ATTICANEWS.GR

Member Area
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Συνέντευξη Περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρου Τατούλη στο ραδιοφωνικό σταθμό Arcadia 93.8 και το Δημοσιογράφο Νίκο Γρίτση
News - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Τρίτη, 24 Ιανουάριος 2017 10:50


Συνέντευξη Περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρου Τατούλη στο ραδιοφωνικό σταθμό Arcadia 93.8 και το Δημοσιογράφο Νίκο Γρίτση

Συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης παραχώρησε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Πέτρος Τατούλης στο ραδιοφωνικό σταθμό Arcadia 93.8 και το δημοσιογράφο κ. Νίκο Γρίτση την Τρίτη 17 Ιανουαρίου 2017.

«Οι πολιτικές μας πρωτοβουλίες επηρεάζουν την κεντρική πολιτική σκηνή»
Απαντώντας σε ερώτηση του δημοσιογράφου σχετικά με τη συμμετοχή του στην κεντρική πολιτική σκηνή ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου δήλωσε ότι «μας παρακολουθεί ιδιαίτερα η κεντρική πολιτική σκηνή και πολύ συχνά αναφέρονται στις πολιτικές πρωτοβουλίες που έχουμε αναλάβει. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η Πελοπόννησος να έχει καθιερώσει ένα υψηλό πολιτικό προφίλ και να διατυπώνει σύγχρονο αποφασιστικό πολιτικό λόγο σε αντίθεση με τις φοβικές φωνές που χρησιμοποιεί η κεντρική πολιτική σκηνή ως άλλοθι στις αδυναμίες της».
«Ο Ευρωπαϊκός προσανατολισμός της χώρας είναι η κύρια κατεύθυνσή της και πρέπει να προστατευτεί ως φυλαχτό»
Σε σχέση με την πορεία της Ευρώπης και τον Ευρωπαϊκό προσανατολισμό της χώρας ο κ. Τατούλης εξέφρασε την άποψη ότι η Ευρώπη δεν κινδυνεύει, γιατί πάντα βρίσκει το βηματισμό της, με αποτέλεσμα να παραμένει κυρίαρχη πολιτικά και πολιτισμικά στην εξέλιξη του κόσμου.
Τόνισε ακόμη ότι «ο Ευρωπαϊκός προσανατολισμός της χώρας είναι η κύρια κατεύθυνσή της και πρέπει να προστατευτεί ως το φυλαχτό μας. Παραμένουμε σταθερή δημοκρατική χώρα μέσα από τη συμμετοχή μας στην Ευρωπαϊκή οικογένεια».
«Το μεγάλο πρόβλημα της χώρας δεν είναι θεσμικό, αλλά η ποιότητα του πολιτικού προσωπικού της»
Οι πολιτικοί έκαναν φοβική τη νεοελληνική κοινωνία, παρόλο που ιστορικά ο χαρακτήρας της Ελληνικής κοινωνίας ήταν ιδιαίτερα δυναμικός, δήλωσε ο κ, Τατούλης για την ποιότητα του πολιτικού προσωπικού της χώρας, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του κ. Γρίτση και σημείωσε ότι έχει χάσει την ποιότητά του και το πολιτισμικό του υπόβαθρο. «Το μεγάλο πρόβλημα της χώρας δεν είναι θεσμικό, αλλά η ποιότητα του πολιτικού προσωπικού της».
Ο κ. Τατούλης επανέλαβε την πεποίθησή του στη συνταγματική υποχρέωση των βουλευτών να ψηφίζουν κατά συνείδηση και ανέφερε ότι «για το θέμα αυτό έχω συγκρουστεί με όλους τους προέδρους της Νέας Δημοκρατίας».
«Προειδοποίησα το 2007 για την κρίση χωρίς να φοβηθώ το πολιτικό ρίσκο»
Αναφερόμενος στο μείζον πρόβλημα της κρίσης ο Πέτρος Τατούλης δήλωσε ότι «το 2007 δεν δίστασα να αναλάβω το πολιτικό ρίσκο και να συγκρουστώ με τον πανίσχυρο τότε Πρωθυπουργό και το κόμμα, τονίζοντας ότι αποτελεί μεγάλη απειλή για τη χώρα το γεγονός ότι το δημόσιο χρέος είχε αφεθεί αδιαχείριστο. Το 2008 επίσης δεν ψήφισα τον προϋπολογισμό της χώρας ως έσχατο τρόπο να κρούσω τον κώδωνα του κινδύνου.
Ήμουν ο μόνος που μίλησα τότε, που όλη η πολιτική και πνευματική ηγεσία σιωπούσε, όπως επίσης η δικαστική εξουσία και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, χωρίς ωστόσο να εισακουστώ».
«Η πολιτική μας συμφωνία με τους πολίτες της Αρκαδίας είναι διαρκής και ισχυρή»
«Επί των ημερών μου το πολιτικό προσωπικό της Αρκαδίας είχε υιοθετήσει μια συνθήκη συνεργασίας, κύρους και ευγένειας. Ήμουν απ’ τους πρώτους που έσπασα τη λειτουργία της αντιπαλότητας και των «κομματικών καφενείων» και καθιέρωσα μια νέα δεοντολογία σχέσεων των πολιτικών μεταξύ τους και με τους πολίτες» δήλωσε ο Περιφερειάρχης απαντώντας σε σχετική ερώτηση και υπογράμμισε ότι «η πολιτική μας συμφωνία με τους πολίτες είχε εδραιωθεί στη βάση της προσφοράς μας για την Αρκαδία».
Εξέφρασε ωστόσο την αγωνία και ανησυχία του για το πολιτικό προσωπικό τόσο στην Αρκαδία, όσο και στην Πελοπόννησο, «καθώς το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η προσωποποίηση της πολιτικής τους θέσης ως ένδειξη της πολιτικής τους εξουσίας, αλλά σε αντιπαράθεση με τους πολίτες. Είναι επίσης ανεπίτρεπτο να αγνοούν τις αρμοδιότητες του κάθε φορέα».
«Οφείλω πολλά στην αγάπη των Αρκάδων και δεν υπάρχει Αρκάς, ο οποίος να μην έχει εκφραστεί θετικά για εμένα ή να μην με έχει ψηφίσει. Το αναγνωρίζω και ξέρω πολύ καλά ότι και να κάνω δεν θα μπορέσω ποτέ να ανταποδώσω πλήρως αυτή την αγάπη».
«Το μέλλον της χώρας και της Ευρώπης περνά μέσα από τις Περιφέρειες»
Ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου αναφέρθηκε επίσης στο γεγονός ότι κυβερνητικά στελέχη έχουν αρχίσει πλέον και υιοθετούν τις θέσεις που από το 2011 έχει διατυπώσει η Περιφερειακή αρχή της Πελοποννήσου για την ενίσχυση του Περιφερειακού θεσμού και επανέλαβε την άποψή του ότι οι Περιφέρειες αποτελούν το σημαντικότερο εργαλείο για να βγει η χώρα από την κρίση. Τόνισε ακόμη ότι το μέλλον της Ευρώπης περνά μέσα από τη μετάβαση της Ευρώπης των λαών στην Ευρώπη των Περιφερειών.
«Προϋπόθεση για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της χώρας η προσωπική αλλαγή»
Η χώρα δεν πρόκειται να αντιμετωπίσει τα προβλήματά της χωρίς την απαραίτητη προϋπόθεση της αλλαγής, η οποία ωστόσο θα πρέπει να ξεκινήσει πρώτα από το προσωπικό επίπεδο, υποστήριξε ο Περιφερειάρχης και αναφέρθηκε στην πρότασή του από την εποχή της θητείας του ως Βουλευτής και Υπουργός για τη θεσμική θωράκιση του ελέγχου της συνέπειας των προεκλογικών υποσχέσεων και των μετεκλογικών πράξεων. «Είμαι μάλιστα ιδιαίτερα χαρούμενος γιατί αυτή την άποψη έχει ενστερνιστεί και υποστηρίζει και η κόρη μου Εύη Τατούλη».
«Μόνη λύση για τα απορρίμματα παραμένει το σχέδιο της Περιφέρειας»
Στο θέμα των απορριμμάτων ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου σημείωσε ότι σύμφωνα με τη βασική του πολιτική αρχή ότι ο πρώτος βαθμός της αυτοδιοίκησης, ο Δήμος, αποτελεί αυτοτελή θεσμό, δεν ασκεί κριτική στους Δημάρχους για τον τρόπο που έχουν χειριστεί το θέμα των απορριμμάτων.
Ανέφερε ωστόσο ότι με δική τους πρωτοβουλία δόθηκε στην Περιφέρεια η ευθύνη για την ολοκληρωμένη διαχείριση των απορριμμάτων «και την ανέλαβα γιατί είχα σχέδιο, το οποίο εξακολουθώ ακράδαντα να πιστεύω ότι αποτελεί τη λύση του προβλήματος, και μάλιστα το πιο οικονομικό και το πιο φιλικό προς το περιβάλλον. Η τιμή του σχεδίου μας άλλωστε είναι πολύ χαμηλότερη από το κόστος των Τοπικών Σχεδίων διαχείρισης των Δημάρχων».
«Οι Δήμαρχοι δεν μπορούν ακόμα και τώρα να υπόσχονται λύσεις» συνέχισε ο Περιφερειάρχης, «δεν μπορεί για παράδειγμα Δήμαρχος να έχει προτείνει μέχρι τώρα 4 με 5 διαφορετικές προτάσεις, δεν μπορεί να προωθεί συγκεκριμένες τεχνολογίες εταιρειών και παράλληλα να υφίστανται στο Δήμο του δύο ωρολογιακές βόμβες, μία στην Αγία Τριάδα και μία στον Άγιο Βλάσση. Είναι υπεύθυνη στάση αυτή;»
Με ακροβασίες ο Σύριζα και η Κυβέρνηση υποκινούσαν τους Δημάρχους απέναντι στην Περιφέρεια με την υπόσχεση ότι θα διαχειριστούν χρήματα, πρόσθεσε ο Περιφερειάρχης και σημείωσε ότι «παρόλα αυτά δεν ήρθα σε αντιπαράθεση με τους Δημάρχους, παρά υποστήριξα και συνεχίζω να υποστηρίζω το ρεαλισμό, τη βιωσιμότητα και την αποτελεσματικότητα του σχεδίου μας. Μετά από δύο χρόνια που έχουν καθυστερήσει το έργο μας δεν έχουν τίποτα άλλο, παρά το σχέδιό μας. Αν το είχαν αφήσει να προχωρήσει τώρα οι υποδομές θα ήταν έτοιμες και το πρόβλημα θα είχε λυθεί».
«Άμεση προτεραιότητα για τη χώρα η στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων»
«Αυτό που έχει άμεση προτεραιότητα για τη χώρα είναι η προσέλκυση και υποστήριξη άμεσων μικρών επενδύσεων που έχουν γρήγορες αποδόσεις» δήλωσε ακόμη ο κ. Τατούλης και ενημέρωσε ότι η Περιφέρεια Πελοποννήσου έχει ήδη έτοιμο σχέδιο για την ενίσχυση των μικρομεσαίων επενδύσεων και μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα θα ανακοινώσει μια σπουδαία πρωτοβουλία της για το θέμα αυτό.
«Κυρίαρχος ο ρόλος της Περιφέρειας στην αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας»
«Ασφαλώς και δεν είμαι απέναντι στο μεγάλο κεφάλαιο, αλλά πρωτίστως με σεβασμό στην Ελληνική και Ευρωπαϊκή νομοθεσία» δήλωσε ο Περιφερειάρχης απαντώντας σε ερώτηση για την προσέλκυση επενδύσεων στην Πελοπόννησο, υποστηρίζοντας ταυτόχρονα την πίστη του σε ένα νέο κράμα οικονομικής πολιτικής σε ότι αφορά την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας. «Δε συμφωνώ με την ιδιωτικοποίησή της, αλλά με τη δημιουργία ΣΔΙΤ που θα παραχωρούν τη χρήση, με κύριο το ρόλο τόσο της Περιφέρειας, όσο και των Δήμων».
«Οι γεωπολιτικές εξελίξεις στη ΝΑ Ευρώπη θα επηρεάσουν τη χώρα»
Σχολιάζοντας τις επερχόμενες πολιτικές εξελίξεις στη χώρα, ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου δήλωσε ότι δεν θα έρθουν με τους πολιτικούς συσχετισμούς που υπάρχουν τώρα, ούτε οι αλλαγές με εκλογές, αλλά θα έχουν σημείο αναφοράς την αδυναμία της χώρας να αντιμετωπίσει τα προβλήματά της σε συνδυασμό με τις γεωπολιτικές εξελίξεις στη Νοτιοανατολική Ευρώπη που θα την επηρεάσουν. Η αλληλουχία των μεταβολών και των συγκρούσεων στην περιοχή αυτή θα προσδιορίσει τα επόμενα χρόνια της δικής μας παρουσίας.

