ATTICANEWS.GR

Member Area
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Συνεντεύξεις Προέδρου Ε.Ε.Σ. στο ραδιόφωνο και στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ"
News - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Τετάρτη, 16 Αύγουστος 2017 17:03

Συνεντεύξεις Προέδρου Ε.Ε.Σ. στο ραδιόφωνο και στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ"

Ph1

Τη Δευτέρα 14 Αυγούστου 2017, ο Πρόεδρος του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού Dr. Αντώνιος Αυγερινός μίλησε σε ραδιοφωνική εκπομπή του ΣΚΑΪ και στην πρωινή τηλεοπτική εκπομπή "Magazino" με τους Νίκο Ανδρίτσο και Σωτήρη Σταθόπουλο, προκειμένου να ενημερώσει για τη συμβολή του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού στην καταστροφική πυρκαγιά που ξεκίνησε την Κυριακή 13 Αυγούστου στον Κάλαμο.

Συγκεκριμένα, ο Πρόεδρος του Ε.Ε.Σ. ενημέρωσε ότι από την Κυριακή το βράδυ έχει σταλεί 10 μελής ομάδα εθελοντών Σαμαρειτών, Διασωστών και Ναυαγοσωστών η οποία έχει επανδρώσει το ιατρείο του Δήμου Ωρωπού σε συνεννόηση με την Δημοτική Αρχή, την Πολιτική Προστασία αλλά και την Πυροσβεστική Υπηρεσία. Σκοπός είναι η παροχή Πρώτων Βοηθειών αλλά και οι περιπολίες με τα διασωστικά μας οχήματα τα οποία διαθέτουν όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό για να παράσχουν οποτεδήποτε και οπουδήποτε χρειαστεί τις Πρώτες Βοήθειες.

Ο κος Αυγερινός πρόσθεσε επίσης, ότι οι συγκεκριμένοι εθελοντές βρίσκονται σε συνεχή κινητοποίηση, ώστε να είναι άμεσα αποτελεσματικοί, καθόσον διαθέτουν αντίστοιχη τεχνική εκπαίδευση, ενώ ήδη έχουν προσφέρει τις Πρώτες Βοήθειες σε αρκετές περιπτώσεις βοηθώντας ανθρώπους που αντιμετώπισαν αναπνευστικά προβλήματα.

Ο Πρόεδρος του Ε.Ε.Σ. συμπλήρωσε, ότι ο Ε.Ε.Σ. θα παραμείνει στην περιοχή έως ότου τελειώσει αυτή η μεγάλη καταστροφή που συντελείται. Κλείνοντας τόνισε, ότι ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός επιτελεί το ανθρωπιστικό, εθελοντικό του έργο και θα κάνει ότι είναι δυνατόν για να βοηθήσει τους συνανθρώπους μας. Αυτό άλλωστε είναι και το καθήκον μας.

 

Για να παρακολουθήστε το ραδιοφωνικό απόσπασμα (από το 3:28:30') πιέστε εδώ

Για να παρακολουθήστε το τηλεοπτικό απόσπασμα (από το 26:20') πιέστε εδώ 

***

 
«ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΓΓΕΛΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ» - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΓΙΑΝΝΗ ΜΩΡΑΛΗ ΣΤΟΝ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ 90.1 FM
News - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Πέμπτη, 10 Αύγουστος 2017 15:40

«ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΓΓΕΛΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ» -

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΓΙΑΝΝΗ ΜΩΡΑΛΗ

ΣΤΟΝ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ 90.1 FM

 MORALIS

Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, παραχώρησε συνέντευξη στον Ραδιοφωνικό Σταθμό Παραπολιτικά 90.1 fm και στον δημοσιογράφο κ. Σωτήρη Ξενάκη.

 

«Δεν είναι εξαγγελία, είναι πραγματικότητα: 80 εκ. θα πιστωθούν τον Σεπτέμβριο στον λογαριασμό του Δήμου Πειραιά»

 

«Ομολογώ ότι κι εγώ ως πολίτης ή ως δημότης θα ήμουν δύσπιστος ακούγοντας για τόσα πολλά εκατομμύρια. Όμως αυτή είναι μια διαδικασία η οποία ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια, στις δημοτικές εκλογές, όταν τότε ως υποψήφια παράταξη είδαμε ένα χρηματοδοτικό εργαλείο καινούργιο, σύγχρονο, την Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση πάνω στο οποίο στηρίξαμε όλη τη στρατηγική μας. Το κρίσιμο δεν είναι  να εξαγγέλλεις έργα. Το σημαντικό νομίζω είναι να έχεις εξασφαλίσει τα χρήματα και η προσπάθεια που κάναμε ως Δημοτική Αρχή ήταν να εξασφαλίσουμε τα χρήματα. Είναι ικανοποίηση για εμάς ότι πλέον δεν μιλάμε για κάποια εξαγγελία ή υπόσχεση. Μπήκαμε σε μια συναγωνιστική διαδικασία με τον Δήμο Αθηναίων και άλλους Δήμους. Το ποσό ήταν συγκεκριμένο, θα μοιραζόταν σε όσους υπέβαλαν προτάσεις. Έχουμε έγκριση του ποσού αυτού, δεν είναι κάτι το οποίο ελπίζουμε, υποθέτουμε, τάζουμε ή εξαγγέλλουμε. Έχουμε μια απόφαση ότι 80 εκ. ευρώ θα πιστωθούν στον λογαριασμό του Δήμου Πειραιά από τον Σεπτέμβριο. Θα ανήκουν πλέον στον Δήμο Πειραιά προκειμένου να κάνει μια σειρά έργων. Από τα 110 εκ., τα 30 εκ. δεν τα έχει ο Πειραιάς, η Περιφέρεια χρηματοδοτεί το κάθε έργο ξεχωριστά. Τα 80 εκ. όμως θα πιστωθούν στον λογαριασμό του Δήμου Πειραιά και θα τα διαχειριστεί ο Δήμος Πειραιά τα επόμενα πέντε χρόνια».                                    

 

 

«Αναπλάσεις, Κοινωνία, Επιχειρηματικότητα, Όμορφη Πόλη, οι τομείς των έργων»

 

«Πρόκειται για διαφόρων ειδών έργα, όχι όμως όπως τα έχουμε ενδεχομένως στο μυαλό μας οι περισσότεροι. Είναι χρήματα για την κοινωνία, γι αυτούς που τα έχουν ανάγκη και δυστυχώς στις μέρες μας είναι πάρα πολλοί. Είναι χρήματα για μια πιο όμορφη πόλη, για αναπλάσεις, για «έξυπνες» υπηρεσίες. Είναι για πιο μεγάλα έργα, όπως επιχειρηματικότητα, νεοφυείς επιχειρήσεις. Είναι αυτά τα οποία λέγαμε προεκλογικά ότι μπορούμε να κάνουμε για την πόλη του Πειραιά. Άρα προφανώς κι είμαστε ικανοποιημένοι. Όλο το ποσό θα είναι στη διάθεση του Δήμου Πειραιά. Πιστώνονται 80 εκατ. στον Δήμο Πειραιά και αντίστοιχα στους άλλους Δήμους. Το πλεονέκτημα της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης είναι ότι αυτά τα χρήματα πλέον τα διαχειρίζεσαι εσύ ως Δήμος, δεν υπάρχει ενδιάμεσος φορέας διαχείρισης. Θα πάνε ονοματισμένα σε μια σειρά έργων συγκεκριμένων κατηγοριών. Οι μεγάλες κατηγορίες είναι η κοινωνία, η επιχειρηματικότητα και η «όμορφη πόλη». Ένα παράδειγμα είναι οι αναπλάσεις. Η ανάπλαση του Αγίου Διονυσίου, η ανάπλαση του Μικρολίμανου, η ανάπλαση των αρχαιολογικών χώρων που θέλουμε να κάνουμε, η ενοποίηση αρχαιολογικών διαδρομών για να κάνουμε τουριστικές διαδρομές, αυτά  είναι κλασσικές αστικές αναπλάσεις. Η άλλη κατηγορία είναι η επιχειρηματικότητα. Η χρηματοδότηση δηλαδή νεοφυών επιχειρήσεων, το κέντρο καινοτομίας το οποίο ενεκρίθη και είναι σημαντικό. Το πρώτο στην Ελλάδα κέντρο καινοτομίας, για τη γαλάζια ανάπτυξη στον Πειραιά. Είναι κλασσικές μέθοδοι χρηματοδότησης μικρότερων επιχειρήσεων, νεοφυών επιχειρήσεων για στήριξη τους, ώστε να σταματήσουμε το να  χάνονται θέσεις εργασίας  και να δημιουργήσουμε νέες.

Τρίτο σημαντικότερο, σημαντικότατο θα έλεγα για αυτήν την περίοδο, είναι οι λεγόμενες κοινωνικές παρεμβάσεις, το να μπορείς δηλαδή – με την καλή έννοια - να δώσεις χρήματα και «ανάσα» σε αυτούς που τα έχουν ανάγκη και πραγματικά είναι πάρα πολλοί, μέσα από πολλά προγράμματα που υπάρχουν είτε για τους ανέργους είτε για τους χαμηλοσυνταξιούχους είτε για τους ανθρώπους που έχουν μηδενικό εισόδημα. Υπάρχουν προγράμματα με τα οποία μπορείς να δώσεις χρήματα σε αυτούς τους ανθρώπους.  Αυτή είναι και η έννοια της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης, για αυτό λέγεται Ολοκληρωμένη. Ουσιαστικά είναι ένα εργαλείο καινούργιο. Είναι ένα master plan για την πόλη και τους πολίτες.

