ATTICANEWS.GR

Member Area
Απόψεις
Άρθρο του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκου Μητσοτάκη για την Ευρώπη στην εφημερίδα "Καθημερινή της Κυριακής" Κυριάκος Μητσοτάκης: Γιατί θέλουμε περισσότερη Ευρώπη
News - Απόψεις
Σάββατο, 25 Μάρτιος 2017 13:54

Άρθρο του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκου Μητσοτάκη για την Ευρώπη στην εφημερίδα "Καθημερινή της Κυριακής"

Κυριάκος Μητσοτάκης: Γιατί θέλουμε περισσότερη Ευρώπη

 

-ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

 
«Ισχυρή Ευρωζώνη σημαίνει ανάπτυξη, νέες θέσεις εργασίας και μια πιο δίκαιη κοινωνικά Ευρώπη», τονίζει ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, σε άρθρο του που δημοσιεύεται στην «Καθημερινή της Κυριακής», με αφορμή τη συμπλήρωση 60 ετών από τη Συνθήκη της Ρώμης.
 
«Χρειαζόμαστε "περισσότερη" Ευρώπη και για την αντιμετώπιση του προσφυγικού – μεταναστατευτικού», υπογραμμίζει ο κ. Μητσοτάκης και αναφέρει: «Η σημερινή πραγματικότητα  δείχνει ότι η Ευρώπη των πολλών ταχυτήτων είναι ήδη εδώ. Αυτό δεν πρέπει να μας τρομάζει. Ας μην ξεχνάμε ότι η χώρα μας ήταν ανέκαθεν στην πρώτη γραμμή. Μπήκαμε στην Ε.Ο.Κ. πριν την Ισπανία και την Πορτογαλία. Μπήκαμε στην Ευρωζώνη. Μπήκαμε στη Ζώνη Σένγκεν. Η Ελλάδα ανήκε, ανήκει και θα ανήκει πάντα στον σκληρό πυρήνα της Ένωσης. Ήταν, δηλαδή, είναι και θα μείνει στην πρώτη ταχύτητα. Αυτή είναι η θέση μας και θα την υπηρετήσουμε με τρόπο αδιαπραγμάτευτο».
 
«Γι' αυτό», συνεχίζει ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, «η χώρα χρειάζεται μια επανεκκίνηση. Μια μεγάλη πολιτική αλλαγή είναι αναγκαία όσο ποτέ για να είμαστε στην πρώτη γραμμή της νέας Ευρώπης. Αλλά για να εξασφαλισθεί αυτό πρέπει η χώρα να ανακτήσει την αξιοπιστία της. Και να υλοποιήσει ένα τολμηρό πρόγραμμα αλλαγών και μεταρρυθμίσεων για να αποκτήσει μια ανταγωνιστική οικονομία και μια αποτελεσματική Δημόσια Διοίκηση».
 
Ο κ. Μητσοτάκης επισημαίνει ότι: «Σε τρεις, κυριολεκτικά ζωτικούς για τα ελληνικά συμφέροντα τομείς, οικονομία, προσφυγικό, εξωτερική πολιτική και ασφάλεια, η λύση βρίσκεται μόνον στον ευρωπαϊκό δρόμο. Στην όλο και μεγαλύτερη συμμετοχή και όχι στην περιθωριοποίηση μας από την Ευρώπη». 
 
«Η Ελλάδα», γράφει ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, «έχει περισσότερο από ποτέ ανάγκη την Ευρώπη και την, έστω και ανεπαρκή, αλληλεγγύη των εταίρων της. Μόνο μέσα και μαζί με την Ευρώπη, η Ελλάδα μπορεί να αντιμετωπίσει την οικονομική ανέχεια, το προσφυγικό – μεταναστευτικό  πρόβλημα, τις εξωτερικές απειλές και προκλήσεις. Οι βασικοί λόγοι που ώθησαν τον Κωνσταντίνο Καραμανλή να κατευθύνει την Ελλάδα στην καρδιά της Ευρώπης,  διατηρούν σήμερα την επικαιρότητά τους αναλλοίωτη. Ασφάλεια, ευημερία και Δημοκρατία μπορούν να υπηρετηθούν μόνο εντός της Ευρώπης. Εντός της Ευρωζώνης. Εντός του ευρωπαϊκού πυρήνα».
 
Εξηγώντας τη θέση του, ότι «χρειαζόμαστε "περισσότερη" Ευρώπη», ο κ. Μητσοτάκης επισημαίνει: «Μετά την κρίση, όχι εύκολα, έγιναν βήματα ενίσχυσης της Ευρωζώνης. Χρειάζονται όμως και άλλα. Όπως η ολοκλήρωση της Τραπεζικής Ένωσης και ένα ευρωπαϊκό σύστημα ασφάλισης καταθέσεων. Αργότερα πρέπει να αποφασίσουμε τη μετατροπή του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας, σε Ευρωπαϊκό Νομισματικό Ταμείο, ώστε η Ευρωζώνη να απαλλαγεί από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο. Επίσης, πρέπει να εξετάσουμε την πρόταση για Ευρωπαϊκό Υπουργείο Οικονομικών και ενιαίο προϋπολογισμό, ώστε να μπορεί η Ευρωζώνη να αντιμετωπίζει υφεσιακές κρίσεις που πλήττουν με τρόπο ασύμμετρο μεμονωμένα κράτη».
 
«Η ανεπαρκής ευρωπαϊκή απάντηση επιβεβαίωσε ότι και στο προσφυγικό - μεταναστευτικό, ο μόνος δρόμος είναι ο ευρωπαϊκός δρόμος. Απόδειξη ότι, επιτέλους, προχωρήσαμε στη συγκρότηση της Ευρωπαϊκής Ακτοφυλακής και Συνοριοφυλακής. Ένα ιστορικό βήμα για το οποίο η Ελλάδα πάντοτε συνηγορούσε ήδη από το 2007. Ήταν άλλωστε πρόταση της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας. Ο ρόλος της πρέπει να ενισχυθεί», συμπληρώνει ο κ. Μητσοτάκης.
 
«Θα επαναφέρουμε τη χώρα στη φυσική ευρωπαϊκή της κοίτη, στο μεγάλο ποτάμι της Ιστορίας που την οδηγεί στο μέλλον που της ανήκει. Γιατί μπορούμε. Και γιατί το μέλλον δεν περιμένει», καταλήγει στο άρθρο του ο κ. Κυριάκος Μητσοτάκης.

 

 
Άρθρο στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ Γ. Καμίνης: Ο ρόλος των πόλεων στην πορεία της Ευρώπης
News - Απόψεις
Παρασκευή, 24 Μάρτιος 2017 20:00
-ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Άρθρο του δημάρχου Αθηναίων κ. Γιώργου Καμίνη στην εφημερίδα «Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ», για τα 60 χρόνια από την υπογραφή της Συνθήκης της Ρώμης.   

Μπορεί να σωθεί το ευρωπαϊκό εγχείρημα και σε ποια μορφή; Τι μπορούν να κάνουν οι πόλεις;

 Όταν ο αείμνηστος Κωνσταντίνος Καραμανλής ρωτήθηκε «πώς θα τα καταφέρουν οι ‘Ελληνες στους κόλπους της ΕΟΚ;», απάντησε πως «θα πέσουν στο νερό κι εκεί θα μάθουν να κολυμπάνε». Δεν νομίζω ότι οι Έλληνες μάθαμε να κολυμπάμε στα βαθιά ευρωπαϊκά νερά. Φαίνεται όμως πως ούτε οι υπόλοιποι ευρωπαίοι έχουν μάθει καλό κολύμπι. Γιατί όποτε πιάνει φουρτούνα στην ευρωπαϊκή θάλασσα, αποδεικνύεται ότι η Ευρώπη είναι απροετοίμαστη και τρέχει ασθμαίνοντας πίσω από τις εξελίξεις. Και όποτε οι Ευρωπαίοι φτάνουν σε κάποια λύση, αυτή συνήθως επιτυγχάνεται στον κατώτατο δυνατό κοινό παρονομαστή. Ένα εμφανές κενό ηγεσίας διακρίνεται σε όλες τις μεγάλες πρόσφατες κρίσεις: στην κρίση του ευρώ, στις σχέσεις με τη Ρωσία, στη διαχείριση των κρίσεων στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο και βεβαίως στην τρέχουσα κρίση του προσφυγικού, που δοκιμάζει με τη μεγαλύτερη δυνατή ένταση τις αντοχές του ευρωπαϊκού εγχειρήματος. Γιατί αυτό που αποδεικνύει η προσφυγική κρίση είναι η αδυναμία να προστατεύσουμε το ανθρωπιστικό ιδεώδες, δηλαδή το ηθικοπολιτικό θεμέλιο πάνω στο οποίο οικοδομήθηκε η ευρωπαϊκή ιδέα μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Παρ’όλα αυτά, το ευρωπαϊκό εγχείρημα, έστω και αν σήμερα φαίνεται να στερείται μιας δυναμικής που θα του έδινε την πολύτιμη ώθηση, δεν πνέει τα λοίσθια όπως θα ήθελαν πολλοί, φανεροί και κρυφοί εχθροί της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης. Σύμφωνα με την περίφημη ρήση του J. Monnet, «η Ευρώπη θα σφυρηλατήσει την ενότητά της μέσα από κρίσεις». Και πράγματι, έτσι έχει συμβεί μέχρι σήμερα.

