ATTICANEWS.GR

Member Area
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Ε. Καζαντζόγλου: ''Θέλω να βελτιώνομαι και να ξεπερνώ τον εαυτό μου!''
News - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Παρασκευή, 18 Φεβρουάριος 2011 10:38

Ε. Καζαντζόγλου: ''Θέλω να βελτιώνομαι και να ξεπερνώ τον εαυτό μου!''

Η Έβελυν Καζαντζόγλου, σε συνέντευξη που έδωσε στο περιοδικό ''Hello'', μίλησε αρχικά για την συνεργασία της με τον Φώτη και τη Μαρία. Ανέφερε λοιπόν ότι, στο Mad που ήταν παλαιότερα, αισθανόταν σαν να είναι ......στο σχολείο, αλλά τώρα στο Star, νιώθει ότι πέρασε στο Πανεπιστήμιο και γνώρισε εξίσου καλούς καθηγητές.

Η ίδια είναι της άποψης ότι πρέπει να κρατάς χαμηλούς στόχους και να αφήνεις τη ζωή να σε ξαφνιάζει, με κάτι ακόμα καλύτερο και δηλώνει ότι, στην τηλεόραση έχει να προσφέρει πράγματα, γιατί έχει όρεξη και να δουλέψει και να προσπαθήσει περισσότερο. Της αρέσει να βελτιώνεται και να ξεπερνά τον εαυτό της.



Επιπλέον, σχετικά με τη σχέση που της χρεώσανε με τον ποδοσφαιριστή του ΠΑΟ, Σωτήρη Νίνη, είπε: ''Όταν τα δημοσιεύματα αφορούν ανθρώπους που ξέρω, λύνω τις όποιες παραξηγήσεις τηλεφωνικά. Με τον Σωτήρη είμαστε μόνο φίλοι κι αντιμετωπίσαμε με χιούμορ τις φήμες που μας ήθελαν ζευγάρι. Η παραφιλολογία ξεκίνησε από ένα στοίχημα που βάλαμε στο Twitter, για το αν θα καταφέρει να βάλει γκολ, πριν από δύο Κυριακές στο γήπεδο.''



Μάλιστα, έχει συμβεί και στην ίδια, μια τέτοιου είδους φημολογία να δημιουργήσει προβλήματα στη σχέση της. ''Παλαιότερα είχε συμβεί. Είναι άσχημο για τον άλλο, διότι μπαίνει στη διαδικασία να σκεφτεί αν είμαι πιστή και έντιμη, απέναντί του. Είναι δύσκολο ο άλλος να καταλάβει, ειδικά αν δεν κινείται σε αυτόν το χώρο'', παραδέχτηκε η Έβελυν.

tlife
 
Χρύσπα: «Έκανα πλαστική γιατί είχα πάρει 15 κιλά και δεν το κρύβω»
News - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Πέμπτη, 17 Φεβρουάριος 2011 11:35

Χρύσπα: «Έκανα πλαστική γιατί είχα πάρει 15 κιλά και δεν το κρύβω»

Η τραγουδίστρια αποκαλύπτει τους λόγους που την οδήγησαν στις πλαστικές επεμβάσεις. Πώς πήρε μια τέτοια απόφαση; Όπως εξομολογήθηκε.....«Φυσικά και το έκανα. Γιατί να μην το πω; Αφού φαινόταν! Ωστόσο ποτέ μου δεν το πούλησα για να κάνω ντόρο. Είμαι υπέρ των πλαστικών επεμβάσεων, αρκεί να μην αλλοιώνονται η εικόνα και τα χαρακτηριστικά μας. Ωστόσο, μετά τον αποκλεισμό μου από τα προκριματικά της Eurovision, απείχα για δύο περίπου χρόνια γιατί είχα παχύνει πολύ. Είχα πάρει πάνω από 15 κιλά». Η Χρύσπα αποκάλυψε ότι έχει κάνει όλες τις δίαιτες που υπάρχουν και το μόνο που έβλεπε στον εαυτό της και το σώμα της ήταν να ξαναπαίρνει βάρος μετά από λίγο καιρό. Η πιο δύσκολη στιγμή της ήταν η περίοδος που ήθελε να πάει στην Eurovision. Έτσι, επειδή απογοητεύθηκε από τα αποτελέσματα, το έριξε στο φαγητό. Λίγο καιρό μετά, πήρε την απόφαση να κάνει πλαστική στην κοιλιά της. Το προηγούμενο βράδυ έφαγε ένα τεράστιο μπωλ παγωτό σοκολάτα. Την επομένη πήγε στο νοσοκομείο. Όσο για το τι είπε ο σύζυγός της; «Δεν είχε καμία αντίρρηση για την λιποαναρρόφηση ο Παναγιώτης. Κατάλαβε πως ήταν για το καλό της καριέρας μου, ότι θα έκανε καλό στην δημόσια εικόνα μου και συμφώνησε, αν και μου δήλωσε κατηγορηματικά πως αν δεν ήμουν τραγουδίστρια, δεν θα χρειαζόταν να κάνω τίποτα», δήλωσε η Χρύσπα.



gossiptv
Πηγή:People
 
Νίκι Πόντε:«Δεν πίστευα ποτέ ότι θα μου δινόταν αυτή η ευκαιρία»
News - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Πέμπτη, 17 Φεβρουάριος 2011 11:34

Νίκι Πόντε:«Δεν πίστευα ποτέ ότι θα μου δινόταν αυτή η ευκαιρία»

Η γλυκιά και νεαρή Νίκη Πόντε μιλάει για την συμμετοχή της, στον ελληνικό τελικό της Eurovision, πώς νιώθει και αν της αρέσει το κομμάτι που της γράψανε. Είναι ερωτευμένη και θα τα παρατούσε όλα για τον έρωτα;.....
Ήξερες τι είναι η Eurovision πριν η εταιρία σε προτείνει στην ΕΡΤ, για να λάβεις μέρος στον ελληνικό τελικό;
«Ναι είχα δει πολλές φορές τον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision, όσο ήμουν στο Τορόντο και μου άρεσαν πολύ οι συμμετοχές της Έλενας Παπαρίζου και της Καλομοίρας. Όταν η Κατερίνα Γκαγκάκη μου είπε ότι υπήρχε η πιθανότητα να συμμετάσχω στον ελληνικό τελικό, τρελάθηκα από την χαρά μου».
Πώς ένιωσες όταν άκουσες για πρώτη φορά το τραγούδι σου «I Don’t Wanna Dance» με το οποίο θα διαγωνιστείς στον ελληνικό τελικό;
«Μου άρεσε πολύ, ήθελα να το ακούω ξανά και ξανά και νομίζω ότι αυτό είναι πολύ θετικό»....
Αν δεν πας στη Eurovision θα πικραθείς πολύ;
«Θα στεναχωρηθώ, αλλά θα χαίρομαι που είχα την ευκαιρία να εμφανιστώ στον ελληνικό τελικό και να δείξω τι μπορώ να κάνω. Έτσι κι αλλιώς έχω ένα συμβόλαιο με την Sony Music τώρα και εμπιστεύομαι ότι ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα, θα έχω την ευκαιρία να μείνω στην Ελλάδα και να εργαστώ εδώ».
Νίκι έχεις αγόρι που περιμένει στο Τορόντο;
«Όχι, δεν είμαι ερωτευμένη».
Αν είχες θα τον άφηνες πίσω ή θα προτιμούσες να μείνεις στο Τορόντο;
«Δεν ξέρω τι να απαντήσω. Σίγουρα αυτή τη στιγμή προτεραιότητα στη ζωή μου έχει η μουσική».



