει άδικα. Αντιθέτως, για τους κινητικά ανάπηρους που πάσχουν από τετραπληγία και δε μπορούν να αυτοεξυπηρετηθούν καν στις στοιχειώσεις ανάγκες τους, θα κρινόταν επιπλέον σκόπιμο η χορήγηση επιδόματος ετέρου προσώπου.

Τα ορθοπεδικά είδη, τα αναπηρικά αμαξίδια και ο υπόλοιπος υλικοτεχνικός εξοπλισμός είναι άκρως απαραίτητος και καθοριστικής σημασίας για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής τους και η μείωση του ΦΠΑ σε αυτά θα πρέπει να εξεταστεί σοβαρά.

 

Κατόπιν των ανωτέρω

 

Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί

 

 

  1. Προτίθεστε να προβείτε στις απαιτούμενες ενέργειες άμεσα ώστε να διατηρηθεί και να ενισχυθεί το πλαίσιο προστασίας των ατόμων με βαριά κινητική αναπηρία; Τι πρωτοβουλίες έχετε λάβει σχετικά με τα δίκαια αιτήματα ελάφρυνσης και ισότιμης μεταχείρισής τους από την Πολιτεία;

 

 

 

Αθήνα 3 Μαίου 2017

 

Ο ερωτών Βουλευτής

 

Σταύρος Καλαφάτης

 
Άρθρο της Περιφερειάρχη Ρένας Δούρου για τη μεταρρύθμιση του «Καλλικράτη»
News - Απόψεις
Κυριακή, 30 Απρίλιος 2017 10:44

Άρθρο της Περιφερειάρχη Ρένας Δούρου για τη μεταρρύθμιση του «Καλλικράτη»

Image1

Την ανάγκη μιας «νέας αντίληψης για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, ως πραγματικής διοίκησης και όχι ως ετεροδιοίκησης», μέσα από τη μεταρρύθμιση του θεσμικού πλαισίου της, σε συνδυασμό με τη διαδικασία της Συνταγματικής Αναθεώρησης, επισημαίνει σε άρθρο της στην Εφημερίδα των Συντακτών, η Περιφερειάρχης Αττικής, Ρένα Δούρου. Η ίδια τονίζει την ανάγκη, μέσα από αυτή τη διαδικασία, «να καταστούν οι Περιφέρειες της χώρας πυλώνες βιώσιμης ανάπτυξης, σύγχρονης επιχειρηματικότητας που παράγει θέσεις εργασίας καθώς και εστίες κοινωνικής αλληλεγγύης. Να παίξουν δηλαδή, για πρώτη φορά στην ιστορία της χώρας, έναν διπλό, αυτονόητο σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ρόλο: αναπτυξιακό και κοινωνικό».

Βασικά σημεία του άρθρου της Περιφερειάρχη, με τον τίτλο «Τοπική Αυτοδιοίκηση: εγγύηση και προϋπόθεση Δημοκρατίας»

  • Η υπόθεση της Αυτοδιοίκησης είναι πολύ σημαντική, σε όλα τα επίπεδα, για να αντιμετωπίζεται ως «παράρτημα» κεντρικών σχεδιασμών. Η μεταρρύθμισή της από την κυβέρνηση σήμερα επείγει και έχει, πέρα από συμβολικό, και κρίσιμο, ουσιαστικό χαρακτήρα. Μπορεί και πρέπει, μετά από πολύμηνη καθυστέρηση, να αποτελέσει τομή με το χθες και αφετηρία για ένα νέο, αποκεντρωμένο μοντέλο Διοίκησης, λαμβάνοντας υπόψη το momentum που αποτελεί ο δημόσιος διάλογος για τη Συνταγματική Μεταρρύθμιση.

  • Είναι σαφές ότι απαιτούνται θεσμικές τομές σε ένα πεδίο αλληλοεπικάλυψης αρμοδιοτήτων και θεσμικής ασάφειας.

  • Στο πλαίσιο επεξεργασίας προτάσεων για την αναθεώρηση του «Προγράμματος Καλλικράτης» επεξεργαστήκαμε και προτάσεις που πλέον είναι ώριμες να συζητηθούν ενόψει της συνταγματικής αναθεώρησης και αφορούν στη συνταγματική κατοχύρωση: της Μητροπολιτικής Αυτοδιοίκησης, των αρμοδιοτήτων της τοπικής αυτοδιοίκησης στον χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό, της οικονομικής αυτοτέλειας.

  • Οι προτάσεις αυτές πρέπει απαραίτητα να συνοδευτούν από την πολιτική βούληση να αποκτήσουν οι Περιφέρειες, μαζί με την απαραίτητη αυτονομία, και τους απαραίτητους πόρους. Γιατί μόνο έτσι θα μπορέσουν να υπηρετήσουν το στόχο μίας νέας αντίληψης για την ΤΑ, ως πραγματικής διοίκησης και όχι ως ετεροδιοίκησης, όπως είναι σήμερα.

Το πλήρες άρθρο της Περιφερειάρχη εδώ : Τοπική Αυτοδιοίκηση: Εγγύηση και Προϋπόθεση Δημοκρατίας

 
Το νερό πωλείται με τη μέθοδο της… πλημμυρίδας! ...Γράφει η Σοφία Βούλτεψη
News - Απόψεις
Παρασκευή, 28 Απρίλιος 2017 11:55

Το νερό πωλείται με τη μέθοδο της… πλημμυρίδας!

...Γράφει η Σοφία Βούλτεψη
BOYLTEPSH
 

Είναι τόσο μεγάλης έκτασης η προπαγάνδα που έχει εξαπολύσει η κυβέρνηση – σε όλα τα επίπεδα και επομένως και στο θέμα της ιδιωτικοποίησης του νερού – που τελικά ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ θα έχουν πουληθεί όταν όλοι θα πιστεύουν ότι… έχουν παραμείνει στο Δημόσιο!