Οι δημαγωγοί και λαϊκιστές, δεξιάς και αριστερής κοπής, που μόλις προχτές ήταν αντικείμενο χλεύης ως γραφικοί, είναι έτοιμοι πια να υπηρετήσουν, από θέσεις εξουσίας, τη χίμαιρα ότι η εθνική περιχαράκωση, η επιστροφή στο έθνος κράτος, θα ξορκίσει τα δεινά της παγκοσμιοποίησης. ‘Οπισθεν ολοταχώς δηλαδή. Η Ευρώπη πρέπει να αποδείξει ότι ακολουθεί μια πολιτική δραστικής μείωσης των κοινωνικών ανισοτήτων, ώστε το ευρωπαϊκό εγχείρημα να διασωθεί.

Αυτό, όμως, που συμβαίνει σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις, είναι ότι έχει εμπεδωθεί ένα κλίμα διεθνούς προσανατολισμού και εξωστρέφειας. Ένα περιβάλλον που έχει κατορθώσει να αφομοιώσει τις σύγχρονες τάσεις της παγκοσμιοποιημένης κοινωνίας, κυρίως ως προς την επεξεργασία λύσεων με βάση τις νέες τεχνολογίες και μορφές επικοινωνίας, με μια έντονη ροπή προς την κοινωνική καινοτομία και τη βιώσιμη ανάπτυξη. Το βλέπουμε αυτό και στην Αθήνα της κρίσης. ‘Ενας σφριγηλός κόσμος νέων διανoουμένων, καλλιτεχνών αλλά και καινοτόμων επιχειρηματιών, που διακρίνεται μεν από έντονη δυσπιστία προς τις παραδοσιακές μορφές πολιτικής εκπροσώπησης, παραμένει όμως βαθιά προσηλωμένος στις ευρωπαϊκές αξίες του ανθρωπισμού και της αλληλεγγύης.

Οι πόλεις αποτελούν τα μεγάλα κοινωνικά εργαστήρια όπου κυοφορείται το μέλλον. Η Αθήνα, σε πείσμα της διεθνούς περιχαράκωσης που γνωρίζει η χώρα τα τελευταία χρόνια, είναι παρούσα, συμμετέχει δυναμικά και συνδιαμορφώνει τις εξελίξεις. Με πρόταση της Αθήνας συγκροτήθηκε «Η Πρωτοβουλία Αλληλεγγύης 50 Ευρωπαϊκών Πόλεων για το Προσφυγικό», στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού δικτύου πόλεων EUROCITIES. Μεγάλες πόλεις όπως η Μαδρίτη, το ‘Αμστερνταμ, το Βερολίνο, η Βαρκελώνη και το Γκντάνσκ, δηλώνουν έτοιμες να υποδεχθούν πρόσφυγες από την Αθήνα. Και αυτή η υψηλού πολιτικού συμβολισμού πρωτοβουλία εκδηλώνεται την ίδια στιγμή που το πρόγραμμα μετεγκατάστασης σε επίπεδο κρατών - μελών καρκινοβατεί.

Όσοι πιστεύουμε στον ευρωπαϊκό προσανατολισμό της χώρας, έχουμε το καθήκον να φέρουμε κοντά μας και όλους αυτούς που η κρίση των τελευταίων ετών έχει σπρώξει στο περιθώριο. Να επιτύχουμε ανάπτυξη με κοινωνική συνοχή, διατηρώντας όμως την Ευρώπη ανταγωνιστική στη διεθνή σκηνή. Αυτό όμως δε θα το κατορθώσουμε παρά μόνο με σκληρή δουλειά και έξω από στείρες κομματικές περιχαρακώσεις.

Τελευταία Ενημέρωση στις Παρασκευή, 24 Μάρτιος 2017 20:04
 
Ερώτηση που κατέθεσε σήμερα ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος με το Ποτάμι Γιώργος Αμυράς σχετικά με το θέμα της ευθανασίας.
News - Απόψεις
Δευτέρα, 20 Μάρτιος 2017 12:51

«Δικαίωμα στην Ευθανασία»

AMYRAS

Το θέμα της ευθανασίας , σεβόμενος τα δικαιώματα του ανθρώπου όχι μόνο στη ζωή αλλά και στον θάνατο, αναδεικνύει ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Ποταμιού Γιώργος Αμυράς με ερώτησή του προς τον υπουργό Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Σ. Κοντονή, τονίζοντας παράλληλα την αναγκαιότητα δημιουργίας θεσμικού πλαισίου και στην ελληνική έννομη τάξη.

Η ηθική της ευθανασίας συνεχίζει να παραμένει ένα επίμαχο ζήτημα, διεθνώς. Παρόλα αυτά, όλο και περισσότερες χώρες εξετάζουν τη νομιμοποίησή της, υπό προϋποθέσεις. Στην Ελλάδα είμαστε πριν την αφετηρία.

Στην Ελλάδα του 2017, το δικαίωμα στον θάνατο φαντάζει ως επιστημονική φαντασία καθώς δεν υπάρχουν νομικές ρυθμίσεις που να αναφέρονται στα δικαιώματα του ανιάτως πάσχοντος και στις αντίστοιχες υποχρεώσεις του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού σχετικά με την ευθανασία.

Η ευθανασία και η ιατρικά υποβοηθούμενη αυτοκτονία κερδίζουν σταδιακά νομικό έδαφος στην Ευρώπη και την Αμερική. Στη Δυτική Ευρώπη, η κοινή γνώμη εμφανίζει αυξανόμενη υποστήριξη σε αυτές τις πρακτικές, ενώ το αντίθετο συμβαίνει στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Ασκούνται νόμιμα στην Ολλανδία, το Βέλγιο, το Λουξεμβούργο, τον Καναδά, την Κολομβία και σε πέντε πολιτείες των ΗΠΑ (Όρεγκον, Ουάσινγκτον, Μοντάνα, Βερμόντ και Καλιφόρνια).

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Ποταμιού Γιώργος Αμυράς, ρωτά τον υπουργό Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Σ. Κοντονή, αν προτίθεται να προβεί στη νομοθέτηση υπέρ της ευθανασίας και της ιατρικά υποβοηθούμενης αυτοκτονίας, σε ποιο σημείο βρίσκεται ο σχετικός διάλογος της ελληνικής πολιτείας με την Εκκλησία καθώς και αν υπάρχει κάποιος διάλογος μεταξύ Ελλάδας και των υπολοίπων κρατών-μελών της Ε.Ε. σχετικά με τη δημιουργία ενός κοινού θεσμικού πλαισίου.

 

 

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτηση

 

 

Γιώργος Αμυράς

Βουλευτής Β΄ Αθήνας – Το Ποτάμι

Αθήνα, 20.03.2017

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ

ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ

 

ΘΕΜΑ: Η Ευθανασία στην Ελλάδα

 

Η ευθανασία και η ιατρικά υποβοηθούμενη αυτοκτονία κερδίζουν σταδιακά νομικό έδαφος στην Ευρώπη και την Αμερική. Πάνω από το 70% των θανάτων με ευθανασία ή υποβοηθούμενη αυτοκτονία αφορούν σε καρκινοπαθείς.

Στην ευθανασία είναι ο γιατρός, ο οποίος ενεργά θέτει στη ζωή του ασθενούς με τη χορήγηση του κατάλληλου φαρμάκου, ενώ στην ιατρικά υποβοηθούμενη αυτοκτονία τα θανατηφόρα φάρμακα δίνονται ή συνταγογραφούνται από τον γιατρό, αλλά τα παίρνει μόνος του ο ασθενής. Ασκούνται νόμιμα στην Ολλανδία, το Βέλγιο, το Λουξεμβούργο, τον Καναδά, την Κολομβία και σε πέντε πολιτείες των ΗΠΑ (Όρεγκον, Ουάσινγκτον, Μοντάνα, Βερμόντ και Καλιφόρνια). Στη Δυτική Ευρώπη, η κοινή γνώμη εμφανίζει αυξανόμενη υποστήριξη σε αυτές τις πρακτικές, ενώ το αντίθετο συμβαίνει στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.

