ATTICANEWS.GR

Member Area
Ναυτιλιακά
Προγραμματική Σύμβαση της Περιφέρειας Αττικής με το ΑΠΘ για την εκπόνηση ερευνητικού προγράμματος για την παρακολούθηση τοξικών μικροφυκών σε περιοχές αλιείας της Περιφερειακής Ενότητας Νήσων PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Δευτέρα, 28 Μάρτιος 2016 14:10

Προγραμματική Σύμβαση της Περιφέρειας Αττικής με το ΑΠΘ για την εκπόνηση ερευνητικού προγράμματος για την παρακολούθηση τοξικών μικροφυκών σε περιοχές αλιείας της Περιφερειακής Ενότητας Νήσων

PERATTIKIS16

Προγραμματική Σύμβαση υπέγραψε η Περιφερειάρχης Αττικής, Ρένα Δούρου με τον Αναπληρωτή Πρύτανη Έρευνας και Συντονισμού και Πρόεδρο της Επιτροπής Ερευνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Αναπληρωτή Καθηγητή Θεόδωρο Λαόπουλο, καθώς και με τον Επιστημονικά Υπεύθυνο Καθηγητή για το έργο, Μηνά Αρσενάκη, με αντικείμενο την εκπόνηση ερευνητικού προγράμματος από το Α.Π.Θ. (Ειδικός Λογαριασμός Αξιοποίησης Κονδυλίων Έρευνας) για την «Παρακολούθηση τοξικών μικροφυκών σε περιοχές αλιείας της θαλάσσιας περιοχής Περιφερειακής Ενότητας Νήσων».

Σκοπός του προγράμματος είναι οι εξετάσεις δειγμάτων νερού από την Εργαστηριακή Μονάδα Θαλάσσιων Τοξικών Μικροφυκών (ΕΜΘΤΜ) για την ανίχνευση τοξικών μικροφυκών και μετρήσεις της αφθονίας αυτών σε εβδομαδιαία συχνότητα από πέντε δείγματα θαλασσινού νερού από τις πέντε κατηγοριοποιημένες ζώνες παραγωγής ζώντων δίθυρων μαλακίων, όπως αυτά ορίζονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες (Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής Περιφερειακής Ενότητας Νήσων). Τα αποτελέσματα των εξετάσεων, κατόπιν, θα αποστέλλονται στη Δ/νση Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής Περιφερειακής Ενότητας Νήσων και στο Εθνικό Εργαστήριο Αναφοράς Θαλασσίων Βιοτοξινών, εντός δύο εργάσιμων ημερών από την παραλαβή των δειγμάτων.

Το Πρόγραμμα, συνολικού προϋπολογισμού, 87.255,00 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), χρηματοδοτείται από ίδιους πόρους της Περιφέρειας Αττικής.

Σημειώνεται ότι η ΕΜΘΤΜ, συγκροτήθηκε το 1999 στα πλαίσια εναρμόνισης της χώρας μας με τα λοιπά μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την εφαρμογή και διατήρηση προγραμμάτων παρακολούθησης τοξικών ή/και δυνητικώς τοξικών μικροφυκών με σκοπό την προστασία της δημόσιας υγείας, και αποτελεί διαπιστευμένο εργαστήριο το οποίο πραγματοποιεί τις εξετάσεις των δειγμάτων με επικυρωμένη μέθοδο σύμφωνα με το πρότυπο ΕΛΟΤ ΕΝ 15204:2006.

 
SEA AND TOURISM EXPO PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Τρίτη, 22 Μάρτιος 2016 12:39

SEA TOURISM EXPO

Η Σύρος συμμετείχε ως τιμώμενη περιοχή στην Έκθεση «Sea and Tourism Expo, Boat & Fishing Show» για το Θαλάσσιο Τουρισμό, το Ψάρεμα και το Σκάφος που πραγματοποιήθηκε από την Παρασκευή 18 Μαρτίου έως την Κυριακή 21 Μαρτίου 2016.

Η προσέλευση του κόσμου ήταν εντυπωσιακή και το νησί μας προβλήθηκε για μια ακόμη φορά σε αυτή τη μεγάλη γιορτή της θάλασσας, καθώς η έκθεση φιλοδοξεί να αποτελέσει το σημείο συνάντησης για επαγγελματίες του κλάδου αλλά και λάτρεις της θάλασσας.

Οι συντονισμένες προσπάθειες της Δημοτικής Αρχής προς την κατεύθυνση του θεματικού τουρισμού και η δυναμική παρουσία της Σύρου σε ανάλογες εκθέσεις στοχεύουν στην ανάδειξη του νησιού μας και στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, ώστε η Σύρος να είναι σε θέση να διεισδύσει στις νέες αναδυόμενες αγορές και στα σύγχρονα τουριστικά προϊόντα.

 
Ο Δήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων Μανόλης Μαργαρίτης, παρουσία του Λιμενάρχη Αλέξιου Αποστολόπουλου και του Επάρχου Νάξου Γιάννη Μαργαρίτη, τίμησε τον Αρχικελευστή του Λιμενικού Σώματος Άγγελο Χατζηνικολάου, ο οποίος βρήκε και παρέδωσε σάκο που περιείχ PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Πέμπτη, 17 Μάρτιος 2016 17:50

Βράβευση του Αρχικελευστή Άγγελου Χατζηνικολάου

Img 4727 1

Ο Δήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων Μανόλης Μαργαρίτης, παρουσία του Λιμενάρχη Αλέξιου Αποστολόπουλου και του Επάρχου Νάξου Γιάννη Μαργαρίτη, τίμησε τον Αρχικελευστή του Λιμενικού Σώματος Άγγελο Χατζηνικολάου, ο οποίος βρήκε και παρέδωσε σάκο που περιείχε χρήματα και τιμαλφή. Ο Δήμαρχος τον συνεχάρη και του απένειμε βραβείο ήθους εξαίροντας την υποδειγματική συμπεριφορά του.