Και μια και μιλάμε για το νερό, η προπαγανδιστική τακτική που ακολουθείται είναι η «μέθοδος της πλημμυρίδας» - και όχι η «μέθοδος της σταγόνας»!

Με τη μέθοδο, λοιπόν, της πλημμυρίδας, μας επαναλαμβάνουν συνεχώς πως «η ενέργεια και το νερό θα μείνουν υπό δημόσιο έλεγχο».

Αυτό είπε και ο κ. Τσίπρας στις 11 Απριλίου από την Πάτρα.  «Το νερό και η ενέργεια θα μείνουν υπό δημόσιο έλεγχο. Αυτό είναι εγγυημένο, όσο είμαστε εμείς εδώ», είπε.

Μάλιστα!

Ακριβώς την επομένη, 12 Απριλίου, το ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε σε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την εύρεση χρηματοοικονομικού συμβούλου σχετικά με την πώληση των ποσοστών του στην ΕΥΔΑΠ και την ΕΥΑΘ.

Έχουμε και λέμε: Στην ΕΥΔΑΠ το Δημόσιο κατέχει το 34,03% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, το ΤΑΙΠΕΔ το 27,30%, το 9,99% ανήκει στον επενδυτή John Paulson και το υπόλοιπο ποσοστό βρίσκεται σε ελεύθερη διασπορά στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Στην ΕΥΑΘ, το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το 74% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, το 5% ανήκει στη Suez Environment Company, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό είναι ελεύθερης διαπραγμάτευσης στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Δηλαδή, το ΤΑΙΠΕΔ ετοιμάζεται να πουλήσει το 27,3% της ΕΥΔΑΠ και το 74% της ΕΥΑΘ! Οι αριθμοί είναι ξεκάθαροι και δεν επιδέχονται αμφισβήτησης: Το Δημόσιο θα μείνει με το 34,03% της ΕΥΔΑΠ και με… μηδέν ποσοστό της ΕΥΑΘ!

Και αυτό ήταν γνωστό ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2016, όταν όλοι μαζί ψήφισαν το πολυνομοσχέδιο (και το άρθρο για ΕΥΔΑΠ-ΕΥΑΘ) και όταν κάμφθηκαν οι «αντιρρήσεις» των Οικολόγων (υπουργός Τσιρώνης, βουλευτής Δημαράς), προκειμένου οι δύο εταιρίες να ενταχθούν στο υπερταμείο (στο οποίο είναι ενταγμένο το ΤΑΙΠΕΔ).

Τότε, το παραμύθι που ακούστηκε ήταν πως το 51% των μετοχών των οργανισμών ύδρευσης παραμένει στον έλεγχο του δημοσίου. Και πως θα ερχόταν και νομοθετική βελτίωση για το συγκεκριμένο άρθρο που θα ανέφερε ρητά πως δεν θα γίνει ιδιωτικοποίηση ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ!

Μάλιστα, στις 6 Οκτωβρίου 2016, σε ανακοίνωση του «αρμόδιου» υπουργείου (του υπουργείου του κ. Σκουρλέτη, δηλαδή), αναφερόταν πως «τόσο η δημόσια, όσο και η μη κερδοσκοπική διαχείριση του νερού, είναι συνταγματικό μας κεκτημένο, μη διαπραγματεύσιμο από την παρούσα ηγεσία του Υπουργείου, όσο και από την Κυβέρνηση συνολικότερα. Θα επιθυμούσαμε μια όμοια δήλωση από την αντιπολίτευση, που δυστυχώς δεν έχει γίνει ξεκάθαρα». (Πρόσφατα μας είπαν ότι ΘΑ κατοχυρώσουν το νερό στην επικείμενη συνταγματική αναθεώρηση, κάνοντας ότι ξεχνούν πως το Σύνταγμα είχαν επικαλεσθεί για να ψηφιστεί το πολυνομοσχέδιο μήνες νωρίτερα)!

Τελικά, το νερό πωλείται – και δεν κουνιέται φύλλο!

Και πήγαν περίπατο όλα τα ηρωικά, παλαιότερα και νεότερα.

Όπως εκείνη η «ηρωική» εμφάνιση του κ. Τσίπρα και η ομιλία του στους εργαζομένους της ΕΥΔΑΠ στο Γαλάτσι, στις 6 Μαΐου 2014.

«Δεν μπορείς να πουλήσεις κάτι που δεν σου ανήκει. Το νερό είναι δημόσιο αγαθό, όχι εμπόρευμα», είχε πει. Και πρόσθεσε: «Σε κάποιες χώρες, όπως η Βολιβία, έπεσε η κυβέρνηση, γιατί ιδιωτικοποίηση σημαίνει ραγδαία αύξηση τιμολογίων, ανεπαρκή συντήρηση του δικτύου, δηλαδή κίνδυνος για τη δημόσια υγιεινή και αποκλεισμός μεγάλης μερίδας του πληθυσμού από κάτι μέχρι σήμερα αυτονόητο, το πόσιμο νερό σε κάθε σπίτι».

Είχε επίσης πει ο κ. Τσίπρας πως «ιδιωτικοποίηση του νερού σημαίνει επιστροφή στην εποχή του Ουγκώ και των Αθλίων».