 
Συνέντευξη Τύπου του Προέδρου της ΚΕΔΕ Γ.Πατούλη και των Δημάρχων Σάμου, Χίου, Λέσβου, Κω και Λέρου για το προσφυγικό ζήτημα
News - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Δευτέρα, 23 Ιανουάριος 2017 17:59

Συνέντευξη Τύπου του Προέδρου της ΚΕΔΕ Γ.Πατούλη και των Δημάρχων Σάμου, Χίου, Λέσβου, Κω και Λέρου για το προσφυγικό ζήτημα

resized photo syn 1

Γ. Πατούλης: «Η Τοπική Αυτοδιοίκηση λειτουργεί και θα συνεχίσει να λειτουργεί υπερκομματικά στη διαχείριση του προσφυγικού ζητήματος. Είμαστε Εθνική Ελλάδος και στόχος μας είναι να αναλάβουν αυτοί που πρέπει τις ευθύνες τους»

Κοινή διακήρυξη των Δημάρχων πέντε νησιωτικών Δήμων

Το μήνυμα ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση ενωμένη, με σοβαρότητα και υπευθυνότητα θα συνεχίσει να διαχειρίζεται την προσφυγική κρίση, δίνοντας έμφαση στην ανθρωπιστική διάσταση του ζητήματος, έστειλε ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ Γ. Πατούλης κατά τη σημερινή Συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε από κοινού με Δημάρχους πέντε νησιωτικών Δήμων.

resized photo syn 2

Στη Συνέντευξη Τύπου συμμετείχαν οι Δήμαρχοι Σάμου Μ. Αγγελόπουλος, Χίου Μ.Βουρνούς, Λέσβου Σ.Γαληνός, Κω Γ.Κυρίτσης και Λέρου Μ. Κόλιας.

Η Συνέντευξη Τύπου πραγματοποιήθηκε και ενόψει της σημερινής συνάντησής τους με τον Πρωθυπουργό, όπου αναμένεται να του εκθέσουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, αλλά και να τον ενημερώσουν για τις κοινές πρωτοβουλίες που έχουν λάβει αλλά και τις προτάσεις τους προκειμένου να βρεθεί μία βιώσιμη λύση για το ζήτημα.

Ο κ. Πατούλης επισήμανε την ανάγκη να υπάρξει ένας εθνικός σχεδιασμός για το ζήτημα, υπογραμμίζοντας πως οι Δήμοι έκαναν το καθήκον τους σηκώνοντας στις πλάτες τους το κύριο βάρος της προσφυγικής κρίσης. Ωστόσο, όπως ανέφερε, υπάρχουν σοβαρά ζητήματα τα οποία χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης από την κυβέρνηση όπως είναι η διαδικασία επαναπροώθησης του προσφυγικού πληθυσμού, οι συνθήκες διαβίωσης στα κέντρα φιλοξενίας προσφύγων, ο ρόλος των ΜΚΟ στη διαχείριση του ζητήματος αλλά και η διαμόρφωση ενός αναπτυξιακού προγράμματος για τους Δήμους και τις τοπικές κοινωνίες που δοκιμάστηκαν από την προσφυγική κρίση.

«Σήμερα καταθέτουμε την αγωνία μας για τις σοβαρές επιπτώσεις του προσφυγικού ζητήματος κυρίως στους νησιωτικούς Δήμους, Η Τοπική Αυτοδιοίκηση λειτουργεί και θα συνεχίσει να λειτουργεί υπερκομματικά. Είμαστε Εθνική Ελλάδος και στόχος μας είναι να αναλάβουν αυτοί που πρέπει τις ευθύνες τους» ανέφερε χαρακτηριστικά ολοκληρώνοντας την εισήγηση του.

resized photo syn 3

Κατά τη Συνέντευξη Τύπου οι πέντε Δήμαρχοι υπογράμμισαν μεταξύ άλλων ότι η κατάσταση είναι σε οριακό σημείο και εξέθεσαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν εστιάζοντας κυρίως:

  • Στην αποσυμφόρηση των νησιών από το μεγάλο αριθμό προσφύγων

  • Στις περαιτέρω διευκρινίσεις που πρέπει να γίνουν στη συμφωνία της Ευρωπαϊκής Ένωσης με την Τουρκία

  • Στις πολιτικές που πρέπει να δρομολογηθούν για την ενίσχυση της ανάπτυξης των τοπικών κοινωνιών που δοκιμάζονται

  • Στην επιτάχυνση των διαδικασιών ασύλου

  • Στις συνθήκες διαβίωσης των προσφύγων

  • Σε θέματα ασφάλειας των νησιών εξαιτίας της γειτνίασής τους με την Τουρκία

  • Στην επαναπροώθηση των προσφύγων

Ειδικότερα, οι Δήμαρχοι των πέντε νησιών του Αιγαίου όπου έχουν ιδρυθεί και λειτουργούν προσωρινά Κέντρα Υποδοχής και Ταυτοποίησης, με κοινή τους πρωτοβουλία προσδιόρισαν το πλαίσιο των αιτημάτων τους στα εξής:

Άμεση αποσυμφόρηση ​των νησιών από τους συσσωρευμένους μεγάλους αριθμούς προσφύγων και μεταναστών που βρίσκονται αποκλεισμένοι στα νησιά μας.