Η ηθική της ευθανασίας συνεχίζει να παραμένει ένα επίμαχο ζήτημα, διεθνώς. Παρόλα αυτά, όλο και περισσότερες χώρες εξετάζουν τη νομιμοποίησή της, υπό προϋποθέσεις.

Στην ελληνική έννομη τάξη δεν υπάρχουν συγκεκριμένες ρυθμίσεις που να αναφέρονται στα δικαιώματα του ανιάτως πάσχοντος και στις αντίστοιχες υποχρεώσεις του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού σχετικά με την ευθανασία. Ως εκ τούτου, η εξέταση του θέματος της ευθανασίας γίνεται με βάση τις συναφείς συνταγματικές διατάξεις, τις διατάξεις της Σύμβασης περί Βιοϊατρικής (Σύμβαση του Οβιέδο για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και της Βιοϊατρικής το 1997, η οποία κυρώθηκε στην Ελλάδα με το Ν.2619/1998) και τις διατάξεις του Ποινικού Κώδικα.

Αφενός, η Σύμβαση του Οβιέδο αναφέρεται ρητώς στη συναίνεση του ασθενούς θεωρώντας τη βασική προϋπόθεση που δικαιολογεί κάθε επέμβαση στο πεδίο της υγείας και υψίστης σημασίας ως εργαλείο, μέσω του οποίου εκφράζεται η ελεύθερη και αυτόνομη βούληση του ατόμου περιορίζοντας τις πατερναλιστικές επεμβάσεις από πλευράς ιατρικών λειτουργών.

Οι διατάξεις του Ποινικού Κώδικα αφετέρου, αναφέρονται στην ανθρωποκτονία με συναίνεση ή αλλιώς ανθρωποκτονία με οίκτο δημιουργώντας σύγχυση στην ερμηνεία της διάταξης καθώς δεν είναι ξεκάθαρο αν μιλά για ευθανασία. Επιγραμματικά, ο ΠΚ φαίνεται να θεσπίζει μια νομική υποχρέωση της ζωής, η οποία είναι καταφανώς ασυμβίβαστη με το συνταγματικό μας πολιτισμό και πιο συγκεκριμένα με την αυτονομία του προσώπου.

Όσον αφορά στις συνταγματικές διατάξεις, το Σύνταγμά μας κατοχυρώνει στο άρθρο 5§1 το δικαίωμα του ατόμου να αναπτύσσει ελεύθερα την προσωπικότητά του, δικαίωμα που αποτελεί εξειδίκευση και συγκεκριμενοποίηση της προστασίας της ανθρώπινης αξιοπρέπειας (άρθρο 2§1 Σ). Μέσω αυτού του δικαιώματος σε συνδυασμό με το άρθρο 57 του Αστικού Κώδικα, προστατεύονται όλες οι ανθρώπινες δραστηριότητες, με τις οποίες ο άνθρωπος ολοκληρώνεται και εκφράζεται ως προσωπικότητα.

Όπως γίνεται αντιληπτό από τα ανωτέρω, δεν υπάρχουν σαφείς νομικές εκφάνσεις του «δικαιώματος» στο θάνατο, όπως η ευθανασία και στην Ελλάδα του 2017 φαντάζει ως επιστημονική φαντασία.

Κατόπιν των ανωτέρω,

Ερωτάται ο υπουργός:

 

  1. Προτίθεστε να νομοθετήσετε υπέρ της ευθανασίας και της ιατρικά υποβοηθούμενης αυτοκτονίας;

 

  1. Σε ποιο σημείο βρίσκεται ο σχετικός διάλογος της ελληνικής πολιτείας με την Εκκλησία;

 

  1. Υπάρχει διάλογος μεταξύ της Ελλάδας και των υπολοίπων κρατών-μελών της Ε.Ε. σχετικά με τη δημιουργία ενός κοινού θεσμικού πλαισίου;

 

 

 

Ο ερωτών Βουλευτής

 

Αμυράς Γεώργιος -Β΄Αθήνας

 
Άρθρο Δημ. Παπαδημούλη στη βρετανική πλατφόρμα ενημέρωσης «Open Democracy» για το μέλλον της Ευρώπης
News - Απόψεις
Σάββατο, 18 Μάρτιος 2017 17:45

Άρθρο Δημ. Παπαδημούλη στη βρετανική πλατφόρμα ενημέρωσης «Open Democracy» για το μέλλον της Ευρώπης

 

  • Δημήτρης Παπαδημούλης: «Η ευρωπαϊκή πρόκληση: Ενότητα, αναπτυξιακή στροφή και κοινωνικός πυλώνας».

 

  • «Η Λευκή Βίβλος είναι ένα γενικόλογο κείμενο που εκφράζει αμηχανία και αδράνεια».

  • Άρθρο του Δημήτρη Παπαδημούλη στη βρετανική πλατφόρμα ενημέρωσης και πολιτικής σκέψης «Open Democracy» για το μέλλον της Ευρώπης, την Ευρώπη «α λα καρτ», την αξιολόγηση του ελληνικού προγράμματος, αλλά και τον ρόλο των προοδευτικών δυνάμεων σε Γαλλία και Γερμανία.

 

papadhmoulis

Άρθρο του Αντιπροέδρου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και επικεφαλής της Ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρη Παπαδημούλη, φιλοξενεί η πλατφόρμα «Open Democracy».

Στο άρθρο του ο Έλληνας ευρωβουλευτής επισημαίνει πως «το πρώτο συμπέρασμα που εξάγεται από το περιεχόμενο της Λευκής Βίβλου είναι πως η συντηρητική ηγεσία στην Κομισιόν αποδέχεται εμμέσως πλην σαφώς πως δεν μπορεί να υπηρετήσει τις πολιτικές σύγκλισης και ισομερούς ανάπτυξης των 27 κρατών-μελών», τονίζοντας ότι «η προσπάθεια που επιχειρείται από τον “στενό πυρήνα” της ΕΕ έρχεται σε αντίθεση με τις ιδρυτικές αξίες του ευρωπαϊκού οικοδομήματος, λίγες μόλις ημέρες πριν την 60ή επέτειο της Συνθήκης της Ρώμης».

Για την πρόσφατη συνάντηση των ηγετών της Γερμανίας, της Γαλλίας, της Ιταλίας και της Ισπανίας στις Βερσαλλίες και την προώθηση της ιδέας για μια Ευρώπη “α λα καρτ”, ο Δημήτρης Παπαδημούλης σημειώνει πως μια τέτοια Ευρώπη «όχι μόνο δεν αφουγκράζεται την αυξανόμενη κοινωνική πίεση για ουσιαστικές αλλαγές στην οικονομική και κοινωνική πολιτική της ΕΕ, αλλά δείχνει να διευκολύνει και να εξυπηρετεί εκείνες τις λαϊκιστικές και ακροδεξιές πολιτικές δυνάμεις, όπως η Λε Πεν, ο Ορμπάν και ο Βίλντερς, που προωθούν τη διάλυση του ευρωπαϊκού οικοδομήματος και την επιστροφή στην Ευρώπη των εθνικισμών, της ξενοφοβίας και των “κλειστών συνόρων”».

Αναφερόμενος στο ελληνικό πρόγραμμα και την πορεία της αξιολόγησης, ο Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στάθηκε ιδιαίτερα στη σημασία της επαναφοράς των συλλογικών διαπραγματεύσεων και στον ενεργότερο ρόλο που οφείλει να παίξει η Κομισιόν, τονίζοντας πως «ο ρόλος της Κομισιόν είναι να συμβάλλει στη σύγκλιση των διαφορετικών προσεγγίσεων, λαμβάνοντας υπόψη το κοινό συμφέρον της ΕΕ και της Ευρωζώνης και προστατεύοντας με μεγαλύτερη σαφήνεια και ενάργεια τόσο τα στοιχεία που η Eurostat παρουσίασε για την ελληνική οικονομία, όσο και τις μεταρρυθμιστικές πρωτοβουλίες που έχει προχωρήσει η ελληνική κυβέρνηση».

Τέλος, αναφορικά με τις επερχόμενες εκλογές στη Γαλλία και τη Γερμανία, ο επικεφαλής της ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ διατύπωσε με σαφήνεια τη σημασία «οι προοδευτικές δυνάμεις και στις δύο χώρες να συμπλεύσουν και να αφήσουν κατά μέρος εκείνα που τους χωρίζουν, να εμβαθύνουν σε εκείνα που τους ενώνουν, αναγνωρίζοντας τη σημασία της πολιτικής συγκυρίας για την ΕΕ και το μέλλον του ευρωπαϊκού οικοδομήματος».