Πηγή:ΟΚ

tvnea
 
Ομιλία Χρήστου Παπουτσή, Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, κατά τη συζήτηση στη Διαρκή Κοινοβουλευτική Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης & Δικαιοσύνη του Σχεδίου Νόμου «Σύσταση Γραφείου Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας στο Υπουργείο Προστασ
News - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Τρίτη, 15 Φεβρουάριος 2011 07:31

Δευτέρα, 14 Φεβρουαρίου 2011

 

 

Ομιλία Χρήστου Παπουτσή, Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, κατά τη συζήτηση  στη Διαρκή Κοινοβουλευτική Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης & Δικαιοσύνη του Σχεδίου Νόμου «Σύσταση Γραφείου Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και άλλες διατάξεις »

 

 

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

 

Άκουσα με πολύ μεγάλη προσοχή τις τοποθετήσεις και τις παρατηρήσεις των εισηγητών για το συζητούμενο σχέδιο νόμου. Ιδίως μετά την πληρέστατη εισήγηση του εισηγητή μας κ.Δαμιανάκη, δεν μένουν πολλά για να πω εγώ προσωπικά. Θέλω όμως να σταθώ σε ορισμένα σημεία, τα οποία θεωρώ κρίσιμα, και να τα αναδείξω ακόμη περισσότερο, στα πλαίσια πάντα της συζήτησης κατ’αρχήν που τελείται σήμερα.

 

Όσον αφορά τη σύσταση του Γραφείου Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας, είναι γνωστό σε όλους μας ότι στον τομέα του πειθαρχικού ελέγχου του προσωπικού των σωμάτων ασφαλείας, υπάρχει εδώ και δεκαετίες, ίσως και από γενέσεως του ελληνικού κράτους, ένα κενό ελέγχου. Ένα κενό που  οι σύγχρονες δημοκρατίες το έχουν ήδη αντιμετωπίσει. Ένα κενό για το οποίο η χώρα μας έχει δεχθεί την κριτική των διεθνών οργανισμών και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

 

Υπενθυμίζω δε τις καταδίκες της χώρας μας από τα ευρωπαϊκά δικαστήρια για τις σοβαρές μας ελλείψεις στο πειθαρχικό δίκαιο. Ως εκ τούτου είναι αυταπόδεικτη η αξία αυτής της νομοθετικής πρωτοβουλίας.

Η σύσταση του Γραφείου Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας αποτελεί ένα γενναίο βήμα ευνομίας για τη χώρα.

 

Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι υποκαθιστά την ανάγκη που έχει ανακύψει για μια ευρεία μεταρρύθμιση στο πειθαρχικό δίκαιο ολόκληρου του δημόσιου τομέα, αλλά είναι για το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη ένα πρώτο βήμα.

 

Ένα πρώτο βήμα με το οποίο δημιουργείται ένας θεσμός που θα επιχειρήσει να βάλει τέλος σε ατελέσφορες και ατέρμονες πειθαρχικές διαδικασίες, οι οποίες ορισμένες φορές έχουν οδηγήσει στη συγκάκλυψη σοβαρών περιστατικών εις βάρος των πολιτών. Ταυτόχρονα, αυτός ο θεσμός δίνει τα εχέγγυα ανεξάρτητης και αμερόληπτης πειθαρχικής κρίσης.

 

Θα έλεγα μάλιστα ότι η σύνθεση και οι αρμοδιότητες της Επιτροπής που θα διοικεί το Γραφείο, όχι μόνο εγγυώνται αμερόληπτη κρίση, αλλά διαπνέονται εν μέρει από το πνεύμα των ανεξάρτητων διοικητικών αρχών που τόσο πολύ έχουν συμβάλει στον εκσυγχρονισμό της κρατικής λειτουργίας προς την κατεύθυνση μια πιο δίκαιης άσκησης εξουσίας.

 

Καθίσταται λοιπόν σαφές ότι η επεξεργασία του νομοσχεδίου είχε ως γνώμονα τις διεθνείς προδιαγραφές που έχουν θεσπιστεί από το Συμβούλιο της Ευρώπης.

 

Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η ελληνική πραγματικότητα έχει ορισμένες ιδιαιτερότητες. Αυτές συνίστανται στο ότι στην Ελλάδα βρίσκονται πλέον υπό τη ίδια στέγη, δηλαδή το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και τα τρία σώματα ασφαλείας. Αντιθέτως, τα διεθνή κείμενα αναφέρονται στη σύσταση ελεγκτικού οργάνου μόνο για την αστυνομία. Αυτό το γεγονός έχει προκαλέσει στο παρόν νομοσχέδιο ορισμένες αναπόφευκτες αποκλίσεις. Αλλά είναι στην κατεύθυνση

 

Η αμερόληπτη κρίση όμως στοχεύει στην προστασία του πολίτη από πράξεις αυθαιρεσίας.

Επιχειρούμε να ενισχύσουμε το αίσθημα ασφάλειας και εμπιστοσύνης των πολιτών προς τα σώματα ασφαλείας. Θέλουμε οι πολίτες να γνωρίζουν ότι ο αστυνομικός, ο λιμενικός, ο πυροσβέστης, είναι άτομα στα οποία μπορεί να έχει απόλυτη εμπιστοσύνη, πρέπει να έχει απόλυτη εμπιστοσύνη, και τα οποία σε κάθε περίπτωση λειτουργούν με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και την προστασία των δικαιωμάτων των ιδίων των πολιτών.

 

Αλλά επίσης να γνωρίζει ο πολίτης ότι αν με οποιοδήποτε τρόπο ένα μέλος των σωμάτων ασφαλείας προσβάλει τα δικαιώματά του ή την προσωπικότητά του, ότι υπάρχει ένας μηχανισμός αξιόπιστος, ένας μηχανισμός ανεξάρτητος όπου μπορεί να απευθυνθεί χωρίς να φοβάται ότι η υπόθεσή του θα εξετασθεί από ώτα μη ακουόντων. 

 

Ταυτόχρονα, ο νέος αυτός θεσμός που συστήνεται, θα λειτουργήσει θετικά προς τα ίδια τα στελέχη των σωμάτων ασφαλείας.

 

Θα δώσει μια ισχυρή ώθηση στην αλλαγή νοοτροπίας αλλά και στον εκδημοκρατισμό των σωμάτων ασφαλείας, αναδεικνύοντας την υποχρέωση του σεβασμού των πολιτών και των αρχών του κράτους δικαίου.

 

Παράλληλα, ο νέος θεσμός θα λειτουργήσει ευεργετικά για τα στελέχη των σωμάτων ασφαλείας και για έναν ακόμη λόγο.

 

Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου το ένστολο προσωπικό είναι κι αυτό θύμα είτε κακόβουλων μηνύσεων είτε πολύχρονης ταλαιπωρίας σε λιμνάζουσες πειθαρχικές διαδικασίες επεμβαίνοντας βίαια στην ομαλή επαγγελματική ζωή και εξέλιξη. Ας μην ξεχνάμε ότι και οι ένστολοι επιθυμούν, όταν κρίνονται πειθαρχικά, να τους παρέχονται κάποια εχέγγυα αμεροληψίας από το κράτος ώστε να μην γίνονται αντικείμενα κακόβουλων ενεργειών.

 

Όπως επίσης δεν πρέπει να ξεχνά κανείς ότι το πειθαρχικό στάδιο είναι το ένα σκέλος του ελέγχου που ασκεί το κράτος σε περιστατικά αυθαιρεσίας. Η τελική εγγύηση όλων είναι η ίδια η δικαιοσύνη.

 

Ως εκ τούτου, ο νέος θεσμός που δημιουργούμε, θα λειτουργήσει και προς τη δικαιοσύνη υποβοηθητικά, καθώς η διερεύνηση των πειθαρχικών υποθέσεων και ο φάκελος που συστήνεται, αποτελεί και θα αποτελεί κρίσιμο προανακριτικό υλικό.