 

«Ο Δήμος Πειραιά πήρε την υψηλότερη βαθμολογία στην αξιολόγηση των προτάσεων»

 

«Είμαστε πρώτοι στην αξιολόγηση σε όλη την Αττική και κατ’ επέκταση, θα έλεγα σε όλη τη χώρα. Δεν μπορεί αυτό να μην είναι ικανοποιητικό. Ο Δήμος Αθηναίων υπέβαλε πρόταση 100 εκ. και πήρε περίπου 85 εκ. Εμείς υποβάλαμε πρόταση για 90 εκ. και επιτύχαμε 80 εκ. Ο Δήμος Πειραιά είναι πρώτος στην αξιολόγηση. Αυτό που αξιολογήθηκε για τον Πειραιά και είναι το θετικό είναι ότι υπήρχε ωριμότητα των έργων αυτών, υπήρχε δηλαδή μελέτη. Δεν το αμφισβητεί κανείς. Το αντιλαμβάνεστε ότι εάν δεν το έχεις μελετήσει, όχι 80 εκατ. ούτε 10 εκατ. δεν θα παίρναμε και είναι και λογικό. Άρα αυτό που αξιολογήθηκε ήταν ότι είναι μια σωστή ολοκληρωμένη πρόταση, με ώριμα έργα, έργα δηλαδή που μπορούμε, νομίζω από το τέλος του έτους αυτού να αρχίσουμε να δημοπρατούμε και να φαίνεται το αποτέλεσμα στην κοινωνία. Γιατί είναι πολύ θετικό για τον Πειραιώτη να ακούει ότι στον λογαριασμό του Δήμου μπαίνουν 80 συν 30 εκατ. ευρώ που έχει ήδη εγκρίνει η Περιφέρεια, 110 εκατ. ευρώ. Αυτό που πρέπει να δει ο πολίτης είναι ότι αλλάζει η καθημερινότητά του και η ζωή του. Αυτό προφανώς δεν θα γίνει από την μια ημέρα στην άλλη. Θα γίνει όμως. Τα χρήματα πιστώνονται για το 2017 μέχρι το 2022. Όπως ξέρετε η δημοτική περίοδος τελειώνει το 2019. Είναι όμως πάρα πολύ θετικό νομίζω να υπάρχει μια συνέχεια και να υλοποιούνται έργα ανεξάρτητα από το ποια θα είναι η δημοτική Αρχή και ο Δήμαρχος».

 

«Ο Πειραιάς πλέον είναι στο επίκεντρο του επενδυτικού ενδιαφέροντος»

«Όταν υλοποιούνται κάποια έργα προφανώς δουλεύει κόσμος, είτε είναι τεχνικά έργα είτε είναι έργα επιχειρηματικότητας ή κοινωνικού περιεχομένου. Από εκεί και πέρα υπάρχουν οι έμμεσες ή οι άμεσες θέσεις εργασίας, μόνιμες ή πρόσκαιρες. Για να επιλεχτεί η Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση πρέπει να υπάρχουν δύο προϋποθέσεις στην πόλη: ιδιωτικές και δημόσιες επενδύσεις. Αυτό που μας ικανοποιεί είναι ότι ο Πειραιάς αυτήν την στιγμή είναι το επίκεντρο, μέσω της επένδυσης στο λιμάνι με την COSCO, της οποία τα αποτελέσματα σιγά – σιγά  θα δούμε και πιστεύω θα είναι θετικά όχι μόνο για το λιμάνι αλλά και για την πόλη. Είναι σημαντικό όταν γίνονται ιδιωτικές επενδύσεις όπως είναι π.χ. στα ακίνητα της καπνοβιομηχανίας Παπαστράτου στον Πειραιά ή όταν έχουμε επενδυτικό ενδιαφέρον για τον Πύργο του Πειραιά ή για άλλα ακίνητα δημοτικά ή ιδιωτικά, όταν έχουμε 110 εκατ. πλέον για επενδύσεις από τον Δήμο Πειραιά, αντιλαμβάνεστε ότι ο Πειραιάς ξαναμπαίνει στο προσκήνιο. Στον Πειραιά υπήρχε μια εσωστρέφεια, είχε μείνει λίγο πίσω, ίσως είχαν οι προκάτοχοί μου άλλες προτεραιότητες. Αυτήν την στιγμή νομίζω όμως ότι μέσα από τη δυναμική του λιμανιού, από την προσπάθεια του Δήμου, από τη στήριξη και την εμπιστοσύνη που δείχνει η Περιφέρεια, από ιδιωτικό ενδιαφέρον για επενδύσεις που πραγματικά φαίνεται ότι υλοποιούνται σιγά – σιγά στον Πειραιά, αυτό μας ικανοποιεί. Επαναλαμβάνω ότι ο Πειραιάς ξαναμπαίνει στο επίκεντρο αν θέλετε, της συζήτησης για την ανάπτυξη όχι μόνο της πόλης του Πειραιά αλλά και της χώρας. Αυτό ήταν το σημαντικό για εμάς, αυτό θέλουμε να πετύχουμε. Πετύχαμε τον πρώτο, αν θέλετε, στόχο μας. Είμαστε σε συζητήσεις για επενδύσεις, είμαστε πρώτοι στη χρηματοδότηση, έρχονται ιδιώτες και ενδιαφέρονται για ακίνητα – κουφάρια -  όπως είναι ο Πύργος, η Ράλλειος για το Δικαστικό Μέγαρο. Όλο αυτό δεν μπορεί παρά να μας ικανοποιεί και εμένα ως Δήμαρχο και τη Δημοτική Αρχή, ελπίζω και τους δημότες».

 

«Ο χρόνος θα δείξει εάν δικαιώνεται η δημοτική αρχή και οι προσπάθειες που κάνουμε όλοι μαζί αυτά τα χρόνια»

 

«Υπάρχουν και ορισμένοι οι οποίοι είτε λόγω άγνοιας είτε λόγω εμπάθειας θέλουν να κάνουν τη δική τους κριτική ή αξιολόγηση σε αυτά τα θέματα. Είναι δικαίωμά τους, θεμιτό είναι και αυτό. Νομίζω ότι ο χρόνος θα δείξει εάν δικαιώνεται η δημοτική αρχή και οι προσπάθειες που κάνουμε όλοι μαζί αυτά τα χρόνια ή το αντίθετο. Βεβαίως, θα κριθούμε από την απορρόφηση των κονδυλίων αυτών και την υλοποίηση όλων αυτών των έργων. Άλλα όταν έχεις  εξασφαλισμένα τα χρήματα τα οποία θέλεις να ξοδέψεις, νομίζω ότι είναι βλακώδες – να το πω έτσι λαϊκά – να μην μπορείς να κάνεις τα έργα. Τα χρήματα συνήθως είναι το πρόβλημα σε ένα έργο στη χώρα μας. Αν έχεις τα χρήματα, έστω και λίγο καθυστερημένα τα έργα γίνονται. Άρα, είμαστε πάρα πολύ ικανοποιημένοι».

 

 

 

 

«Τα έργα του Τραμ έχουν ταλαιπωρήσει πολύ την πόλη»

 

 «Νομίζω ότι είναι το τελευταίο καλοκαίρι ταλαιπωρίας. Υπήρξε μια πολύ μεγάλη ταλαιπωρία ειδικά στο τέλος Ιουλίου και αρχές Αυγούστου στο λιμάνι. Υπήρξαν άνθρωποι που δυσκολεύτηκαν να προλάβουν τα καράβια τους ή και τα έχασαν ακόμα. Υπάρχει αυτή η ταλαιπωρία. Θέλω να πιστεύω, είμαι βέβαιος δηλαδή, ότι βρισκόμαστε στην ολοκλήρωση, είναι σαφές αυτό από την εικόνα των έργων. Είναι ένα δημόσιο έργο από την κεντρική διοίκηση που επαναλαμβάνω για πολλοστή φορά ότι δεν είναι δημοτικό έργο. Υπάρχει αυτή η παθογένεια στη δημόσια διοίκηση, έργα τα οποία έχουν χρονοδιαγράμματα δύο ετών να τελειώνουν στα τέσσερα ή στα πέντε. Βλέπετε τι γίνεται με το Μετρό Θεσσαλονίκης εδώ και πολλές δεκαετίες, πάρα πολλά χρόνια, το Μετρό του Πειραιά που θα ολοκληρωνόταν το 2017 και είμαστε στο 2020 και βλέπουμε. Εν πάση περιπτώσει αυτά είναι υπόγεια έργα. Το Τραμ μας ταλαιπώρησε πάρα πολύ και τους δημότες και τους επιχειρηματίες και τους επισκέπτες. Τελειώνει το έργο. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα τέλος του 2017 θα έχει τελειώσει. Να πω ότι θα πέσουν και πάλι έξω για λίγο; Πιστεύω όμως ότι αρχές του επόμενου έτους θα έχουμε τελειώσει. Είναι πραγματικά το μεγαλύτερο πρόβλημα για τη λειτουργία της πόλης ή αυτό που φαίνεται, αν θέλετε, περισσότερο. Προφανώς και διαμαρτύρεται ο κόσμος. Εγώ όμως δεν είμαι ο τύπος που θα βγω να φωνάζω στα κανάλια και να βρίζω. Δεν θεωρώ ότι έτσι θα τελειώσει ένα έργο. Αλλά πραγματικά είναι λίγο περίεργο, ένα τέτοιο έργο, όχι πολύ μεγάλο, ένα υπέργειο έργο, είναι πραγματικά αξιοπερίεργο πως από τον Μάρτιο του 2015 που έλεγε το χρονοδιάγραμμα είμαστε στον Αύγουστο του 2017 και έχουμε λίγο δρόμο ακόμα. Εάν εμείς ήμασταν δημοτική αρχή πριν ξεκινήσει το έργο, δεν θα επιλέγαμε ή θα βάζαμε τα δυνατά μας, ώστε να εμποδίσουμε την έλευση αυτής της γραμμής του Τραμ. Διότι ξέρουμε και εμείς από συνοικίες όπως η Νέα Σμύρνη, το Φάληρο ή η Γλυφάδα ότι δεν βοήθησε όσο θα ήθελαν αυτοί που το σχεδίασαν. Ίσως επειδή δεν είναι στην κουλτούρα μας ως Έλληνες ίσως και δεν το επιλέγουμε. Από το Φάληρο ήταν διαφορετική διαδικασία. Πέρασε παραλιακά. Εμάς πέρασε μέσα από το κέντρο της πόλης. Η ταλαιπωρία τεσσάρων και πλέον ετών για τα καταστήματα, τους επισκέπτες, τους τουρίστες, τους διερχόμενους, τους κατοίκους ήταν πραγματικά πολύ μεγάλη και δημιουργούσε πολύ μεγάλα προβλήματα. Πρέπει να κοιτάμε όμως το μέλλον με αισιοδοξία και να μην στεκόμαστε στο παρελθόν. Πραγματικά πιστεύω ότι το μέλλον είναι ευοίωνο για την πόλη του Πειραιά».