Ανθρώπινες συνθήκες​ για όλους όσους διαμένουν στα νησιά μας.

Καταγγέλλουν την θεώρηση των νησιών και των τοπικών κοινωνιών ως μεγάλων και ανοικτών ειδικών ζωνών αποκλεισμού για τους πρόσφυγες και μετανάστες, από τις πολιτικές πρακτικές που ακολουθούνται σε Εθνικό και Ευρωπαϊκό επίπεδο.

Αναλογική κατανομή του συνολικού μηχανισμού αντιμετώπισης του προσφυγικού/μεταναστευτικού και των ανθρώπων, τόσο σε εθνικό επίπεδο όσο και σε ευρωπαϊκό, λαμβάνοντας υπόψιν και εθνικά, κοινωνικά και οικονομικά κριτήρια.

Ενίσχυση και επιτάχυνση των υπηρεσιών που σχετίζονται με την κρίση των αιτήσεων ασύλου και την εγκαθίδρυση ενός αξιόπιστου μηχανισμού αντιμετώπισης του προσφυγικού/μεταναστευτικού. Είναι αναγκαίο να υπάρχουν εγγυήσεις για την παροχή των απαραίτητων μέσων για τη λειτουργία του (θεσμικών εργαλείων, ανθρώπινων πόρων, οικονομικών μέσων).

Διαμόρφωση ενός σοβαρού αναπτυξιακού και κοινωνικού προγράμματος για την αντιστάθμιση της μεγάλης ζημιάς που έχουν υποστεί εδώ και δύο χρόνια οι τοπικές μας κοινωνίες και οι οικονομίες, εξαιτίας της αναποτελεσματικής αντιμετώπισης από πλευράς των εθνικών και διεθνών αρχών.

 
Συνέντευξη του Υπουργού Μεταναστευτικής Γιάννη Μουζάλα στο news247.gr και την δημοσιογράφο Ιωάννα Μπρατσιάκου.
News - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Δευτέρα, 23 Ιανουάριος 2017 14:18

Συνέντευξη του Υπουργού Μεταναστευτικής Γιάννη Μουζάλα στο news247.gr και την δημοσιογράφο Ιωάννα Μπρατσιάκου.

MOUZALAS247

- Κύριε υπουργέ, «το χάος πήρε μορφή» είχατε δηλώσει όταν ολοκληρώθηκε η προκαταγραφή των προσφύγων στα τέλη Αυγούστου, χαρακτηρίζοντας την κατάσταση «διαχειρίσιμη». Αρκετούς μήνες μετά, ωστόσο, με προβλήματα στη διαχείριση να προκύπτουν συνεχώς, ο μέσος πολίτης εξακολουθεί να αδυνατεί να αποκωδικοποιήσει το χάος. Ακούει για πολλά χρήματα που έχουν έρθει στην Ελλάδα για το προσφυγικό, ακούει για ΜΚΟ και διεθνείς οργανισμούς και διερωτάται: Ποιος διαχειρίζεται τα χρήματα αυτά; Ποιος διοικεί τις δομές και ποιος έχει τελικά την ευθύνη αν ξεσπάσει μια φονική πυρκαγιά στη Μόρια ή γυναικόπαιδα ξεπαγιάζουν μέσα σε σκηνές στη Χίο;

Η σύγχυση που επικρατεί έχει μία πραγματική βάση που όμως καλλιεργείται και διογκώνεται. Ναι, το χάος πήρε μορφή και εξηγούμαι. Στην Ελλάδα εγκλωβίστηκαν 60.000 άνθρωποι μέσα σε δύο μήνες, δημιουργήθηκε η Ειδομένη, διαλύθηκε δύο μήνες μετά και οι άνθρωποι μπήκαν σε οργανωμένες δομές φιλοξενίας. Κάποιες ήταν πολύ κακές, άλλες ήταν μέτριες, όλες μέρα με τη μέρα γινόντουσαν καλύτερες. Αυτή τη στιγμή, λοιπόν, έχουμε στην ενδοχώρα 50.000 - 55.000 ανθρώπους, οι οποίοι βρίσκονται σε δομές και είναι όλοι υπό στέγη για το ξεχειμώνιασμα. Ταυτόχρονα, προχωράμε ένα πρόγραμμα βελτίωσης των δομών και γι’ αυτό μεταφέραμε σε ξενοδοχεία όσους διέμεναν σε δομές που ανανεώνονται ή ξαναδημιουργούνται. Επομένως, στην ενδοχώρα το χάος έχει πάρει μορφή και αυτή η μορφή είναι ικανοποιητική. Όταν όμως λέμε ικανοποιητική πρέπει κανείς να καταλαβαίνει για τι μιλάμε. Μιλάμε για ένα τεράστιο για την Ελλάδα προσφυγικό και μεταναστευτικό κύμα και δεν μπορούμε να φανταζόμαστε κήπους ανθισμένους, παιδάκια να παίζουνε, ανθρώπους ευτυχισμένους τη στιγμή που μιλάμε για ανθρώπους εγκλωβισμένους, οι οποίοι δεν θέλουν να βρίσκονται στη χώρα μας. Εμείς μέχρι στιγμής τους προσφέρουμε την επιβίωση. Με αυτό το σύστημα που εφαρμόζουμε, για το οποίο επικριθήκαμε, πετύχαμε να έχουμε όλους όσους είναι στην ενδοχώρα σε δομές, τα παιδιά να έχουν ξεκινήσει να πηγαίνουν στο σχολείο και όσα δεν πηγαίνουν να κάνουν μαθήματα μέσα στις δομές. Επιπλέον, έχουμε αρχίσει να διοργανώνουμε πολιτιστικές εκδηλώσεις και να δίνουμε μερικώς μετρητά. Οι άνθρωποι έχουν τρεις φορές την ημέρα φαγητό, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, δευτεροβάθμια περίθαλψη, έχουν wi-fi σε όλα τα στρατόπεδα, έχουν θέρμανση. Για όνομα του θεού. Πολλά από αυτά που σας λέω δεν τα έχουν ελληνικές οικογένειες.

Από αυτή τη σκοπιά δήλωσα στην τελευταία μου συνέντευξη ότι οι συνθήκες είναι ικανοποιητικές στην ενδοχώρα. Για τα νησιά τόνισα ότι η κατάσταση είναι πολύ κακή. Ξέρετε, όμως, εδώ γίνεται συνεχώς μια διαστρέβλωση. Ό,τι λέω διαστρεβλώνεται στα πλαίσια μιας βλακώδους εκστρατείας να πέσει ο ΣΥΡΙΖΑ. Ένα τέτοιο εθνικό θέμα όμως, δεν είναι ούτε για να πέσει ούτε για να ανέβει κανένας ΣΥΡΙΖΑ.

Να ξαναπώ λοιπόν ότι στα νησιά οι συνθήκες είναι πολύ κακές για συγκεκριμένους λόγους οι οποίοι δεν αφαιρούν βεβαίως τη δική μας ευθύνη. Η τελική ευθύνη είναι δική μας και πρέπει να την αναλαμβάνουμε αλλά πρέπει ο καθένας να αναλαμβάνει και τις δικές του ευθύνες. Στα νησιά με βάση τη συμπεριφορά των τοπικών αρχόντων και του συλλόγου ξενοδόχων δεν μπόρεσε να γίνει αυτό που έγινε στην ενδοχώρα, δηλαδή οι άνθρωποι να πάνε σε ξενοδοχεία μέχρι να βελτιώσουμε τις δομές, να δοθούν καινούριοι χώροι και να δοθεί και ένας χώρος που θα χρησιμεύσει ως κλειστό κέντρο για τους παραβατικούς και για τις διαδικασίες του ασύλου. Αυτά ακριβώς ζήτησε ο κύριος Αβραμόπουλος από πλευράς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και παρόλα αυτά συνεχίζουν να ζητάνε να παραιτηθεί ο Μουζάλας. Εγώ έχω όλη την καλή διάθεση και πάντα αναλαμβάνω ευθύνες αλλά αυτό το βιολί να αναλαμβάνω και ευθύνες άλλων, όχι!