Img 4741 1

«Ο τόπος μας έχει ανάγκη από στάσεις ζωής που εδράζονται στις ανθρώπινες αξίες, η υιοθέτηση των οποίων διασφαλίζει το όραμα για ένα καλύτερο μέλλον. Η πράξη αυτή αποτελεί φωτεινό παράδειγμα προς μίμηση και υπόδειγμα ήθους που προάγει τις αξίες της εντιμότητας και δικαιοσύνης» δήλωσε ο Μανόλης Μαργαρίτης μετά την απονομή της τιμητικής πλακέτας στον Αρχικελευστή Άγγελο Χατζηνικολάου.  

 
Συνάντηση Περιφερειάρχη Κρήτης με τον Περιφερειακό Διοικητή Λιμενικού Σώματος στο νησί και τον νέο Λιμενάρχη Ηρακλείου PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Τετάρτη, 16 Μάρτιος 2016 14:03

Συνάντηση Περιφερειάρχη Κρήτης με τον Περιφερειακό Διοικητή Λιμενικού Σώματος στο νησί και τον νέο Λιμενάρχη Ηρακλείου

1 4

Ο Περιφερειακός Διοικητής του Λιμενικού Σώματος στην Κρήτη Αρχιπλοίαρχος Γιώργος Σεφεριάδης και ο νέος Λιμενάρχης Ηρακλείου Αντιπλοίαρχος Δημήτρης Σαιτάκης επισκέφθηκαν σήμερα τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη.

Στην συνάντηση, στη Περιφέρεια, συζητήθηκαν θέματα που αφορούν στην λειτουργία του Λιμενικού Σώματος στο νησί, ενώ ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης επεσήμανε ότι η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση στηρίζει το έργο του Σώματος. Παράλληλα ευχήθηκε καλή επιτυχία στο έργο του νέου Λιμενάρχη Ηρακλείου Δημήτρη Σαιτάκη. Από την πλευρά τους οι αξιωματικοί του Λιμενικού Σώματος ευχαρίστησαν τον Περιφερειάρχη για την συνεργασία και την στήριξη της Περιφέρειας. 

 
Ο ΕΝΤΕΤΑΛΜΕΝΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ ΠΕΤΡΟΣ ΚΟΚΚΑΛΗΣ ΣΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΛΙΜΑΝΙΑ, ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑ» PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Κυριακή, 13 Μάρτιος 2016 16:39

Ο ΕΝΤΕΤΑΛΜΕΝΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ  ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ ΠΕΤΡΟΣ ΚΟΚΚΑΛΗΣ ΣΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΛΙΜΑΝΙΑ, ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑ»

Img 0916

 

Ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας κ. Πέτρος Κόκκαλης πραγματοποίησε ομιλία στο Διεθνές Συνέδριο: «ΛΙΜΑΝΙΑ, ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑ – Περιβάλλον, Καινοτομία, Επιχειρηματικότητα» με θέμα: «ΛΙΜΑΝΙΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ»  που διεξήχθη στην αίθουσα εκδηλώσεων του Ε.Β.Ε.Π.

 

Το Συνέδριο διοργανώθηκε από το Ενεργειακό Γραφείο Αιγαίου και το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών υπό την αιγίδα του Δήμου Πειραιά, την υποστήριξη του Ε.Β.Ε.Π. και τη συνεργασία του «ΔΑΦΝΗ».

 

Τα βασικά σημεία της ομιλίας του κ. Κόκκαλη είναι τα εξής:

 

«Αυτή τη στιγμή είμαστε αντιμέτωποι με μία ανθρωπιστική κρίση. Στο λιμάνι του Πειραιά, χθες το βράδυ είχαμε περίπου 3.500 πρόσφυγες, οι οποίοι διανυχτέρευσαν υπό βροχή και μερικοί εξ αυτών έμειναν στους τερματικούς σταθμούς του λιμανιού. Δυστυχώς προσπαθούμε να διαχειριστούμε κοινωνικά, με έναν τρόπο καινοτόμο αυτή την κατάσταση. Αυτό αποδεικνύει πόσο σύνθετο είναι το λιμάνι ως χώρος.

Το λιμάνι του Πειραιά είναι από τα μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου. Ένα ζήτημα το οποίο πρέπει να αντιμετωπίσουμε είναι το θέμα του επενδυτικού και στρατηγικού σχεδιασμού και αυτό σχετίζεται με την ανάπτυξη».

 

«Η πόλη του Πειραιά δημιουργήθηκε το 480 π. Χ. από την Αθηναϊκή Δημοκρατία, προκειμένου να φιλοξενήσει την πρωτοπορία στη ναυσιπλοΐα. Αυτό που βλέπετε είναι μια Αθηναϊκή τριήρης. Είναι μία θαλάσσια πρωτοπορία. Είναι δηλαδή ένα πολεμικό σκάφος το οποίο ήταν δύο φορές πιο ταχύ από οποιοδήποτε άλλο  έπλεε εκείνη την εποχή. Το 480 π. Χ. αποφάσισε η Αθήνα να αλλάξει το σκηνικό του πολέμου από χερσαίο σε θαλάσσιο. Για να το κάνει αυτό δημιούργησε τον Πειραιά. Έκανε τα μέγιστα στις λιμενικές εγκαταστάσεις. Χρειάστηκε να οικοδομήσει περίπου 108 σημεία ελλιμενισμού για αυτά τα σκάφη, γιατί έπρεπε να βγαίνουν  από το νερό στο μέσον του χειμώνα. Επίσης δημιουργήθηκε ουσιαστικά το μεγαλύτερο κέντρο εφοδιασμού που ήταν η Σκευοθήκη του Φίλωνα. Ήταν το μεγαλύτερο κτίριο στην Αθηναϊκή Δημοκρατία».