Στην πραγματικότητα, ζούμε στην εποχή των Αθλίων του ψεύδους και της… προπαγάνδας!

http://www.elzoni.gr/html/ent/802/ent.71802.asp

 
Γ. Αρβανιτίδης: Βγάλτε τη θηλιά από το λαιμό των επιχειρήσεων. Μπορούν να τα καταφέρουν
News - Απόψεις
Πέμπτη, 27 Απρίλιος 2017 19:41

Γ. Αρβανιτίδης: Βγάλτε τη θηλιά από το λαιμό των επιχειρήσεων.
Μπορούν να τα καταφέρουν

Εισήγηση Γ. Αρβανιτίδη στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση του Σχεδίου Νόμου «Εξωδικαστικός μηχανισμός ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων»

Όπως είπα και στην επιτροπή, ο εξωδικαστικός συμβιβασμός και η αντιμετώπιση των κόκκινων δανείων είναι βασική προϋπόθεση για την ανάταξη της οικονομίας και ίσως από τις λίγες ευκαιρίες που έχουμε την περίοδο αυτή. Για το λόγο αυτό  πρέπει να υπάρξει συνεννόηση των πολιτικών δυνάμεων για να μπορέσουμε να βγάλουμε τη θηλιά από το λαιμό της πραγματικής οικονομίας. Αν δεν τα καταφέρουμε, τότε δεν θα μιλάμε απλά για στασιμότητα στην αγορά. Θα μιλάμε για κατάρρευση.

Ξέρετε κύριοι συνάδελφοι πως επιβιώνουν οι επιχειρήσεις οι οποίες αναγκάζονται να επιστρέψουν δανεισμό και συγχρόνως οι τράπεζες δεν μπορούν να τις επαναχρηματοδοτήσουν;

Απλά σταματούν να πληρώνουν. Διότι αν το κεφάλαιο της επιχείρησης λείψει από την ροή των εργασιών της, τότε θα μιλάμε για κατάρρευση. Ποιοι είναι αυτοί οι κακοπληρωτές; Οι άνθρωποι που λόγω των capital controls και λόγω της αδυναμίας λειτουργίας του τραπεζικού συστήματος κρατούν τα κεφάλαια στην επιχείρησή τους για να δουλέψουν; Ας πάψουμε να κουνάμε το δάχτυλο πια στην πραγματική οικονομία και στους ανθρώπους που δίνουν τη μάχη της επιβίωσης.

Δεύτερη παρατήρηση.

Ξέρετε πόσοι άνθρωποι βρέθηκαν σε αδυναμία να πληρώσουν το δανεισμό τους απλά και μόνο διότι με την πτώση της αξίας των ακινήτων οι τράπεζες τους ζήτησαν παραπάνω εγγυήσεις που δεν είχαν; Δεν συνέβαινε τίποτα, δεν υπήρχε πρόβλημα στη λειτουργία των επιχειρήσεων, απλά και μόνο κάποια στιγμή λόγω της πτώσης των αξιών των ακινήτων και των εγγυήσεων τους κάλεσαν να έρθουν να βάλουν και άλλες εγγυήσεις που δεν είχαν. Ας καταλάβουμε ποια είναι καθημερινότητα των επιχειρηματιών και ας καταλάβουμε ότι χωρίς επιχειρήσεις, χωρίς επιχειρηματικότητα, δεν υπάρχει οικονομία.

Αν το σημερινό νομοσχέδιο δεν λύσει το τεράστιο οικονομικό και κοινωνικό πρόβλημα του ιδιωτικού χρέους που βαρύνει επιχειρήσεις και επαγγελματίες, το μόνο εργαλείο που θα μας μείνει θα είναι οι πωλήσεις δανείων από τις τράπεζες. Και αυτό είναι κάτι που δεν συμφέρει κανέναν πια. Δεν συμφέρει ούτε τους δανειολήπτες, ούτε τις τράπεζες. Οι πρώτοι θα καταστραφούν αν πάμε σε μαζικές ρευστοποιήσεις και οι δεύτερες θα εγγράψουν σημαντικές ζημιές στους ισολογισμούς τους, με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει για την σταθερότητα του τραπεζικού συστήματος. Αυτός είναι και ο λόγος που στη δική μας πρόταση για τα κόκκινα επιχειρηματικά δάνεια, βασικός πυλώνας είναι το Ταμείο Ανασυγκρότησης Επιχειρήσεων. Επειδή, όμως, η πρότασή μας είναι πολύ ευρύτερη από το παρόν νομοσχέδιο, θα επικεντρωθώ στον εξωδικαστικό συμβιβασμό.

Το μεγάλο ερώτημα είναι πώς το νομοσχέδιο θα πετύχει τους στόχους του. Οι στόχοι είναι δύο:

  • Ο πρώτος είναι να ενταχθούν όσο το δυνατόν περισσότερες επιχειρήσεις και επαγγελματίες στον νέο αυτό μηχανισμό και
  • Ο δεύτερος, είναι να κάνουμε τον μηχανισμό αυτό αποτελεσματικό και γρήγορο.
Θα πάω τα βήματα ένα – ένα για να γίνω όσο πιο ξεκάθαρος γίνεται. Ξεκινάω με τον στόχο, όσον αφορά το ύψος των δανείων που πρέπει να ρυθμιστούν.

Η συμφωνία των τραπεζών με τον Ενιαίο Εποπτικό Μηχανισμό της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας προβλέπει «τακτοποίηση» κόκκινων δανείων ύψους 40 δις € μέχρι το 2019. Από αυτά, το 58% της τακτοποίησης θα προέλθει από κόκκινα επιχειρηματικά δάνεια. Πρακτικά, λοιπόν, μέσα στα επόμενα 2 χρόνια πρέπει να βρεθεί λύση για κόκκινα επιχειρηματικά δάνεια ύψους 23,2 δις €.

Πάμε τώρα να δούμε, πώς είναι δομημένα τα κόκκινα επιχειρηματικά δάνεια.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, το 3ο τρίμηνο του 2016 το σύνολο των κόκκινων επιχειρηματικών δανείων στη χώρα έφτανε τα 65 δις €. Από αυτά, τα 40 δις € αφορούν δάνεια επαγγελματιών, πολύ μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Σε ποσοστό, μιλάμε για πάνω από το 60% του συνόλου. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι αν δώσουμε λύση στα μισά κόκκινα δάνεια των μικρομεσαίων επιχειρήσεων θα είχαμε πιάσει το στόχο.