 
Κ. Αγοραστός στον «REAL FM»: «Τους τελευταίους 20 μήνες, έχει χαθεί διάστημα άνω των 11 μηνών χωρίς να δημοπρατούνται δημόσια έργα»
News - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Τετάρτη, 09 Αύγουστος 2017 16:32

Κ. Αγοραστός στον «REAL FM»: «Τους τελευταίους 20 μήνες, έχει χαθεί διάστημα άνω των 11 μηνών χωρίς να δημοπρατούνται δημόσια έργα»

AGORASTOS17

«Οι δημοπρασίες έργων μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΣΗΔΗΣ) πρέπει να ξεκινήσουν στις 20 Οκτωβρίου 2017, όπως άλλωστε προέβλεπε ο Νόμος 4472/2017, αλλιώς θα χαθούν κι άλλοι μήνες»

 

«Σήμερα δεν δημοπρατούνται και δεν θα δημοπρατούνται για τουλάχιστον τρεις - τέσσερις μήνες, ευελπιστώ να είναι μόνο αυτό το χρονικό διάστημα, δημόσια έργα αν δεν επανέλθει στις 20 Οκτωβρίου 2017 η ημερομηνία έναρξης των δημοπρασιών μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΣΗΔΗΣ), όπως άλλωστε προέβλεπε ο Νόμος 4472/2017», τόνισε ο Πρόεδρος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας, Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός σε συνέντευξή του σήμερα στο ραδιοφωνικό σταθμό «REAL FM».

«Αυτό σημαίνει ότι δεν δημιουργούνται θέσεις εργασίας, δεν παροχετεύεται χρήμα στην πραγματική οικονομία, ενώ έργα που αργούν να ξεκινήσουν, αργούν και να ολοκληρωθούν για να αποδώσουν προστιθέμενη αξία, στην κοινωνία και την οικονομία», επισήμανε, ενώ ξεκαθάρισε ότι «δεν είμαστε αντίθετοι στις δημοπρασίες έργων μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του ΕΣΗΔΗΣ, χρειάζεται, όμως, επαρκής χρόνος προετοιμασίας».

Ο κ. Κ. Αγοραστός υπογράμμισε ότι «τους τελευταίους 20 μήνες έχει χαθεί διάστημα άνω των 11 μηνών χωρίς να δημοπρατούνται δημόσια έργα καθώς:

-Το πρώτο 5μηνο του 2016 δεν δημοπρατήθηκε κανένα έργο λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων για το ασφαλιστικό.

-Τον Αύγουστο 2016 ψηφίστηκε νέος νόμος για τα δημόσια έργα ωστόσο οι δημοπρασίες ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του 2017 αφού ως το τέλος του 2016 δεν είχαν εκδοθεί οι απαραίτητες υπουργικές αποφάσεις και τα πρότυπα τεύχη δημοπράτησης ώστε να εφαρμοστεί ο νόμος.

-Από τις 25 Ιουλίου 2017 έχουν σταματήσει και πάλι οι δημοπρατήσεις καθώς στις 19 Ιουλίου 2017 και χωρίς καμία ενημέρωση των αρμόδιων φορέων ψηφίστηκε από τη Βουλή η μετάθεση για τις 25 Ιουλίου από τις 20 Οκτωβρίου 2017 της ημερομηνίας έναρξης των δημοπρασιών δημοσίων έργων μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του ΕΣΗΔΗΣ.

Πέραν του ότι εμείς είχαμε κάνει τον προγραμματισμό μας να ξεκινήσουμε τις δημοπρασίες μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας στις 20 Οκτωβρίου και προχωρήσαμε τις διαδικασίες δημοπράτησης με το παλιό σύστημα, ακόμη κι αν θέλει κάποιος σήμερα να προχωρήσει σε δημοπράτηση μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας δεν μπορεί γιατί δεν έχουν εκδοθεί τα πρότυπα τεύχη δημοπράτησης από την Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Α.Α.ΔΗ.ΣΥ.)», εξήγησε ο Πρόεδρος της Ένωσης Περιφερειών και πρόσθεσε με έμφαση ότι «η καθυστέρηση βλάπτει σοβαρά την ελληνική κοινωνία και την ελληνική οικονομία».

Ο κ. Κ. Αγοραστός σχολίασε ότι γενικότερα «το σύστημα διαχείρισης και παραγωγής έργων έχει γίνει «βαρύ» καθώς χρειάζονται τρεις-τέσσερις μήνες για να δημοπρατηθεί ένα έργο».

 
Οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ επαναλαμβάνουν τα λάθη του παρελθόντος/Συνέντευξη του Σταύρου Θεοδωράκη στην εφημερίδα «Ελευθερία» της Λάρισας
News - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Τρίτη, 08 Αύγουστος 2017 09:21

Οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ επαναλαμβάνουν τα λάθη του παρελθόντος/Συνέντευξη του Σταύρου Θεοδωράκη στην εφημερίδα «Ελευθερία» της Λάρισας

THEODORAKISSTAV

 

«Ο ΣΥΡΙΖΑ αγκαζέ με τους ΑΝΕΛ υπερασπίζεται τον παλιό κόσμο. Υπερασπίζεται όλα τα λάθη που έχουν κάνει παλιότερα η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Κρατικίστικη παιδεία, ισχυρές συντεχνίες, συμφέροντα και κομματικές παρεμβάσεις» τόνισε ο Σταύρος Θεοδωράκης σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Ελευθερία» της Λάρισας, μιλώντας για τις νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης.

 

Ο επικεφαλής του Ποταμιού σχολιάζοντας τις αποκαλύψεις του πρώην υπουργού Οικονομικών επεσήμανε: «Οι παιδαριώδεις διάλογοι μεταξύ τους, όπως αποκαλύπτονται σήμερα από τον κ. Βαρουφάκη, τρομάζουν. Οι άνθρωποι αποδεικνύονται όχι μόνο τυχοδιώκτες, αντιδημοκράτες και τριτοκοσμικοί, αλλά και επικίνδυνα άσχετοι». Ο Σταύρος Θεοδωράκης σημείωσε, μάλιστα, ότι ο κ. Τσίπρας φέρει μεγάλη ευθύνη για τις επιλογές του, τις οποίες πλήρωσε ο ελληνικός λαός με δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ καθώς «ο κ. Βαρουφάκης δεν ήταν κάποιο περιθωριακό γραφικό στέλεχος». Υπογράμμισε μάλιστα ότι «ο πρωθυπουργός ήξερε πολύ καλά τα σχέδια για τα οποία μιλά απαξιωτικά τώρα».

 

Για το νομοσχέδιο Γαβρόγλου ανέφερε ότι σε ζητήματα Παιδείας «η υποκρισία μερικών είναι μεγάλη» καθώς «στέλνουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά σχολεία, σε ιδιωτικά πανεπιστήμια και μετά ξιφουλκούν εναντίον των ιδιωτικών σχολείων και των μη κρατικών πανεπιστημίων». Όπως τόνισε: «Κοινωνική δικαιοσύνη, όμως, υπάρχει όταν όλοι έχουν μπροστά τους όλες τις ευκαιρίες και δεν είναι ανάγκη να αναζητήσουν λύσεις στο Λονδίνο ή την Βοστώνη».

 

Ερωτώμενος για το ενδεχόμενο μετεκλογικής συνεργασίας με τη Νέα Δημοκρατία ο επικεφαλής του Ποταμιού επεσήμανε ότι: «Πολλοί στην ΝΔ νοιάζονται μόνο για την επόμενη ανακαίνιση του κομματικού κράτους και δείχνουν την ίδια ανοχή σε συμφέροντα και συντεχνίες» και παράλληλα «αδιαφορούν για τους ελεύθερους επαγγελματίες που υπερφορολογούνται για να διατηρούνται οι κομματικές πελατείες στο δημόσιο». Το Ποτάμι, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, δεν είναι «δέσμιο ούτε από συμφέροντα, ούτε από συντεχνίες» και είναι έτοιμο να προχωρήσει σε μεγάλες τομές, σε αντίθεση με όλους τους υπόλοιπους.