 

«Αυτό λοιπόν ήταν ουσιαστικά η δύναμη της Αθηναϊκής Δημοκρατίας. Κατά τη γνώμη μου έτσι γεννήθηκε ακριβώς η σύγχρονη Δημοκρατία, όπως τη γνωρίζουμε.

Η περιοχή του Πειραιά ευδοκίμησε και άνθισε μέχρι τα χρόνια του Ιησού. Μέχρι το 80 μ. Χ.  Μετά είχαμε την αναγέννηση της Ελληνικής Δημοκρατίας και τον Πειραιά να γίνεται το σημείο εισόδου για τη βιομηχανική επανάσταση στην Ελλάδα. Και οτιδήποτε είναι ευρωπαϊκό στην Ελλάδα, ήρθε δια του Πειραιά. Έγινε το κέντρο της βιομηχανικής παραγωγής στην Ελλάδα. Εδώ στον  Πειραιά είχαμε τον πρώτο ηλεκτρισμό, την πρώτη προμήθεια νερού, τα πρώτα ποδήλατα και όλα τα σύγχρονα μέσα, τα οποία δια του Πειραιά και μέσω του Πειραιά και της βιομηχανικής παραγωγής, διαδόθηκαν μέχρι το Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο, που είχαμε το βομβαρδισμό από τους συμμάχους της πόλης. Το 65% της βιομηχανικής παραγωγής της Ελλάδας ήταν στον Πειραιά και οι τεράστιες ποσότητες καινοτομικών προϊόντων ήταν απόδειξη επιχειρηματικότητας. Και βεβαίως πάρα πολύ μεγάλα κοινωνικά κινήματα, τα οποία συνδέθηκαν με την εταιρικότητα του εικοστού αιώνα. Η ελληνική ναυπηγική κοινότητα εδραιώθηκε μετά τον πόλεμο. Η πλοιοκτησία   δημιουργήθηκε γύρω από μια μεγάλη δεξιότητα που αναπτύχθηκε. Και έτσι κατάφεραν να δημιουργήσουν τον μεγαλύτερο στόλο παγκοσμίως σε σκάφη μεταφοράς».

 

 

«Ο Πειραιάς λοιπόν είναι μία πόλη, που δομήθηκε πάνω στην πρωτοπορία δια μέσω των αιώνων και γύρω από ένα λιμάνι. Τι κάνουμε λοιπόν εδώ και πως θα μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τον 21ο αιώνα και τις διάφορες πρωτοπορίες στην θαλάσσια βιομηχανία και τη ναυσιπλοΐα και αυτό που αποκαλεί η Ευρωπαϊκή Ένωση, το πλαίσιο γαλάζιας ανάπτυξης στην οικονομία και τις επενδύσεις; 

 

Ξεκινήσαμε περίπου δύο χρόνια πριν, είχαμε ουσιαστικά τον διαγωνισμό για την γαλάζια ανάπτυξη και την καινοτομία. Αυτοί ήταν οι πρώτοι νικητές. Ήταν ένας διαγωνισμός για  νεοφυείς επιχειρήσεις. Η στόχευση ήταν ακριβώς αυτή, δηλαδή νεοφυείς επιχειρήσεις στην θαλάσσια οικονομία. Οι πρώτες ομάδες ενθαρρύνθηκαν να αναπτύξουν ιδέες και κατόπιν τους προσφέραμε την δυνατότητα «επώασης»  του προγράμματος μέσα από μια θερμοκοιτίδα. Η πρώτη  ομάδα πήρε βραβείο από την αρμόδια Ευρωπαϊκή Επιτροπή πέρυσι, εδώ, στον Πειραιά. Εκτός από τον διαγωνισμό είχαμε επίσης προσφέρει ενθάρρυνση και στήριξη και συγκεντρώσαμε την προσοχή μας σε κάθε λογής διαγωνισμό πρωτοπορίας. Ξεκινήσαμε το «start up weekend Piraeus». Εδώ σ’ αυτήν την αίθουσα ουσιαστικά ανελήφθη αυτή η πρωτοβουλία και μπορέσαμε να «συγκεράσουμε» τις συναφείς επιχειρήσεις  με την ναυπηγική και την ναυτιλιακή κοινότητα». 

 

«Είχαμε επίσης ένα διαγωνισμό σε κρουαζιερόπλοιο και εκεί οι νέες αυτές επιχειρήσεις είχαν τη δυνατότητα να ψάξουν και να αναζητήσουν διάφορες λύσεις. Υπήρχαν συνεργασίες με το Πανεπιστήμιο του Αιγαίου και υπήρχε ουσιαστικά το πλοίο το οποίο εστιάστηκε στην μετανάστευση και εκεί αναζητήθηκαν λύσεις για το μεταναστευτικό που αποτελεί πρόβλημα θαλάσσιας ασφάλειας για την Ελλάδα και πρόβλημα βεβαίως απορριμμάτων και λυμάτων. Ξέρετε ότι έχουμε 200.000 πλαστικά σκάφη και περίπου μισό εκατομμύριο τέτοια σκάφη πλαστικά στα νησιά. Αυτή η εταιρία λοιπόν που δημιουργήθηκε, η νεοφυής, είναι τώρα στο Βερολίνο και εργάζεται εκεί.