Το μεγάλο ερώτημα, λοιπόν, είναι αν μπορούμε να τα καταφέρουμε. Δυστυχώς, κατά τη γνώμη μου, έτσι όπως είναι δομημένο το νομοσχέδιο, δεν μπορούμε. Και θα εξηγήσω το γιατί. Ξεκινάω με τα ποσοτικά δεδομένα.
Ζήτησα στην επιτροπή από τον κ. Υπουργό ένα σενάριο βάσης που να έχει ορισμένα απλά στοιχεία:

  • πόσες επιχειρήσεις μπορούν να μπουν στον εξωδικαστικό συμβιβασμό
  • πόσες μπορούν να πετύχουν μια καλή και βιώσιμη συμφωνία
  • τι ποσό θα αφορούν τα δάνεια που θα ρυθμιστούν
  • και από ποιες επιχειρήσεις θα προέρχονται κυρίως τα δάνεια αυτά. Αν δηλαδή θα είναι μικρομεσαίες, μικρές ή μεγάλες.
Ο κ. Υπουργός έχει πει ότι η ρύθμιση αφορά – θεωρητικά – τουλάχιστον 400.000 επιχειρήσεις, χωρίς να είναι σε θέση να μας δώσει κάποιο άλλο στοιχείο. Θα σας πω, όμως, ότι υπάρχει ένα δημοσίευμα της εφημερίδας «ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ» στις 21 Απριλίου, το οποίο είναι αρκετά ενδιαφέρον. Μπορώ να το καταθέσω στα πρακτικά. Το δημοσίευμα αυτό επικαλείται τη σχετική χαρτογράφηση που έχουν κάνει οι τράπεζες, για να δουν πόσες επιχειρήσεις με κόκκινα δάνεια είναι βιώσιμες αν τα δάνεια αυτά ρυθμιστούν.

Ξέρετε ποιο είναι το αποτέλεσμα;

7 στις 10 επιχειρήσεις με κόκκινα δάνεια εκτιμούν οι τράπεζες είναι βιώσιμες, αν τα δάνειά τους ρυθμιστούν. Αντιλαμβάνεστε το στόχο; 7 στις 10 επιχειρήσεις μπορούν να ξαναζωντανέψουν.

Μάλιστα, σε ορισμένους κλάδους, όπως ο τουρισμός και η εστίαση, η ανθεκτικότητα αυτή ανεβαίνει αφού βιώσιμες μπορούν να γίνουν ακόμα και 9 στις 10 επιχειρήσεις. Το σύνολο σχεδόν του κλάδου.
Αν, λοιπόν, δεχτούμε ότι τα νούμερα αυτά είναι αξιόπιστα, αυτό που έχει σημασία να δούμε είναι αν ο μηχανισμός που προτείνει η Κυβέρνηση, μπορεί να υπηρετήσει αυτό το στόχο, αν μπορεί να κάνει τη δουλειά.

Με απλά μαθηματικά, έτσι όπως είναι το νομοσχέδιο υπάρχει πρόβλημα.

Αν υποθέσουμε ότι τα επόμενα 2μιση χρόνια έχουμε 700 εργάσιμες μέρες στη διάθεσή μας, για να μπορέσει ο εξωδικαστικός μηχανισμός να φέρει σε πέρας 400.000 αιτήσεις, θα πρέπει να ολοκληρώνονται 570 υποθέσεις κάθε μέρα. Και από αυτές το 70% θα πρέπει να έχει επιτυχία. Άρα μιλάμε για 400 επιχειρήσεις με πετυχημένη ρύθμιση κάθε μέρα.

Αν λοιπόν θέλουμε να είμαστε ρεαλιστές, χρειαζόμαστε ένα μηχανισμό που θα μπορεί να κάνει ουσιαστική δουλειά χωρίς περιττές καθυστερήσεις. Και εδώ δημιουργείται το πρώτο μεγάλο πρόβλημα, γιατί ο μηχανισμός που προτείνετε είναι δυσκίνητος και σε πολλές περιπτώσεις αναποτελεσματικός. Αναφέρομαι σε συγκεκριμένες περιπτώσεις τις οποίες σας έχουμε επισημάνει επανειλημμένα:

  • τις επιχειρήσεις που οφείλουν πάνω από το 85% των υποχρεώσεών τους σε έναν πιστωτή, τις οποίες παραπέμπετε σε διμερή διαπραγμάτευση.
  • τον περιορισμένο αριθμό των 320 συντονιστών
  • την ανυπαρξία μιας ουσιαστικής διαδικασίας διαμεσολάβησης και
  • την χρονοβόρα διαδικασία δικαστικής επικύρωσης.
Αν δεν ξεπεράσουμε τα εμπόδια αυτά, ούτε τους δικαιούχους που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο θα βοηθήσουμε, ούτε θα καταφέρουμε να βοηθήσουμε και όσους αφήνετε εκτός. Και αναφέρομαι κυρίως στους ελεύθερους επαγγελματίες, τους αγρότες, τους κτηνοτρόφους και τους αλιείς, οι οποίοι με το παρόν νομοσχέδιο δεν μπορούν να ρυθμίσουν ολιστικά τα χρέη τους προς τις τράπεζες, το δημόσιο, τα ταμεία και τους πιστωτές.

Για το λόγο αυτό καταθέσαμε 10 ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ οι οποίες πιστεύουμε ότι θα συμβάλουν θετικά στο νομοσχέδιο. Και για να μην μείνουμε στα λόγια, καταθέσαμε και τροπολογία με τις προτάσεις μας, την οποία σας καλούμε να κάνετε δεκτή.

Επαναλαμβάνω, λοιπόν, τα 10 σημεία της πρότασής μας.