 

Από τη στιγμή λοιπόν που το Γραφείο και η διοικούσα Επιτροπή, θα παρακολουθούν τη διερεύνηση μιας υπόθεσης ή θα διερευνούν οι ίδιοι τις υποθέσεις, όπως έχουν τη δυνατότητα, πιστεύω ότι αίρεται η οποιαδήποτε αμφιβολία σχετικά με το κατά πόσον τα στοιχεία της έρευνας θα φτάσουν ακέραια στη δικαιοσύνη.

 

Όσον αφορά στην τροποποίηση των διατάξεων για την Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων της Ελληνικής Αστυνομίας, οι διατάξεις αυτές έχουν ως στόχο την αντιμετώπιση αδικημάτων όσων ασκούν κρατικές λειτουργίες, αλλά αυτή τη φορά αδικημάτων που συνιστούν διαφθορά σύμφωνα με τη Σύμβαση του Ο.Η.Ε. για τη διαφθορά, την οποία επίσης έχουμε καθυστερήσει να την εφαρμόσουμε. Και σε αυτό το θέμα, στην περίπτωση δηλαδή της διαφθοράς στο δημόσιο τομέα, είναι απαίτηση της κοινωνίας να λάβουμε αυστηρά μέτρα για το παρόν και το μέλλον.

 

Όσο η ελληνική πολιτεία μένει απαθής ως προς τη διαφθορά, τόσο θα χάνουν οι πολίτες την εμπιστοσύνη τους προς τις κρατικές υπηρεσίες και τους θεσμούς. Και τόσο θα υπονομεύεται στα θεμέλιά του το δημοκρατικό πολίτευμα και οι αξίες του.

 

Ιδιαίτερη σημασία έχει και το ότι για πρώτη φορά στα ελληνικά χρονικά, περιλαμβάνουμε στο πεδίο ελέγχου της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων τους υπαλλήλους και αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Και θέλω να είμαι απολύτως σαφής. Είναι κοινό μυστικό πια ότι ιδίως στον τομέα των κοινοτικών κονδυλίων έχουν ανθίσει τα φαινόμενα διαφθοράς.

Μέχρι σήμερα έχουν γίνει σημαντικά βήματα προς τον έλεγχο των πολιτών που έχουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο εξαπατήσει το δημόσιο και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Εξάλλου και η ίδια η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει συστήσει μηχανισμούς ελέγχου των υπαλλήλων της.

 

Έχουν αποκαλυφθεί πολλές περιπτώσεις που έχουν πάρει το δρόμο της δικαιοσύνης, αλλά ως γνωστόν, το τανγκό θέλει δύο για να χορευτεί.

 

Τώρα λοιπόν επεκτείνουμε τον έλεγχο αυτό και στους αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και των άλλων διεθνών οργανισμών που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.

Αυτοί σε περιπτώσεις όπως οι παραπάνω θα μπαίνουν στο μικροσκόπιο της Υπηρεσίας Εσωτερικών Ελέγχων.

 

Με την αναβάθμιση της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΛΑΣ επιχειρούμε να εστιάσουμε στην αντιμετώπιση αυτής της μάστιγας.

 

Είναι ως εκ τούτου αναγκαίο – και αυτό πράττουμε με τις επί μέρους διατάξεις-  να εξοπλίζουμε την υπηρεσία αυτή με εξειδικευμένο προσωπικό, στο οποίο θα δίδονται και ορισμένα κίνητρα για ευδόκιμη υπηρεσία, αλλά και να δώσουμε εργαλεία δουλειάς στους ανθρώπους αυτούς, όπως είναι η απλούστευση των διαδικασιών άρσης απορρήτων των δημοσίων υπαλλήλων.

 

Επιτρέψτε μου, όμως κυρίες και κύριοι συνάδλεφοι, εδώ να αναφερθώ και σε μία ακόμη πτυχή των πρωτοβουλιών που αναπτύσσουμε για την αντιμετώπιση του οικονομικού εγκλήματος. Σήμερα εγκρίθηκε από το ΣτΕ το Προεδρικό Διάταγμα για την ίδρυση της οικονομικής αστυνομίας και αύριο μπαίνει στην τελική ευθεία. Και αποτελεί και αυτή μέρος της ευρύτερης προσπάθειας της κυβέρνησης και της πολιτικής επιλογής που έχει κάνει για σύγκρουση με το οικονομικό έγκλημα σε κάθε επίπεδο.

 

Η οικονομική αστυνομία και η αναβάθμιση της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων όσον αφορά στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, σε συνδυασμό με τις ενέργειες για αναβάθμιση των αντίστοιχων υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών, όπως το ΣΔΟΕ, αλλά και της δικαιοσύνης, αποτελούν μία δέσμη πολιτικών που θα χτυπήσουν ριζικά τις σύγχρονες μορφές οικονομικής εγκληματικότητας.       

 

Με το παρόν σχέδιο νόμου προχωράμε επίσης στη σύσταση αυτοτελούς Υπηρεσίας για το συντονισμό των χρηματοδοτούμενων από ευρωπαϊκά προγράμματα επιχειρησιακών και αναπτυξιακών δράσεων του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη. Η Υπηρεσία αυτή θα αποτελεί και την υπεύθυνη Εθνική Αρχή που λειτουργεί στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Ταμείου Εξωτερικών Συνόρων και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Επιστροφών στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος «Αλληλεγγύη και Διαχείριση μεταναστευτικών ροών».

 

Επιπλέον, οι προδιαγραφές της είναι αυτές που θέτει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για τις αντίστοιχες υπηρεσίες, κάτι που μέχρι σήμερα δεν υπήρχε στη χώρα μας και στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.

 

Αυτή η ρύθμιση αποτελεί το αναγκαίο συμπλήρωμα στις πολιτικές που αναπτύσσει το υπουργείο μας σχετικά με την αντιμετώπιση της ανεξέλεγκτης μετανάστευσης στη χώρα, αλλά και κάθε άλλου ζητήματος που άπτεται δράσεων του υπουργείο με κοινοτική χρηματοδότηση και αναφέρομαι στον εκσυγχρονισμό των μέσων, την ανάπτυξη των μεθόδων και την εκπαίδευση προσωπικού.

 

Η ορθή και άμεση αντιμετώπιση των οικονομικών ζητημάτων που εγείρονται σχετικά με τη διάθεση κοινοτικών κονδυλίων που αφορούν στους μηχανισμούς ασύλου, στα Κέντρα Πρώτης Υποδοχής μεταναστών και στην επιστροφή στις πατρίδες τους όσων δεν δικαιούνται να μείνουν στη χώρα, είναι πρωταρχικής σημασίας ώστε να λειτουργήσουν αποτελεσματικά οι θεσμοί που ιδρύθηκαν με το νόμο 3907/2011 που εισηγήθηκε το υπουργείο μας και ψήφισε η Βουλή των Ελλήνων.

Έρχομαι τώρα στο θέμα των πυροσβεστών. Όπως ανέφερε και ο εισηγητής της πλειοψηφίας, ο κ. Δαμιανάκης, με αυτή τη ρύθμιση υλοποιείται η προεκλογική δέσμευση του πρωθυπουργού, κ. Γιώργου Παπανδρέου, και του ΠΑΣΟΚ, και συνιστάται στο Πυροσβεστικό Σώμα μία ιδιαίτερη κατηγορία προσωπικού με την ονομασία «Πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης», η οποία προβλέπεται να υποκαταστήσει σταδιακά το θεσμό του Εποχικού Πυροσβέστη.

 

Κύριο καθήκον αυτών, θα είναι η δασοπυρόσβεση και η δασοπροστασία. Θα επικουρούν όμως παράλληλα το πυροσβεστικό προσωπικό και σε όλα τα υπόλοιπα καθήκοντά του, στην άσκηση των οποίων παρατηρούνται σήμερα αδυναμίες, λόγω των μεγάλων ελλείψεων σε ανθρώπινο δυναμικό και των δυσκολιών που υπάρχουν λόγω της αναλογίας 5 προς 1 , όσον αφορά τις προσλήψεις στο Δημόσιο τομέα εξαιτίας της δημοσιονομικής κατάστασης.

