ATTICANEWS.GR

Member Area
ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΑ FLASH
ΙΔΡΥΜΑ ΣΤΑΥΡΟΣ ΝΙΑΡΧΟΣ - ΛΥΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ - ' ΤΟΣΚΑ ' - ΦΑΛΗΡΟ PDF Εκτύπωση E-mail
ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΑ FLASH
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Σάββατο, 27 Ιανουάριος 2018 19:28

 ΙΔΡΥΜΑ ΣΤΑΥΡΟΣ ΝΙΑΡΧΟΣ - ΛΥΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ - ' ΤΟΣΚΑ ' - ΦΑΛΗΡΟ

 resized 526454

 resized 526428\

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ( ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΛΥΡΙΚΗΣ ΣΚΗΝΗΣ ) ΑΓΝΗ ΜΠΑΛΤΣΑ

 

 

Όπερα

Τζάκομο Πουτσίνι

Τόσκα

Μουσική διεύθυνση: Λουκάς Καρυτινός
Σκηνοθεσία-σκηνικά-κοστούμια: Νίκος Σ. Πετρόπουλος

ΠΡΕΜΙΕΡΑ 26 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2018
26, 28, 31 Ιανουαρίου 2018
4, 6, 9 Φεβρουαρίου 2018

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΣΤΕΦΑΝΟ ΛΑΖΑΡΙΔΗ / ΚΥΚΛΟΣ ΙΤΑΛΙΚΗ ΟΠΕΡΑ

Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος Εθνικής Λυρικής Σκηνής 
Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος
Ώρα έναρξης: 20.00


Αναβίωση σκηνοθεσίας: Ίων Κεσούλης
Φωτισμοί: Τζουζέππε ντι Ιόριο
Διεύθυνση χορωδίας: Αγαθάγγελος Γεωργακάτος
Διεύθυνση παιδικής χορωδίας: Κωνσταντίνα Πιτσιάκου

Φλόρια Τόσκα: Τσέλια Κοστέα
Μάριο Καβαραντόσσι: Πάβελ Τσέρνοχ (26, 28, 31/1 & 4/2) – Δημήτρης Πακσόγλου (6, 9/2)
Βαρόνος Σκάρπια: Δημήτρης Τηλιακός
Νεωκόρος: Βαγγέλης Μανιάτης
Τσέζαρε Αντζελόττι: Τάσος Αποστόλου
Σαρρόνε: Διονύσης Τσαντίνης
Βοσκός: Πέννυ Ρίζου
Σπολέττα: Χρήστος Κεχρής
Δεσμοφύλακας: Χρήστος Αμβράζης

Με την Ορχήστρα, τη Χορωδία και την Παιδική Χορωδία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Τιμές εισιτηρίων: 15, 20, 30, 40, 45, 60 ευρώ 
Φοιτητικό, παιδικό: 12 ευρώ 
Περιορισμένης ορατότητας: 10 ευρώ

 

Η συγκλονιστική Τόσκα του Τζάκομο Πουτσίνι σε μουσική διεύθυνση Λουκά Καρυτινού και σκηνοθεσία-σκηνικά-κοστούμια Νίκου Σ. Πετρόπουλου έρχεται στις 26 Ιανουαρίου και για έξι μοναδικές παραστάσεις, στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, στο πλαίσιο του αφιερώματος της ΕΛΣ στον Στέφανο Λαζαρίδη.

 

Η παραγωγή αυτή πρωτοπαρουσιάστηκε το 2007, μετά από πρόσκληση του τότε καλλιτεχνικού διευθυντή της ΕΛΣ Στέφανου Λαζαρίδη, στον Νίκο Σ. Πετρόπουλο, ο οποίος μετέφερε τη δράση του έργου στην περίοδο του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου στη Ρώμη. Η παράσταση υπογραμμίζει το στοιχείο της βίας και του σαδισμού, ενώ επιτρέπει στα ακραία συναισθήματα να εκφραστούν με ακόμα μεγαλύτερη ένταση. Στη Β΄ Πράξη της όπερας ο εκβιασμός της πρωταγωνίστριας από τον λάγνο αξιωματικό Σκάρπια και η σκηνή κατά την οποία η Τόσκα τον φονεύει αποκτούν διαστάσεις θρίλερ. Η ασπρόμαυρη αισθητική της παραγωγής και οι υποβλητικοί φωτισμοί δίνουν στο θέαμα αέρα κινηματογραφικής ταινίας και ειδικότερα παραπέμπουν στις ταινίες του ιταλικού νεορεαλισμού.