1. Για την ένταξη μιας επιχείρησης στον εξωδικαστικό συμβιβασμό προτείνουμε να χρειάζεται μία κερδοφόρα χρήση – αναφέρομαι στα λειτουργικά κέρδη – τα τελευταία 5 χρόνια και να λαμβάνεται υπόψη και η εξέλιξη του κύκλου εργασιών σε περίπτωση που η επιχείρηση δεν είχε κερδοφορία.

Κατά τη γνώμη μας η πρόβλεψη που υπάρχει στο νομοσχέδιο για μία κερδοφόρα χρήση τα τελευταία 3 χρόνια, χωρίς κανένα άλλο κριτήριο, θα αποκλείσει ένα πολύ μεγάλο μέρος επιχειρήσεων που μπορούν πράγματι να εξυγιανθούν και να προχωρήσουν. Δεν μπορείτε να βάζετε τόσο αυστηρούς περιορισμούς σε μια οικονομία βυθισμένη στην ύφεση, μια οικονομία με τις τράπεζες ουσιαστικά κλειστές.

2. Προτείνουμε την δημιουργία Ειδικού Ακατάσχετου Λογαριασμού για επιχειρήσεις, επαγγελματίες και αγρότες.

Και επιτέλους κ. Υπουργέ, η Κυβέρνηση πρέπει να απαντήσει γιατί δεν υιοθετεί αυτή την πρόταση. Κάποιος πρέπει να απαντήσει. Όχι απλά να το ακούει και να το ξεπερνά. Αν θέλουμε να μιλάμε για επανεκκίνηση της οικονομίας και πραγματικό εξωδικαστικό συμβιβασμό, θα πρέπει να υπάρχουν και οι απαραίτητες προϋποθέσεις που θα προστατεύουν την επιχείρηση. Δεν είναι δυνατόν ο επιχειρηματίας να πηγαίνει σε διαπραγμάτευση με την θηλιά στο λαιμό. Εμείς, λοιπόν, ζητάμε έναν Ακατάσχετο Επιχειρηματικό Λογαριασμό φυσικών και νομικών προσώπων, μέσω του οποίου θα πραγματοποιείται η διαχείριση:
  • των εσόδων από συναλλαγές μέσω POS ή μέσω ηλεκτρονικών συναλλαγών
  • η καταβολή της μισθοδοσίας των εργαζομένων
  • η πληρωμή των ασφαλιστικών εισφορών και των υποχρεώσεων προς το Δημόσιο
  • η πληρωμή ενοικίων, λογαριασμών ΔΕΚΟ, προμηθευτών κ.λπ. και
  • οι εύλογες δαπάνες διαβίωσης.

3. Προτείνουμε να συμπεριληφθεί στο Μητρώο Συντονιστών το σύνολο των Διαπιστευμένων Διαμεσολαβητών του Υπουργείου Δικαιοσύνης.
 
4. Προτείνουμε να εισαχθεί διαδικασία Διαμεσολάβησης με εκτελεστό και δεσμευτικό για τα μέρη περιεχόμενο, ώστε να αποκτήσει νόημα, μεταξύ άλλων, και η διμερής διαπραγμάτευση μεταξύ πιστωτή και οφειλέτη, όταν ο τελευταίος οφείλει πάνω από το 85% των υποχρεώσεών του σε έναν και μόνο πιστωτή.

Οι οφειλέτες αυτοί είναι συνήθως μικροεπαγγελματίες που είχαν συναλλαγή ή ένα κεφάλαιο κίνησης σε μία τράπεζα, αλλά εξαιτίας των συγχωνεύσεων των τραπεζών πάρα πολλοί επιχειρηματίες βρέθηκαν να έχουν δάνεια σε διαφορετικές τράπεζες αλλά μετά τις συγχωνεύσεις να βρίσκονται δανεισμένοι από μία τράπεζα και νομίζω ότι πρέπει να βρεθεί απαραίτητα τρόπος ρύθμισης αυτής της εξέλιξης.

Αν τα πράγματα ήταν τόσο απλά και ήταν μόνο ζήτημα κατεύθυνσης να τα βρουν πιστωτής και οφειλέτης, τότε ήδη με το συγκεκριμένο πλαίσιο που ισχύει θα είχαν λυθεί αυτά τα ζητήματα με μια διμερή διαπραγμάτευση των οφειλετών και των δανειστών. Και να μην ξεχνάμε κύριε Υπουργέ ότι σε αυτή την κατηγορία είναι οι μικρές και οι περισσότερες μικρομεσαίες επιχειρήσεις.


5. Προτείνουμε να επικυρώνεται το πρακτικό συμφωνίας με απλή κατάθεση στην γραμματεία του δικαστηρίου, ή έστω με διάταξη δικαστή, όπως γίνεται για τη σύσταση σωματείου και την έκδοση κληρονομητηρίου.

Είναι μια διαδικασία που προβλέπεται στο δίκαιό μας και θα απλοποιήσει ιδιαίτερα αυτές τις διαδικασίες.
Διότι αν μείνουμε στη διαδικασία του Πολυμελούς Πρωτοδικείου, ούτε σε 6 χρόνια δεν θα ολοκληρώνονται αυτές οι διαδικασίες.

6. Προτείνουμε να υπάρχει ειδική μέριμνα για τους συνοφειλέτες και εγγυητές δανείων οι οποίοι δεν σχετίζονται με την λειτουργία της επιχείρησης.

Είναι άδικο για κάποιους οι οποίοι δεν είχαν συμμετοχή στις επιχειρηματικές αποφάσεις, να έχουν την ίδια αντιμετώπιση με αυτούς που ευθύνονται για την πορεία της επιχείρησης.