Link δημοσίευσης: https://www.opendemocracy.net/can-europe-make-it/dimitris-papadimoulis/he-european-challenge-unity-return-to-growth-and-social-pil

Η ευρωπαϊκή πρόκληση: Ενότητα, αναπτυξιακή στροφή και κοινωνικός πυλώνας

* Του Δημήτρη Παπαδημούλη

Η Λευκή Βίβλος για το μέλλον της Ευρώπης, που παρουσίασε ο Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Γιούνκερ, είναι ένα γενικόλογο κείμενο που εκφράζει αμηχανία και αδράνεια. Πρόκειται για μια γενικόλογη έκθεση ιδεών, η οποία εγκυμονεί κινδύνους βαθύτερων διαιρέσεων, σε μια περίοδο που η ΕΕ και κυρίως η Ευρωζώνη χρειάζονται το αντίθετο: Την ενίσχυση της ενότητας, την στροφή στην ανάπτυξη, την κοινωνική και περιφερειακή συνοχή, τη μείωση των ανισοτήτων, την ισομερή κατανομή πόρων μεταξύ του ισχυρού ευρωπαϊκού κέντρου και των αδύναμων περιφερειών, την ενδυνάμωση της δημοκρατικής λογοδοσίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης.

Μεταξύ των εργαλείων ενίσχυσης της κοινωνικής και οικονομικής συνοχής στην ΕΕ, που η ίδια η Κομισιόν έχει εισάγει και προωθήσει, είναι η στρατηγική Europe2020, οι στόχοι της οποίας είναι αδύνατον να επιτευχθούν υπό τη παρούσα συγκυρία. Αντίστοιχα εργαλεία, όπως τα διαρθρωτικά και επενδυτικά ταμεία, που στόχο έχουν να βελτιώσουν τους κοινωνικούς δείκτες, να αμβλύνουν τις ανισότητες μεταξύ των κρατών-μελών, να βελτιώσουν τους δείκτες απασχόλησης και τις επενδύσεις, αλλά και προτάσεις που αφορούν στη φορολογική εναρμόνιση και στην τραπεζική ενοποίηση, βρίσκονται τώρα υπό αμφισβήτηση. Συνολικά, το πρώτο συμπέρασμα που εξάγεται από το περιεχόμενο της Λευκής Βίβλου είναι πως η συντηρητική ηγεσία στην Κομισιόν αποδέχεται εμμέσως πλην σαφώς πως δεν μπορεί να υπηρετήσει τις πολιτικές σύγκλισης και ισομερούς ανάπτυξης των 27 κρατών-μελών, επιχειρώντας να δημιουργήσει μια μικρή και συμπαγής ομάδα κρατών-μελών που -υποτίθεται- θα τρέχει με εντονότερους ρυθμούς εις βάρος των υπόλοιπων.

Η πρόσφατη συνάντηση στις Βερσαλλίες μεταξύ Γερμανίας, Γαλλίας, Ιταλίας και Ισπανίας, αποτελεί μια πρώτη αποτύπωση αυτής της πρωτοβουλίας. Ωστόσο, ακόμα και αυτά τα κράτη-μέλη που συμμετέχουν, αντιμετωπίζουν μια σειρά οικονομικών, δημοσιονομικών και κοινωνικών ζητημάτων που απομακρύνουν τη σύγκλιση που επιχειρείται μεταξύ τους. Η παρούσα γερμανική κυβέρνηση παραβιάζει τις προβλέψεις του Συμφώνου Σταθερότητας και Ανάπτυξης για το ανώτατο ύψος των εμπορικών πλεονασμάτων εις βάρος συνολικά των υπόλοιπων κρατών-μελών, εμμένοντας παράλληλα σε πολιτικές λιτότητας, η Γαλλία αντιμετωπίζει σημαντικά ζητήματα με το δημόσιο χρέος και έλλειμμα, το τραπεζικό σύστημα της Ιταλίας είναι μια διαρκής «πυριτιδαποθήκη» για την εσωτερική αγορά της χώρας και την Ευρωζώνη, ενώ η Ισπανία έχει πολύ υψηλά ποσοστά ανεργίας, φτώχειας και κοινωνικών ανισοτήτων. Την ίδια στιγμή, καμία από τις τέσσερις πολιτικές ηγεσίες, εξαιρουμένων των προσπαθειών της γαλλικής κυβέρνησης για την αλλαγή του οικονομικού μοντέλου στην Ευρωζώνη, δεν έχει καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις για τον τρόπο με τον οποίο η ΕΕ και η Ευρωζώνη θα εξέλθουν της κρίσης.

Η προσπάθεια που επιχειρείται από τον αυτόκλητο «στενό πυρήνα» της ΕΕ έρχεται σε αντίθεση με τις ιδρυτικές αξίες του ευρωπαϊκού οικοδομήματος, λίγες μόλις ημέρες πριν την 60ή επέτειο της Συνθήκης της Ρώμης. Το δυστύχημα είναι πως η Ευρώπη «α λα καρτ», όπως την οραματίζονται οι συντηρητικοί κύκλοι στην ΕΕ, όχι μόνο δεν αφουγκράζεται την αυξανόμενη κοινωνική πίεση για ουσιαστικές αλλαγές στην οικονομική και κοινωνική πολιτική της ΕΕ, αλλά δείχνει να διευκολύνει και να εξυπηρετεί εκείνες τις λαϊκιστικές και ακροδεξιές πολιτικές δυνάμεις, όπως η Λε Πεν, ο Ορμπάν και ο Βίλντερς, που προωθούν τη διάλυση του ευρωπαϊκού οικοδομήματος και την επιστροφή στην Ευρώπη των εθνικισμών, της ξενοφοβίας και των «κλειστών συνόρων».

Μέσα σε αυτό το σύνθετο και δυσμενές πλαίσιο αναπτύσσονται οι διαπραγματεύσεις για τη δεύτερη αξιολόγηση του ελληνικού προγράμματος, αναδεικνύοντας μια σειρά προβλημάτων που βρίσκονται στον πυρήνα του προβληματισμού των προοδευτικών δυνάμεων στην ΕΕ. Η επαναφορά των εργασιακών δικαιωμάτων και των συλλογικών διαπραγματεύσεων, η εφαρμογή των βέλτιστων πρακτικών στον εργασιακό τομέα και η απομάκρυνση από τις αποτυχημένες πολιτικές λιτότητας είναι στόχοι που διατυπώθηκαν στο Eurogroup της 20ής Φεβρουαρίου και για τους οποίους δεσμεύτηκαν οι ευρωπαϊκοί θεσμοί, και κυρίως η Κομισιόν διαμέσου του Επίτροπου Οικονομικών και Νομισματικών Υποθέσεων Πιέρ Μοσκοβισί.

Ο ρόλος της Κομισιόν είναι να συμβάλλει στη σύγκλιση των διαφορετικών προσεγγίσεων, λαμβάνοντας υπόψη το κοινό συμφέρον της ΕΕ και της Ευρωζώνης και προστατεύοντας με μεγαλύτερη σαφήνεια και ενάργεια, τόσο τα στοιχεία που η Eurostat παρουσίασε για την ελληνική οικονομία, όσο και τις μεταρρυθμιστικές πρωτοβουλίες που έχει προχωρήσει η ελληνική κυβέρνηση. Το κοινό αυτό συμφέρον πρέπει να βρίσκεται πέρα και πάνω από εθνικές επιδιώξεις και κομματικές σκοπιμότητες, συμφέρον το οποίο η ελληνική πλευρά επιδιώκει να καταστήσει σαφές στους θεσμούς, ιδιαίτερα σε μια περίοδο έντονων πολιτικών και γεωπολιτικών ανακατατάξεων στο διεθνές πεδίο, και ιδιαίτερα στην ανατολική λεκάνη της Μεσογείου.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση βρίσκεται σε ένα κομβικό σημείο, αναφορικά με το μέλλον της και την πολιτική και οικονομική στρατηγική που θα αναπτύξει το επόμενο διάστημα. Σημαντικοί παράγοντες σε αυτή την πορεία είναι οι γαλλικές και γερμανικές εκλογές, με τις προοδευτικές δυνάμεις και στις δύο χώρες να οφείλουν να συμπλεύσουν και να αφήσουν κατά μέρος εκείνα που τους χωρίζουν, να εμβαθύνουν σε εκείνα που τους ενώνουν, αναγνωρίζοντας τη σημασία της πολιτικής συγκυρίας για την ΕΕ και το μέλλον του ευρωπαϊκού οικοδομήματος.

*Ο Δημήτρης Παπαδημούλης είναι Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, επικεφαλής της αντιπροσωπείας ΣΥΡΙΖΑ.