 

Με το «νέο αίμα» που θα εισέλθει στο Πυροσβεστικό Σώμα,  θα καλυφθούν με επάρκεια πολλές από τις ελλείψεις του, ενώ παράλληλα θα αξιοποιηθεί στο μέγιστο βαθμό πολύτιμη  εμπειρία των ανθρώπων που έχουν ήδη υπηρετήσει ως εποχικοί πυροσβέστες.

 

Όλοι θα συμφωνήσουμε ότι επί χρόνια οι εποχικοί πυροσβέστες έχουν προσφέρει τα μέγιστα ιδιαίτερα στον τομέα της δασοπυρόσβεσης και ότι πρέπει πλέον να βρεθεί μια βιώσιμη λύση για την επίλυση αυτής  της ιδιότυπης ομηρίας τους.

 

Και μιλάω  για βιώσιμη λύση και όχι τακτοποίηση. Γιατί αρκετές ήταν τα τελευταία χρόνια οι εξαγγελίες για «τακτοποίηση» και για «μονιμοποίηση», η οποία ποτέ όμως δεν ήρθε.

 

Με τις διατάξεις όμως του παρόντος νομοσχεδίου, με αυτό το άρθρο, εμείς, μέσα σε μία πολύ δύσκολη για τη χώρα και την οικονομία μας συγκυρία, ερχόμαστε να θέσουμε ένα τέλος στην ανασφάλεια των εποχικών Πυροσβεστών, με τη δημιουργία της ειδικής κατηγορίας στο Πυροσβεστικό Σώμα των «Πυροσβεστών πενταετούς υποχρέωσης». Στην κατηγορία αυτή, όσοι ενταχθούν με τις διαδικασίες που προβλέπουν οι διατάξεις του άρθρου, θα καταλαμβάνουν επί θητεία οργανικές θέσεις.

 

Ως Πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης θα έχουν δικαίωμα πρόσληψης, με σύστημα φυσικά αντικειμενικών κριτηρίων, πολίτες που δεν έχουν υπερβεί το 29ο έτος ηλικίας και με τουλάχιστον απολυτήριο Γυμνασίου.

 

Δικαίωμα πρόσληψης όμως δίδεται φυσικά και σε εποχικούς πυροσβέστες, εφόσον δεν έχουν υπερβεί το 45ο έτος ηλικίας τους, κατέχουν απολυτήριο υποχρεωτικής εκπαίδευσης, και είχαν την ιδιότητα αυτή σε είτε κατά τις αντιπυρικές περιόδους 2008 έως και 2010, είτε σε μία εξ αυτών, και σε πέντε τουλάχιστον κατά τα έτη 2000-2007.

 

Ορίζονται επίσης τα κριτήρια πρόσληψης, η διαδικασία ανανέωσης της θητείας και δίδεται η δυνατότητα σε όλους τους Πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης με απολυτήριο λυκείου, οι οποίοι κατά το χρόνο πρόσληψης δεν είχαν υπερβεί το 35ο έτος ηλικίας να ενταχθούν στο μόνιμο πυροσβεστικό προσωπικό αντί να ανανεώσουν τη θητεία τους.

 

Επιπλέον ορίζονται τα καθήκοντα, οι αποδοχές, η ασφάλιση και αρκετά ακόμα θέματα.

 

Όπως αντιλαμβάνεστε αγαπητοί συνάδελφοι, με αυτό το άρθρο παίρνει σάρκα και οστά ένα χρόνιο αίτημα, όχι μόνο των εποχικών πυροσβεστών και της κοινωνίας η οποία αναγνωρίζει την αξία, τη μαχητικότητα αλλά και την αυταπάρνηση που τους διακρίνει κάθε χρόνο στη γραμμή του καθήκοντος, στις δασικές πυρκαγιές, αλλά και του Πυροσβεστικού Σώματος  το οποίο αντιμετωπίζει δυσκολίες λόγω ελλείψεων στο μόνιμο προσωπικό.

 

Ελπίζω να έχω τη στήριξη σας, όλων των συναδέλφων, όλων των κομμάτων της Βουλής, αλλά φυσικά και τη στήριξη των εμπλεκομένων φορέων, καθώς καταβάλαμε κάθε δυνατή προσπάθεια να ικανοποιήσουμε τα αιτήματα τους, στο πλαίσιο επαναλαμβάνω της σημερινής οικονομικής συγκυρίας και στο πλαίσιο του νόμιμου και του εφικτού.

 

Κάθε ρύθμιση που προτείνεται στο σχετικό άρθρο, έχει σταθμιστεί με το δημόσιο συμφέρον και με τις πραγματικές ανάγκες του Πυροσβεστικού Σώματος, όπως αυτές καθορίζονται από τις Υπηρεσίες της Πυροσβεστικής.

 

Είναι αυτονόητο ότι η πρόσληψη θα γίνει με διαφανείς διαδικασίες και εγγυήσεις που προσφέρουν τα αντικειμενικά κριτήρια, καθώς και  ο έλεγχος από ανεξάρτητη επιτροπή, στην οποία θα συμμετέχει και εκπρόσωπος του Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.).

 

Μία σημαντική ρύθμιση του νομοσχεδίου είναι η κατάργηση της Ελληνικής Αγροφυλακής, οι αρμοδιότητες της οποίας μεταφέρονται στο Υπουργείο περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και ασκούνται από τις κατά τόπους Δασικές Υπηρεσίες.

 

Αυτή η πολιτική επιλογή ήταν γνωστή σε όλους ως πρόθεση της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, καθώς πρόκειται για ένα θεσμό που τίποτα δεν έχει να επιδείξει ως προσφορά στην ελληνική κοινωνία. Τις θέσεις του ΠΑΣΟΚ επ’αυτού και τις δικές μου προσωπικά, επανειλημμένως τις είχαμε εκφράσει στη Βουλή τις γνωρίζουν όλοι και δεν θα επεκταθώ περαιτέρω σε αυτή τη συζήτηση. Θα αρκεστώ μόνο στο να υπενθυμίσω ότι είχαμε καταγγείλει το 2007 την επανασύσταση της Αγροφυλακής ως μια διαδικασία – παρωδία.

 

Κι αυτό διότι επανέφερε στη ζωή έναν αναχρονιστικό θεσμό που τίποτα δεν μπορούσε να προσφέρει εν έτη 2007 στην αντιμετώπιση των σύγχρονων προβλημάτων της υπαίθρου. Ήταν δε όπως θα θυμάστε σκανδαλώδης ο τρόπος με τον οποίο αναβίωσε ένας διαγωνισμός του 1993, από τον οποίο έγιναν οι προσλήψεις στην Αγροφυλακή. Είναι χαρακτηριστικό ότι πολλοί από τους επιτυχόντες του 1993 είτε είχαν αποβιώσει, είτε είχαν χάσει κάθε επαφή με τα καθήκοντα που κλήθηκαν να ασκήσουν, αφού η επαγγελματική τους σταδιοδρομία είχε εκτραπεί σε εντελώς διαφορετικές ασχολίες.

 

Θέλω μόνο να πω ότι το προσωπικό της Αγροφυλακής μετατάσσεται στις Δασικές Υπηρεσίες του τόπου που υπηρετεί, με στόχο την ενίσχυσή τους στο δύσκολο έργο  του ελέγχου και της προστασίας των δασικών και αγροτικών οικοσυστημάτων και του φυσικού περιβάλλοντος.