7. Προτείνουμε να δοθεί δυνατότητα ένταξης στον Εξωδικαστικό Συμβιβασμό – με την κανονική διαδικασία – στους ελεύθερους επαγγελματίες, ώστε να μπορούν να ρυθμίσουν το σύνολο των οφειλών τους προς πιστωτές, προμηθευτές, δημόσιο και ασφαλιστικά ταμεία.

Αυτή τη στιγμή, έτσι όπως είναι η διάταξη, μιλάμε για ευχολόγια. Θα πρέπει να περιμένουμε στο μέλλον μια Υπουργική Απόφαση της οποίας κανείς δεν γνωρίζει το περιεχόμενο. Και βέβαια, ακόμα κι αν αυτό γίνει, θα αφορά μόνο δημόσιο και ταμεία. Καμία δυνατότητα δεν θα υπάρχει για δάνεια και πιστωτές.

8. Προτείνουμε να δοθεί η δυνατότητα ένταξης στον Εξωδικαστικό Συμβιβασμό και σε αγρότες – κτηνοτρόφους – αλιείς, σύμφωνα με την πρότασή μας για τους ελεύθερους επαγγελματίες.

Οι αποκλεισμοί δεν λύνουν το πρόβλημα. Μόνο να το διογκώσουν μπορούν.

9. Προτείνουμε να δοθεί η δυνατότητα ένταξης στον Εξωδικαστικό Συμβιβασμό και για όσες επιχειρήσεις έχουν προχωρήσει σε ρυθμίσεις οφειλών πριν την 01.07.2016.

Σας το έχουν επισημάνει και οι φορείς, ότι αυτός ο αποκλεισμός είναι άδικος. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην μπουν και αυτοί οι άνθρωποι στον εξωδικαστικό συμβιβασμό.

10. Τέλος, προτείνουμε να δοθεί η δυνατότητα ένταξης στον Εξωδικαστικό Συμβιβασμό και σε όσες επιχειρήσεις προχώρησαν από το 2009 και μετά σε διακοπή εργασιών, είναι εγγεγραμμένες ακόμα στο ΓΕΜΗ και τα φυσικά πρόσωπα – ιδιοκτήτες αυτών εξυπηρετούν ακόμα τη ρύθμιση των οφειλών τους.

Αν θέλουμε να μιλάμε για πραγματική δεύτερη ευκαιρία σε έντιμους επιχειρηματίες που πάλεψαν αλλά δεν τα κατάφεραν, τότε ρυθμίσεις όπως αυτή μπορούν να δώσουν ένα πολύ σημαντικό και θετικό μήνυμα προς αυτή την κατεύθυνση.

Επαναλαμβάνω, κ. Υπουργέ, ότι αν κάνετε δεκτές τις προτάσεις μας εμείς θα ψηφίσουμε το νομοσχέδιο. Θέλω, όμως, πριν κλείσω την ομιλία μου να θέσω ορισμένα ερωτήματα.

  • Σε περίπτωση που ένας δανειολήπτης είχε λάβει δάνεια από τράπεζες που συγχωνεύτηκαν με βάση το νομοσχέδιο που εντάσσεται;
Θα μπει στην κανονική διαδικασία ή στην διμερή διαπραγμάτευση που αφορά όσους οφείλουν πάνω από το 85% των υποχρεώσεών τους σε ένα πιστωτή;
  • Ένα δεύτερο ερώτημα, αφορά τα Κοινωφελή Ιδρύματα τα οποία δεν περιλαμβάνονται στις διατάξεις του παρόντος νομοσχεδίου.

Αυτή τη στιγμή, τα ιδρύματα που έχουν οφειλές δεν μπορούν να πάρουν φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα, κατά συνέπεια δεν μπορούν να αξιοποιήσουν την περιουσία τους. Θέλω να μας πει ο κ. Υπουργός αν θα υπάρξει κάποια μέριμνα προς αυτή την κατεύθυνση.

Θέλω επίσης να πω, κλείνοντας, ότι είναι σε θετική κατεύθυνση και η τροπολογία που κατέθεσε ο Ανεξάρτητος Βουλευτής ο κ. Γιώργος Καρράς, σχετικά με τον διαχωρισμό του συνοφειλέτη από τον εγγυητή, ώστε οι τελευταίοι να τύχουν ευρύτερης προστασίας.

Κύριε Υπουργέ, θέλω να σας πω κλείνοντας ότι αν δεν κάνετε αλλαγές ώστε να υπηρετηθούν οι στόχοι που θέτει το νομοσχέδιό σας, τότε το νομοσχέδιο αυτό απλά θα εκφράζει τη βούληση του νομοθέτη και δεν θα επιλύσει κανένα απολύτως πρόβλημα.

Εξωδικαστικός μηχανισμός ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων

 

 
Νίκη Κ. Κεραμέως :«Υπέρ της διεξαγωγής επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων, αλλά με όρους ισονομίας και υπό αυστηρές προϋποθέσεις»
News - Απόψεις
Τετάρτη, 26 Απρίλιος 2017 10:20

Νίκη Κ. Κεραμέως :«Υπέρ της διεξαγωγής επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων, αλλά με όρους ισονομίας και υπό αυστηρές προϋποθέσεις»

 

Η Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Επικρατείας, Νίκη Κ. Κεραμέως, επί της τροπολογίας του Υπουργείου Παιδείας που αφορά στη διεξαγωγή των επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων τον Σεπτέμβριο, η οποία εντάχθηκε στο νομοσχέδιο που συζητήθηκε σήμερα στη Βουλή, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

"Τασσόμαστε υπέρ της διεξαγωγής επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων για τις περιπτώσεις εκείνες κατά τις οποίες αποδεδειγμένα ο μαθητής αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα. Άλλωστε είχαμε επί τούτου, ως αξιωματική αντιπολίτευση, ζητήσει από την Κυβέρνηση να θεσμοθετήσει εκ νέου τις επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις, μία εποχή που φημολογείτο ότι θα τις καταργούσε, αλλά να τις θεσμοθετήσει υπό αυστηρές προϋποθέσεις.