 

 

-   Οι νησιωτικές κοινωνίες και οι τοπικές αρχές επέδειξαν μεγάλη αλληλεγγύη και κατέβαλαν σημαντική προσπάθεια για την αντιμετώπιση της προσφυγικής κρίσης το προηγούμενο διάστημα. Τι θεωρείτε ότι οδήγησε σε ρήξη; Δεν σας προβληματίζει αυτή η πλήρης αντιστροφή του κλίματος;

Επιτρέψτε μου να σας πω, δεν έγιναν οι κάτοικοι φασίστες, δεν έγιναν οι κάτοικοι ρατσιστές, όλα αυτά δημιουργούνται πάνω σε πραγματικές συνθήκες, ο λαϊκισμός άλλωστε πολλές φορές στηρίζεται πάνω σε πραγματικότητες. Ποια είναι η αλλαγή που έχει συμβεί στα νησιά; Πριν τη συμφωνία ήταν χώροι transit ενώ τώρα οι άνθρωποι μένουν στα νησιά, δεν μπορούν να φτάσουν στους προορισμούς που ήθελαν στην Ευρώπη και οι επιλογές που έχουν είναι είτε να γυρίσουν πίσω στην Τουρκία είτε να τους δοθεί άσυλο στην Ελλάδα. Δεν θέλουν όμως τίποτα από τα δύο και αυτό τους εκνευρίζει, τους κουράζει, τους κάνει δυστυχισμένους, προβληματικούς. Επιπλέον, δεν έχουν πια χρήματα και κυρίως άλλαξε η σύσταση του πληθυσμού. Ενώ το 2015 είχαμε πρόσφυγες σε ένα ποσοστό της τάξης του 70%-80% τώρα το 70% είναι αυτό που κοινωνικά και πολιτικά λέμε παράτυποι μετανάστες και νομικά ορίζεται ως παράνομοι μετανάστες. Πρόκειται για νέους άνδρες, μόνους, που ψάχνουν να φύγουν στην Ευρώπη και όχι για οικογένειες με παιδιά, που σημαίνει ότι πλέον προκύπτουν και προβλήματα παραβατικότητας. Επομένως, έχουν δίκιο οι νησιώτες, κουράστηκαν, αυτό όμως δεν δικαιολογεί όλα τα υπόλοιπα. Αντίθετα, είναι σαφές ότι η μόνη πρόταση που μπορεί να ξαλαφρώσει τα νησιά είναι να ισχύσει η συμφωνία και να μπορέσουμε να επιστρέψουμε αυτούς που δεν δικαιούνται άσυλο στην Τουρκία. Αυτό για να συμβεί έπρεπε να τους είχαμε σε κάποια ξενοδοχεία για να αντιμετωπίσουμε το χειμώνα μέχρι να φτιάξουμε καλύτερους χώρους. Χρειάζεται όμως όπως λέει και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να δημιουργηθεί και ένας μικρός κλειστός χώρος κράτησης για να μπορεί η διαδικασία του ασύλου να δουλέψει καλύτερα. Αυτά τα αρνούνται οι νησιώτες και λένε το λαϊκίστικο σύνθημα «να περάσουν στην ενδοχώρα». Μα αν περάσουν στην ενδοχώρα, η συμφωνία Ε.Ε. - Τουρκίας καταρρέει. Τους το είπε και ο κύριος Αβραμόπουλος, αν η συμφωνία Ε.Ε. - Τουρκίας καταρρεύσει, τα νησιά δεν θα μείνουν χωρίς πρόσφυγες, απλά θα έχουν πάλι 2.000 - 3.000 πρόσφυγες την ημέρα. Αυτό λοιπόν σε γενικές γραμμές που πιστεύω εγώ ότι φταίει είναι ότι πάνω σε μια μισή αλήθεια, στηρίχτηκε ένα μεγάλο ψέμα.

 

 

- Δεν θεωρείτε ότι οι κακές συνθήκες στις υπάρχουσες δομές είναι ένας εύλογος λόγος δυσπιστίας των τοπικών κοινωνιών στο να δημιουργηθούν νέες δομές;

Είναι ένας λόγος που αξιοποιείται για να δημιουργηθεί δυσπιστία στα νησιά αλλά ισχύει το αντίστροφο. Κακές συνθήκες υπάρχουν στα νησιά επειδή εμποδιστήκαμε να φτιάξουμε καινούριες και καλύτερες δομές. Ναι, αυτή τη στιγμή η Μόρια είναι σε μια εξαιρετικά κακή κατάσταση. Αν όμως το Σεπτέμβρη μπορούσαμε να βάλουμε τους ανθρώπους σε ξενοδοχεία, να βάλουμε διώροφα σπιτάκια, να φτιάξουμε καινούριους χώρους και κέντρο κράτησης δεν θα ήμασταν εδώ που είμαστε σήμερα. Επομένως δεν ισχύει η γνωστή ιστορία η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα, εδώ η  κότα έκανε το αυγό.

 

 

- Οι κάτοικοι των νησιών του ΒΑ Αιγαίου μπορούν να νιώθουν ασφαλείς στο επίκεντρο της εφαρμογής της συμφωνίας με την Τουρκία, τη στιγμή που ο πρόεδρος Ερντογάν δυναμιτίζει διαρκώς το κλίμα με εμπρηστικές δηλώσεις;

Οι νησιώτες έχουν δίκιο να νιώθουν ανασφάλειες, κι εμείς νιώθουμε ανασφάλειες. Αυτό όμως που δεν μπόρεσαν να καταλάβουν διότι διαστρεβλώθηκαν οι αλήθειες είναι ότι ακριβώς επειδή έχουμε αυτή την ανασφάλεια πρέπει να στηρίξουμε τη συμφωνία. Διότι αν εκπέσει η συμφωνία θα αρχίσουν ξανά οι ροές. Υπάρχουν φωνές που λένε ότι τώρα που μπήκαν φράχτες παντού οι ροές δεν θα είναι όπως ήταν το 2015. Αυτό δεν είναι αλήθεια. Όταν μπήκαν φράχτες παντού οι ροές έπεσαν από 5.000-7.000 άτομα στα 2.000 - 2.500. Όταν υπεγράφη η συμφωνία ΕΕ - Τουρκίας οι ροές έπεσαν αμέσως στα 60 άτομα την ημέρα και μετά το πραξικόπημα αυξήθηκαν στα 100-120 άτομα. Οι Έλληνες και οι νησιώτες έχουμε να διαλέξουμε ανάμεσα σε 60-100 άτομα την ημέρα και 2.000-2.500 άτομα την ημέρα αν εκπέσει η συμφωνία. Δυστυχώς, όπως είπα και στους νησιώτες, τη γεωγραφία δεν μπορεί κανείς να την αλλάξει. Στην ιστορία παρεμβαίνεις, μέσα όμως σε ορισμένα πλαίσια. Και υπάρχουν πολλά ύποπτα ερωτήματα. Υπάρχει αυτή η ανόητη θεωρία ότι δεν φυλάμε τα σύνορά μας. Αυτό υπονοεί ότι θα έπρεπε να βουλιάζουμε τις βάρκες και πιθανώς κάποτε έτσι να γινόταν, όπως θα θυμάστε. Δεν υπάρχει αθωότητα πίσω από τέτοιες θεωρίες και ελπίζω να μην φτάσουμε σε σημείο να ζήσουμε ξανά τέτοια πράγματα διότι ξέρετε ο λαϊκισμός είναι ένα τέρας που ταΐζεται εύκολα αλλά στο τέλος τρώει τους ίδιους τους καλούς ανθρώπους οι οποίοι πέσανε σε αυτήν την πλάνη.


 

- Το περίφημο push factor, η συζήτηση δηλαδή ότι οι κακές συνθήκες στα νησιά αποτρέπουν άλλους πρόσφυγες από το να προσπαθήσουν να εισέλθουν στην Ελλάδα, υφίσταται και σε ποιους κύκλους;

Είναι ανόητο, μπορεί να συζητιέται στην Ουγγαρία αλλά δεν έχει καμία βάση επιστημονικά και επίσης δεν έχει καμία σχέση με τη βούλησή μας. Εμείς αυτό που θεωρούμε ότι μπορεί να επιδράσει ως push factor είναι να λειτουργήσουν γρήγορα οι επιστροφές και να αρχίσουν να φεύγουν από την Ελλάδα προς την Τουρκία, αυτό μπορεί να τους αποτρέψει. Επίσης, push factor μπορεί να είναι το ότι από τα δικά μας σύνορα δε περνάνε στην Ευρώπη και δεν είναι τυχαίο ότι ζητήσαμε από την Frontex να βοηθήσει σε αυτό.