 

Κλείνοντας την τοποθέτησή μου επί της αρχής, θα σταθώ επιλεκτικά σε ορισμένες επί μέρους ρυθμίσεις, επιφυλασσόμενος βέβαια να τοποθετηθώ λεπτομερέστερα για όλες τις ρυθμίσεις στη συζήτηση κατ’ άρθρο.

 

Επισημαίνω λοιπόν πολύ γρήγορα τη ρύθμιση για τη διάθεση στις αστυνομικές αρχές και τις υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής των χερσαίων, πλωτών και εναερίων μεταφορικών μέσων που έχουν κατασχεθεί ως αντικείμενα λαθρεμπορίας, ή ως μεταφορικά μέσα ναρκωτικών ουσιών, λαθρεμπορευμάτων ή λαθρομεταναστών και ως μέσα παράνομης διακίνησης όπλων και αρχαιοτήτων.

 

Πρόκειται για μια αναγκαιότητα που υπαγορεύθηκε από το δημόσιο συμφέρον, καθώς αξιοποιούνται με τον τρόπο αυτό τεχνικά μέσα που είναι χρήσιμα για τα σώματα ασφαλείας πολύ περισσότερο απ’ό,τι είναι σε όσους ιδιώτες τα παίρνουν μετά με τη διαδικασία  της δήμευσης. 

 

Στο ίδιο πλαίσιο κινείται και η θέσπιση της καταβολής ανταλλάγματος από τρίτους προς την Ελληνική Αστυνομία για τις περιπτώσεις παροχής υπηρεσιών που υπερβαίνουν το μέτρο που αναλογεί στο πλαίσιο της αποστολής της.

 

Είναι γνωστό σε όλους σας ότι πολλές φορές η αστυνομία εκτελεί χρέη που δεν έχουν σε τίποτα να κάνουν με την κύρια αποστολή της. Για παράδειγμα, παρέχει προστασία σε ιδιωτικές χρηματαποστολές, σε μεταφορές καλλιτεχνικών έργων, ιδιωτικών συλλογών ή αγαθών μεγάλης αξίας, υπηρεσίες εκπαίδευσης σε ιδιώτες κλπ. Αυτά τα καθήκοντα μπορεί να βρίσκουν μια αιτιολογική βάση στην ανάγκη να υπάρχει ασφάλεια σε τέτοιες λειτουργίες,  έχουν όμως και ένα δημοσιονομικό κόστος, το οποίο είναι απαράδεκτο να επωμίζεται ο κρατικός προϋπολογισμός.

 

Γι’ αυτό προβλέπουμε ότι θα καταβάλλονται τέλη και ότι τα καταβαλλόμενα τέλη θα διατίθενται για την αναβάθμιση του εξοπλισμού και της υποδομής των αστυνομικών υπηρεσιών, ενώ το 4% των εσόδων που προέρχονται από παροχή υπηρεσιών σε μη δημόσιες υπηρεσίες θα περιέρχεται στα ασφαλιστικά ταμεία του προσωπικού.

 

Τέλος, χρειάζεται νομίζω ιδιαίτερη μνεία στα θέματα συνδικαλιστικού ενδιαφέροντος που ρυθμίζονται με το παρόν σχέδιο νόμου. Γνώμονας εδώ υπήρξαν αφενός τα αιτήματα των ίδιων των συνδικαλιστικών φορέων των αστυνομικών, και αφετέρου η εξυπηρέτηση της καλύτερης εκπροσώπησης των εργαζομένων. Έτσι, κρίναμε αναγκαία την βελτίωση της εκπροσώπησης των συνοριοφυλάκων και των ειδικών φρουρών. Γι’ αυτό επιτρέπεται πλέον η συμμετοχή τους είτε στις πρωτοβάθμιες ενώσεις τους είτε στις οικείες οργανώσεις αστυνομικών υπαλλήλων.

 

Κατόπιν, σε δεύτερο βαθμό, δίδεται η δυνατότητα στις πρωτοβάθμιες οργανώσεις τους να μετέχουν στις αντίστοιχες ομοσπονδίες, είτε τις δικές τους είτε αυτές των αστυνομικών υπαλλήλων. Ακόμη, δόθηκε η δυνατότητα να ιδρύονται πλέον πρωτοβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις σε επίπεδο Αστυνομικών Διευθύνσεων. Αυτό ανταποκρίνεται σε αίτημα της ΠΟΑΣΥ. Δικαιολογητική βάση δε της συγκεκριμένης ρύθμισης είναι η ανάγκη καλύτερης και πληρέστερης εκπροσώπησης των αστυνομικών σε πρώτο βαθμό.

 

Αυτό έχει καταστεί αναγκαίο, δεδομένου ότι στην Αττική υπηρετεί σχεδόν η μισή αστυνομική δύναμη της χώρας, δηλαδή περίπου 18.000 με 19.000 αστυνομικοί. Είναι νομίζω αυτονόητο ότι όλος αυτός ο όγκος εργαζομένων που είναι διάσπαρτος στην Αττική, δεν μπορεί να εκπροσωπείται σε πρωτοβάθμιο επίπεδο από ένα και μόνο σωματείο. Αμφιβάλλω αν κανείς μπορεί να το υποστηρίξει αυτό δημόσια ή και κατ’ ιδίαν. Ήδη άλλωστε, υπάρχουν ζητήματα απαρτίας του σωματείου, το οποίο για να αντιμετωπίσει τη μη ύπαρξη απαρτίας για να λαμβάνει αποφάσεις, λόγω του τεράστιου αριθμού μελών, έχει προβεί σε τροποποίηση καταστατικού, ώστε να έχει απαρτία με μόνον 300 μέλη, ενώ σύμφωνα με το καταστατικό θα έπρεπε να έχει απαρτία με 3.500 μέλη. Αυτό και μόνο καθιστά έωλη την ορθή εκπροσώπηση των χιλιάδων αστυνομικών. Σημειωτέον εδώ ότι εκτός από την Αττική, οι μόνες άλλες περιπτώσεις που  επηρεάζονται από το παρόν σχέδιο νόμου είναι οι νομοί Αιτωλοακαρνανίας και Έβρου. Στην υπόλοιπη επικράτεια, δεν επηρεάζονται οι πρωτοβάθμιες ενώσεις, αφού κάθε νομός αντιστοιχεί σε μία αστυνομική διεύθυνση.

 

Και τέλος, επειδή βλέπω ότι γίνεται μεγάλη συζήτηση για το συγκεκριμένο θέμα και όλοι ψάχνουν να βρουν τις επιδιώξεις είτε του Υπουργού είτε της πολιτικής ηγεσίας, είτε του ΠΑΣΟΚ, η ουσία είναι μία.

 

Ο μόνος γνώμονας για αυτή τη ρύθμιση είναι η αντιπροσωπευτικότερη εκπροσώπηση και η τακτοποίηση όσον αφορά στα συνδικαλιστικά θέματα και η τακτοποίηση όσον αφορά στην εκπροσώπηση των αστυνομικών υπαλλήλων.

 

Ωστόσο , ο κ. Δρίτσας εστίασε την κριτική του σε θέματα που αφορούν τον συνδικαλιστικό νόμο, τα οποία όμως δεν περιλαμβάνονται σε αυτό το νομοσχέδιο. Και δεν ήταν στην πρόθεση μας να περιλαμβάνονται σε αυτό το νομοσχέδιο. Είναι όμως στην πρόθεση μας να περιληφθούν σε νέο νομοσχέδιο καθώς αποτελεί τη βασική προγραμματική δέσμευση του ΠΑΣΟΚ.