 

Ο Στέφανος Λαζαρίδης σημείωνε για την παραγωγή: «Η μετατόπιση του ιστορικού πλαισίου δεν επηρεάζει το βασικό θέμα της όπερας, που αφορά τα συναισθήματα και τις επιθυμίες των τριών βασικών χαρακτήρων. Φιλοδοξεί όμως να φέρει στο νου εικόνες πολύ πιο οικείες σε όλους μας, από συνθήκες που οι παλιότεροι έχουν ζήσει και οι νεότεροι έχουν ακούσει από αφηγήσεις και δει μέσα από ντοκιμαντέρ και τον κινηματογράφο. Συνθήκες οριακές, που αποτελούν τη βάση για τις συγκρούσεις που πραγματεύεται η όπερα του Πουτσίνι».

 

Ο σκηνοθέτης Νίκος Σ. Πετρόπουλος αναφέρει: «Το Φεβρουάριο του 1944, σε μια Ρώμη παρωδία Ανοχύρωτης πόλης, γεμάτη πρόσφυγες, κατασκόπους, διπλούς πράκτορες, πληροφοριοδότες, συνεργάτες Γερμανών, δωσίλογους, βασανιστές, φυγάδες, μέσα στον πάταγο των συμμαχικών βομβαρδισμών, στη συνεχή μετακίνηση, των γερμανικών στρατευμάτων και στο γενικό πανικό, η Τόσκα βρίσκει έναν ιδανικό ιστό για να μας οδηγήσει σε ένα ρεαλιστικό ιστορικό δράμα του 20ού αιώνα».  

 

Η υπόθεση του έργου έχει ως εξής: Η Φλόρια Τόσκα, μια ντίβα της όπερας, είναι μια γυναίκα παράφορα ερωτευμένη, που ζηλεύει παθολογικά τον σύντροφό της. Ο Βαρόνος Σκάρπια, ένας σκοτεινός άνδρας με απόλυτη εξουσία, ηδονίζεται από τον πόνο των θυμάτων του. Ανάμεσα στους δύο βρίσκεται ο εραστής και αγνός πατριώτης Μάριο Καβαραντόσσι, ο οποίος οδηγείται στον θάνατο, όχι για τις ιδέες του, αλλά επειδή κατέχει την Τόσκα, την οποία ποθεί ο Σκάρπια. Η μηχανή είναι καλά στημένη: απ' τις παγίδες του Σκάρπια δεν θα ξεφύγει κανείς.

 

Σε αυτό το οπερατικό θρίλερ, που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα το 1900 στη Ρώμη, τα παράφορα πάθη υπογραμμίζονται από την άκρως υποβλητική μουσική του Τζάκομο Πουτσίνι. Από την Εθνική Λυρική Σκηνή παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1942, με τη δεκαεννιάχρονη Μαρία Κάλλας στον ομώνυμο ρόλο.

 

Η Τόσκα είναι το κατεξοχήν έργο του κορυφαίου συνθέτη, που ευθυγραμμίζεται στα ιδεώδη του βερισμού - του ιταλικού κινήματος του νατουραλισμού. Για τον Πουτσίνι ο ρεαλισμός έγκειται στην αγριότητα των καταστάσεων και των εντάσεων ανάμεσα στους πρωταγωνιστές και αποδίδεται από τη μουσική με τρόπο άμεσο, χωρίς αφύσικες ωραιοποιήσεις. Η επιθυμία του συνθέτη ήταν το έργο να μη θυμίζει καθόλου όπερα. Για να το επιτύχει αυτό, προχώρησε σε σοβαρές επεμβάσεις στο ποιητικό κείμενο με στόχο την ανάπτυξη μιας διαρκούς σκηνικής δράσης.

 

Σημασία για τον Πουτσίνι δεν είχαν τόσο τα συναισθήματα των χαρακτήρων του έργου, αλλά κυρίως τα όσα θα καλούνταν να πράξουν: οι κινήσεις του καταζητούμενου Αντζελόττι, η «ανάκριση» του Καβαραντόσσι από τη ζηλότυπη Τόσκα, η επιβλητική είσοδος του βαρόνου Σκάρπια στην Α΄ Πράξη, καθώς και η εντυπωσιακή κατάληξή της, η ανάκριση της Τόσκας από τον Σκάρπια και ο βασανισμός του Καβαραντόσσι στη Β΄ Πράξη, η σκηνή του ωμού ερωτικού εκβιασμού και ο φόνος του Σκάρπια από την Τόσκα, η εκτέλεση του Καβαραντόσσι και η αυτοκτονία της Τόσκας στην Γ΄ Πράξη.