Ωστόσο, υπάρχουν δύο βασικά ζητήματα με την προτεινόμενη ρύθμιση:

1) Ο χρόνος διεξαγωγής των επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων. Προβλέπεται ότι αυτές θα γίνουν τον Σεπτέμβριο, ήτοι 2-3 μήνες μετά την τακτική εξεταστική. Και ενώ ο Υπουργός διατείνεται ότι αυτό γίνεται για να δώσει χρόνο στους μαθητές να ξεπεράσουν το σοβαρό πρόβλημα π.χ. ενός θανάτου συγγενικού προσώπου, η έως τώρα εμπειρία δείχνει ότι οι περισσότερες περιπτώσεις υποψηφίων που χρειάζεται να δώσουν επαναληπτικές είναι λόγω κάποιων πρόσκαιρων και μικρής σημασίας περιστατικών, που οφείλονται κυρίως στο άγχος των εξετάσεων. Τίθενται λοιπόν ζητήματα ισονομίας και ίσης μεταχείρισης. Γιατί οι μαθητές αυτοί να έχουν 2 και 3 παραπάνω μήνες για να προετοιμαστούν για τις εξετάσεις; Περαιτέρω δίνεται η δυνατότητα σε αυτούς τους μαθητές να δώσουν εκ νέου όλα τα μαθήματα, ακόμα και αυτά στα οποία ήδη εξετάστηκαν.

2) Οι προϋποθέσεις υπό τις οποίες θα έχει ένας υποψήφιος δικαίωμα να συμμετάσχει στις επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις. Οι προϋποθέσεις αυτές που αφορούν στο σοβαρό πρόβλημα υγείας και που σκοπό πρέπει να έχουν να θωρακίσουν το θεσμό δεν εμφανίζονται καθόλου στον νόμο.

Για τους δύο αυτούς βασικούς λόγους καταψηφίζουμε την εν λόγω τροπολογία. Και το κάνουμε με δυσφορία, για τον πρόσθετο λόγο ότι είμαστε βεβαίως θετικοί στο πρώτο άρθρο της τροπολογίας που αφορά στη διασφάλιση ελάχιστου αριθμού θέσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ.»

Ακολουθεί το βίντεο της ομιλίας:

image
 
Άρθρο του Δημήτρη Παπαδημούλη στην «Hürriyet» - Ενότητα και δημοκρατική ανάπτυξη οι προτεραιότητες για την Τουρκία
News - Απόψεις
Πέμπτη, 20 Απρίλιος 2017 16:27

Άρθρο του Δημήτρη Παπαδημούλη στην «Hürriyet» - Ενότητα και δημοκρατική ανάπτυξη οι προτεραιότητες για την Τουρκία

Image1παπ

  • Δημήτρης Παπαδημούλης: «Ενότητα και δημοκρατική ανάπτυξη οι προτεραιότητες για την Τουρκία».

 

  • «Το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος για την συνταγματική αναθεώρηση στην Τουρκία αναδεικνύει μια βαθιά διχασμένη κοινωνία».

  • Άρθρο του Δημήτρη Παπαδημούλη στην τουρκική εφημερίδα «Hürriyet» για την επόμενη ημέρα στην Τουρκία, μετά το δημοψήφισμα για την συνταγματική αναθεώρηση.

 

 

 

Άρθρο του Αντιπροέδρου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και επικεφαλής της Ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρη Παπαδημούλη, φιλοξενεί η τουρκική εφημερίδα «Hürriyet».

Ο Έλληνας ευρωβουλευτής τονίζει ότι «το πρώτο μεγάλο στοίχημα για την κυβέρνηση και τον πρόεδρο της Τουρκίας είναι να αμβλύνει τις βαθιές αντιθέσεις στην κοινωνία», όπως αυτές αποτυπώθηκαν μέσα από το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος, σημειώνοντας πως η τουρκική πολιτική ηγεσία οφείλει να δώσει τέλος «στην εμπρηστική ρητορική προς το εσωτερικό και τις δικαστικές διώξεις του κόμματος HDP, προσπαθώντας επίσης να ενισχύσει την πολυφωνία και την πλήρη ανεξαρτησία του Τύπου, της δικαιοσύνης και της πανεπιστημιακής κοινότητας».

Για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις, ο Δημήτρης Παπαδημούλης συμπλήρωσε επίσης πως «η ενδυνάμωση των διμερών σχέσεων Ελλάδας-Τουρκίας (...) αποτελούν το δεύτερο σημαντικό στοίχημα της τουρκικής κυβέρνησης και του Προέδρου Ερντογάν», καλώντας την τουρκική κυβέρνηση να σταματήσει τις προκλήσεις στο Αιγαίο.

Για τις σχέσεις ΕΕ-Τουρκίας, ο Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου υπογράμμισε ότι η έντονη κριτική που έχει ασκηθεί από την ΕΕ προς την Τουρκία όλο το προηγούμενο διάστημα «δεν πρέπει να αντιμετωπιστεί αρνητικά από τις τουρκικές αρχές», αλλά να λειτουργήσει εποικοδομητικά στην κατεύθυνση της βελτίωσης των πολιτικών στο εσωτερικό και στην ενδυνάμωση των διμερών πολιτικών, εμπορικών και οικονομικών σχέσεων.

Link δημοσίευσης: http://www.hurriyetdailynews.com/unity-and-democratic-development-the-top-priorities-for-turkey-.aspx?pageID=238&nID=112170&NewsCatID=396

Ενότητα και δημοκρατική ανάπτυξη οι προτεραιότητες για την Τουρκία

 

Tου Δημήτρη Παπαδημούλη*

 

Το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος για την συνταγματική αναθεώρηση στην Τουρκία αναδεικνύει μια βαθιά διχασμένη κοινωνία.