 

 

- Για το οικονομικό σκέλος, πρόσφατα δόθηκαν στη δημοσιότητα οι ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις που έχουν λάβει κρατικοί φορείς, διεθνείς οργανισμοί και ΜΚΟ για την προσφυγική κρίση στην Ελλάδα. Τι φταίει κατά την άποψή σας και παρά το σημαντικό ύψος των κονδυλίων δεν έχουμε τα αναμενόμενα αποτελέσματα;

Με τα οικονομικά γίνεται πάλι μια τεράστια προπαγάνδα εις βάρος της κυβέρνησης η οποία κάνει κακό και στο εξωτερικό. Πρώτον, πάλι στηρίζεται σε μια μισή αλήθεια, ότι δηλαδή πήραμε ένα δισεκατομμύριο ευρώ. Nα εξηγήσω λοιπόν τι έχουμε κάνει. Συνολικά, από τη μία επιτροπή της Ευρώπης, πήραμε έκτακτα για την Ελλάδα 350 εκατομμύρια ευρώ. Από αυτά στο ελληνικό κράτος δόθηκαν τα 175. Τα υπόλοιπα δόθηκαν σε θεσμικές οργανώσεις, όπως είναι η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ, σε διεθνείς οργανισμούς και σε ΜΚΟ. Εμείς λοιπόν γι’ αυτά τα 175 εκατομμύρια για τα οποία δικαιούνται να μας ελέγξουν και οφείλουμε να αποδώσουμε λογαριασμό έχουμε απορροφήσει περίπου το 60-70% και μέχρι το τέλος Φλεβάρη θα έχουμε απορροφήσει πάνω από το 80%, καθώς έχουν ήδη συμβασιοποιηθεί τα έργα. Στην έκτακτη κατάσταση λοιπόν κάναμε μια εξαιρετική απορροφητικότητα των εκτάκτων κονδυλίων.

Πώς βγαίνει ο μύθος του ενός δισεκατομμυρίου; Μέσω εθνικών προγραμμάτων υπάρχουν ακόμα 509 εκατομμύρια, χρήματα που εγκρίθηκαν από την Ε.Ε. πριν καν αρχίσει η προσφυγική κρίση το 2014 και η χώρα μας θα έπαιρνε για να αξιοποιήσει για το μεταναστευτικό που ήδη υπήρχε, μέχρι το 2022. Αυτά είναι επιλέξιμα. Μας ζητήθηκε λοιπόν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να πάρουμε από αυτά τα χρήματα κι έχουμε αρχίσει να το κάνουμε. Όμως δεν έχουμε αυτή τη στιγμή μισό δισεκατομμύριο στην τράπεζα, κάνουμε κάθε φορά έργα και απορροφούμε από τις επιλέξιμες δαπάνες, διότι δεν είναι όλες επιλέξιμες, π.χ. το φαγητό δεν περιλαμβάνεται, οπότε πρέπει να υπερβούμε διάφορες γραφειοκρατικές διαδικασίες. Μέχρι στιγμής έχουμε απορροφήσει το 17%, το οποίο είναι ένα υψηλό ποσοστό στην Ευρώπη. Και υπάρχουν επίσης και άλλα χρήματα που έχουν δοθεί στις θεσμικές οργανώσεις από αυτά τα ταμεία.

Μας κατηγορούν βλακωδώς γιατί αφήσαμε να δοθούν χρήματα στις οργανώσεις. Μα εμείς δεν θέλαμε να δοθούν, αντισταθήκαμε, δοθήκανε όμως, ήταν ένας τρόπος να χρηματοδοτήσει η Ευρώπη το προσφυγικό - μεταναστευτικό. Δεν ήταν δική μας επιλογή αλλά δεν κρίναμε ότι ήταν φάση που έπρεπε να κηρύξουμε πόλεμο και να πάμε με το στρατό μας να καταλάβουμε το Βέλγιο και την Ευρώπη.

Το πώς αξιοποιούνται τα χρήματα που δόθηκαν σε οργανώσεις είναι ένα θεμιτό ερώτημα, το θέτουμε και εμείς συνέχεια. Διότι ξέρετε η Ελλάδα είναι κράτος μέλος και είτε συμφωνεί είτε διαφωνεί κανείς με τη διαχείριση, στο χειρισμό των χρημάτων υπάρχει μια διαφάνεια, όπως ισχύει για κάθε κράτος - μέλος. Οι οργανώσεις αυτές όμως, θεσμικά δεν έχουν καμία διαφάνεια, δεν δίνουν λογαριασμό σε εμάς, δίνουν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Έχουμε ζητήσει επανειλημμένα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να υπάρξει διαφάνεια και απολογισμός στον ελληνικό λαό, συνεχίζουμε να το παλεύουμε αλλά δεν εξαρτάται από εμάς. Τα χρήματα των οργανώσεων δεν είναι ευθύνη του ελληνικού κράτους, μας αρέσει δεν μας αρέσει, δίνονται από την DGECΗO η οποία έχει τους δικούς της κανονισμούς και δεν είναι υποχρεωμένη να μας δώσει εξηγήσεις. Εμείς ζητάμε εξηγήσεις, το αν θα τις πάρουμε ή όχι είναι μια άλλη ιστορία, αλλά δεν μπορεί κανείς να μας κατηγορήσει και να μας πει «γιατί δεν ελέγχετε την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ;» Γιατί νομικά δεν έχουμε αυτήν την δυνατότητα.

 

 

- Για το λειτουργικό σκέλος,  με αφορμή την πρόσφατη κακοκαιρία η Εκπρόσωπος της Κομισιόν Ν. Μπερτό επεσήμανε ότι η διαχείριση των προσφυγικών κέντρων στην Ελλάδα και οι συνθήκες σε αυτά είναι πρωτίστως ευθύνη των ελληνικών αρχών. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προσφέρει οικονομική και τεχνική στήριξη, η ελληνική κυβέρνηση κάνει σωστά τη διαχείριση;

Αν σκεφτεί κανείς το έκτακτο, το κύμα αυτό που έπρεπε να διαχειριστούμε, κάνουμε καλή διαχείριση και το λέω χωρίς καμία αυταρέσκεια. Ωστόσο, δεν μπορεί παρά να υπάρχουν λάθη σε μια τέτοια διαχείριση. Ο κόσμος ακούει για χρήματα για τους πρόσφυγες και τους μετανάστες και δεν του περνά από το μυαλό ότι χρειάστηκαν πολλά εκατομμύρια ευρώ για να δουλέψει η ακτοφυλακή, η οποία έκανε 170.000 διασώσεις, ή ότι επειδή δεν υπήρχε άλλος μηχανισμός για να χτίσει τους καταυλισμούς αξιοποιήθηκε ο στρατός. Ενεπλάκησαν αναγκαστικά πολλά υπουργεία. Μέσα σε αυτόν τον συντονισμό προφανώς υπήρξαν λάθη. Είναι βλακώδες να πει κανείς ότι δεν έγιναν λάθη, πρέπει όμως να αναλογιστεί και το μέγεθος του προβλήματος. Ξαφνικά έπρεπε να συντονιστούν υπουργεία χωρίς καμία παράδοση συντονισμού μεταξύ τους, να φτιαχτούν καινούριοι μηχανισμοί για να καλύψουν την ύπαρξη ενός κενού που αξίζει να το αναφέρουμε, ότι στη χώρα μας δεν υπήρξε μεταναστευτική πολιτική ποτέ. Όταν παραλάβαμε σαν ΣΥΡΙΖΑ και όταν εγώ έγινα αναπληρωτής υπουργός στην υπηρεσιακή κυβέρνηση υπήρχαν 1.000 θέσεις φιλοξενίας και 250 θέσεις για ασυνόδευτα ανήλικα, αυτά ήταν τα όπλα που είχαμε. Αντίθετα υπήρχαν 5.000 θέσεις φυλακής και άλλες 2.500 θέσεις κράτησης μέσα σε αστυνομικά τμήματα σε τρισάθλιες συνθήκες. Έχουμε καταδικαστεί από το Συμβούλιο της Ευρώπης γιατί από το 2012 μέχρι το 2015 είχαν αναλάβει οι προηγούμενες ελληνικές κυβερνήσεις να φτιάξουν επιπλέον 1000 θέσεις φιλοξενίας και δεν τις έφτιαξαν. Εμείς σήμερα έχουμε περίπου 50.000 θέσεις φιλοξενίας, η ανάγκη μας ώθησε αλλά και το πώς βλέπουμε τη μεταναστευτική πολιτική.