 

Εδώ βλέπετε το xyz. Αυτή είναι μια ομάδα γαλάζιας ανάπτυξης, μια από τις δικές μας ομάδες και συνδεθήκαμε με το λιμάνι του Ρότερνταμ. Θεωρούμε ότι είναι ο μεγαλύτερος επιταχυντής, για τις νεοφυείς επιχειρήσεις στο θαλάσσιο τομέα, Χαιρόμαστε πάρα πολύ που η ομάδα αυτή xyz βρίσκεται εκεί και προσπαθούμε να δώσουμε την ευκαιρία σε νέους επιστήμονες και όχι μόνο να προοδεύσουν».

 

«Εργαζόμαστε επί δύο χρόνια πριν ουσιαστικά επιτύχουμε την χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση για τέτοιου είδους εγχειρήματα, διότι θέλουμε να αναπτύξουμε το ανθρώπινο οικοσύστημα. Τα τελευταία δύο χρόνια τα περάσαμε συνδέοντας ανθρώπους, οι οποίοι ενδιαφέρονται για την καινοτομία και τις θαλάσσιες μεταφορές συνδέοντας τα τοπικά Πανεπιστήμια, το Πανεπιστήμιο του Πειραιά, το Πανεπιστήμιο του Αιγαίου και την τοπική βιομηχανία. Έχουμε επικοινωνία και αλληλεπίδραση με την ναυτιλιακή κοινότητα. Έχουν αναπτύξει αυτά που συνιστούν τις προϋποθέσεις για το περιβάλλον της πρωτοπορίας και αυτό είναι ουσιαστικά το ανθρώπινο οικοσύστημα, η σχέση μεταξύ των ανθρώπων, η ροή της πληροφορίας και όλα αυτά γύρω από την γαλάζια καινοτομία».

 

«Θέλουμε ο Πειραιάς, η ναυτιλιακή πρωτεύουσα της Ελλάδος να εστιάσει και να γίνει γνωστή ως ο τόπος στην Ελλάδα ή στην Ευρώπη ή στην νότια Ευρώπη όπου πάει κανείς για να αναζητήσει καινοτομία στις θαλάσσιες μεταφορές. Έχουμε τις δεξιότητες, έχουμε την νοοτροπία που χρειάζεται και έχουμε και τους ανθρώπους που θα παράγουν καινοτομία.

Θα ήθελα τώρα να σας μιλήσω για μια δράση αστικής καινοτομίας που θα υποβάλλουμε για χρηματοδότηση στη Διεύθυνση Περιφερειακής Πολιτικής  μέχρι το τέλος του Μαρτίου. Προσπαθούμε να οικοδομήσουμε τη φυσική, αν θέλετε, δεξιότητα που θα μας επιτρέψει να φιλοξενήσουμε το ανθρώπινο οικοσύστημα.

 

Θέλουμε να στοχεύσουμε σε χρηματοδότηση που θα μας βοηθήσει να αξιοποιήσουμε αυτόν τον εξοπλισμό με έναν τρόπο πολύ προοδευτικό για τον 21ο αιώνα και να δημιουργήσουμε ένα χώρο για την θαλάσσια βιομηχανία, όπου οι άνθρωποι θα μπορούν τρισδιάστατα να εκτυπώνουν μέρη πλοίων ή αγκίστρια αλιείας κλπ ή ότι θέλουν. Θέλουμε αυτήν την οικονομία να την φέρουμε, αν θέλετε, στο πλαίσιο μιας οικονομίας, η οποία έχει 50% ποσοστό ανεργίας στους νέους ανθρώπους. Αυτή είναι μια πρωτοπορία η οποία ενστερνίστηκε από όλους όσους την άκουσαν. Οι άνθρωποι εδώ στον Πειραιά καταλαβαίνουν πολύ καλά τι σημαίνει να δημιουργεί κανείς αξία από την θάλασσα επί σειρά αιώνων και ελπίζουμε ότι αυτό θα τους δώσει μια ευκαιρία να μπουν στον 21ο αιώνα».

 

«Προσπαθούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτήν την τεχνολογία με έναν τρόπο που θα επιτρέψει  τον μετασχηματισμό της οικονομίας σε μια οικονομία του 21ου αιώνα. Άρα, βασικά αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι να βοηθήσουμε να προάγουν το  μοντέλο της  οικονομίας του 21ου  αιώνα. 

Πιστεύουμε ότι η ναυσιπλοΐα και τα λιμάνια θα επενδύσουν πολύ στο μέλλον και θα ακολουθήσουν την μεταστροφή παραδείγματος της ψηφιακής οικονομίας στην οποία έχουμε μείνει λίγο πίσω στα λιμάνια. Είναι ένας χώρος με ραγδαία ανάπτυξη και θα θέλαμε να είμαστε κι εμείς παρόντες.

Θέλουμε να διερευνήσουμε τρόπους με τους οποίους μπορούμε να συνεργαστούμε προκειμένου να καταστήσουμε αυτό το λιμάνι ένα εύρωστο χώρο και πάλι,  ο οποίος θα σφύζει από καινοτομία. Ευχαριστώ πάρα πολύ».      