 

Σε όλες τις μεγάλες πόλεις, στην Κωνσταντινούπολη, στη Σμύρνη, στην Αττάλεια, στα Άδανα, αλλά και στην πρωτεύουσα Άγκυρα και στα δυτικά παράλια της χώρας το «Όχι» επικράτησε, ενώ στην πλειοψηφία των περιοχών της Ανατολίας, όπου το κυβερνόν ΑΚΡ έλκει μεγάλο μέρος της εκλογικής του επιρροής, το ποσοστό υπέρ του «Ναι» ήταν συντριπτικά ισχυρότερο. Με το στρατόπεδο του «Όχι» συντάχθηκαν επίσης οι κουρδικές περιοχές, ακολουθώντας τη «γραμμή» του HDP.

 

Η πόλωση της τουρκικής κοινωνίας αναπτύσσεται μεταξύ διαφορετικών κοινωνικών στρωμάτων, ανάμεσα στα αστικά κέντρα και στις αγροτικές περιοχές, με βάση επίσης το εκπαιδευτικό υπόβαθρο και το εισόδημα. Το πρώτο μεγάλο στοίχημα για την κυβέρνηση και τον πρόεδρο είναι να αμβλύνει αυτές τις βαθιές αντιθέσεις, κάτι το οποίο έσπευσε να δηλώσει ο πρωθυπουργός Γιλντιρίμ, αμέσως μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων.

 

Σε αυτό το πλαίσιο, η κυβέρνηση οφείλει να προωθήσει πολιτικές ενότητας και κοινωνικής σύγκλισης, δίνοντας τέλος στην εμπρηστική ρητορική προς το εσωτερικό και τις δικαστικές διώξεις του κόμματος HDP, προσπαθώντας επίσης να ενισχύσει την πολυφωνία και την πλήρη ανεξαρτησία του Τύπου, της δικαιοσύνης και της πανεπιστημιακής κοινότητας.

 

Επίσης, οι επιθετικές δηλώσεις προς κράτη-μέλη της ΕΕ και η «αναστάτωση» που καλλιεργείται στο Αιγαίο δεν συνάδουν προς την «νέα εποχή» στην οποία η τουρκική ηγεσία θέλει να φέρει τη χώρα. Κατά συνέπεια, η ενδυνάμωση των διμερών σχέσεων Ελλάδας-Τουρκίας και αντίστοιχα το άνοιγμα του διαλόγου μεταξύ ΕΕ και Τουρκίας αποτελούν το δεύτερο σημαντικό στοίχημα της τουρκικής κυβέρνησης και του Προέδρου Ερντογάν.

 

H έντονη κριτική που έχει ασκηθεί από την ΕΕ, το Συμβούλιο της Ευρώπης, τον Οργανισμό Ανάπτυξης και Συνεργασίας όλο το προηγούμενο διάστημα για τις πολιτικές επιλογές της τουρκικής κυβέρνησης και την ποιότητα της δημοκρατίας και των θεσμών στη χώρα δεν πρέπει να αντιμετωπιστεί αρνητικά από τις τουρκικές αρχές, εντείνοντας ένα ήδη βεβαρημένο κλίμα, αλλά να λειτουργήσει εποικοδομητικά.

ΕΕ και Τουρκία έχουν αμοιβαίο συμφέρον να προχωρήσει αποτελεσματικά η συμφωνία για το προσφυγικό, να βελτιωθούν πολιτικές πρακτικές στο εσωτερικό, να διατηρηθούν και να ενισχυθούν οι εμπορικές και οικονομικές σχέσεις, να βελτιωθούν οι μακροοικονομικοί δείκτες της οικονομίας και να αντιμετωπισθούν αποτελεσματικά οι προκλήσεις, που γεννούν η παγκόσμια οικονομική και η γεωπολιτική αστάθεια.

 

Στην εποχή μετά το δημοψήφισμα, η χώρα έχει την ευκαιρία να κάνει μια μεγάλη «στροφή», ενδυναμώνοντας το δημοκρατικό προφίλ του πολιτεύματος, την εσωτερική ενότητα της κοινωνίας και των σχέσεων με την ΕΕ. Η Τουρκία μπορεί να αποτελέσει παράγοντα σταθερότητας στην ευρύτερη περιοχή, απομακρυνόμενη από πολιτικές που ενισχύουν την αστάθεια και αυξάνουν τον κίνδυνο σύγκρουσης.

 

Πολύ σημαντική προς αυτή την κατεύθυνση είναι και η συμβολή της χώρας στην οριστική επίλυση του Κυπριακού, κάτι που θα ωφελήσει συνολικά την νοτιοανατολική λεκάνη της Μεσογείου, σε επίπεδο οικονομικό, εμπορικό και επενδυτικό, θα αυξήσει τις συνέργειες και θα πολλαπλασιάσει τις προοπτικές ανάπτυξης, ειρηνικής συνύπαρξης και πολιτικής σταθερότητας.

 

*Ο Δημήτρης Παπαδημούλης είναι Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, επικεφαλής της ευρωομάδας ΣΥΡΙΖΑ.

 


Σελίδα 3 από 167
Kεαρ - ΕΓΩ ΚΙ ΕΣΥ // ΝΕΟ SINGLE με VIDEO CLIP!!
Kεαρ - ΕΓΩ ΚΙ ΕΣΥ // ΝΕΟ SINGLE με VIDEO CLIP!!
 «Κέαρ» – ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΣΥ Στίχοι / Μουσική: Ιάκωβος Σαμψάκης   Ο Ιάκωβος Σαμψάκης, γνωστός ως ιδρυτικό μέλος του συγκροτήματος ...

ATTICANEWS.GR στο Facebook

Powered by Jasper Roberts - Blog
Διαφήμιση
Διαφήμιση