 
Σταύρος Καλαφάτης: Πλήρης καθίζηση στον κλάδο της οικοδομής.
News - Απόψεις
Παρασκευή, 17 Μάρτιος 2017 19:03

Σταύρος Καλαφάτης: Πλήρης καθίζηση στον κλάδο της οικοδομής.

kalafatis670

«Όταν ο κλάδος της οικοδομής που επί δεκαετίες αποτελούσε βασικό πυλώνα ενίσχυσης της ελληνικής οικονομίας τελεί υπό κατάρρευση, η κυβέρνηση δε μπορεί να μιλά για προοπτικές ανάπτυξης», επισημαίνει ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της Ν.Δ. Σταύρος Καλαφάτης, επικαλούμενος στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και του Ελληνικού Ινστιτούτου Εκτιμητικής (ΕΛΙΕ), που δείχνουν επιδείνωση όλων των δεικτών στην οικοδομική δραστηριότητα και στην αγορά ακινήτων.

 

Σε σχετική ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή προς τους υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών-Μεταφορών, ο κ. Καλαφάτης σημειώνει πως το 2016 σε σχέση με το 2015 παρατηρήθηκε νέα μείωση κατά 5,5% στον αριθμό των οικοδομικών αδειών (12.526) , κατά 12,8 % στην επιφάνεια και κατά 28,9% στον όγκο, ενώ οι τιμές των ακινήτων βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση.

 

«Υπερφορολόγηση, μείωση εισοδημάτων, αστάθεια φορολογικού συστήματος, αυξημένος ΦΠΑ, γραφειοκρατία, αποσάρθρωση χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, απουσία ολοκληρωμένου χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού, ρυθμιστικά κενά στις χρήσεις γης, πλήττουν βαρύτατα το πεδίο των οικοδομικών και κατασκευαστικών δραστηριοτήτων», καταλήγει ο κ. Καλαφάτης. «Την κατάσταση επιβαρύνουν οι θλιβερές κυβερνητικές επιδόσεις στην αποσταθεροποίηση της ελληνικής οικονομίας, λόγω μη ολοκλήρωσης της αξιολόγησης και της ιδεοληπτικής εμμονής της να απωθεί επενδύσεις – οξυγόνο για την ανάκαμψη της οικοδομικής δραστηριότητας.»

 

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ

 

ΠΡΟΣ

ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

4235/17.3.2017

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ

 

  1. Οικονομικών

 

  1. Υποδομών και Μεταφορών

 

 

ΘΕΜΑ: «’’Βυθίζεται’’ η οικοδομική δραστηριότητα»

 

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας η μείωση τόσο της συνολικής όσο και της ιδιωτικής οικοδομικής δραστηριότητας που καταγράφεται το έτος 2016 σε σύγκριση με το έτος 2015 σηματοδοτεί τη διαρκή και ολοένα επιδεινούμενη καθοδική πορεία της ελληνικής οικονομίας.

 

Το μέγεθος της συνολικής οικοδομικής δραστηριότητας(ιδιωτικής και δημόσιας) για το 2016, μετρούμενο με βάση τις εκδοθείσες οικοδομικές άδειες, ανήλθε σε 12.526 οικοδομικές άδειες, που αντιστοιχούν σε 2.416,6 χιλιάδες m2 επιφάνειας και 10.567,6 χιλιάδες m3 όγκου. Σε σχέση με το 2015 παρατηρήθηκε μείωση κατά 5,5% στον αριθμό των οικοδομικών αδειών, κατά 12,8 % στην επιφάνεια και κατά 28,9% στον όγκο.

 

Μεμονωμένα η ιδιωτική οικοδομική δραστηριότητα, καταγράφει επίσης μείωση κατά 5,6% στον αριθμό των οικοδομικών αδειών, κατά 5,2% στην επιφάνεια και κατά 6,9% στον όγκο.

Εξάλλου, σταθερά αρνητική παραμένει η κατάσταση στην αγορά ακινήτων και για το 2016, εφόσον συνεχίζεται η ελεύθερη πτώση των τιμών σε όλες τις κατηγορίες ακινήτων, σύμφωνα με τα ανησυχητικά συμπεράσματα του συνεδρίου του Ελληνικού Ινστιτούτου Εκτιμητικής(ΕΛΙΕ).

 

Ο κλάδος της οικοδομής και των κατασκευών υπέχει θέση ατμομηχανής για την αναγκαία ανάπτυξη και την επιβεβλημένη οικονομική μεγέθυνση της χώρας.

 

Η υπερφορολόγηση και η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος, η αστάθεια του φορολογικού συστήματος, η αύξηση του ΦΠΑ, η γραφειοκρατία, αποσάρθρωση των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, η απουσία ολοκληρωμένου χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού, τα ρυθμιστικά κενά στον ακριβή προσδιορισμό των χρήσεων γης, πλήττουν βαρύτατα το πεδίο των οικοδομικών και κατασκευαστικών δραστηριοτήτων.

 

Αν προσθέσουμε στις προαναφερθείσες κυβερνητικές αδυναμίες τις θλιβερές της επιδόσεις στην αποσταθεροποίηση της ελληνικής οικονομίας λόγω μη ολοκλήρωσης της αξιολόγησης του 3ου προγράμματος οικονομικής προσαρμογής και την ιδεοληπτική της εμμονή να απωθεί επενδύσεις – οξυγόνο για την ανάκαμψη της οικοδομικής δραστηριότητας, κατανοούμε πως το μεγαλύτερο βαρίδιο που τραβά στον πάτο την οικοδομή και τις κατασκευές είναι η ίδια η κυβέρνηση των Σύριζα-Αν.Ελ.

 

 

Κατόπιν των ανωτέρω

 

Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί

 

  1. Προτίθεστε να προβείτε άμεσα στις απαιτούμενες ενέργειες ενίσχυσης και αναθέρμανσης της οικοδομικής και κατασκευαστικής δραστηριότητας μέσω της θεσμοθέτησης οικονομικών και φορολογικών μέτρων και κινήτρων;

 

  1. Σε ποιο σημείο νομοσχεδιαστικής ωρίμανσης και ολοκλήρωσης βρίσκονται οι αναγκαίες μεταρρυθμίσεις για την αύξηση της οικοδομικής και κατασκευαστικής δραστηριότητας;

Αθήνα 17 Μαρτίου 2017

 

Ο ερωτών Βουλευτής

 

Σταύρος Καλαφάτης

 
Γραπτή δήλωση του Κώστα Χρυσόγονου στην ολομέλεια του Ε,Κ, για την ανάγκη ενίσχυσης του κοινωνικού προσώπου της Ευρώπης
News - Απόψεις
Πέμπτη, 16 Μάρτιος 2017 18:29

Γραπτή δήλωση του Κώστα Χρυσόγονου στην ολομέλεια του Ε,Κ,

για την ανάγκη ενίσχυσης του κοινωνικού προσώπου της Ευρώπης

CHRYSOGONOS

 

Την ανάγκη ενίσχυσης του κοινωνικού προσώπου της Ευρώπης με στόχο τη μείωση του ευρωσκεπτικισμού και της ευρωφοβίας επεσήμανε ο Κώστας Χρυσόγονος κατά τη διάρκεια των εργασιών της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο. Με γραπτή του δήλωση στο πλαίσιο της συζήτησης για τα συμπεράσματα της συνόδου του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου στις 9 και 10 Μαρτίου 2017, ο Ευρωβουλευτής αναφέρθηκε στην πτωχοποίηση μεγάλου μέρους των πολιτών οι οποίοι στρέφονται σε αντιδραστικές πολιτικές επιλογές και σε εθνικιστικές πολιτικές δυνάμεις και τόνισε πως η Ένωση μπορεί να μειώσει τον ευρωσκεπτικισμό και την ευρωφοβία μόνο αν ενισχύσει το κοινωνικό της πρόσωπο. Για να επιτευχθεί αυτό υπογράμμισε πως πρέπει να αυξηθεί δραστικά ο ενωσιακός προϋπολογισμός και να χρηματοδοτηθούν μέσα από αυτόν δράσεις για την βιώσιμη ανάπτυξη και για την απασχόληση με δίκαιη αμοιβή, σε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα από ό,τι συμβαίνει σήμερα. Έκλεισε τη δήλωσή του υπογραμμίζοντας πως αν συνεχισθούν ο εφησυχασμός και η αδράνεια των ευρωπαϊκών ηγεσιών, τότε μεσοπρόθεσμα το ευρωπαϊκό οικοδόμημα κινδυνεύει με κατάρρευση, η οποία θα έχει δραματικές συνέπειες για όλες τις ευρωπαϊκές κοινωνίες.