 
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΥΠΗΓΕΙΟ ΝΕΩΡΙΟΥ ΣΥΡΟΥ PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Παρασκευή, 11 Μάρτιος 2016 19:25

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΥΠΗΓΕΙΟ ΝΕΩΡΙΟΥ ΣΥΡΟΥ

med 1 syros 15 31-05-09 0

Με πρωτοβουλία του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Εργασίας έγινε σύσκεψη την 11/3/2016 στο γραφείο του Γενικού Γραμματέα με θέμα το μέλλον του Ναυπηγείου του Νεωρίου Σύρου. Στην συνάντηση κλήθηκαν και παραβρέθηκαν μέλη του Εργοστασιακού Σωματείου Ναυπηγείων Νεωρίου, του Εργατικού Κέντρου Κυκλάδων και του Σωματείου Αμμοβολιστών Ναυπηγείων Νεωρίου.

Η συνάντηση διεξήχθη σε πολύ καλό κλίμα. Εκτέθηκαν και συζητήθηκαν λεπτομερώς οι απόψεις όλων των συμμετεχόντων στη σύσκεψη.

Κοινή απόφαση όλων είναι, τα Ναυπηγεία Νεωρίου να συνεχίσουν τη λειτουργία τους παρ’ όλες τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει το Ναυπηγείο, ώστε ενωμένοι όλοι και με τη βοήθεια της Πολιτείας, να ξαναπάρει το Νεώριο τη θέση που του αξίζει, για το μέλλον της βαριάς βιομηχανίας και του νησιού.

 
Ελίζα Βόζεμπεργκ: «Προσέλκυση επενδύσεων και εκσυγχρονισμό του λιμενικού τομέα φέρνει η νέα νομοθεσία για τους ευρωπαϊκούς λιμένες» PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Τρίτη, 08 Μάρτιος 2016 18:40

Ελίζα Βόζεμπεργκ:
«Προσέλκυση επενδύσεων και εκσυγχρονισμό του λιμενικού τομέα
φέρνει η νέα νομοθεσία για τους ευρωπαϊκούς λιμένες»
Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε την παρέμβαση της κα. Βόζεμπεργκ:   https://youtu.be/8JnsehnurkM

 

 elkndeu

Στρασβούργο, 8 Μαρτίου 2016


 

Ψηφίστηκε σήμερα στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού  Κοινοβουλίου - ύστερα σχεδόν από ενάμιση χρόνο συνεχών διαπραγματεύσεων - η νομοθεσία σχετικά με τους νέους κανόνες για την ελεύθερη οργάνωση των λιμενικών υπηρεσιών και τη χρηματοδοτική διαφάνεια των λιμένων, εισηγήτρια της οποίας για το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα (Ε.Λ.Κ.) ήταν η Ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας κυρία Ελίζα Βόζεμπεργκ - Βρυωνίδη. Η ψήφιση αυτή, δίνει ουσιαστικά εντολή να ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις με το Συμβούλιο, προκειμένου να επιτευχθεί το συντομότερο δυνατό μια τελική συμφωνία.

Στόχος του νέου Κανονισμού είναι η προώθηση δικαιότερου ανταγωνισμού, η μείωση των νομικών ασαφειών και η ενδυναμωση της διαφάνειας, με στόχο τον εκσυγχρονισμό των λιμένων, τη βελτίωση της συνολικής ποιότητας των λιμενικών υπηρεσιών και την αποτελεσματική λειτουργία τους.

Η Ελίζα Βόζεμπεργκ, μιλώντας στην Ολομέλεια του Ε.Κ., τόνισε τη σπουδαιότητα του λιμενικού τομέα για την οικονομική ανάπτυξη της Ευρώπης αλλά και για τα κράτη μέλη, υπογραμμίζοντας:

«Μόνο η δημιουργία σταθερού νομικού περιβάλλοντος, που διέπεται από δίκαιους όρους ανταγωνισμού και συγκεκριμένους κανόνες διαφάνειας, μπορεί να προσελκύσει επενδύσεις στα λιμάνια, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της οικονομίας της ΕΕ, ιδιαίτερα σε περιόδους οικονομικής κρίσης».

Παράλληλα, η Ελληνίδα Ευρωβουλευτής επισήμανε ότι η νέα νομοθεσία προβλέπει μια σειρά ευνοϊκών διατάξεων για τα μικρά λιμάνια, ώστε να αποφευχθεί η δυσανάλογη διοικητική επιβάρυνση και τα πρόσθετα κόστη. Επίσης, όπως χαρακτηριστικά είπε, δίνεται στα λιμάνια μεγαλύτερη αυτονομία σχετικά με τον καθορισμό των λιμενικών τελών, γεγονός που ενισχύει τον ανταγωνισμό αφενός μεταξύ των ευρωπαϊκών λιμένων, και αφετέρου μεταξύ των λιμένων της ΕΕ με τρίτες χώρες.

Κλείνοντας την παρέμβασή της, η κυρία Βόζεμπεργκ ανέφερε ότι η Ευρώπη έχει ανάγκη από τέτοιου είδους νομοθετικές πρωτοβουλίες, που αναδεικνύουν τα κοινά συμφέροντα μεταξύ των κρατών μελών και τονώνουν την ενιαία εσωτερική αγορά.

 

 
Σύνοδος Ολομέλειας - Βελτίωση των λιμενικών υπηρεσιών για την ενίσχυση του εμπορίου PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Τρίτη, 08 Μάρτιος 2016 18:15

Βελτίωση των λιμενικών υπηρεσιών για την ενίσχυση του εμπορίου

Σύνοδος Ολομέλειας 
 
Container port ship Η ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των λιμανιών μπορεί να δώσει σημαντική ώθηση στην οικονομική ανάπτυξη και την απασχόληση στις παράκτιες περιοχές - ©AP Images/European Union-EP

Το ΕΚ υπερψήφισε ένα σχέδιο νόμου που αποσκοπεί στην ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και στη μείωση του κόστους των υπηρεσιών που παρέχονται σε θαλάσσιους λιμένες στην ΕΕ, όπως αυτών του ελλιμενισμού, του ανεφοδιασμού καυσίμων και της ρυμούλκησης.