 

Ως εκ τούτου λοιπόν, ο συνδυασμός στη σκέψη μας της αναλογικής εκπροσώπησης, της αποκεντρωμένης εκπροσώπησης, της δημοκρατικής εκπροσώπησης  και των ρυθμίσεων που έρχονται όσον αφορά στον συνδικαλιστικό νόμο, επιβεβαιώνει την κατεύθυνση που έχουμε και διαψεύδει ρητά και κατηγορηματικά τις εκτιμήσεις όλων των συναδέρφων που προχώρησαν πολύ μακριά, θεωρώντας ότι γίνεται μία επέμβαση με καθαρά κομματικές επιδιώξεις. Όχι, δεν έχουμε κανένα τέτοιο λόγο, δεν έχουμε καμία τέτοια πρόθεση.

 

Ούτως ή άλλως οι αστυνομικοί υπάλληλοι γνωρίζουν, και ιδιαίτερα οι μεγαλύτεροι στην ηλικία, εκείνοι που πρωτοστάτησαν στην αρχή του συνδικαλισμού, ότι , όχι μόνο το ΠΑΣΟΚ, αλλά και εγώ προσωπικά ήμουν από εκείνους που μετέφεραν το λόγο τους και τη διεκδίκηση τους, στα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα, εν τη γεννέση του συνδικαλιστικού κινήματος.

 

Μακριά από μένα προσωπικά, αυτές οι απόψεις που διαβάζω στα blogs, διοχετευμένα από τους υποστηρικτές διαφορετικών απόψεων. Μακριά από την κυβέρνηση αυτές οι προσεγγίσεις και μακριά από το ΠΑΣΟΚ.

Σας ευχαριστώ πολύ.

 

 
Συνέντευξη της Υπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννας Διαμαντοπούλου, στον Ρ/Σ ΣΚΑΙ και τον δημοσιογράφο Α. Πορτοσάλτε
News - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Δευτέρα, 14 Φεβρουάριος 2011 15:16

Δελτίο Τύπου                                             14/02/2011

 

Συνέντευξη της Υπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννας Διαμαντοπούλου, στον Ρ/Σ ΣΚΑΙ και τον δημοσιογράφο Α. Πορτοσάλτε

 

Σχετικά με θέματα πολιτικής επικαιρότητας:

Δημοσιογράφος: Η πρώτη ερώτηση αφορά στον αιφνιδιασμό σχετικά με αυτά που ακούστηκαν στην συνέντευξη τύπου από την τρόικα.

Υπουργός: Θα έλεγα ότι είχαμε ένα δύσκολο τριήμερο και σε μεγάλο βαθμό υπήρξαν προβλήματα χειρισμού και ουσίας. Νομίζω ότι πάντοτε θα πρέπει να μιλάμε με ειλικρίνεια. Δεν γίνεται ούτε να ωραιοποιούμε καταστάσεις, ούτε να δικαιολογούμε τα πράγματα. Εδώ λοιπόν υπήρξε ένα πρόβλημα. Το πρώτο είχε να κάνει με την τρόικα. Διαφωνώ με το να δίνει η τρόικα συνεντεύξεις. Είναι υπάλληλοι και από τη στιγμή που έχουν την αποστολή να επιτελέσουν ένα έργο, όταν υπάρχει μία συμφωνία, η συμφωνία αυτή ανακοινώνεται με συνέντευξη τύπου από την κυβέρνηση και αποτυπώνεται σε ένα χαρτί. Από τη στιγμή που υπάρχουν προφορικές συνεντεύξεις, γίνονται για συγκεκριμένο λόγο.  Υπάρχουν και ερμηνείες, υπάρχουν και σχόλια, και η προφορική παρουσία έχει και ένα ύφος. Δεν καταλαβαίνω, λοιπόν, γιατί θα πρέπει η υπαλληλία οποιασδήποτε ιεραρχίας να δίνει τέτοιου είδους συνεντεύξεις με επικοινωνιακό περιεχόμενο. Να το κάνει ο Στρος Καν, το καταλαβαίνω, να το κάνει ο Τρισέ, να το κάνει ο Μπαρόζο, αλλά δεν μπορώ να καταλάβω αυτή τη λογική των συνεντεύξεων.

Ερώτηση: Γιατί να μην μάθει ο Έλλην πολίτης, από τη στιγμή που η κυβέρνηση μας πήγε στο Μνημόνιο;

Υπουργός: Γιατί να παρέχει την ενημέρωση η τρόικα; Η κυβέρνηση πρέπει να την παρέχει. Ήμουν σαφής. Ρωτήσατε την άποψή μου. Αυτά που συμφωνούνται κάθε φορά, αποτυπώνονται σε ένα χαρτί και την ευθύνη τους απέναντι στον ελληνικό λαό έχει η ελληνική κυβέρνηση. Φυσικά και θα βγει στην επιφάνεια, θα αναρτηθεί στο διαδίκτυο και θα γνωστοποιηθεί στον ελληνικό λαό, όπως συνέβη και με το μνημόνιο και με όλα. Κανείς δεν μπορεί να θεωρήσει ότι μέχρι στιγμής υπήρξε το παραμικρό, το οποίο δεν δόθηκε στην δημοσιότητα. Δεν είναι δυνατόν, εξάλλου, να μην δοθεί στην δημοσιότητα. Αλλά ακόμη και τα σχόλια και η υπόθεση των διαπραγματεύσεων που βρίσκεται πίσω, και πώς έγιναν, όλα αυτά είναι ευθύνη της ελληνικής κυβέρνησης. Και να πει τι συμφωνήθηκε και να εξηγήσει γιατί συμφωνήθηκε, αλλά και τις επιπτώσεις και τις προοπτικές αυτών. Αυτό θεωρώ λοιπόν ότι είναι κάτι το οποίο μας βγάζει εκτός αυτής της συζήτησης,  κάθε φορά το τι λέει ή δεν λέει η τρόικα. Προσωπικά δεν κατανοώ γιατί θα πρέπει η τρόικα να έχει αυτήν την επικοινωνιακή στρατηγική. Επαναλαμβάνω να την έχει ο Στρος Καν, ο οποίος έχει την πολιτική ευθύνη ή να την έχει ο Τρισέ, ο οποίος είναι ο επικεφαλής Τράπεζας ή ο Μπαρόζο, ο οποίος είναι ο Πρόεδρος της Επιτροπής από τη στιγμή που υπάρχουν πολιτικές κρίσεις, παραινέσεις σχόλια ή οτιδήποτε  άλλο.

Δημοσιογράφος: Το ύφος είναι που ενοχλεί κυρία Διαμαντοπούλου;

Υπουργός: Και οι παρερμηνείες και τα σχόλια και η ερμηνεία συμπεριφοράς και πολιτικών και του λαού.

Δημοσιογράφος: Ναι αλλά θα πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος να ενημερωθεί πλήρως και ο ελληνικός λαός και για τις προθέσεις. Γιατί δεν είναι βέβαιο ότι έχει την πλήρη εμπιστοσύνη στην κυβέρνηση.

Υπουργός: Αυτό δεν το δέχομαι! Δηλαδή αν σκεφτούμε ότι δεν υπάρχει εμπιστοσύνη στην κυβέρνηση και υπάρχει σε κάποιον άλλον τότε τα πράγματα είναι πολύ σοβαρά.

Δημοσιογράφος: Όχι! Δεν το εννοώ έτσι. Το θέτω ως προς τη δυνατότητα που πρέπει να έχει ο Έλλην πολίτης να ακούει και τη μία και την άλλη πλευρά.

Υπουργός: Μα δεν υπάρχει η μία και η άλλη πλευρά! Υπάρχει κάτι που συμφωνείται και την ευθύνη αυτού που συμφωνείται την έχει η ελληνική κυβέρνηση. Γίνεται μία διαπραγμάτευση, προφανώς, σε όλα τα επίπεδα, αλλά στο τέλος υπάρχει μία απόφαση.