 

Ο Σταύρος Θεοδωράκης απέκλεισε κάθε ενδεχόμενο συνεργασίας με τους ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ ακόμα και σε επιμέρους θέματα λέγοντας ότι «δεν μπορεί να υπάρξει πεδίο συμφωνίας με μια κυβέρνηση που παίζει συνεχώς παιγνίδια με τους θεσμούς», ενώ υπογράμμισε ότι στα θέματα δικαιοσύνης «ο δρόμος που έχουν πάρει οι κυβερνώντες είναι πλέον πολύ επικίνδυνος». Αναφερόμενος στην υπόθεση Καμμένου σημείωσε ότι το γεγονός ότι ο κ. Τσίπρας καλύπτει τον υπουργό Άμυνάς του «μαρτυρά πολλά». «Δεν είναι η πρώτη φορά που τον καλύπτει, ούτε και η τελευταία. Θα υπάρξουν και άλλες. Μπροστά στο μοίρασμα της εξουσίας κάθε νομικό ή ηθικό εμπόδιο καταρρέει» σημείωσε χαρακτηριστικά.

 

Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του επικεφαλής του Ποταμιού:

 

Κύριε Θεοδωράκη, μόλις τελείωσε η φετινή κοινοβουλευτική περίοδος, με την κυβέρνηση να δείχνει πολύ παραγωγική τουλάχιστον στο φίνις. Έξι νομοσχέδια σε μόλις δύο εβδομάδες.

 

Ναι, ζήσαμε την καλοκαιρινή επιθεώρηση «Ψηφίστε – Τροποποιήστε – Τελειώσατε». Νομοσχέδια που συζητούνται «στα πεταχτά», μέσα σε βροχή τροπολογιών για άσχετα θέματα. Ο κόσμος πρέπει να καταλάβει ότι οι τροπολογίες στοιχίζουν ακριβά στη χώρα. Και δεν μιλώ μόνο για τα ρουσφέτια. Είναι αποσπασματικές αποφάσεις, οι περισσότερες μη κοστολογημένες… Κάποιες από αυτές μοιάζουν με αυθαίρετες προσθήκες στο νομικό οικοδόμημα.

 

Η σύγκρουση πάντως για την Παιδεία και την Υγεία ήταν οξεία. Από τη μια μεριά η κυβερνητική συμμαχία ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ και από την άλλη οι υπόλοιποι.

 

Οι κόσμοι είναι όντως δύο, αλλά δεν ξέρω αν είναι αυτοί που λέτε. Είναι ο παλιός ο κόσμος και είναι και το μέλλον. Ο ΣΥΡΙΖΑ αγκαζέ με τους ΑΝΕΛ υπερασπίζεται τον παλιό κόσμο. Υπερασπίζεται όλα τα λάθη που έχουν κάνει παλιότερα η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Κρατικίστικη παιδεία, ισχυρές συντεχνίες, συμφέροντα και κομματικές παρεμβάσεις. Ο νόμος Γαβρόγλου διώχνει ξανά του νέους, στερεί την ελπίδα από τους άξιους και κρατά τη χώρα μακριά από την Ευρώπη. Είναι ένας νόμος που χτυπά την εξωστρέφεια, την αριστεία, την έρευνα. Όλα όσα αποστρέφονται οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ.

 

Κι εσείς μιλήσατε, για μια ακόμα φορά, για μη κρατικά Πανεπιστήμια.

 

Η χώρα χρειάζεται καλά δημόσια πανεπιστήμια και χρειάζεται και μη κρατικά που θα λειτουργούν με κανόνες και όχι με ένα απλό χαρτί του Υπουργείου εμπορίου όπως συμβαίνει τώρα. Η υποκρισία μερικών είναι μεγάλη. Στέλνουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά σχολεία, σε ιδιωτικά πανεπιστήμια και μετά ξιφουλκούν εναντίον των ιδιωτικών σχολείων και των μη κρατικών πανεπιστημίων. Κοινωνική δικαιοσύνη, όμως, υπάρχει όταν όλοι έχουν μπροστά τους όλες τις ευκαιρίες και δεν είναι ανάγκη να αναζητήσουν λύσεις στο Λονδίνο ή τη Βοστώνη.

 

Υπάρχουν όμως αναταράξεις και στον Δικαστικό κλάδο οι σχέσεις του οποίου φαίνονται να διαταράσσονται με την κυβέρνηση. Εκτιμάτε ότι η κατάσταση θα ηρεμήσει ή θα έχουμε και άλλα επεισόδια αργότερα;

 

Δυστυχώς ναι. Και λέω δυστυχώς γιατί καλό θα ήταν να μην μπλέκαμε ο ένας στα πόδια του άλλου. Άλλο πολιτική, άλλο Δικαιοσύνη. Η προσπάθεια ελέγχου της Δικαιοσύνης είναι ένα παλιό αμάρτημα της ελληνικής πολιτικής σκηνής, όμως ο δρόμος που έχουν πάρει οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ είναι πλέον πολύ επικίνδυνος. Δεν υπάρχει δημοκρατική χώρα με καθυποταγμένη τη Δικαιοσύνη, εκτός και αν θέλουν να μας κάνουν Τουρκία, Πολωνία ή Βενεζουέλα. Ούτε υπάρχει άλλη ευνομούμενη χώρα στην οποία ένας υπουργός θα παρέμβαινε σε δικαστικές υποθέσεις σπρώχνοντας έναν ισοβίτη προς τη μια ή την άλλη κατεύθυνση και η κυβέρνηση θα έκανε πως δεν τρέχει τίποτα. Η κάλυψη του κ. Καμμένου από τον κ.Τσίπρα μαρτυρά πολλά. Δεν είναι η πρώτη φορά που τον καλύπτει, ούτε και η τελευταία. Θα υπάρξουν και άλλες. Μπροστά στο μοίρασμα της εξουσίας κάθε νομικό ή ηθικό εμπόδιο καταρρέει.

 

Με την οικονομία όμως κάτι φαίνεται να κινείται. Η πρώτη έξοδος στις αγορές μετά από τρία χρόνια δεν είναι ένδειξη κάποιας σταδιακής βελτίωσης;

 

Μακάρι να είναι. Αλλά πρέπει να δούμε τι μας στοιχίζουν αυτές οι καθυστερήσεις που λέτε. Μας στοιχίζουν δεκάδες δις κάθε φορά. 80 δις χάθηκαν το ’15. Και τώρα γυρνάμε στις αποφάσεις του ’14 και το θεωρούμε επιτυχία!

 

Άλλη λύση από την έξοδο στις αγορές υπάρχει;

 

Τις αγορές, ο κ. Τσίπρας, ο κ. Καμμένος και η παρέα τους, κάποτε τις ξόρκιζαν με νταούλια και ζουρνάδες! Και τώρα πανηγυρίζουν. Προσέξτε, εμείς δανειστήκαμε με 4,6%, ενώ η Πορτογαλία και η Κύπρος, που είχαν τα ίδια προβλήματα με εμάς, διαπραγματεύονται τα ίδια ομόλογα με τόκους αρκετά κάτω από το 2%. Ο κ. Τσίπρας πρέπει να παραδεχθεί ότι έλεγε ψέματα όταν αποκαλούσε έγκλημα την έξοδο στις αγορές με αντίστοιχο επιτόκιο το 2014 ή να αποδεχθεί ότι και εκείνος διαπράττει έγκλημα. Πάντως έχουμε ακόμα πολύ δρόμο να διανύσουμε μέχρι να μας εμπιστευτούν πλήρως οι αγορές. Για να δανείζεται η χώρα με βιώσιμα επιτόκια, χρειάζεται να είναι ανταγωνιστική και με υγιή δημόσια οικονομικά. Χρειάζεται μακροπρόθεσμος σχεδιασμός, εκσυγχρονισμός του κράτους και χτίσιμο εμπιστοσύνης. Πράγματα που δεν πάνε με τις προχειρότητες των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ.

 

Πρόσφατα είπατε ότι το 2015 η χώρα κατρακύλησε στον γκρεμό αλλά βρέθηκαν κάποια χέρια και την σήκωσαν. Παλιότερα είπατε ότι στα παρά 5' γλιτώσαμε το χάος. Πως κρίνετε τις αποκαλύψεις Βαρουφάκη;

 

Εκείνο το εξάμηνο η χώρα παίχτηκε «στα ζάρια». Από τον Ιούνιο του 2015 είχαμε καταγγείλει αυτά τα σχέδια και οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ μας λοιδορούσαν. Οι παιδαριώδεις διάλογοι μεταξύ τους, όπως αποκαλύπτονται σήμερα από τον Βαρουφάκη, τρομάζουν. Οι άνθρωποι αποδεικνύονται όχι μόνο τυχοδιώκτες, αντιδημοκράτες και τριτοκοσμικοί, αλλά και επικίνδυνα άσχετοι. Ο κ. Βαρουφάκης δεν ήταν κάποιο περιθωριακό γραφικό στέλεχος. Ήταν υπουργός Οικονομικών και ο άνθρωπος στον οποίο ο κ. Τσίπρας είχε αναθέσει τις διαπραγματεύσεις για το μέλλον της χώρας. Ο πρωθυπουργός ήξερε πολύ καλά τα σχέδια για τα οποία μιλά απαξιωτικά τώρα. Ο ελληνικός λαός έχει πληρώσει με δεκάδες δισεκατομμύρια την «περήφανη» διαπραγμάτευσή του και δικαιούται να μάθει όλη την αλήθεια γι’ αυτή τη σκοτεινή περίοδο. Δεν αρκούν οι ειρωνικές ευχές του κ. Τσίπρα για «καλές πωλήσεις στο βιβλίο του».