 

 

- Πώς μπορεί να λειτουργήσει σωστά μια δομή όταν ο διοικητής της αλλάζει κάθε 20 μέρες; Σε πρόσφατο ρεπορτάζ του NEWS247 στη Χίο, καταγράψαμε προβλήματα που επιδεινώνουν δραματικά τις συνθήκες διαβίωσης των φιλοξενούμενων στο Κέντρο Καταγραφής και Ταυτοποίησης της ΒΙΑΛ αλλά και των περιοίκων, ωστόσο χρονίζουν λόγω και της απουσίας σταθερής διοίκησης και λήψης αποφάσεων.

Έχετε δίκιο και μπορώ να πω ότι ήδη στα τέσσερα νησιά τελειώνει ο διορισμός των διοικητών, ενώ στη Μυτιλήνη φαντάζομαι θα έχει ολοκληρωθεί μέσα στο επόμενο δεκαπενθήμερο.

 

 

- Γιατί έπρεπε να περάσει σχεδόν ένας χρόνος από τη δημιουργία των Κέντρων για  να αρχίσετε να τοποθετείτε μόνιμους διοικητές;

Γιατί υπάρχουν τεράστια γραφειοκρατικά προβλήματα, γιατί δημιουργούσαμε καινούριους νόμους και γιατί δεν υπήρχαν οι μηχανισμοί ενός υπουργείου. Θα σας έλεγα ότι μπορεί κανείς να πάρει ευθύνη και γι’ αυτό το πράγμα αλλά νομίζω ότι το κύριο δεν είναι αυτό. Στη Γερμανία αντιμετωπίζουν αυτό το πρόβλημα από το 1950, στη Δανία από το 1952, εμείς υπηρεσία υποδοχής φτιάξαμε πριν από πέντε χρόνια στην Ελλάδα και είχε μόλις πέντε θέσεις. Και το άσυλο φτιάχτηκε πριν από τέσσερα χρόνια. Δεν είχαμε πρότερη εμπειρία, εμπλεκόμασταν πάρα πολλοί φορείς, δηλαδή ο στρατός έχτιζε, η αστυνομία έκανε αυτό, εμείς το άλλο. Ήταν ένα πράγμα το οποίο όλοι το αποκαλούσαν υπουργείο Μετανάστευσης αλλά υπουργείο Μετανάστευσης δεν υπήρχε, τώρα φτιάχνεται και θα είναι έτοιμο σε 4-5 μήνες, είναι ένα όπλο ακόμα, αλλά δεν μπορούσες να πεις ότι πρώτα θα φτιάξουμε το όπλο και μετά θα δράσουμε. Επομένως είναι αλήθεια ότι πολλές φορές δημιουργήθηκαν ζητήματα συντονισμού, δημιουργήθηκαν συγκρούσεις ανάμεσα σε υπουργεία, σε φορείς, δεν είναι σπάνιο στο Δημόσιο αυτό το φαινόμενο. Εγώ όμως, εκ των υστέρων και μετά από πολλούς καυγάδες, θεωρώ ότι στην πράξη η συνεργασία πέτυχε και ότι σιγά σιγά τα πράγματα θα γίνονται καλύτερα εφόσον η συμφωνία Ευρώπης Τουρκίας συνεχίσει να ισχύει.

 

 

- Υπάρχει σχέδιο σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά με τη συμφωνία Ε.Ε. - Τουρκίας;

Κοιτάξτε, λάθη έχω κάνει αλλά ψέματα δεν έχω πει ποτέ. Σε μια εκπομπή όταν μου κάνανε αυτή την ερώτηση είπα "Παναγιά βοήθα" και μου βγήκε και το παρατσούκλι ότι ο Μουζάλας έχει σχέδιο θρησκευτικό για να αντιμετωπίσει την κατάσταση. Πρέπει να λέμε την αλήθεια. Θα δοκιμαστούμε σκληρά, θα το αντιμετωπίσουμε, δεν έχει νόημα να σας πω θα κάνουμε αυτό κι εκείνο. Θα κάνουμε κάτι αν είναι 200.000, κάτι άλλο αν είναι 300.000, κάτι άλλο αν είναι 400.000 κ.ο.κ. Είναι σαν να λέτε στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, "αν γίνει πόλεμος με την Αλβανία και πέσουν τα πρώτα πενήντα χιλιόμετρα έχουμε σχέδιο μετά τι θα κάνουμε;" Ε, δεν θα βγει να σας πει το σχέδιο. Αλλά το κύριο σχέδιο που πρέπει να έχουμε είναι να εφαρμοστεί η συμφωνία. Γιατί αν δεν εφαρμοστεί η συμφωνία θα επιζήσουμε, έχουμε επιζήσει σαν φυλή και σαν λαός και σαν έθνος από πολύ χειρότερες καταστάσεις, θα δοκιμαστούμε πάρα πολύ σκληρά. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να συζητάμε plan B, έχουμε την υποχρέωση να το έχουμε αλλά δεν το συζητάμε. Εμείς στην Ευρώπη πηγαίνουμε και απαιτούμε και τα δύο μέρη και η Ευρώπη και η Τουρκία να κρατήσουν τις δεσμεύσεις τους. Εμείς τη δική μας ευθύνη την αναλάβαμε, την πληρώνουμε ακριβά με θυσίες του λαού μας και το plan Β είναι το plan Α μας.


http://news247.gr/eidiseis/synentefxeis/moyzalas-sto-news-247-diastrevlwnoyn-o-ti-lew-gia-na-pesei-o-syriza.4490874.html

 
Πρόγραμμα Ιανουαρίου- Ιουνίου 2017│ Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης Νικήτας Μυλόπουλος (Πρόεδρος του Δ.Σ του ΟΜΜΘ): "και αυτό το πρόγραμμα που παρουσιάζουμε είναι μια πρόταση που συνεισφέρει στη διαλεκτική σχέση που έχει αναπτύξει το Μέγαρο με τη πόλη και
News - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Πέμπτη, 19 Ιανουάριος 2017 21:14

Πρόγραμμα Ιανουαρίου- Ιουνίου 2017│ Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Νικήτας Μυλόπουλος (Πρόεδρος του Δ.Σ του ΟΜΜΘ): "και αυτό το πρόγραμμα που παρουσιάζουμε είναι μια  πρόταση που συνεισφέρει στη διαλεκτική σχέση που έχει αναπτύξει το Μέγαρο με τη πόλη και συνδράμει ακόμα περαιτέρω στον εκπαιδευτικό του ρόλο και στην ανάδειξη νέων καλλιτεχνών".(Συνέντευξη τύπου)
 Συνέντευξη τύπου πρόγραμμα 2017α
Με συνέπεια στη στρατηγική εξωστρέφειας και συνεργασιών που ακολουθεί το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, το πρόγραμμα της περιόδου Ιανουαρίου - Ιουνίου 2017 έρχεται να επιβεβαιώσει τη δυναμική πορεία του Οργανισμού προτείνοντας ένα πρόγραμμα πολυδιάστατο και πολυσυλλεκτικό, γεμάτο εκπλήξεις που αντιστέκεται στις τεράστιες δυσκολίες της εποχής και ταυτόχρονα προτείνει παραστάσεις που θα αποτελέσουν σημείο αναφορά
 
Όπως δήλωσε στη σημερινή συνέντευξη τύπου ο Πρόεδρος του Δ.Σ του ΟΜΜΘ κ Νικήτας Μυλόπουλος "και αυτό το πρόγραμμα που παρουσιάζουμε είναι μια  πρόταση που συνεισφέρει στη διαλεκτική σχέση που έχει αναπτύξει το Μέγαρο με τη πόλη και συνδράμει ακόμα περαιτέρω στον εκπαιδευτικό του ρόλο και στην ανάδειξη νέων καλλιτεχνών".   Ο Πρόεδρος ευχαρίστησε το προσωπικό του Οργανισμού για την προσπάθεια του,  ενώ ταυτόχρονα επισήμανε τις δύσκολες συνθήκες μέσα στις οποίες καλείται το Μέγαρο να εκπληρώσει την αποστολή του.
 
Αμέσως μετά τόνισε την αύξηση των παραγωγών του Μεγάρου, τη συνέχεια των εκπαιδευτικών μας προγραμμάτων, την σύμπραξη και τις συνεργασίες με τους φορείς της Θεσσαλονίκης τις οποίες χαρακτήρισε μονόδρομο και ταυτόχρονα "ένα υπόδειγμα στη διαχείριση του δημόσιου πολιτισμού".  
 