Δημοσιογράφος: Αν ίσως δεν υπήρχε η συνέντευξη τους θα μπορούσατε να προχωρήσετε πιο γρήγορα στην αποκρατικοποίηση …

Υπουργός: Καθόλου, υπάρχει ο τύπος υπάρχει και η ουσία. Και η ουσία έχει να κάνει και με το περιεχόμενο των 50 δισ. και άλλων πραγμάτων και με τις διαδικασίες, με τις οποίες παίρνονται οι αποφάσεις αυτές. Θα σας πω ότι δεν είναι κάτι καινούργιο το θέμα της αξιοποίησης της περιουσίας. Για τη χώρα μας  κομμάτι του πλούτου της είναι και η περιουσία της. Και η περιουσία αυτή είναι η γη και οι εταιρίες που μπορούν να αξιοποιηθούν και τα ακίνητα που μπορούν να αξιοποιηθούν. Όταν η χώρα έχει ένα τεράστιο χρέος, το να μένει αναξιοποίητος αυτός ο πλούτος, το να «κάθεται», είναι απαράδεκτο, γιατί οδηγούμαστε στο να πάρουμε χρήματα από αλλού. Άρα η αξιοποίηση του είναι μία επιταγή. Και η κυβέρνηση το έβαλε πολύ γρήγορα στην ατζέντα και το είχε βάλει και προεκλογικά το ΠΑΣΟΚ. Και θέλω να σας θυμίσω ότι, όταν ανέλαβε ο κύριος Παπακωνσταντίνου δεν υπήρχε ούτε καν καταγραφή της περιουσίας. Υπήρξε πλήρης καταγραφή και υπήρξαν και στην υπουργική επιτροπή συζητήσεις, συναντήσεις και αποτελέσματα για το πώς θα ξεκινήσει αυτή η διαδικασία των ιδιωτικοποιήσεων. Επομένως, το Υπουργείο Οικονομικών έχει κάνει μία επεξεργασία, η οποία δεν έχει ολοκληρωθεί -ώστε να συζητείται στο Υπουργικό Συμβούλιο-  για να δούμε και πώς θα αξιοποιηθεί, γιατί η αξιοποίηση με την πώληση έχει σημαντική διαφορά. Όταν πας για να πουλήσεις «μια και έξω» σημαίνει ότι παίρνεις ένα ποσό, το βάζεις στο ταμείο, μειώνεις το χρέος, αλλά μετά έχεις χάσει ένα πολύ σημαντικό περιουσιακό στοιχείο, που θα σε βοηθούσε στο μέλλον. Εδώ, λοιπόν, στο πώς θα αξιοποιηθεί αυτή η περιουσία: μπορεί να υπάρξει παραχώρηση γης για ένα πολύ συγκεκριμένο διάστημα, για να γίνουν επενδύσεις.

Δημοσιογράφος: Άρα η διατύπωση ήταν αυτή που ενόχλησε;

Υπουργός: Νομίζω ότι εξήγησα ότι είναι δύο πράγματα και νομίζω ότι αναλύθηκαν πολύ αυτό το τριήμερο. Είναι το θέμα της πρωτοβουλίας να τεθούν και να ανακοινωθούν πράγματα τα οποία θα έπρεπε έχει κάνει η κυβέρνηση και το ύφος, οι παραινέσεις και οι παρεμβάσεις σε ζητήματα που αφορούν την πολιτική της Ελλάδας.  Θεωρώ ότι η κυβέρνηση υποχρεούταν και το έκανε με πάρα πολύ σαφή τρόπο, -ο Πρωθυπουργός δεν θα μπορούσε να είναι ποιο σαφής προς κάθε κατεύθυνση- ότι από κανέναν, σε όσο δύσκολη θέση και αν είμαστε, δεν μπορεί να γίνει ανεκτή μία τέτοια συμπεριφορά.

Το δεύτερο σημαντικό είναι η ουσία, ότι όλο το θέμα της αξιοποίησης της περιουσίας -επειδή είναι από τα κεντρικά στοιχεία της πολιτικής και αφορούν στο μέλλον της χώρας- είναι κάτι που θα πρέπει να υποβληθεί στο Υπουργικό Συμβούλιο. Να υποβληθεί το σχέδιο με χρονοδιαγράμματα και με την ουσία των επιλογών, ώστε να ληφθούν αποφάσεις από την Κοινοβουλευτική Ομάδα. Αυτά τα ζητήματα είναι μείζονος σημασίας για τις επόμενες γενιές, που είναι αυτονόητο ότι δεν μπορεί να πάρει κανείς μόνος του αποφάσεις.

Δημοσιογράφος: Θεωρείτε ότι υπάρχει ενδεχόμενο εκλογών;

Υπουργός: Θεωρώ ότι είναι αρνητικό για τη χώρα, θεωρώ ότι δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή κανένα επιχείρημα που να βοηθά την εκλογολογία. Είναι τόσο μεγάλα τα προβλήματα σε κάθε Υπουργείο και σε κάθε τομέα που πραγματικά και ένας μήνας αν χαθεί, και ένα μήνα να πάει πίσω η συζήτηση, θα έχει επιπτώσεις. Δεν καταλαβαίνω πώς συντηρείται συνεχώς αυτή η λογική της εκλογολογίας, γιατί πραγματικά δεν μπορώ να βρω προφανή επιχειρήματα που να οδηγούν σε εκλογές. Δεν έχω δει στην κυβέρνηση ή στην Κοινοβουλευτική Ομάδα να μπαίνει το θέμα των εκλογών.

Δημοσιογράφος: Διότι αυτά που είχε πει κάποια στιγμή ο κύριος Καστανίδης για το αν θα πρέπει να πάρουμε τη λαϊκή εντολή, ελπίζω να μην είναι στην Κυβέρνηση γιατί στο ΠΑΣΟΚ είναι διάχυτο.

Υπουργός: Δεν ξέρω πού τα έχετε δει στο ΠΑΣΟΚ, εγώ δεν τα έχω δει. Εν πάση περιπτώσει, για να πάει κάποιος σε εκλογές θα πρέπει να έχει μία σοβαρή αιτία γιατί η κατάσταση είναι εξαιρετικά δύσκολη.  Αυτή και η επόμενη χρονιά θα είναι δύσκολες. Για να μπορέσουμε να βγούμε από αυτό το αδιέξοδο, να φανούν τα αποτελέσματα της ανάπτυξης,  για να έχουν οι αλλαγές θετικό πρόσημο, χρειαζόμαστε μεγάλη ταχύτητα, πολύ σοβαρές αποφάσεις, σοβαρή δουλειά και τον χρόνο αυτόν που διερχόμαστε τώρα.  Άρα δεν βλέπω σε τι θα βοηθούσαν οι εκλογές, την έχω πει την άποψη μου και δημόσια πολλές φορές. Είναι μία συζήτηση αντιπαραγωγική, που δεν βοηθάει σε τίποτε. Αντιθέτως, οδηγεί στο να σταματήσουν πάλι τα μολύβια, να έχουν όλοι πάλι ανασφάλειες και να μπλέξουμε πάλι σε αυτό το απίστευτο αδιέξοδο. Κάθε φορά που ξεκινούν οι εκλογές, όλα σταματούν, τίποτε δεν προχωράει, αποφάσεις δεν λαμβάνονται.

Σχετικά με θέματα εκπαίδευσης:

Ερώτηση δημοσιογράφου για τις συνενώσεις σχολείων.