 

Με όσα λέτε, καταλαβαίνω ότι δεν υπάρχουν και πολλά περιθώρια συμφωνίας με την κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ ούτε σε επιμέρους θέματα…

 

Εμείς μπήκαμε στην πολιτική για να υπηρετήσουμε τον άνθρωπο, όχι το σύστημα. Και πόσο μάλλον ένα σύστημα συντηρητικό και λαϊκίστικο. Δεν μπορεί να υπάρξει πεδίο συμφωνίας με μια κυβέρνηση που παίζει συνεχώς παιγνίδια με τους θεσμούς. Τώρα λένε ότι θα μεταφέρουν και την ημερομηνία των αυτοδιοικητικών εκλογών. Σε όλα προέχει το μικροκομματικό τους συμφέρον. Πήγαν να μοιράσουν τις τηλεοπτικές άδειες κάνοντας συμφωνίες με νέα συμφέροντα, αφού πρώτα είχαν ξεζουμίσει τα παλιά. Και τώρα ετοιμάζονται να επιτεθούν στα τοπικά ΜΜΕ, που ήδη βιώνουν πολύ δύσκολα την κρίση.

 

Να υποθέσω μήπως ότι αισθάνεστε πιο κοντά στη ΝΔ;

 

Τα προεκλογικά λόγια είναι εύκολα. Όταν όμως η ΝΔ ήταν κυβέρνηση έκανε τα δικά της μεγάλα λάθη. Το κομματικό κράτος έχει τρεις σφραγίδες. ΝΔ- ΠΑΣΟΚ- ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ. Πολλοί στην ΝΔ νοιάζονται μόνο για την επόμενη ανακαίνιση του κομματικού κράτους. Και δείχνουν την ίδια ανοχή σε συμφέροντα και συντεχνίες. Αδιαφορούν για τους ελεύθερους επαγγελματίες που υπερφορολογούνται για να διατηρούνται οι κομματικές πελατείες στο δημόσιο. Εμείς μιλάμε για μια επανάσταση στο δημόσιο. Με εκδίωξη των κομματικών εγκάθετων που βασανίζουν τους άξιους δημοσίους υπαλλήλους. Η ΝΔ, παρά τα λόγια, δεν θα τολμήσει ποτέ να προχωρήσει σε μεγάλες τομές και εδώ είναι η χρησιμότητα του Ποταμιού. Εμείς δεν είμαστε δέσμιοι, ούτε από συμφέροντα, ούτε από συντεχνίες.

 

Είστε αισιόδοξος για το μέλλον του Ποταμιού; Γιατί μπορεί προσωπικά η δημοτικότητά σας να είναι υψηλά, όμως τα ποσοστά που σας δίνουν οι δημοσκοπήσεις δεν είναι και τα καλύτερα.

 

Μην έχετε καμία ανησυχία για το Ποτάμι. Θα είμαστε δυνατοί και στην επόμενη Βουλή. Κανένα άλλο Κίνημα δεν έχει πολεμηθεί τόσο. Θυμηθείτε πόσο μας λοιδόρησαν. Μέχρι και αποστασίες βουλευτών προκάλεσαν. Όμως αντέχουμε. Ο κόσμος ξέρει ότι είμαστε η χρήσιμη δύναμη. Είμαστε ο άλλος δρόμος. Εκπροσωπούμε όλους εκείνους που αναζητούν τολμηρές προοδευτικές λύσεις. Στη λειτουργία του κράτους, στην οικονομία, στο περιβάλλον... Λύσεις που δεν μπορούν να δώσουν οι παραδοσιακοί «αριστεροί» και «δεξιοί». Λύσεις που δεν μπορούν να δώσουν οι παλιοί υπουργοί.

 

Θα ήθελα κλείνοντας να μου επιτρέψετε μια προσωπική ερώτηση. Πηγαίνουν όλα καλά με την υγεία σας;

 

Σας ευχαριστώ για την έγνοια σας. Ναι, πηγαίνουν όλα καλά.

 

 
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΓΕΙΑΣ κ. ΑΝΔΡΕΑ ΞΑΝΘΟΥ στον REAL FM Με τον κ. Μάνο Νιφλή
News - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Παρασκευή, 04 Αύγουστος 2017 16:22

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΓΕΙΑΣ κ. ΑΝΔΡΕΑ ΞΑΝΘΟΥ στον REAL FM Με τον κ. Μάνο Νιφλή

ksanthos

Κος ΝΙΦΛΗΣ:

…Μάνος Νιφλής στο μικρόφωνο και πάμε κατευθείαν στην τηλεφωνική μας γραμμή για να συνομιλήσουμε με τον Υπουργό Υγείας τον κύριο Ανδρέα Ξανθό.

Κύριε Υπουργέ, καλή σας ημέρα, ευχαριστώ για την αποδοχή της πρόσκλησης.

Κος ΞΑΝΘΟΣ:

Καλημέρα, κύριε Νιφλή, να είστε καλά και παρακαλώ.,

Κος ΝΙΦΛΗΣ:

Λοιπόν, ένα σημαντικό νομοσχέδιο πέρασε για την υγεία και τις πρωτοβάθμιες υπηρεσίες υγείας, με πολλές αντιδράσεις βέβαια από την αντιπολίτευση και μπαίνω κατευθείαν σε αυτό που λέμε στο ψητό, για να μας δώσετε μερικές απαντήσεις σε αυτά για τα οποία σας κατηγορεί η Αντιπολίτευση.

Τώρα, βλέπω εδώ και κατά τη διήμερη συζήτηση στη Βουλή, που παρακολούθησα, είδα ότι σας ασκεί μία έντονη κριτική σε σχέση με το κόστος του προγράμματος. Δηλαδή εκείνοι το έχουν κοστολογήσει γύρω στα 300-400 εκατομμύρια ευρώ, δεν ξέρω αν είναι έτσι, και το ερώτημα είναι πού θα βρείτε αυτά τα λεφτά γιατί αυτό που σας λένε είναι ότι μέχρι στιγμής καλά τη βγάζετε με τα χρήματα από ΕΣΠΑ και τα λοιπά, που είναι 100-140 εκατομμύρια ευρώ.

Στους αριθμούς δεν μπορώ να είμαι ακριβής, αυτά που θυμάμαι από την Βουλή λέω.

Η απάντηση σε αυτό ποια είναι, κύριε Υπουργέ;

Κος ΞΑΝΘΟΣ:

Κύριε Νιφλή, καταρχήν, νομίζω ότι το κρίσιμο ερώτημα είναι αν είναι απαραίτητη αυτή η παρέμβαση, αν καλύπτει μία πραγματική κοινωνική και υγειονομική ανάγκη και αν οι νέες δομές, τις οποίες θέλουμε να αναπτύξουμε, οι τοπικές μονάδες υγείας, που είναι στην ουσία αποκεντρωμένες δομές, περιφερειακές των σημερινών κέντρων υγείας, όπως θα λέγονται από εδώ και πέρα και τα ΠΕΔΥ, τα παλιά πολυιατρεία, δηλαδή του ΙΚΑ, τα οποία υπάρχουν σήμερα στα αστικά κέντρα, αν είναι απαραίτητες, αν ο θεσμός του οικογενειακού γιατρού και της ομάδας υγείας, που θα πλαισιώνουν αυτές τις νέες δομές, θα βοηθήσει σε ένα αναπροσανατολισμό του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Όπως έχουμε πει από την περίθαλψη, τη στενή προσέγγιση της υγείας ως υπηρεσίας περίθαλψης που παρέχεται στο νοσοκομείο, η προσπάθεια είναι να αλλάξουμε το κέντρο βάρους και να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση στην πρόληψη της ασθένειας, στον προσυμπτωματικό έλεγχο, στη αγωγή υγείας του πληθυσμού, στην παρέμβαση στην κοινότητα, στη σχολική υγιεινή, στην υγιεινή στους χώρους εργασίας και λοιπά.

Είναι μία άλλη προσέγγιση, μία άλλη φιλοσοφία, επιτρέψτε μου να πω, διότι από την Αντιπολίτευση, από κάποια κομμάτια της, εν πάση περιπτώσει, ασκείται και μια κριτική περί αυτού. Δηλαδή η άποψη είναι ότι αυτές οι δομές είναι αχρείαστες, δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα, είναι ένας κρατισμός, μία αγκύλωση, τέλος πάντων, ιδεολογική της Κυβέρνησης και τα λοιπά, που θέλει να δημιουργεί κρατικίστικες δομές και ότι θέλουμε να προσλάβουμε και ένα κομματικό στρατό 3.000 ανθρώπων, ο οποίος ας πούμε θα….

Κος ΝΙΦΛΗΣ:

Ναι, θα σας ρωτήσω για αυτό ούτως ή άλλως, απλώς….

Κος ΞΑΝΘΟΣ:

Αυτό είναι το κρίσιμο ερώτημα, εάν είναι στη σωστή κατεύθυνση. Μετά να συζητήσουμε για τους πόρους και για τη χρηματοδότηση, βεβαίως να το κάνουμε.

Εμείς λέμε, λοιπόν, ότι όντως είναι κάτι το οποίο χρειάζεται. Είναι ένα έλλειμμα του συστήματος υγείας. Ποτέ στην ουσία το Εθνικό Σύστημα Υγείας, που προβλέφθηκε από το νόμο 1397/83 δεν αναπτύχθηκε σε αυτό το πεδίο, στο πεδίο της πρωτοβάθμιας φροντίδας παρά μόνο στην ύπαιθρο με τα κέντρα υγείας της υπαίθρου.