 

Ακολουθεί το κείμενο της δήλωσης:

 

Το πιεστικότερο πρόβλημα της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι η πτωχοποίηση μεγάλου μέρους των πολιτών των κρατών-μελών της, σε κάποια από αυτά πιο βίαιη και σε άλλα πιο αργή αλλά πάντως αισθητή. Πολλοί από όσους θίγονται από την εξέλιξη αυτή αποδίδουν την ευθύνη στην πτώση των φραγμών μεταξύ των εθνικών κρατών και αναζητούν «λύση» στην επιστροφή στο παρελθόν, με αποτέλεσμα να στρέφονται σε αντιδραστικές πολιτικές επιλογές και σε εθνικιστικές πολιτικές δυνάμεις. Η Ένωση μπορεί να μειώσει τον ευρωσκεπτικισμό και την ευρωφοβία μόνο εφόσον και καθόσον ενισχύσει το κοινωνικό της πρόσωπο, με πολιτικές αναδιανομής από τους έχοντες προς τους μη έχοντες και όχι το αντίστροφο, όπως σε μεγάλο βαθμό συμβαίνει σήμερα στην πράξη. Για τον σκοπό αυτό πρέπει να αυξηθεί δραστικά ο ενωσιακός προϋπολογισμός και να χρηματοδοτηθούν μέσα από αυτόν δράσεις για την βιώσιμη ανάπτυξη και για την απασχόληση με δίκαιη αμοιβή, σε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα από ό,τι συμβαίνει σήμερα. Αν συνεχισθούν ο εφησυχασμός και η αδράνεια των ποικιλώνυμων ευρωπαϊκών ηγεσιών, τότε μεσοπρόθεσμα το ευρωπαϊκό οικοδόμημα κινδυνεύει με κατάρρευση, η οποία θα έχει δραματικές συνέπειες για όλες τις ευρωπαϊκές κοινωνίες.

 
Γ. Μαυρωτάς: Ακόμη ένα επεισόδιο στο σίριαλ αντισυνταγματικότητας του ΣΥΡΙΖΑ
News - Απόψεις
Τρίτη, 14 Μάρτιος 2017 19:32

Γ. Μαυρωτάς: Ακόμη ένα επεισόδιο στο σίριαλ αντισυνταγματικότητας του ΣΥΡΙΖΑ

mavrotas

Η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) για την ακύρωση της διαδικασίας εκλογών διευθυντών στην εκπαίδευση είναι ενδεικτική της προχειρότητας και της ιδεοληψίας με τις οποίες νομοθέτησε η πρώτη περίοδος ΣΥΡΙΖΑ επί Μπαλτά-Κουράκη στην εκπαίδευση. Μάλιστα η επιχειρηματολογία του ΣτΕ είναι αυτά που έλεγε το Ποτάμι τον Μάιο του 2015 στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων όταν συζητιόταν η εν λόγω διάταξη. Το αποτέλεσμα δυστυχώς δεν είναι άλλο παρά ένα τεράστιο αλαλούμ στον χώρο της Α' και Β' βάθμιας εκπαίδευσης με οικονομικές αλλά και διοικητικές συνέπειες.

Είναι άλλωστε η τρίτη φορά μετά τις άδειες των καναλιών και την πιο πρόσφατη απόφαση για τους διοικητές των νοσοκομείων που το ΣτΕ ακυρώνει ως αντισυνταγματική μια νομοθετική διάταξη της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ. Ο ΣΥΡΙΖΑ από το «είμαστε η κάθε λέξη του Συντάγματος» τείνει να γίνει «είμαστε η κάθε λέξη των παραβιάσεων του Συντάγματος».

Γιώργος Μαυρωτάς -Βουλευτής Αττικής

 
Άδωνις Γεωργιάδης: «Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί, κ. Τσίπρα». Δήλωση του Αντιπροέδρου και Τομεάρχη Άμυνας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Α. Γεωργιάδη
News - Απόψεις
Δευτέρα, 13 Μάρτιος 2017 09:09

Άδωνις Γεωργιάδης: «Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί, κ. Τσίπρα».

Δήλωση του Αντιπροέδρου και Τομεάρχη Άμυνας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Α. Γεωργιάδη

GEORGIADIS
 

 

Αθήνα, 12 Μαρτίου 2017

Ο Αντιπρόεδρος και Τομεάρχης Άμυνας της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Β' Αθηνών  κ.  Άδωνις Γεωργιάδης, με αφορμή σχόλιο του γραφείου Τύπου του πρωθυπουργού αναφορικά με δημοσίευμα της εφημερίδας «Documento», στο οποίο γίνεται λόγος για «δώρο» ύψους 65.000.000 ευρώ προς τις φαρμακοβιομηχανίες και κυρίως προς τη Novartis, κατά το διάστημα που διετέλεσε Υπουργός Υγείας, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
 
«Είναι πραγματικά λυπηρό, που ο πρωθυπουργός και η Κυβέρνηση, στην αγωνία τους να παραμείνουν γαντζωμένοι στην εξουσία, έχουν στήσει έναν τέτοιο παρακρατικό μηχανισμό λάσπης με τον Κώστα Βαξεβάνη. Ο Τσίπρας παραγγέλνει τη λάσπη και ο Βαξεβάνης την ρίχνει εναντίον οποιουδήποτε θεωρούν επικίνδυνο αντίπαλο. Σήμερα στόχος ήμουν εγώ, χθες κάποιος άλλος, αύριο κάποιος τρίτος. 
 
Επί της ουσίας, όχι 65.000.000 ευρώ αλλά ούτε 1 ευρώ ζημιά υπέστη το Ελληνικό Δημόσιο από την συγκεκριμένη τιμολόγηση των Φαρμάκων Υψηλού Κόστους (Φ.Υ.Κ.) και συνεπώς κανένα δώρο δεν υπήρξε ούτε στη Novartis ούτε σε καμία άλλη εταιρεία. 
 
Ο πρωθυπουργός οφείλει να γνωρίζει ότι γενικά η φαρμακευτική δαπάνη και ειδικά τα Φ.Υ.Κ. της λίστας 3816 όπως είναι γνωστά στον ΕΟΠΥΥ, ότι βρίσκονται σε καθεστώς κλειστού προϋπολογισμού (Claw Back). Πώς θα μπορούσε λοιπόν όχι από την συγκεκριμένη Υπουργική Απόφαση, αλλά από την οποιαδήποτε να προκληθεί μεγαλύτερη δαπάνη του Δημοσίου, αφού ό,τι ξεπερνά τον κλειστό προϋπολογισμό διαγράφεται; 
 
Η μόνη περίπτωση κατά την οποία η άνοδος της τιμής των φαρμάκων μπορεί να ωφελήσει τις φαρμακοβιομηχανίες είναι στο σκέλος της συμμετοχής των ασθενών, όμως στα Φ.Υ.Κ. (3816) η συμμετοχή των ασθενών είναι μηδέν (0%). Αντιθέτως δώρο μεγάλο προς τις φαρμακοβιομηχανίες υπήρξε η μη έκδοση νέου δελτίου τιμών για το έτος 2015, διότι οι εταιρείες κέρδισαν εκατομμύρια όχι από το Κράτος, που λόγω κλειστού προϋπολογισμού δεν μπορεί να πληρώσει παραπάνω, αλλά από τη συμμετοχή των ασθενών, που υπολογιζόταν σε ακριβότερες τιμές. Το θέμα αυτό ο Υπουργός αναπληρωτής Υγείας το δικαιολόγησε λέγοντας ότι "είχαμε το μυαλό μας στη διαπραγμάτευση"... Εδώ, πράγματι, πρέπει να επέμβει Εισαγγελέας και να κινηθεί ο νόμος περί ευθύνης Υπουργών για τους διατελέσαντες Υπουργούς Υγείας και αναπληρωτές του 2015.
 