Ακόμη υπενθύμισε την νέα πολιτική τιμών που εφαρμόζεται εδώ και 2 μήνες ενώ παρουσίασε το ρόλο του Μεγάρου στη προσφυγική κρίση με τις παρεμβάσεις που έκανε και θα συνεχίσει να κάνει.  Τέλος παίρνοντας αφορμή από τον νέο κύκλο Ανήσυχοι ήχοι χαρακτήρισε και το ίδιο τον Οργανισμό ως ανήσυχο Μέγαρο στην προσπάθεια του να αφυπνίσει κα να οξύνει όσους αγαπούν την μουσική και τις τέχνες. 

Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΟΜΜΘ κ. Γιώργος - Εμμανουήλ Λαζαρίδης δήλωσε με τη σειρά του ότι, το πρόγραμμα της πρώτης περιόδου του 2017 "ισορροπεί και πάλι ανάμεσα στην πραγματικότητα και στο όνειρο, ανάμεσα στο εφικτό και το υπερβατικό, με αδιαμφισβήτητη καλλιτεχνική αξία και δυναμικό στίγμα στην πολιτιστική πραγματικότητα του τόπου. Εξήρε την συλλογικότητα, την τόλμη  που διακρίνει το Μέγαρο  αλλά και την συνεργασία του Οργανισμού με άλλους φορείς, τονίζοντας παράλληλα τη σημαντική βοήθεια των χορηγών και δωρητών του Μεγάρου.
 4 πιάνα 4 πιανίστες

Το πρόγραμμα καθεαυτό, στηρίζει τις δημιουργικές αναζητήσεις, αγκαλιάζει τους νέους δημιουργούς, ενώ παγιώνει τη στενή και γόνιμη συνεργασία του Μεγάρου με πολιτιστικούς φορείς και θεσμούς όπως το Φεστιβάλ Κινηματογράφου, η ΚΟΘ, η ΣΟΔΘ,  το ΚΘΒΕ,  το ΑΠΘ, το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας ή το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Συνάμα, εντείνονται οι συνεργασίες με φορείς όπως η Ισραηλιτική Κοινότητα Θεσσαλονίκης, το British Council και το Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο.
 
Η περίοδος Ιανουαρίου - Ιουνίου μας επιφυλάσσει ένα πολυσχιδές πρόγραμμα με υψηλή καλλιτεχνική αξία, το οποίο περιλαμβάνει πλήθος εκδηλώσεων με ιδιαίτερη έμφαση σε θεματικές ενότητες που έχουν ήδη δώσει το στίγμα τους, όπως η ενότητα "Πόλεμος, Μετανάστευση, Προσφυγιά", "Σινεμά με θέα", αλλά και περαιτέρω συμμετοχές καταξιωμένων καλλιτεχνών και σχημάτων σε κύκλους όπως η  "Μουσική Δωματίου".
Τέλος δυναμικό παρών έχουν θεματικές όπως ο κύκλος "Θέατρο στο Μέγαρο", διαλέξεις, παλαιά μουσική, ζωντανές αναμεταδόσεις και σινεμά, χορωδιακή μουσική και εκπαιδευτικοί θεσμοί, εμφανίσεις νέων και καταξιωμένων καλλιτεχνών και μουσικών σχημάτων και εκδηλώσεις που τονίζουν την κοινωνική ευαισθησία του Οργανισμού, απαρτίζουν έναν πολυεπίπεδο προγραμματισμό που θα κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού και θα προκαλέσει την τακτική του προσέλευση στο Μέγαρο.

Σημαντικό ρόλο φυσικά στον προγραμματισμό του Μεγάρου παίζει η MOYSA (η Συμφωνική Ορχήστρα Νέων του Μεγάρου). Εκτός από τις προγραμματισμένες συναυλίες της θα εντείνει τις παρεμβάσεις σε συλλόγους φορείς και αναπάντεχους χώρους -εντός και εκτός Μεγάρου- τις συνεργασίες της (side by side) με άλλες ορχήστρες και φυσικά τη συμμετοχή της στο 2ο MOYSA Summer School.
 
ΚΡΙΣ ΣΠΥΡΟΥ: Κυπριακό: Αντί να κλαίει το γαϊδούρι, κλαίει το σαμάρι του! ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΧΡΗΣΤΟ ΜΑΛΑΣΠΙΝΑ
News - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Τετάρτη, 18 Ιανουάριος 2017 12:49

ΚΡΙΣ ΣΠΥΡΟΥ: Κυπριακό: Αντί να κλαίει το γαϊδούρι, κλαίει το σαμάρι του!

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΧΡΗΣΤΟ ΜΑΛΑΣΠΙΝΑ

Ενώ ακόμη, Αθήνα, Λευκωσία και Ευρωπαϊκή Ένωση ερίζουν για τα αποτελέσματα της ατέρμονης συνδιάσκεψης της Γενεύης, και ενόψει της επανέναρξης των συζητήσεων στις 18 Ιανουαρίου, η Panhellenic Post -γνωρίζοντας από πρώτο χέρι τους αγώνες και την συνεισφορά σε κορυφαία επίπεδα του κ. Χρήστου (Κρις) Σπύρου, π. προέδρου της Βουλής, π. Γερουσιαστή και π. προέδρου των Δημοκρατικών για την Πολιτεία του ΝΗ, έσπευσε να του ζητήσει τη γνώμη του για τις εν εξελίξει διαπραγματεύσεις για την επίλυση του Κυπριακού.

Ρanhellenic Post: Κύριε Σπύρου, προσφάτως έληξε μία φάση της συνδιάσκεψης στη Γενεύη για την επίλυση του Κυπριακού. Ποιο είναι το σχόλιό σας;

Ο κ. Χρήστος Σπύρου.

Ο κ. Χρήστος (Κρις) Σπύρου.

Κρις Σπύρου: Το θέμα της επίλυσης του Κυπριακού προβλήματος, ήταν και παραμένει η κάθε πολιτική ηγεσία της Κύπρου! Θυμάμαι πολύ καλά όταν επισκέφθηκα την Κύπρο το 1979, απεσταλμένος από την κυβέρνηση του Προέδρου Κάρτερ, να ρωτήσω τον τότε πρόεδρο της Κύπρου Σπύρο Κυπριανού εάν θα δεχόταν να γίνει μία μίνι-Camp David συνδιάσκεψη, όπως είχε γίνει το 1978 μεταξύ Ισραήλ, Αιγύπτου και Ηνωμένων Πολιτειών.

Η απάντηση του Προέδρου Κυπριανού σε μένα ήτανε: Κύριε Σπύρου, να πεις στον Πρόεδρο Κάρτερ ότι εγώ έχω 21% στο Κοινοβούλιο. Το ΚΚΚ έχει το 23%. Δεν μπορώ να περάσω καμιά συμφωνία για την επίλυση του Κυπριακού από την κυβέρνησή μου. Και αυτήν την απάντηση διαβίβασα στον τότε Αντιπρόεδρο του Κάρτερ, τον Γουόλτερ Μοντέηλ, ο οποίος μου είχε

ζητήσει να επισκεφθώ την Κύπρο και να κάνω την πρόταση στον Προέδρου Κυπριανού.

Panhellenic Post. Και τώρα κ. Πρόεδρε; Τι γίνεται;

Κρις Σπύρου: Τώρα αυτό που γίνεται, ο λαός το λέει παραστατικά με την παροιμία «τα ίδια Παντελάκη μου τα ίδια Παντελή μου»! Από ό,τι γνωρίζω, κ. Μαλασπίνα είναι ολόκληρη η Κύπρος Ανατολή, Δύση, Βορράς και Νότος, που έχει ενταχθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Δεν είπε η Ευρώπη αναγνωρίζω 61% ελληνική και 39% τουρκική είσοδο στην Ευρωπαϊκή Ένωση!

Αντί οι Ευρωπαίοι ηγέτες και οι Κύπριοι πολιτικοί ηγέτες ταυτόχρονα να αναρωτιούνται και να ασχολούνται με το τι ζητούν τα ρωσικά στρατεύματα στα σύνορα Ρωσίας – Ουκρανίας, θα έπρεπε να ασχολούνται και να αναρωτιούνται γιατί να υπάρχουν Τουρκικά κατοχικά στρατεύματα μέσα στην Ευρώπη, μέσα στην Κύπρο.