Αυτό, λοιπόν, το κενό ερχόμαστε, εν μέσω κρίσης, διασφαλίζοντας περίπου για την πρώτη 4ετία του προγράμματος αυτού εγγυημένους πόρους από την Ευρωπαϊκή Ένωση και έχουμε παρουσιάσει, δηλαδή η κριτική τώρα ότι δεν είναι διασφαλισμένοι οι πόροι, επιτρέψτε μου να πω, μετά από τη συζήτηση τη διήμερη στη Βουλή δεν ευσταθεί.

Ήρθε ο ίδιος ο Υπουργός, ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας ο κύριος Χαρίτσης, ο αρμόδιος για τα θέματα του ΕΣΠΑ. Παρουσιάσαμε, λοιπόν, ένα πλάνο χρηματοδοτικό το οποίο έχει και μία στρατηγική εξόδου από την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.

Είπαμε, δηλαδή, ότι θα υπάρχει μία σταδιακή εμπλοκή των εθνικών πόρων, έχουν κατατεθεί αυτά, έχουν συμφωνηθεί με την Commission, έχουν συμφωνηθεί με τους κοινοτικούς, είναι σε γνώση των θεσμών, προφανώς, είναι δηλαδή εγγυημένη αυτή η χρηματοδότηση. Είναι περίπου 80 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, το κόστος το λειτουργικό των νέων δομών, δηλαδή της μισθοδοσίας του προσωπικού το οποίο θα εργαστεί, αυτών των 3.000 ανθρώπων, που θα προκηρυχθούν οι θέσεις, είναι περίπου 1.300 γιατροί και 1.700 οι λοιποί επαγγελματίες υγείας, νοσηλευτές, κοινωνικοί λειτουργοί, επισκέπτες υγείας….

Κος ΝΙΦΛΗΣ:

Όλοι οι εργαζόμενοι.

Κος ΞΑΝΘΟΣ:

Ναι. Η προκήρυξη βγήκε χθες στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ….

Κος ΝΙΦΛΗΣ:

Εδώ, αν μου επιτρέπετε να σας διακόψω, γιατί σε αυτό είχα και εγώ την απορία, ναι μεν εκφράστηκε ως κριτική από τη Νέα Δημοκρατία, κυρίως, αν θυμάμαι καλά, αλλά αυτό που σας λένε είναι ότι έχετε ναι μεν εξασφαλίσει, μας λέτε ότι από το ΕΣΠΑ τα έχετε τακτοποιημένα όλα, από την άλλη πλευρά πώς γίνεται χρήματα του ΕΣΠΑ να αξιοποιούνται, να δίνονται, αν μπορούν να δοθούν για την κάλυψη, για τη δημιουργία, μάλλον, νέων θέσεων.

Κος ΞΑΝΘΟΣ:

Ακούστε, κύριε Νιφλή. Αυτό γινόταν διαχρονικά. Με χρήματα ευρωπαϊκά, με χρήματα του ΕΣΠΑ έχουν χρηματοδοτηθεί πολύ σημαντικές κοινωνικές δομές σε όλη τη χώρα στο παρελθόν.

Θυμίζω τα κέντρα τα ΚΕΠ, θυμίζω τις δομές ψυχιατρικής μεταρρύθμισης, θυμίζω τμήματα πανεπιστημιακά που είχαν αναπτυχθεί μέσα από ευρωπαϊκά προγράμματα κλπ., δομές βοήθειας στο σπίτι, κοινωνικού χαρακτήρα δομές, τα ΚΗΦΗ τα κέντρα ημερήσιας φροντίδας ηλικιωμένων.

Υπήρχαν στο παρελθόν πολλαπλές παρεμβάσεις ενίσχυσης ας πούμε του κοινωνικού κράτους και της δημόσιας διοίκησης εν γένει που είχαν χρηματοδοτηθεί με ευρωπαϊκούς πόρους. Προφανώς οφείλει μετά η πολιτεία στο βαθμό που αναγνωρίζει την κοινωνική ωφελιμότητα και ανταποδοτικότητα αυτών των πόρων και αυτών των δομών να τις υποστηρίξει στη συνέχεια με εθνικούς πόρους και να διασφαλίσει τη βιώσιμη χρηματοδότησή τους. Περί αυτού πρόκειται.

Κος ΝΙΦΛΗΣ:

Άρα λέτε λοιπόν ότι ξεκινάμε και πληρώνουμε αυτούς που θα προσλάβουμε με χρήματα του ΕΣΠΑ αλλά σιγά-σιγά απεγκλωβιζόμαστε και πάμε να τους πληρώνουμε εμείς.

Κος ΞΑΝΘΟΣ:

Ακριβώς, αυτό είναι. Εμείς λοιπόν λέμε το εξής, βγάζουμε μια προκήρυξη εχθές και αυτό είναι πολύ σημαντικό, είναι ποιοτικά διαφορετικό στοιχείο. Δηλαδή για πρώτη φορά ψηφίζεται ένας νόμος για την πρωτοβάθμια φροντίδα και ταυτόχρονα την ίδια μέρα που ψηφίζεται έχει πολύ μεγάλη συμβολική αξία αυτό το πράγμα.

Την ίδια μέρα που ψηφίζεται βγαίνει και η προκήρυξη για την κάλυψη των νέων θέσεων και των νέων δομών που θα αναπτυχθούν. Ενώ μέχρι τώρα συνήθως είχαμε ένα νόμο ο οποίος κάποια στιγμή εκτιμούνταν από τις πολιτικές ηγεσίες ότι επειδή δεν υπήρχαν οι προϋποθέσεις χρηματοδότησης έμενε στα χαρτιά.

Αυτό λοιπόν είναι πολύ σημαντικό. Τι λέμε λοιπόν σε αυτούς τους ανθρώπους; Ότι θα προσληφθούν με ένα πολύ σαφές πλαίσιο μοριοδότησης και κριτηρίων τα οποία είναι υπό την έγκριση του ΑΣΕΠ.

Κος ΝΙΦΛΗΣ:

Εδώ να σταθούμε λίγο γιατί το είπατε και μόνος σας ότι σας κατηγορούν για τη δημιουργία κομματικού στρατού. Δηλαδή ποια είναι τα κριτήρια, δεν θέλουμε προφανώς τα τυπικά χαρακτηριστικά.

Κος ΞΑΝΘΟΣ:

Το καταθέσαμε και στη Βουλή. Περιέχονται και στους όρους της προκήρυξης. Έχει βγει υπουργική απόφαση που τα προσδιορίζει αυτά, είναι αναρτημένη στο διαδίκτυο, υπάρχει ειδικό ΦΕΚ για αυτό, είναι τα πάντα απολύτως διαφανή και μοριοδοτημένα και προσδιορισμένα.

Δεν πρόκειται περί ας πούμε ευνοιοκρατικών διαδικασιών, το ξέρουν αυτό το πράγμα ο κόσμος. Είναι προσβλητικό απέναντι σε νέους γιατρούς, νέους επιστήμονες, νέους επαγγελματίες υγείας που θα διεκδικήσουν μια θέση αυτή την περίοδο με μια σύμβαση εργασίας η οποία θα είναι διετούς καταρχήν διάρκειας με δυνατότητα παράτασης μέχρι το τέλος του προγράμματος. Δηλαδή περίπου υπολογίζουμε ότι θα είναι 2 συν 2 ετών.

Για όλο αυτό το διάστημα είναι διασφαλισμένη η χρηματοδότηση, η μισθοδοσία και το λειτουργικό κόστος των νέων δομών που υπολογίζουμε ότι θα είναι γύρω στο 15% του συνολικού κόστους, δηλαδή από τα 80.000.000 ευρώ το χρόνο. Το 15% θα είναι το λειτουργικό κόστος των νέων δομών που θέλω να εξηγήσω ότι είναι μικρές ευέλικτες δομές, δεν είναι φαραωνικά έργα γιατί αυτό τον όρο χρησιμοποίησε εχθές η κυρία Γεννηματά στη Βουλή, δεν είναι φαραωνικά έργα αυτά.

Είναι μικρά πολυϊατρεία της τάξης των 100, 150 τετραγωνικών μέτρων στα οποία θα υπάρχουν οι τρεις βασικές ειδικότητες που εμπίπτουν στην κατηγορία του οικογενειακού γιατρού. Δηλαδή γενικός γιατρός, παθολόγος και παιδίατρος. Και θα υπάρχουν και οι υπόλοιποι επαγγελματίες υγείας που θα υποστηρίζουν αυτό το έργο και κυρίως θα διασφαλίζουν μια εξωστρέφεια αυτών των δομών, παρέμβαση στην κοινότητα, αγωγή υγείας, φροντίδα στο σχολείο, εμβολιασμοί κλπ.

Κος ΝΙΦΛΗΣ:

Τώρα Υπουργέ, γιατί σας ζητώ συγνώμη που σας διακόπτω απλώς μια και μιλάτε για τις δομές αυτές. Επειδή ούτως ή άλλως υπάρχουν δομές, συζητήθηκε στη Βουλή και αυτό, γιατί δεν αξιοποιούμε τις υπάρχουσες δομές;

Κος ΞΑΝΘΟΣ:

Αυτό λοιπόν είναι νομίζω ένα σημαντικό ερώτημα. Λοιπόν, η απάντηση είναι η εξής, ότι πρώτον τις σημερινές δομές τις στηρίζουμε ήδη.

Δηλαδή κάνουμε ότι είναι δυνατόν αυτή την περίοδο όχι με την ίδια ταχύτητα και με τον ίδιο τρόπο που έγινε στα δημόσια νοσοκομεία γιατί όντως εκεί ήταν η προτεραιότητα, εκεί είχε συσσωρευτεί ο κόσμος λόγω της πλήρους αποδιοργάνωσης της πρωτοβάθμιας φροντίδας που προέκυψε μετά από το νόμο 4238/14 που θυμίζω ότι οδήγησε στην έξοδο 3.000 ταυτόχρονα ειδικευμένων γιατρών από αυτές τις δομές του πρώην ΙΚΑ ΕΟΠΥΥ.