 

Η Τόσκα μιλά για τον έρωτα, τη ζήλια, τη διεστραμμένη λαγνεία, την πίστη στη φιλία. Και παρά το γεγονός ότι ο θάνατος σφραγίζει το έργο, εντούτοις η ουσία της πλοκής του έργου είναι ο αβίωτος διχασμός της ηρωίδας, η οποία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα εφιαλτικό δίλημμα.

 

Ένας από τους λόγους για τους οποίους η Τόσκα παραμένει μέχρι σήμερα μια από τις δημοφιλέστερες όπερες είναι τα χαρακτηριστικά της κεντρικής ηρωίδας. Η Τόσκα αποτελεί το πρότυπο της οπερατικής ντίβας, τόσο με το τραγούδι όσο και με τη συμπεριφορά της. Όλοι της οι χειρισμοί και τα συναισθήματα στοιχειοθετούν το κατεξοχήν οπερατικό στερεότυπο της ματαιόδοξης λυρικής τραγουδίστριας, παραδομένης στα δυνατά της ένστικτα. Πρωταγωνιστεί, είτε βρίσκεται πάνω στη σκηνή είτε πίσω από αυτή.

 

Στον ρόλο του τίτλου, η σπουδαία υψίφωνος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Τσέλια Κοστέα, η οποία πρόσφατα τον ερμήνευσε με ιδιαίτερη επιτυχία σε Γαλλία (Τουλόν) και Γερμανία (Στουτγάρδη και Ντύσσελντορφ). Στην Εθνική Λυρική Σκηνή, η Κοστέα έχει ερμηνεύσει την Τόσκα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το 2011 και στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού το 2012 και το 2015, αποσπώντας θετικότατες κριτικές, καθώς και το θερμό χειροκρότημα του κοινού. Στον ρόλο του Σκάρπια κάνει το ντεμπούτο του ο διακεκριμένος Έλληνας βαρύτονος της ΕΛΣ Δημήτρης Τηλιακός, ο οποίος μετά τη μεγάλη επιτυχία της πολυβραβευμένης ηχογράφησης του Ντον Τζοβάννι με τον Θεόδωρο Κουρεντζή και ύστερα από τις ιδιαιτέρως επιτυχημένες εμφανίσεις σε Παρίσι, Μόσχα (Μπολσόι), Βαρκελώνη, Βρυξέλλες, Ζυρίχη, Περμ, Νέα Υόρκη κ.α. επιστρέφει στην ΕΛΣ.

 

Τον Μάριο Καβαραντόσσι θα ερμηνεύσει στην πρώτη διανομή ο διακεκριμένος Τσέχος τενόρος Πάβελ Τσέρνοχ, γνωστός στο κοινό της ΕΛΣ από την ερμηνεία του ρόλου του Πρίγκιπα στην όπερα Ρούσαλκα του Ντβόρζακ το 2009. Μετά το επιτυχημένο του ντεμπούτο στην όπερα του Μονάχου το 2009, ο Τσέρνοχ έχει πραγματοποιήσει μια εντυπωσιακή διαδρομή σε σπουδαία λυρικά θέατρα όπως η Σκάλα του Μιλάνου, η Όπερα του Παρισιού, το Σαν Κάρλο της Νάπολης, η Γερμανική Όπερα του Βερολίνου, η Όπερα της Ζυρίχης, το Ρεάλ της Μαδρίτης, το Μπολσόι, το Φεστιβάλ του Μπρέγκεντς κ.ά. Οι συνεργασίες του με σπουδαίους μαέστρους και σκηνοθέτες της όπερας εντυπωσιάζουν, ενώ στις δύο πιο πρόσφατες παραγωγές του σε Παρίσι και Ρώμη συνεργάστηκε με τον Κριστόφ Βαρλικόφσκι και τον Νταμιάνο Μικελέτο. Στη δεύτερη διανομή, τον Καβαραντόσσι ερμηνεύει ο διακεκριμένος τενόρος της ΕΛΣ Δημήτρης Πακσόγλου. Στον ρόλο του Αντζελόττι ο Τάσος Αποστόλου.