Υπουργός: Σε αυτή την προσπάθεια για τις συνενώσεις, περιμένω ως συμμάχους τους εκπαιδευτικούς και τους Δήμαρχους. Πολλά χρόνια τώρα, θα δείτε ότι υπάρχουν Δήμαρχοι ή Νομάρχες, αλλά ακόμα και τοπικές οργανώσεις δασκάλων και καθηγητών, οι οποίοι, σε συγκεκριμένες περιοχές της χώρας, έχουν παλέψει να μην  υπάρχουν μονοθέσια σχολεία, να μην υπάρχουν διθέσια σχολεία, να μην υπάρχουν μικρά σχολεία στα οποία τα παιδιά δεν μπορούν να έχουν την ποιότητα και όλες τις επιλογές εκπαίδευσης που έχουν σε άλλα μεγάλα σχολεία. Όπως και η εξέλιξη των παιδιών είναι διαφορετική. Ο στόχος λοιπόν που γίνονται οι συνενώσεις -και γίνονται κάθε χρόνο, δεν υπάρχει κανένα θεσμικό πλαίσιο φέτος, ούτε υπάρχει καμία αλλαγή Νόμου- είναι και η αντιμετώπιση δημογραφικών ζητημάτων. Υπάρχουν περιοχές όπου αλλάζουν τα δημογραφικά στοιχεία. Εκτός από συνενώσεις έχουμε και ιδρύσεις σχολείων. Υπάρχουν περιοχές στις οποίες έχουμε μεγάλη αύξηση πληθυσμού και σε άλλες στις οποίες δεν υπάρχει. Η κυρία Χριστοφιλοπούλου, εξέδωσε εγκύκλιο που αναρτήσαμε και στο διαδίκτυο, τη στείλαμε και στους φορείς, ώστε να έχουμε προτάσεις για το θέμα των συνενώσεων. Τώρα γίνεται συζήτηση με όλες τις περιφέρειες, ώστε να έχουμε τις προτάσεις τους. Θέλω να τονίσω ότι είναι παιδαγωγικοί οι λόγοι των συνενώσεων με σημαντικά αποτελέσματα. Να σας πω ότι στην Αθήνα, με το που συνενώσαμε δύο σχολεία με λίγα παιδιά καταφέραμε να κλείσουμε το θέμα της διπλοβάρδιας, δηλαδή να είναι όλα πρωινά αντί να είναι πρωί –απόγευμα.

Δημοσιογράφος: Μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τάξη;

Υπουργός: Αυτό δεν αλλάζει, λοιπόν, να το κάνουμε απολύτως σαφές. Δεν αλλάζει καθόλου το θέμα των παιδιών ανά τάξη. Ισχύει  ο νόμος. Το ζήτημα είναι να συνενωθούν σχολεία με λίγα παιδιά, λαμβάνοντας βεβαίως υπόψη σοβαρούς  παράγοντες όπως η απόσταση. Δεν πρόκειται να αλλάξουν τα δεδομένα και να ταξιδεύουν τα παιδιά 40 χλμ. Όταν έχουμε σε ένα χωριό ένα σχολείο με 20 παιδιά και 22 καθηγητές και στο διπλανό χωριό, με απόσταση μικρότερη από 15-20 χλμ, έχουμε πάλι ένα μικρό Γυμνάσιο, με 20-25  παιδιά, καταλαβαίνετε ότι πρέπει να γίνουν ένα σχολείο. Και αυτό γιατί έτσι τα παιδιά θα έχουν περισσότερες δυνατότητες. Η διαδικασία αυτή θα ολοκληρωθεί τον Μάρτιο, θα ζητηθεί βέβαια η άποψη και των Δημάρχων και των Περιφερειαρχών. Επαναλαμβάνω ότι το εύκολο πάντοτε είναι το να μένουμε στο σήμερα και να πούμε «όχι, πάνω από το πτώμα μας»! Το σημαντικό όμως είναι να δούμε τι συμφέρει τα  παιδιά. Είναι καλύτερα τα μεγάλα σχολεία στα οποία οι μαθητές έχουν πολλές δυνατότητες -και όταν λέω μεγάλα σχολεία, εννοώ πάλι με όρια, 300, 400 παιδιά. Το θέμα είναι να ενωθούν δύο σχολεία που να έχουν λίγους μαθητές, όχι τμήματα, δηλαδή πουθενά δεν θα είναι πάνω από το νόμιμο όριο, πουθενά δεν θα αλλάξουν τα δεδομένα όπως τα ξέρουμε σήμερα.

Ερώτηση σχετική με τα ερευνητικά Κέντρα.

Υπουργός: Είναι μία πολύ δύσκολη περίοδος. Υπάρχουν στα Πανεπιστήμια, στα Τεχνολογικά Ιδρύματα και στα Ερευνητικά Κέντρα ζητήματα πόρων και προϋπολογισμού για την πληρωμή κυρίως των ωρομισθίων. Σε πολλά από αυτά έχουμε πρόβλημα  υπέρβασης προϋπολογισμών από την προηγούμενη χρονιά. Βεβαίως είναι άνθρωποι, οι οποίοι δούλεψαν και θα πρέπει να πληρωθούν. Γίνεται μία πολύ μεγάλη προσπάθεια, δεν είναι εύκολα τα πράγματα. Θέλω να πιστεύω ότι μέσα στον Φεβρουάριο θα μπορέσουμε να λύσουμε έστω τα ζητήματα του προϋπολογισμού τους.

Ερώτηση για το αν πρόκειται να κλείσει το ΕΛΚΕΘΕ.

Υπουργός: Φυσικά όχι! Το ΕΚΛΕΘΕ είναι ένα από τα πλέον σημαντικά Ινστιτούτα που έχουμε στη χώρα, μας κάνει περήφανους, με σοβαρό εξοπλισμό και πολύ καλούς ερευνητές. Δεν έχει μπει τέτοιο ζήτημα, μου κάνει εντύπωση και μόνο που τίθεται.

Ερώτηση για την απορρόφηση των αποφοίτων των Μουσικών Σχολείων και των Ωδείων στον δημόσιο τομέα μέσω ΑΣΕΠ.

Υπουργός: Αυτό που κάνουμε τώρα είναι το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων. Με το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων, από όπου και αν τελειώνει ο καθένας, θα έχει αναγνώριση και σε επίπεδο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, ακόμα και αν είναι Ιδιωτικοί χώροι, όπως είναι τα Ωδεία. Θα υπάρχει μία πιστοποίηση, ώστε να κατατάσσονται όλοι σε ένα επαγγελματικό επίπεδο. Όσον αφορά στην εκπαίδευση, έχουμε κάνει σαφές από πέρυσι με τον νόμο για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού, ότι προϋπόθεση είναι το πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας. Δηλαδή, πέρα από τις σπουδές του καθενός, πρέπει να υπάρχει πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας. Σήμερα στην εκπαίδευση, οποιοσδήποτε τελειώνει, οτιδήποτε τελειώνει, δηλώνει αδιόριστος εκπαιδευτικός. Όλοι θεωρούν ότι υπάρχει μία θέση για αυτούς στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, στην οποία βεβαίως έχουμε 144 ειδικότητες. Αυτό όμως έχει οδηγήσει σε αδιέξοδο την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, για αυτό και αλλάζουν τα πράγματα. Γιατί φτάσαμε να βλέπουμε πώς πρέπει να εξυπηρετήσουμε ειδικότητες για να μπουν στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και όχι τι χρειάζεται η εκπαίδευση.

 

 

 

 

 


Σελίδα 117 από 125
"Όλα για Σένα" | Νέο single και video clip από τους ΜΟΡΤΕΣ!!
  "Όλα για Σένα" | Νέο single και video clip από τους ΜΟΡΤΕΣ!!    Παντρεύοντας την ...

Ξανά μαζί Brad Pitt και η Jennifer Aniston;
Ξανά μαζί Brad Pitt και η Jennifer Aniston;
Ξανά μαζί Brad Pitt και η Jennifer Aniston; Το 2005, ο Brad Pitt και η Jennifer Aniston αποφάσισαν να χωρίσουν, έπειτα από πέντε χρόνια έγγαμου βίου.  ...

ATTICANEWS.GR στο Facebook

Powered by Jasper Roberts - Blog
Διαφήμιση
Διαφήμιση