Φύγανε 3000 άνθρωποι κύριε Νιφλή μαζικά. Αυτοί ήταν μια τεράστια αιμορραγία. Δεν έχει ξανασυμβεί αυτό το σύστημα υγείας και πραγματικά ενοχλούμαστε όταν έρχονται οι άνθρωποι που είχαν την πολιτική ευθύνη για αυτό το χειρισμό και σήμερα λένε ότι εμείς είχαμε λύσει το πρόβλημα, είχαμε φτιάξει σύστημα πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας και εσείς δεν το εφαρμόσατε και τώρα μας φέρνετε καινούργιο.

Κος ΝΙΦΛΗΣ:

Εγώ το ρωτώ πάντως όχι από την πλευρά της αντιπολίτευσης, ρωτώ ξέρετε ως πολίτης λέω εφόσον..

Κος ΞΑΝΘΟΣ:

Όχι απλώς

Κος ΞΑΝΘΟΣ:

Εγώ δεν σας αποδίδω ότι υιοθετείτε τις κατηγορίες της Αντιπολίτευσης, αλλά….

Κος ΝΙΦΛΗΣ:

Λέω απλώς ότι στη γειτονιά μου έχω μία δομή…

Κος ΞΑΝΘΟΣ:

Θα σας εξηγήσω…

Κος ΝΙΦΛΗΣ:

Και ρωτώ, σας το θέτω και λίγο διαφορετικά το ερώτημα, ότι μήπως, βρε αδελφέ, καταλαβαίνετε πώς το λέω, είναι ένα κόστος τεράστιο που δεν το σηκώνουμε;

Κος ΞΑΝΘΟΣ:

Ακούστε, ακούστε, δεν είναι τεράστιο το κόστος, σας είπα, δηλαδή είναι ένα διαχειρίσιμο κόστος αυτό, ακόμα και με εθνικούς πόρους.

Κοιτάξτε, είχαμε δύο λύσεις. Η μία λύση ήταν αυτή που λέτε, δηλαδή να υποστηρίξουμε τις σημερινές δομές που, όμως – αυτό είναι το πρόβλημα – είχαν άλλη κουλτούρα μέχρι τώρα.

Αυτές οι δομές περίμεναν πότε θα πάει ο ασθενής να συνταγογραφηθεί, να κάνει τις εξετάσεις του, να παραπεμφθεί, να τον δει κάποιος ειδικός γιατρός και τα λοιπά.

Δεν είχαν αυτή την κουλτούρα ποτέ ενσωματώσει στην κουλτούρα της πρόληψης, της αγωγής υγείας, της παρέμβασης στην κοινότητα. Αυτό είναι το νέο ποιοτικό στοιχείο το οποίο θέλουμε να εισαγάγουμε στη φιλοσοφία του συστήματος υγείας.

Και αυτό μπορούν να το κάνουν μόνο νέες δομές, νέοι άνθρωποι, νέα αντίληψη, νέες διαδικασίες, μία γενικώς προσπάθεια αναδιοργάνωσης του συστήματος υγείας σε αυτή τη βάση. Για αυτό το κάνουμε αυτό το πράγμα.

Και κυρίως αυτές οι δομές έχουν την κουλτούρα της ομάδας υγείας. Αυτά δεν είναι μοντέλα τα οποία τα εφηύρε η Κυβέρνηση. Τα έχουμε συζητήσει με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, ο οποίος είναι ο επιστημονικός και τεχνικός μας σύμβουλος, έχουμε πάρει μοντέλα από την Ευρώπη, έχουμε μελετήσει ιδιαίτερα τριών νοτιοευρωπαϊκών χωρών την εμπειρία 15ετίας και παραπάνω από την ανάπτυξη τέτοιων συστημάτων, δηλαδή που έχουν δομές οικογενειακής φροντίδας, έτσι λέγονται και στην Ισπανία και στην Ιταλία και στην Πορτογαλία.

Τα έχουμε κάτσει αυτά, τα συζητήσαμε, τα διαβουλευτήκαμε, τα διαπραγματευτήκαμε με την Commission και με τους θεσμούς, είναι μία πολύ καλά μελετημένη παρέμβαση.

Επιτρέψτε μου να πω, δεν θέλουμε να ευλογούμε τα γένια μας, αλλά πραγματικά εγώ προκαλώ όποιον καλόπιστο, ας πούμε, παρατηρητή να δει τα αντίστοιχα σχέδια νόμου τα οποία είχαν έρθει στην προηγούμενη 25ετία, 35ετία στο φως και να συγκρίνει τον βαθμό ωριμότητας και υλοποίησης και εφαρμοσιμότητας αυτής της αλλαγής.

Νομίζω, λοιπόν, ότι έχει γίνει πάρα πολύ σημαντική δουλειά.

Για εμένα το κρίσιμο είναι να ανταποκριθούν οι γιατροί, καταρχήν, γιατί πιστεύουμε ότι με τους υπόλοιπους επαγγελματίες δεν θα έχουμε ιδιαίτερο πρόβλημα, είναι να βρούμε την κρίσιμη μάζα των γιατρών οι οποίοι θα μπορέσουν να πειστούν ότι και τα κίνητρα τα οποία δίνουμε, τα οικονομικά, τα οποία είναι όντως σημαντικά.

Δηλαδή για να καταλάβετε ως ένα επιπλέον κίνητρο προσέλκυσης δίνουμε μισθολογικές απολαβές στους γιατρούς που θα προσληφθούν τον δεύτερο βαθμό του Εθνικού Συστήματος Υγείας, δηλαδή αντιστοιχίζονται με τις απολαβές του Επιμελητή Α’ και όχι του Επιμελητή Β’ που είναι ο εισαγωγικός βαθμός.

Θα είναι, κατά την άποψή μας, αξιοπρεπέστατη η αμοιβή και η σχέση εργασίας. Βεβαίως θα είναι πλήρως και αποκλειστικής απασχόλησης αυτοί, θέλουμε γιατρούς οι οποίοι να είναι αφοσιωμένοι στο σύστημα υγείας.

Η Αντιπολίτευση μας αντιπρότεινε το χρεοκοπημένο, κατά την άποψή μας, μοντέλο των συμβασιούχων, των συμβεβλημένων μάλλον γιατρών με τον ΕΟΠΥΥ. Αυτό το μοντέλο, το ξέρετε πάρα πολύ καλά, δεν είναι αποτελεσματικό, δεν εξυπηρετεί τον κόσμο και είναι ιδιαίτερα κοστοβόρο.

Ξέρετε ότι οι 200 επισκέψεις τώρα των συμβεβλημένων γιατρών, των 5.500 γιατρών εξαντλούνται τις πρώτες μέρες του μήνα, ο κόσμος επιβαρύνεται και ταλαιπωρείται. Εμείς τους δημιουργούμε μία ευκολία στην πρόσβαση σε ένα οικογενειακό γιατρό και σε μία δομή που θα είναι το πρώτο σημείο επαφής με το σύστημα, θα διευκολύνει την εξυπηρέτησή του και τη διαχείριση των προβλημάτων υγείας που κάποιος θα έχει όλη την ευθύνη της παρακολούθησης και της συμβουλευτικής, αν θέλετε, για τα θέματα υγείας του αρρώστου.

Θα συμπληρώνει τον ηλεκτρονικό του φάκελο υγείας, θα τον συμβουλεύει για τα εμβόλια που πρέπει να κάνει, για τις εξετάσεις που πρέπει να κάνει, τον προσυμπτωματικό έλεγχο, θα τον παραπέμπει όποτε χρειάζεται και όχι όποτε νομίζει ο ασθενής ότι χρειάζεται, στον κατάλληλο πιο εξειδικευμένο γιατρό ή στο πιο εξειδικευμένο του νοσοκομείου….

Κος ΝΙΦΛΗΣ:

Εδώ τίθεται ένα θέμα με τον οικογενειακό γιατρό.

Κος ΞΑΝΘΟΣ:

Και θα διευκολύνεται σε αυτό. Προσέξτε….

Κος ΝΙΦΛΗΣ:

Τίθεται ένα θέμα με τον οικογενειακό γιατρό και η αντίθετη άποψη λέει ότι εγώ, για παράδειγμα, έχω δημιουργήσει μία σχέση εμπιστοσύνης, εγώ και η οικογένειά μου τόσα χρόνια με ένα γιατρό, ο οποίος θα μπορούσε να είναι συμβεβλημένος γιατί η σχέση γιατρού και ασθενή, το ξέρετε πολύ καλύτερα από εμένα, είναι σχέση εμπιστοσύνης...

Κος ΞΑΝΘΟΣ:

Προφανώς.

Κος ΝΙΦΛΗΣ:

Είναι σχέση που όπως λέτε και εσείς, γνωρίζει την οικογένεια, γνωρίζει τον άνθρωπο, μπορεί να τον συμβουλεύσει και υλοποιεί κιόλας και αυτό που λέτε, την παρέμβασή του σε μία κοινωνική ομάδα.

Κος ΞΑΝΘΟΣ:

Σωστό.

Κος ΝΙΦΛΗΣ:

Και η κριτική που δέχεστε είναι ότι επί της ουσίας περιορίζετε όλο αυτό, το κρατικοποιείτε.

Κος ΞΑΝΘΟΣ:

Δεν το περιορίζουμε διότι πρώτον, εξηγήσαμε ότι θα αυξηθούν οι θέσεις των συμβεβλημένων γιατρών.