Με την Υπουργική Απόφαση που καθόριζε τον τρόπο με τον οποίον τα Φ.Υ.Κ. θα έβγαιναν στα ιδιωτικά φαρμακεία, φαινομενικά το κράτος δηλ. ο ΕΟΠΥΥ χάνει την ειδική χονδρική και τούτο διότι βγαίνοντας τα Φ.Υ.Κ. από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ και τα νοσοκομεία χάνουν την επιπλέον 13% έκπτωση της νοσοκομειακής χονδρικής και πηγαίνουν στην χονδρική πώληση, όπως και όλα τα άλλα φάρμακα της θετικής λίστας. Όμως παράλληλα μπαίνοντας στη θετική λίστα υφίστανται rebate, δηλαδή επιστροφή ποσού το οποίο αθροιστικά υπερβαίνει το 13%, καθώς οι εταιρείες υποχρεώθηκαν να πληρώνουν αυτές το κέρδος των φαρμακοποιών. Αυτό καθορίστηκε με την Υπουργική Απόφαση που εξέδωσε ο διάδοχός μου κ. Βορίδης όταν και τελικά με την τρόικα συμφωνήθηκε, στο πλαίσιο των μνημονιακών μας υποχρεώσεων, το ποσοστό κέρδους των φαρμακοποιών. Το rebate δεν μπήκε για να προστατεύσει το Δημόσιο, το Δημόσιο ήδη δεν θα μπορούσε να πληρώνει παραπάνω λόγω του κλειστού προϋπολογισμού, αλλά για να επιμερίζεται η δαπάνη όχι σε όλες τις εταιρείες εξ αδιαιρέτου, αλλά τελικά σε εκείνες που έκαναν τις συγκεκριμένες πωλήσεις. (Υπουργική Απόφαση ΔΥΓ3/Γ.Π οικ. 70519 18-8-2014 Παρ 2 "...από 01/07/2014 στην περίπτωση των φαρμάκων της παρ. 2 του άρθρου 12 του Ν. 3816/2010  τα οποία χορηγούνται από τα ιδιωτικά φαρμακεία ο ΕΟΠΥΥ επιβάλλει πέραν του rebate της παραγράφου 1 του παρόντος rebate τέτοιο ώστε η τελική τιμή αγοράς για τον ΕΟΠΥΥ να είναι αντίστοιχη με εκείνη που επιτυγχάνεται όταν προμηθεύεται το φάρμακο αυτό από τα φαρμακεία του"...).
 
Με αυτές μας τις αποφάσεις, τις οποίες συνέχισαν όλοι οι διάδοχοί μου και όχι μόνον ο κ. Βορίδης, αλλά και η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ και οι οποίες ισχύουν μέχρι σήμερα, προστατεύεται απολύτως το δημόσιο συμφέρον, επεκτείνεται η προσβασιμότητα των ασθενών σε φάρμακα για τα οποία ορισμένοι έπρεπε να κάνουν ταξίδι για να τα βρουν, μοιράζεται η αγορά με κόστος των εταιρειών και στα ιδιωτικά φαρμακεία και προστατεύεται με το rebate η εύρυθμη λειτουργία της αγοράς. 
 
Είναι πραγματικά όμως ντροπή που ένας πρωθυπουργός, αγνοώντας όλα όσα γνωρίζουν καλά άπαντες οι ασχολούμενοι με την φαρμακευτική πολιτική, ενδίδει στον πειρασμό της λάσπης, φθάνοντας στο σημείο να υιοθετήσει και συνωμοσιολογίες περί δήθεν όρων κατά την αποχώρησή μου από το Υπουργείο Υγείας στον τότε πρωθυπουργό κ. Αντώνη Σαμαρά για το ποιος θα είχε και ποιος όχι την φαρμακευτική πολιτική στη συνέχεια. Ντροπή!
 
Έχω όμως και εγώ μερικά ερωτήματα για τον κ. Τσίπρα:
 
1. Γνώριζε ο ίδιος ότι η Κυβέρνηση του το έτος 2015 δεν εξέδωσε νέο δελτίο τιμών φαρμάκων έτσι ώστε να μειωθούν οι τιμές σε χιλιάδες φάρμακα επιτρέποντας στις φαρμακοβιομηχανίες να εισπράττουν περισσότερα χρήματα (συνολικά πολλά εκατομμύρια), από την συμμετοχή των ασθενών σε φάρμακα που αν είχε εκδοθεί το δελτίο σύμφωνα με το νόμο θα πλήρωναν λιγότερα; Αυτό έγινε με την έγκρισή του ή είχε και αυτός το μυαλό του στην διαπραγμάτευση;
 
2. Γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ ως αντιπολίτευση καταψήφισε όλες τις σχετικές με τις μειώσεις των τιμών των φαρμάκων διατάξεις παίρνοντας το μέρος της φαρμακοβιομηχανίας;
 
3. Τι απαντά στις καταγγελίες προ καιρού του κ. Δημητρίου Γιαννακόπουλου, ο οποίος με ανακοινώσεις του ισχυρίστηκε ότι βοήθησε την άνοδο του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ στην εξουσία αλλά εξαπατήθηκε; Πώς βοήθησε;
 
 4. Μπορεί να μας πει ο πρωθυπουργός πόσο μειώθηκε η φαρμακευτική δαπάνη επί πρωθυπουργίας του και πώς εξηγεί ότι τα κέρδη της εταιρείας Novartis αυξήθηκαν μεταξύ 2014 και 2015 κατά 20.000.000 ευρώ;
 
Κοινώς, κ. Τσίπρα, στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί και ο νοών νοείτο...».

 

 
Αρβανιτίδης Γιώργος: Η ελληνική ύπαιθρος μπορεί. Εμείς; Άρθρο στο liberal.gr, 12.03.2017
News - Απόψεις
Κυριακή, 12 Μάρτιος 2017 18:29

Αρβανιτίδης Γιώργος: Η ελληνική ύπαιθρος μπορεί. Εμείς;

Άρθρο στο liberal.gr, 12.03.2017


Μετά από πολέμους και οικονομικές κρίσεις, ο αγροτικός τομέας στη χώρα μας διαδραμάτιζε πάντα σημαντικό ρόλο στην προσπάθεια για επανεκκίνηση της οικονομίας. Και αυτό είναι κάτι που μπορεί να το κάνει και σήμερα αν δημιουργήσουμε το σωστό πλαίσιο.

Μετά από μια δεκαετία συνεχιζόμενης ύφεσης, ο αγροτικός τομέας έχει να επιδείξει μια αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα, η οποία δείχνει ότι τα παραγωγικά μας θεμέλια στην ύπαιθρο είναι γερά.

Αυτό που μας λείπει, όμως, είναι «το κάτι παραπάνω» για να βγούμε ένα βήμα μπροστά, να μπορέσουμε να ανοίξουμε νέες αγορές, να αντέξουμε στον ανταγωνισμό, να φέρουμε τη νεολαία μας κοντά στην παραγωγή.

Αν θέλουμε η επόμενη μέρα για την πατρίδα μας να είναι καλή, πρέπει να λάβουμε υπόψη μας δύο σημαντικές παραμέτρους που μέχρι σήμερα βρίσκονται στο περιθώριο: την συνεργασία και την καινοτομία.

Η συνεργασία είναι σημαντική γιατί έχουμε μπροστά μας ένα βουνό που πρέπει να ανέβουμε και αυτό είναι κάτι που κανείς δεν μπορεί να το κάνει μόνος του. Ούτε στην οικονομία, ούτε στην πολιτική.

Η καινοτομία είναι εξίσου σημαντική για να μην μας ξεπεράσουν ξανά οι εξελίξεις. Αν και ζούμε στον 21ο αιώνα, δείχνουμε σαν να μην θέλουμε να καταλάβουμε ότι τα πράγματα έχουν αλλάξει και πρέπει να αλλάξουμε κι εμείς μαζί τους.

Ζούμε στην εποχή που όλα γίνονται μέσα από την οθόνη ενός κινητού τηλεφώνου, που τα προϊόντα ταξιδεύουν με τεράστια ταχύτητα και ευκολία στις τέσσερις άκρες του ορίζοντα, που οι άνθρωποι αναζητούν διαρκώς, νέες εμπειρίες, νέα προϊόντα, νέες ιδέες.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο για να είναι κάποιος ανταγωνιστικός, πρέπει να δημιουργήσει ισχυρές συνέργειες, όχι μόνο στο εσωτερικό ενός κλάδου με συνεταιρισμούς, αλλά κυρίως οριζόντια μεταξύ των διαφόρων κλάδων της οικονομίας.

Γιατί;

Γιατί μόνο έτσι μπορούμε να δώσουμε στο τελικό προϊόν, κάτι μοναδικό, κάτι το οποίο κανείς άλλος δεν μπορεί να προσφέρει, κάτι το οποίο θα μας καθιερώσει ψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών.

Και στην Ελλάδα, ο συνδυασμός αυτός μπορεί να είναι μαγικός…

Έχουμε την τύχη να διαθέτουμε μια γη που παράγει τα πάντα και σε εξαιρετική ποιότητα, από την Θεσσαλονίκη μέχρι την Κρήτη και από την Λευκάδα μέχρι την Ρόδο.

Έχουμε την τύχη να διαθέτουμε φυσικά τοπία ξεχωριστής ομορφιάς τα οποία προσελκύουν εκατομμύρια τουρίστες κάθε χρόνο.

Έχουμε την τύχη να ζούμε στην χώρα που γεννήθηκε ο δυτικός πολιτισμός, στη χώρα που γεννήθηκε η δημοκρατία.

Όσο όλα αυτά μας φαίνονται ξένα μεταξύ τους όταν μιλάμε για παραγωγή, τόσο υποτιμάμε τις δυνατότητες του τόπου μας.