Για να αποτραπεί η κατάχρηση των τιμών και να διασφαλιστεί ο θεμιτός ανταγωνισμός, οι ευρωβουλευτές επιδιώκουν την εξασφάλιση μεγαλύτερης διαφάνειας στον καθορισμό των τελών για τις υπηρεσίες αυτές και για τη χρήση των λιμενικών υποδομών καθώς και στη δημόσια χρηματοδότηση που ενδεχομένως λαμβάνουν.


Η αρχική πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αποσκοπούσε στο να καταστήσει την ελεύθερη πρόσβαση στην αγορά ως γενική αρχή για την παροχή λιμενικών υπηρεσιών . Οι ευρωβουλευτές ωστόσο επιμένουν ότι "ένα ενιαίο σύστημα δεν θα ήταν πρόσφορο", καθώς το σύστημα λιμένων της ΕΕ εμφανίζει μεγάλη ποικιλομορφία και περιλαμβάνει πολλά διαφορετικά μοντέλα για την οργάνωση των λιμενικών υπηρεσιών. Τροποποίησαν λοιπόν την πρόταση, έτσι ώστε "τα υφιστάμενα μοντέλα διαχείρισης των λιμένων τα οποία έχουν θεσπιστεί σε εθνικό επίπεδο στα κράτη μέλη να μπορούν να διατηρηθούν".


"Καταφέραμε να απορρίψουμε την υποχρεωτική ελεύθερη πρόσβαση στην αγορά λιμενικών υπηρεσιών. Υπάρχουν ανησυχίες για την ασφάλεια και έτσι τα λιμάνια πρέπει να είναι σε θέση να αποφασίζουν για την οργάνωση των λιμενικών υπηρεσιών", δήλωσε ο εισηγητής Knut Fleckenstein (Σοσιαλιστές, Γερμανία), προσθέτοντας ότι "για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια των μακρών συζητήσεων γύρω από το νομοθετικό πακέτο για τους λιμένες, έχουμε τα λιμάνια, τους φορείς εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών και τα συνδικάτα με το μέρος μας".


Θέσπιση ελάχιστων απαιτήσεων για τους προμηθευτές λιμενικών υπηρεσιών


Οι ευρωβουλευτές υποστηρίζουν τη θέσπιση κοινών κανόνων για τα κράτη μέλη και τους διαχειριστές λιμένων που επιθυμούν να περιορίσουν τον αριθμό των παρόχων υπηρεσιών, να θεσπίσουν ελάχιστες απαιτήσεις για αυτούς ή να παρέχουν υπηρεσίες οι ίδιοι, ως "εγχώριοι φορείς".


Με στόχο την αποτελεσματική, ασφαλή και περιβαλλοντικά ορθή διαχείριση του λιμένα, ο διαχειριστικός φορέας του λιμένα θα πρέπει να είναι σε θέση να απαιτεί από τους παρόχους λιμενικών υπηρεσιών να αποδείξουν ότι πληρούν τις ελάχιστες απαιτήσεις για την κατάλληλη εκτέλεση της υπηρεσίας.


Αυτές οι ελάχιστες απαιτήσεις θα πρέπει να περιορίζονται σε μια σαφώς προσδιορισμένη δέσμη προϋποθέσεων ως προς τα επαγγελματικά προσόντα των φορέων εκμετάλλευσης, τον εξοπλισμό που απαιτείται προκειμένου να παρασχεθεί η σχετική λιμενική υπηρεσία, τη δυνατότητα διάθεσης της υπηρεσίας και τη συμμόρφωση προς τις απαιτήσεις της ασφάλειας στη θάλασσα. Στις εν λόγω ελάχιστες απαιτήσεις θα πρέπει επίσης να περιλαμβάνονται περιβαλλοντικές απαιτήσεις καθώς και τα εθνικά κοινωνικά πρότυπα.


Ο κατάλογος των "δικαιολογημένων περιπτώσεων" στις οποίες ο διαχειριστικός φορέας του λιμένα ή η αρμόδια αρχή δύναται να περιορίσει τον αριθμό των παρόχων λιμενικών υπηρεσιών για δεδομένη λιμενική υπηρεσία περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την "σπανιότητα της παράκτιας ζώνης", τα χαρακτηριστικά της κυκλοφορίας στον λιμένα και την ανάγκη "να διασφαλιστεί η παροχή ασφαλών, χωρίς κινδύνους ή περιβαλλοντικά βιώσιμων λιμενικών εργασιών".


Διαφάνεια στη δημόσια χρηματοδότηση


Οι πόροι που προέρχονται από το δημόσιο πρέπει να εμφανίζονται με διαφάνεια στους λογαριασμούς των λιμένων και θα πρέπει να υπάρχει υποχρέωση τήρησης χωριστών λογαριασμών για τις χρηματοδοτούμενες από δημόσιους πόρους δραστηριότητες.


Για να αποφεύγεται ο κίνδυνος καταχρηστικής τιμολόγησης για τις εν λόγω υπηρεσίες, ελλείψει δίκαιων μηχανισμών της αγοράς, "θα πρέπει να θεσπιστούν λεπτομερείς κανόνες για να εξασφαλιστεί ότι τα τέλη που επιβάλλονται δεν είναι δυσανάλογα με την οικονομική αξία των παρεχόμενων υπηρεσιών και ότι έχουν καθοριστεί με διαφανή και αμερόληπτο τρόπο".