Αυτό που τους καίει φαίνεται, είναι το πώς να νομιμοποιήσουν την κατάκτηση ενός κομματιού ενός μέλους τους, της Κύπρου!  Φαντασθείτε, κ. Μαλασπίνα, να αποφάσιζε η Τουρκία να εισβάλλει στην Γερμανία με την δικαιολογία ότι πήγε να προστατεύσει τα 5 εκατομμύρια Τούρκων πολιτών που ζουν σήμερα στην Γερμανία. Και στην διαπραγμάτευση που θα κάνανε για να αποσύρουν τα στρατεύματα, να έλεγε στους Ευρωπαίους και στους Γερμανούς ηγέτες ο Πρόεδρος Ερντογάν, ότι τα Τουρκικά στρατεύματα θα παραμείνουν εσαεί στο Γερμανικό έδαφος, όπως διαμήνυσε προχθές στην σύσκεψη της Γενεύης για την Κύπρο…

Φαντάζεται κανείς να συζητάνε οι Ευρωπαίοι το πώς θα συμμετέχουν στο Κυβερνητικό σχήμα της Γερμανίας εκ περιτροπής οι εκπρόσωποι των Τούρκων υπηκόων της Γερμανίας;

Η Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης και της Δημοκρατίας της Κύπρου, πρόσφατα έβαλε κυρώσεις στον Πρόεδρο Πούτιν και στην χώρα του την Ρωσία. Γιατί προώθησε κατοχικά ρωσικά στρατεύματα σε τμήμα της Ουκρανίας, χώρας που δεν ανήκει στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Γιατί λοιπόν η Ευρώπη δεν βάζει κυρώσεις στον κατακτητή μιας χώρας-μέλους, την Κύπρο, κατακτητή που λέγεται Τουρκία με ηγέτη τον Ταγίπ Ερντογάν και βάζει κυρώσεις στον Πούτιν, στον κατακτητή ενός κομματιού μιας χώρας που δεν είναι Ευρώπη; Γιατί; Τυγχάνει ειδικών προνομίων ο κ. Ερντογάν και η χώρα του είναι πιο ισχυρή από την Ρωσία;

Γιατί η Ευρώπη δείχνει να εφαρμόζει δύο μέτρα και δύο σταθμά; Και γιατί η κυβέρνηση της Κύπρου δεν λέει στους υπόλοιπους Ευρωπαίους εταίρους της, «Από εδώ και πέρα, ό,τι έχει σχέση με την Τουρκία και την Ευρώπη, εμείς θα ασκήσουμε veto έως ότου τα κατοχικά στρατεύματά της παραμένουν στο κυπριακό έδαφος, το οποίο ταυτόχρονα είναι Ευρωπαϊκό έδαφος.» Μια ψήφο έχει η Γερμανία, μία ψήφο έχει η Γαλλία μία ψήφο έχει και η Κύπρος. Αυτή είναι η ισότητα της Ευρώπης. Όχι το πλήθος των αρμάτων μάχης και το μέγεθος του πληθυσμού της κάθε χώρας-μέλους.

Panhellenic Post:  Γιατί πιστεύετε ότι φέρεται έτσι η Ευρώπη και η Τουρκία;

Κρις Σπύρου: Η Τουρκία, κύριε Μαλασπίνα, θέλει να νομιμοποιήσει την παράλογη και παράνομη κατάκτησή της Κύπρου. Γιατί οι Τούρκοι θεωρούν ότι το κατακτημένο κομμάτι της Κύπρου είναι ιδιοκτησία τους. Αλλά το Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στο Στρασβούργο, με την υπόθεση Λοιζίδου, είπε ότι η κατοχή δεν συνιστά ιδιοκτησία! Και τα Ηνωμένα Έθνη τους έχουν διατάξει 5 φορές να φύγουν από την Κύπρο άνευ όρων. Αυτές τις αποφάσεις φοβάμαι ότι δεν έχουν διαβάσει ποτέ οι Ευρωπαίοι ηγέτες. Αλλά αυτά θα ισχυριζόταν η Ευρώπη αν η Τουρκία είχε κατακτήσει μέρος άλλου κράτους- μέλους, πέραν της Κύπρου. Και έτσι φτάσαμε να ζούμε το πολιτικά παράλογο: Οι πολιτικοί ηγέτες της Κύπρου, αντί να καταγγέλλουν την Τουρκία για εγκλήματα πολέμου και να ζητούν αποζημιώσεις, για καταστροφές και κατοχή, κάθονται και συζητάνε το πώς θα βρουν τον κατάλληλο τρόπο να νομιμοποιήσουν την κατοχή.  Παγιδεύοντας, έτσι,  Έλληνες, Κυπρίους και Ευρωπαίους σε έναν ιστορικό παραλογισμό!

Δεν έχω καταλάβει κάτι κ. Μαλασπίνα. Η ισότητα του Τουρκοκύπριου πολίτη κυρίου Ακιντζί ως πολιτικό ηγέτη από πού προέρχεται; Πως αναρτήθηκε η προσωπικότητα του κ. Μουσταφά Ακιντζί στο επίπεδο να διαπραγματεύεται επι ίσοις όροις με Ευρωπαίους πολιτικούς ηγέτες, είτε Έλληνες, είτε Γερμανούς, είτε Βούλγαρους, είτε Γάλλους, είτε Κύπριους? Η ύπαρξη του κ. Ακιντζί  προέρχεται μόνο από την κάννη των Τουρκικών κατοχικών στρατευμάτων κι από πουθενά αλλού. Κι όταν η Ευρώπη δέχεται να διαπραγματεύεται με κατακτητές ενός κομματιού του εδάφους της, και να βάζει κυρώσεις σε κατακτητές χωρών έξω από την Ευρωπαϊκή Ένωση, τότε κάτι δεν πάει καλά.

Panhellenic Post: Τι προβλέπετε κ. Πρόεδρε; Ποια θα μπορούσε να είναι η εναλλακτική πολιτική;

Κρις Σπύρου: Το θέμα είναι απλό. Η Κύπρος είναι ενταγμένη ολόκληρη στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Χωρίς υποσημείωση εάν οι κάτοικοί της είναι Έλληνες, Τούρκοι, Αρμένιοι, Αιγύπτιοι ή άλλοι. Η κυπριακή κυβέρνηση, με την δική μου ταπεινή άποψη, έπρεπε να έχει μόνο ένα στόχο: Να απαιτήσει από την Ευρωπαϊκή Ένωση να διατάξει την Τουρκία pronto «άρον τον κατοχικό στρατό σου και περιπάτει από την Κύπρο»…

Ειδάλλως κ. Μαλασπίνα, φοβάμαι πως το επόμενο παράλογο που θα απαιτήσει η Τουρκία από την Ευρώπη είναι μηνιαίο κατοχικό επίδομα προστασίας. Αυτό το επιτρέπει η παγκόσμια νομοθεσία του 1912. Τότε, οι χώρες που σκοπεύανε να κατακτήσουν άλλες χώρες είχαν επιβάλλει τη ρήτρα ότι η κατεχόμενη χώρα πρέπει να αποδίδει μηνιαίο τίμημα στον κατακτητή ούτως ώστε να προστατεύει τους κατακτημένους πολίτες από τον κατακτητή! Έτσι, η Ελλάδα μας στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο πλήρωνε στον Γερμανό και Ιταλό κατακτητή μηνιαίο επίδομα κατοχής για να προστατεύει τον υπό κατοχή ελληνικό λαό από τους Ναζί του Χίτλερ και τους φασίστες του Μουσολίνι.

Νομίζω, κ. Μαλασπίνα, ότι έχει έρθει η ώρα να διαμηνύσουμε στους Ευρωπαίους και τους ηγέτες της Δύσης, ότι είναι παράλογο αυτό που γίνεται με το Κυπριακό. Αντί να κλαίει το γαϊδούρι, να κλαίει το σαμάρι του!

http://www.panhellenicpost.com/2017/01/18/%CE%BA%CF%81%CE%B9%CF%83-%CF%83%CF%80%CF%85%CF%81%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CF%85%CF%80%CF%81%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CF%8C-%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%AF-%CE%BD%CE%B1-%CE%BA%CE%BB%CE%B1%CE%AF%CE%B5%CE%B9-%CF%84/

 


Σελίδα 10 από 128
CARS 3 - 15 ΙΟΥΝΙΟΥ ΣΤΟΥΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥΣ KAI ΣΕ 3D - Αφίσες - Sneak Peek Trailer
CARS 3 - 15 ΙΟΥΝΙΟΥ ΣΤΟΥΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥΣ KAI ΣΕ 3D - Αφίσες - Sneak Peek Trailer
CARS 3 - 15 ΙΟΥΝΙΟΥ ΣΤΟΥΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥΣ KAI ΣΕ 3D - Αφίσες - Sneak Peek Trailer CARS 3 are back   Παραγκωνισμένος από μια καινούργια γενιά ...

ATTICANEWS.GR στο Facebook

Powered by Jasper Roberts - Blog
Διαφήμιση
Διαφήμιση