Ο αγροτικός τομέας για να έχει μέλλον πρέπει να τρέξει στην τροχιά ενός ευρύτερου στρατηγικού σχεδιασμού για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας μαζί με τον τουρισμό, τον πολιτισμό και τη γαστρονομία.

Πρέπει ο άνθρωπος που ψωνίζει την ελληνική ντομάτα στο σούπερ μάρκετ του Λονδίνου να μαθαίνει για τον τόπο παραγωγής της και την ιστορία του και να θέλει να τον επισκεφτεί. Και πρέπει, αντίστοιχα, ο ταξιδιώτης που βρίσκεται στη χώρα μας για να θαυμάσει τις ομορφιές της, να δοκιμάσει την ελληνική κουζίνα και τα προϊόντα κάθε τόπου για να τα αναζητήσει στη χώρα του όταν επιστρέψει.

Και φυσικά, τα προϊόντα αυτά πρέπει να παράγονται με σεβασμό στο περιβάλλον, πρέπει να εξασφαλίζουν καλό εισόδημα στον παραγωγό, πρέπει εν τέλει να συνθέτουν ένα καλάθι μεσογειακής διατροφής που μπορεί να ανοίξει για εμάς τις μεγάλες αγορές του πλανήτη.

Αυτός είναι ο μόνος τρόπος να νιώσει ο Έλληνας αγρότης ασφαλής για το μέλλον του και το μέλλον των παιδιών του.

Η οικονομική κρίση μάς δένει στο άρμα της κατεπείγουσας ανάγκης να αλλάξουμε.

Το μεγάλο ερώτημα είναι αν έχουμε επιτέλους τη βούληση να εγγυηθούμε ότι πράγματι θέλουμε και μπορούμε.

 

 
Σταύρος Καλαφάτης : "Η Ελλάδα βιώνει ένα δημογραφικό θρίλερ!"
News - Απόψεις
Παρασκευή, 10 Μάρτιος 2017 14:57

Σταύρος Καλαφάτης : "Η Ελλάδα βιώνει ένα δημογραφικό θρίλερ!"

kalafatis670

«Όταν μόνο το 2015 μειώθηκε ο ελληνικός πληθυσμός κατά 6%, όταν ο δείκτης γονιμότητας βρίσκεται στο 1,3 την ώρα που αυξάνεται ακόμα και η βρεφική θνησιμότητα, αλλά και όταν η μετανάστευση των νέων επιδεινώνει ακόμα περισσότερο την κατάσταση, αντιλαμβάνεται κανείς πως η Ελλάδα βιώνει ένα δημογραφικό θρίλερ, όσο κι αν αρνούνται κάποιοι να το συνειδητοποιήσουν.»

Τα παραπάνω δήλωσε ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της Ν.Δ. Σταύρος Καλαφάτης, ο οποίος, σε σχετική ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή προς τον υπουργό Εσωτερικών, επισημαίνει την ανάγκη κατάρτισης ενός ολοκληρωμένου σχεδίου αντιμετώπισης του δημογραφικού προβλήματος της χώρας.

«Σε αντίθετη περίπτωση, οδηγούμαστε με μαθηματική ακρίβεια, σε απόλυτο αδιέξοδο», προσθέτει. «Δεν έχει κανείς παρά να προσέξει τις ήδη ορατές αρνητικές επιπτώσεις του δημογραφικού προβλήματος για την οικονομία, την παραγωγή και την ανάπτυξη, το ασφαλιστικό σύστημα και το σύστημα υγείας, την εκπαίδευση, τα εθνικά θέματα και τη γεωπολιτική στρατηγική της Ελλάδας! Η μέση ηλικία στη χώρα αυξάνεται και αντίστοιχα μειώνεται ο οικονομικά ενεργός πληθυσμός. Κατατασσόμαστε ανάμεσα στις πρώτες τέσσερις χώρες ευρωπαϊκά και στις πρώτες έξι χώρες σε παγκόσμια κλίμακα που γηράσκουν ταχύτατα.»

 

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης.

 

ΠΡΟΣ

 

ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

4103/10.3.17

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ Εσωτερικών

 

 

ΘΕΜΑ: «Δραματικά στοιχεία για την εξέλιξη του δημογραφικού προβλήματος στην Ελλάδα»

 

 

Σύμφωνα με τα όλα τα επίσημα στατιστικά στοιχεία και τα διαδοχικά ερευνητικά πορίσματα της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας(ΕΛΣΤΑΤ) και της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Υπηρεσίας(EUROSTAT) η πληθυσμιακή συρρίκνωση της Ελλάδας μετατρέπεται σε ισχυρή τάση δύσκολα αναστρέψιμη αν δεν τεθεί άμεσα σε εφαρμογή ένα εθνικό σχέδιο αντιμετώπισης του οξύτατου και απειλητικού δημογραφικού προβλήματος.

 

Οι βασικές μεταβλητές της δημογραφικής εξίσωσης είναι τρεις: οι γεννήσεις, οι θάνατοι και η μετανάστευση. Δηλαδή το θετικό ή το αρνητικό πρόσημό της εξαρτάται από τις αναλογίες γεννήσεων – θανάτων και μεταναστευτικών εισροών – εκροών.

 

Η δημογραφική γήρανση της χώρας συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς και προσλαμβάνει ανησυχητικές διαστάσεις με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Η υπογενητικότητα είναι πια ενδημικό φαινόμενο. Κάθε χρόνο ‘’χάνουμε’’ μια μεγάλη επαρχιακή πόλη. Το 2015 ο πληθυσμός της χώρας μειώθηκε(6%) κατά 30.000 περίπου άτομα. Οι γεννήσεις μειώνονται ενώ ακόμη και ο δείκτης βρεφικής θνησιμότητας αυξήθηκε σε σχέση με τα προηγούμενα έτη.

 

Η μέση ηλικία αυξάνεται και αντίχτοιχα μειώνεται ο οικονομικά ενεργός πληθυσμός. Κατατασσόμαστε ανάμεσα στις πρώτες τέσσερις χώρες ευρωπαϊκά και στις πρώτες έξι χώρες σε παγκόσμια κλίμακα που γηράσκουν ταχύτατα.

 

Τα στοιχεία του υπολογιζόμενου πληθυσμού για το 2016 αναμένεται να είναι απογοητευτικά δεδομένου ότι έχουμε από τους χαμηλότερους δείκτες γονιμότητας στην Ε.Ε (1,3) σύμφωνα με την EUROSTAT, κάτω του μέσου ευρωπαϊκού όρου(1,6 περίπου) και αρκετά μακριά από τον επιθυμητό αριθμό-δείκτη(2) που θα μπορούσε να αναστρέψει τη δραματική δημογραφική απίσχναση της Ελλάδας.

 

Αρνητικότατη είναι και η αναλογία μεταναστευτικών εισρών – εκροών καθώς παρά τη μεταναστευτική κρίση και την είσοδο χιλιάδων προσφύγων στην ελληνική επικράτεια, η μετανάστευση λόγω της οικονομικής κρίσης τα τελευταία χρόνια, περίπου 450.000 χιλιάδων νέων και οικονομικά ενεργών ατόμων με μέσο και υψηλό μορφωτικό επίπεδο, εντείνει τη δημογραφική κρίση.

 

Οι αρνητικές επιπτώσεις του δημογραφικού προβλήματος για την οικονομία, την παραγωγή και την ανάπτυξη, το ασφαλιστικό σύστημα και το σύστημα υγείας, την εκπαίδευση, τα εθνικά θέματα και τη γεωπολιτική στρατηγική της Ελλάδας είναι ήδη ορατές και τα αδιέξοδα που θα προκαλέσει στο μέλλον απόλυτα.

 

 

Κατόπιν των ανωτέρω

 

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός

 

  1. Έχει εκπονηθεί ολοκληρωμένο σχέδιο αντιμετώπισης του δημογραφικού προβλήματος;

 

 

Αθήνα 10 Μαρτίου 2017

 

Ο ερωτών Βουλευτής

 

Σταύρος Καλαφάτης 

 


Σελίδα 1 από 199
Victoria Woodhull, Μπρι Λάρσον: Από Captain Marvel στο Λευκό Οίκο.
Victoria Woodhull,  Μπρι Λάρσον: Από Captain Marvel στο Λευκό Οίκο.
Victoria Woodhull, Μπρι Λάρσον: Από Captain Marvel στο Λευκό Οίκο. Μάλλον δεν θα μπορούσε να υπάρχει καλύτερη επιλογή από αυτή της Μπρι ...

ATTICANEWS.GR στο Facebook

Powered by Jasper Roberts - Blog
Διαφήμιση
Διαφήμιση