Τα τέλη και οι λιμενικές υποδομές κάθε επιμέρους λιμένα θα πρέπει να καθορίζονται με τρόπο διαφανή και αυτόνομο, σύμφωνα με την εμπορική και επενδυτική στρατηγική που ακολουθεί ο εν λόγω λιμένας.


Εκπαίδευση προσωπικού και συνθήκες εργασίας


Το σχέδιο κανονισμού δεν θα επηρεάσει την εφαρμογή των κοινωνικών και εργασιακών προτύπων των κρατών μελών της ΕΕ.


Στο προσωπικό πρέπει να παρέχονται συνθήκες εργασίας, βάσει των δεσμευτικών εθνικών, περιφερειακών ή τοπικών κοινωνικών προτύπων και τα κράτη μέλη πρέπει να εξασφαλίζουν ότι παρέχεται σε κάθε εργαζόμενο στον τομέα των λιμένων η αναγκαία κατάρτιση.


Επόμενα βήματα


Οι ευρωβουλευτές ενέκριναν τις τροπολογίες επί του σχεδίου κανονισμού και έδωσαν έτσι την εντολή στους διαπραγματευτές του ΕΚ να ξεκινήσουν τις διαπραγματεύσεις με το Συμβούλιο σχετικά με την τελική διατύπωση του νομοθετικού κειμένου.

 
ΣΥΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΑΣΤΙΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Παρασκευή, 04 Μάρτιος 2016 17:34

ΣΥΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΑΣΤΙΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΜΕ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

thessalonikilogo

Ευρεία σύσκεψη με πρωτοβουλία του Δημάρχου Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη, πραγματοποιήθηκε χθες, Πέμπτη 3 Μαρτίου 2016, στο Δημαρχείο, με αντικείμενο την εξέταση της πορείας του έργου «Θαλάσσια αστική συγκοινωνία Θεσσαλονίκης: Εκπόνηση μελετών – Έκδοση αδειοδοτήσεων και κατασκευή των τεχνικών υποδομών πέντε προβλητών-στάσεων».

Στη σύσκεψη συμμετείχαν εκπρόσωπος της Αντιπεριφερειάρχη Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, ο Δήμαρχος Καλαμαριάς, Θεοδόσης Μπακογλίδης, εκπρόσωποι των Δήμων Θερμαϊκού, Δέλτα, Πυλαίας - Χορτιάτη και Θέρμης, η νέα διοίκηση της Εγνατίας Οδού ΑΕ, με την παρουσία του Προέδρου, Απόστολου Αντωνούδη και της Διευθύνουσας Σύμβουλου, Ρίας Καλφακάκου, εκπρόσωποι του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, η προϊσταμένη της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές, Μεταφορές, Περιβάλλον, Αστική Ανάπτυξη», Ζωή Παπασιώπη και εκπρόσωπος της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος (ΠΕΠ) Κεντρικής Μακεδονίας και υπηρεσιακά στελέχη των παραπάνω φορέων.

Το έργο της Θαλάσσιας Αστικής Συγκοινωνίας εντάχθηκε προς χρηματοδότηση στο ΕΣΠΑ 2007-2013 όσον αφορά το στάδιο της εκπόνησης των Τεχνικών Μελετών, οι οποίες και ολοκληρώθηκαν το Δεκέμβριο του 2015. Το επόμενο βήμα είναι η διερεύνηση της ένταξης της υλοποίησής του στο ΕΣΠΑ 2014-2020 και ο καθορισμός του χρονοδιαγράμματος δημοπράτησής του από την Εγνατία Οδό ΑΕ.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης έγινε ενημέρωση σχετικά με την ολοκλήρωση των μελετών του έργου στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007-2013 και κατατέθηκε εισήγηση για την επέκταση της Προγραμματικής Σύμβασης, με την ένταξη των Δήμων Δέλτα, Πυλαίας - Χορτιάτη, Θέρμης και της Μητροπολιτικής Αναπτυξιακής Θεσσαλονίκης ΑΕ καθώς και για τη διεύρυνση του Τεχνικού Αντικειμένου με την ένταξη νέων στάσεων στις περιοχές Καλοχωρίου, ΙΚΕΑ, Παιδούπολης (Αεροδρομίου), ΚΑΠΠΑ, Περαίας και Μηχανιώνας.

Ακόμη, συζητήθηκε η δυνατότητα ένταξης του έργου στο ΕΣΠΑ 2014-2020 και η δέσμευση πίστωσης ύψους 10 εκ. ευρώ για την κατασκευή του, σύμφωνα και με σχετική ενημέρωση της Προϊσταμένης της Διαχειριστικής Αρχής του ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας, που είχε πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο του 1ου Αναπτυξιακού Συνεδρίου Θεσσαλονίκης.

Όπως τόνισε ο Γιάννης Μπουτάρης, η θαλάσσια αστική συγκοινωνία αποτελεί προτεραιότητα σε μητροπολιτική κλίμακα, καθώς καλύπτει και εξυπηρετεί ανάγκες αστικών μετακινήσεων της πόλης από το ανατολικό της άκρο έως το κέντρο της. «Σε συνδυασμό με το αντίστοιχο συγκοινωνιακό έργο του Δυτικού Προαστιακού Σιδηροδρόμου που προωθεί ο Δήμος Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τον ΟΣΕ, την ΕΡΓΟΣΕ, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τη ΓΑΙΑΟΣΕ, το ΙΜΕΤ-ΕΚΕΤΑ, τη Μητροπολιτική Αναπτυξιακή και με Δήμους της Δυτικής Θεσσαλονίκης, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για μια σημαντική επιπρόσθετη συγκοινωνιακή ικανότητα στην πόλη, που θα λειτουργήσει συμπληρωματικά με το υπό κατασκευή Μετρό» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης.