Η λογική μας είναι εξής και σε αυτό είμαστε πολύ ειλικρινείς. Εμείς θέλουμε όσο είναι δυνατόν να καλύψουμε μέσα από το δημόσιο σύστημα υγείας περισσότερες ανάγκες. Νομίζω ότι είναι μια θεμιτή φιλοδοξία μιας πολιτείας, οποιασδήποτε πολιτείας που αναγνωρίζει ότι υπάρχει μια κοινωνική ανάγκη και ότι υπάρχει μια δυσκολία στην κοινωνία λόγω της φτωχοποίησης, λόγω της μακροχρόνιας ανεργίας, λόγω των μεγάλων ανατροπών που έχουν συμβεί στην καθημερινότητα των ανθρώπων να υπάρχουν όσο είναι δυνατόν πιο εγγυημένες παροχές χωρίς μεγάλη οικονομική επιβάρυνση των πολιτών.

Αυτό το πράγμα μόνο το δημόσιο σύστημα υγείας μπορεί να το εγγυηθεί. Αυτή είναι η αλήθεια. Ξέρουμε πολύ καλά ότι ακόμα και η υποτιθέμενη δωρεάν πρόσβαση σε κάποιους συμβεβλημένους γιατρούς πολύ εύκολα μετακυλύει ένα μέρος κόστους στον ίδιο τον πολίτη. Το ξέρετε πάρα πολύ καλά αυτό ότι συμβαίνει. Ακόμα και στα συμβεβλημένα εργαστήρια, ακόμα και για τη συνταγογράφηση πάρα πολλές φορές ζητείται επιπλέον πληρωμή παρότι είναι υποτίθεται συμβεβλημένος ο γιατρός.

Τα ξέρουμε αυτά, είναι στρεβλώσεις ενός συστήματος το οποίο δυστυχώς δεν παράγει καλής ποιότητας φροντίδας και εξυπηρέτηση του κόσμου. Αυτό προσπαθούμε να διορθώσουμε. Δεν θέλουμε ούτε να βάλουμε έναν οικογενειακό γιατρό ο οποίος θα είναι τροχονόμος απλός, δηλαδή δεν θα ασχολείται ο ίδιος επί της ουσίας αλλά απλώς θα παραπέμπει αλλά ούτε θα είναι ένας πορτιέρης του συστήματος ο οποίος θα εμποδίζει την πρόσβαση.

Εμείς θέλουμε λοιπόν μέσα από αυτό το σύστημα να υπηρετήσουμε το βασικό μας στόχο που είναι η καθολική κάλυψη με ισότιμο τρόπο των αναγκών υγείας του πληθυσμού ανεξάρτητα από την εργασία, την ασφάλιση, το εισόδημα.

Αυτός είναι ο κεντρικός μας πολιτικός στόχος και πιστεύουμε ότι η παρέμβαση αυτή στην πρωτοβάθμια φροντίδα μπορεί να τον υπηρετήσει καλύτερα αναβαθμίζοντας παράλληλα τις σημερινές δομές τις οποίες ενισχύουμε τα εργαστήριά τους, τα είπαμε και στη Βουλή αυτά.

Μόνο με μια κεντρικοποίηση που κάναμε στην Αθήνα της διαχείρισης των εργαστηριακών εξετάσεων και δημιουργώντας ένα κεντρικό εργαστήριο στην οδό Δεληγιώργη το οποίο κάνει τις πιο εξειδικευμένες εξετάσεις που δεν μπορούν να κάνουν τα περιφερειακά εργαστήρια καταφέραμε να αυξήσουμε 30% τον όγκο των εξετάσεων που καλύπτει το δημόσιο σύστημα δωρεάν προς τους ασφαλισμένους και τους ανασφάλιστους πολίτες.

Είναι μεγάλη αλλαγή αυτή. Έχουμε βάλει ήδη δυο δομές πρωτοβάθμιας φροντίδας που μέχρι τώρα δεν εφημέρευαν. Μια στον Εύοσμο στη Θεσσαλονίκη και μια στη δομή της λεωφόρου Αλεξάνδρας πριν από λίγο καιρό που λειτουργούν σε 24ωρη βάση και αρχίζουν και φιλτράρουν τα περιστατικά τα οποία συσσωρεύονται στα δημόσια νοσοκομεία στην εφημερία και τα ΤΕΠ όπου υπάρχει όντως μεγάλο πρόβλημα ταλαιπωρίας των πολιτών.

Κος ΝΙΦΛΗΣ:

Το θέμα είναι τι γίνεται πάντως και με τις υπάρχουσες δομές, το κατά πόσο … και αυτά που υπάρχουν ήδη.

Κος ΞΑΝΘΟΣ:

Ξαναλέω, το ένα δεν έρχεται σε αντίθεση με το άλλο. Και εμείς έχουμε, το είπαμε και αυτό στη Βουλή, ότι θα προκηρύξουμε μέσα στο φθινόπωρο 400 θέσεις μονίμων γιατρών του ΕΣΥ στοχευμένες για την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας.

Αυτό ξέρετε πόσα χρόνια έχει να γίνει, κύριε Νιφλή; Καμιά δεκαετία έχει να γίνει αυτό το πράγμα είναι στο σύστημα υγείας.

Κος ΝΙΦΛΗΣ:

Αυτές οι προσλήψεις είναι ξεχωριστές από τις 3000, ναι.

Κος ΞΑΝΘΟΣ:

Ναι, ακριβώς. Αφορούν τις σημερινές δομές που μας λέει η αντιπολίτευση ότι τις εγκαταλείπουμε και δεν τις στηρίζουμε κλπ.

Σας είπα ότι είναι και ζήτημα εμπέδωσης μιας νέας αντίληψης που πιστεύουμε και αυτό λένε και τα μοντέλα του ΠΟΥ και τα μοντέλα από άλλες χώρες, ότι όταν κάνεις δομές κοντά, με εγγύτητα στο χώρο κατοικίας και στο χώρο εργασίας των ανθρώπων διευκολύνεις την πρόσβαση.

Δεν περιμένεις πότε θα πάει ο πολίτης να σε ψάξει στο κέντρο υγείας ή στο νοσοκομείο αλλά εσύ αποκεντρώνεις την παρέμβασή σου και της δίνεις μια εξωστρέφεια και μια κοινοτικού χαρακτήρα φροντίδα.

Αυτό είναι νομίζω μια μεγάλη αλλαγή που πάμε να περάσουμε. Ελπίζουμε τα βήματα τα οποία θα γίνουν από εδώ και πέρα να είναι στέρεα και να μπορέσουμε σε σύντομο χρονικό διάστημα να αναπτύξουμε, να στελεχώσουμε αυτές τις δομές. Συνεργαζόμαστε με την τοπική Αυτοδιοίκηση εξαιρετικά, μας παρέχει σε πολλές περιπτώσεις ιδιόκτητα κτίρια δικά της για να στεγαστούν και να μην χρειάζεται να πληρώνουμε ενοίκια.

Νομίζουμε ότι το κρίσιμο στοίχημα βεβαίως είναι να πειστεί ο πολίτης. Γιατί κοιτάξτε, αν δεν πειστεί ο πολίτης ότι..

Κος ΝΙΦΛΗΣ:

Θα πειστεί βέβαια εκ του αποτελέσματος, όταν ξεκινήσει να λειτουργεί αυτό.

Κος ΞΑΝΘΟΣ:

Κοιτάξτε, ακριβώς αυτό λέω. Μα αυτό λέω, ο πολίτης.. Να σας πω κάτι, ξέρουμε πολύ καλά τι συμβαίνει στην κοινωνία. Ο πολίτης πλέον έχει χαμηλές προσδοκίες και δεν πείθεται με τα λόγια πλέον.

Ο πολίτης θέλει να δει πράξεις. Εμείς λοιπόν το στοίχημα είναι εκεί που θα γίνει αυτή η παρέμβαση οι πολίτες να αντιληφθούν ότι αυτό το νέο σύστημα και το νέο δίκτυο υπηρεσιών πραγματικά διευκολύνει και εξυπηρετεί και να ζητήσουν οι τοπικές κοινωνίες τη γενικευμένη εφαρμογή του και τη βιώσιμη χρηματοδότησή του και μετά τη λήξη του ευρωπαϊκού προγράμματος.

Κος ΝΙΦΛΗΣ:

Να είστε καλά κύριε Υπουργέ.

Κος ΞΑΝΘΟΣ:

Να είστε καλά σας ευχαριστώ και εγώ πάρα πολύ. Καλημέρα.

Κος ΝΙΦΛΗΣ:

Σας ευχαριστώ πολύ, καλημέρα σας.

 

 

 

***************

 


Σελίδα 1 από 97
Νέος έρωτας για την Celine Dion
Νέος έρωτας για την Celine Dion
Νέος έρωτας για την Celine Dion Η Celine Dion είναι απο τις γυναίκες που πέρασε έντονα την αρρώστια του συζύγου της μιας και πάνω από ...

Οι πειρατές της Καραϊβικής σε νοσοκομείο, Ο Τζόνι Ντεμπ ως Τζακ Σπάροου εμψυχώνει άρρωστα παιδιά!
Οι πειρατές της Καραϊβικής σε νοσοκομείο,  Ο Τζόνι Ντεμπ ως Τζακ Σπάροου εμψυχώνει άρρωστα παιδιά!
Οι πειρατές της Καραϊβικής σε νοσοκομείο, Ο Τζόνι Ντεμπ ως Τζακ Σπάροου εμψυχώνει άρρωστα παιδιά! Χαρά και αισιοδοξία ...

ATTICANEWS.GR στο Facebook

Powered by Jasper Roberts - Blog
Διαφήμιση
Διαφήμιση