Την παραγωγή διευθύνει ο Αρχιμουσικός της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Λουκάς Καρυτινός. Την ευθύνη της προετοιμασίας της Χορωδίας της ΕΛΣ έχει ο Αγαθάγγελος Γεωργακάτοςκαι της Παιδικής Χορωδίας της ΕΛΣ η Κωνσταντίνα Πιτσιάκου.

resized 526456

MARY PYATT ( ΜΑΡΙΑ ΠΙΑΤ ) GEOFFRREY PYATT ( ΤΖΕΦΡΙ ΠΙΑΤ ) ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΣ ΠΡΕΣΒΗΣ

 

resized 526444

 ΙΡΙΣ ΚΡΗΤΙΚΟΥ ΝΙΚΟΣ ΒΑΤΟΠΟΥΛΟΣ ΤΕΡΙ ΠΕΤΚΟΡΑ

 

resized 526448

 ΑΝΝΑ ΒΛΑΧΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ

 

resized 526436

 ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΑΜΑΝΟΦ ΕΛΕΝΑ ΑΚΡΙΤΑ

 

resized 526451

 ΤΑΣΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑΣ

 

 

resized 526429

ΗΩ ΚΑΛΟΧΡΗΣΤΟΥ ΝΙΚΟΣ ΒΑΤΟΠΟΥΛΟΣ

 

resized 526430

 ΑΙΓΛΗ ΣΑΡΛΑΝΗ

 

resized 526432

ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΜΑΚΡΗ ΜΑΝΙΚΑ ΛΟΥΙΣ ΜΑΝΙΚΑΣ

 

resized 526433

 ΛΥΔΙΑ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΙΤΟΥΡΑΣ

 

resized 526434

 ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ ΜΑΡΑΤΟΣ ΕΙΡΗΝΗ ΜΑΝΤΖΟΥΝΗ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΝΤΖΟΥΝΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ

 

resized 526435

 ΜΑΡΙΝΑ ΚΡΙΛΙΟΒΙΤΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΙΛΙΔΑΚΗΣ ΚΑΡΛΑ ΚΟΥΚΤΑΝΕΝ

 

resized 526437

 ΕΛΕΝΑ ΑΚΡΙΤΑ

 

resized 526438

 ΦΟΥΛΗ ΧΡΟΝΗ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΧΡΟΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΡΟΥΠΟΣ ΙΟΥΛΙΤΑ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

 

resized 526439

 ΝΙΚΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΣ 

 

resized 526440

 ΠΑΥΛΟΣ ΘΩΜΟΓΛΟΥ ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΘΩΜΟΓΛΟΥ

 

resized 526441

 ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΣΤΑΣ ΣΗΜΙΤΗΣ

 

resized 526442

 ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ ΣΟΦΗ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ

 

resized 526445

 ΑΓΑΠΗ ΣΜΠΩΚΟΥ

 

resized 526446

 ΕΛΕΝΑ ΚΟΥΜΑΝΤΑΡΟΥ ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΦΙΛΙΠΠΟΥ

 

resized 526447

 ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΗΓΟΣ

 

resized 526453resized 526454resized 526455

 ΜΑΡΙΑ ΔΟΥΡΟΥ

 

resized 526458

 ΔΗΜΗΤΡΑ ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΜΑΡΙΝΑ ΛΑΜΠΡΑΚΗ

 

resized 526459

 ΑΓΓΕΛΟΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΕΛΕΝΑ ΣΚΟΥΛΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΗΓΟΣ

 

Τελευταία Ενημέρωση στις Σάββατο, 27 Ιανουάριος 2018 20:06
 


Σελίδα 10 από 185

ATTICANEWS.GR στο Facebook

Powered by Jasper Roberts - Blog
Διαφήμιση
Διαφήμιση

MUDBOUND: ΔΑΚΡΥΑ ΣΤΟΝ ΜΙΣΙΣΙΠΗ - 22 Φεβρουαρίου στους κινηματογράφους
MUDBOUND: ΔΑΚΡΥΑ ΣΤΟΝ ΜΙΣΙΣΙΠΗ - 22 Φεβρουαρίου στους κινηματογράφους
Υποψήφιο για Όσκαρ:   Β’ Γυναικείου Ρόλου Διασκευασμένου Σεναρίου Διεύθυνσης Φωτογραφίας Τραγουδιού Mudbound: Δάκρυα ...

ΠΑΝΟΣ Κιάμος - ΧΑΡΤΑΕΤΟΣ // Δείτε το VIDEO CLIP με πρωταγωνιστή έναν Ιρακινό πρόσφυγα
ΠΑΝΟΣ Κιάμος - ΧΑΡΤΑΕΤΟΣ // Δείτε το VIDEO CLIP με πρωταγωνιστή έναν Ιρακινό πρόσφυγα
ΠΑΝΟΣ Κιάμος «Χαρταετός» Δείτε το νέο video clip του ΠΑΝΟΥ Κιάμου με πρωταγωνιστή ένα νεαρό Ιρακινό πρόσφυγα     Μετά ...