Η Πρόεδρος της Μητροπολιτικής Αναπτυξιακής, Λίνα Λιάκου, ενημέρωσε τους συμμετέχοντες για την ένταξη του έργου στο «Σχέδιο για τη Στρατηγική Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης της ολοκληρωμένης Χωρικής και Εδαφικών Επενδύσεων της ευρύτερης Αστικής Μητροπολιτικής Θεσσαλονίκης».

 
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΓΙΑΝΝΗ ΜΩΡΑΛΗ ΜΕ ΤΟΝ ΤΟΜΕΑΡΧΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΗΣ Ν.Δ. ΣΙΜΟ ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Παρασκευή, 26 Φεβρουάριος 2016 18:07

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΓΙΑΝΝΗ ΜΩΡΑΛΗ ΜΕ ΤΟΝ ΤΟΜΕΑΡΧΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΗΣ Ν.Δ. ΣΙΜΟ ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ

PEIREASLOGO2

 

Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, συναντήθηκε με τον κ. Σίμο Κεδίκογλου, μετά από πρωτοβουλία του Τομεάρχη Ναυτιλίας και Αιγαίου της Νέας Δημοκρατίας.

 

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, συζητήθηκαν θέματα που αφορούν στη ναυτιλία καθώς και στην αναπτυξιακή προοπτική της πόλης μέσω του λιμανιού του Πειραιά.

 

Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, τόνισε μεταξύ άλλων,  πως η σύνδεση του λιμανιού με την πόλη του Πειραιά, μπορεί να αποτελέσει ισχυρό αναπτυξιακό άξονα για την ευρύτερη περιοχή και τη χώρα γενικότερα.

 
Συνάντηση Δήμων που έχουν στην επικράτεια τους Οργανισμούς Λιμένων, με τους Υπουργούς Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού κ. Γιώργο Σταθάκη και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Θεόδωρο Δρίτσα PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Κυριακή, 21 Φεβρουάριος 2016 09:40

Συνάντηση Δήμων που έχουν στην επικράτεια τους Οργανισμούς Λιμένων, με τους Υπουργούς Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού κ. Γιώργο Σταθάκη και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Θεόδωρο Δρίτσα

01 1

Στα πλαίσια της επίλυσης ενός συνόλου ζητημάτων, ζωτικής σημασίας για τους Δήμους και σε συνέχεια της πρωτοβουλίας του Δημάρχου Ηγουμενίτσας κ. Ιωάννη Λώλου, πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2016 συνάντηση Δημάρχων και εκπροσώπων Δήμων που έχουν στην επικράτεια τους Οργανισμούς Λιμένων, με τους Υπουργούς Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού κ. Γιώργο Σταθάκη και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Θεόδωρο Δρίτσα.

Στην συνάντηση ήταν παρόντες ο Δήμαρχος Ηγουμενίτσας κ. Ιωάννης Λώλος, ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ κ. Γιώργος Πατούλης ο αντιπρόεδρος και Δήμαρχος Πύλου Νέστορος κ. Δημήτρης Καφαντάρης και οι Δήμαρχοι κ. Γιάννης Μπουτάρης Θεσσαλονίκης, κ. Γιάννης Μώραλης Πειραιά, κ. Δημήτρης Λουκάς Λαυρεωτικής, κ. Βασίλης Λαμπρινός Ηρακλείου, κα. Δήμητρα Τσανάκα Καβάλας, κ. Βασίλης Πιστικίδης, Ραφήνας Πικερμίου, κ. Χρήστος Παγώνης Χαλκιδέων και οι: κ. Ιωάννης Αναστασάκης, Αντιδήμαρχος Ηρακλείου, κ. Νικόλαος Αναστασόπουλος, Αντιδήμαρχος Κέρκυρας, κ. Αθανάσιος Μαυρογιάννης Αντιδήμαρχος Ελευσίνας, κ. Γεώργιος Δημαρέλος Εντεταλμένος Σύμβουλος Δήμου Θεσσαλονίκης και ο κ. Γεώργιος Ντάνης Επιστημονικός Συνεργάτης Δημάρχου Ηγουμενίτσας. Στην συνάντηση παρέστη και ο νομικός σύμβουλος της Κ.Ε.Δ.Ε. κ. Πάνος Ζυγούρης.

Τα θέματα που τέθηκαν στους κ.κ. Υπουργούς είναι τα παρακάτω:

  1. Τροποποίηση του άρθρου 44, του νόμου 4150/2013 προκειμένου να συμμετέχουν εκπρόσωποι της Κ.Ε.Δ.Ε. στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (Ε.Σ.Α.Λ.).

  2. Νομοθετική ρύθμιση για τη συμμετοχή των Δήμων στα Διοικητικά Συμβούλια των Οργανισμών Λιμένων.

  3. Παραχώρηση των τμημάτων των χερσαίων ζωνών που δεν χρησιμοποιούνται για τις λιμενικές δραστηριότητες των Οργανισμών Λιμένων στους κατά τόπους Δήμους εξαιρώντας αυτά οριστικά από το ΤΑΙΠΕΔ.

  4. Έκδοση Π.Δ. ή άλλης νομοθετικής παρέμβασης, για τη δημιουργία Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων από τους οικείους Δήμους, στα πλαίσια του άρθρου 103 παρ.1β του νόμου 3852/2010 (Καλλικράτη) με σαφείς και ξεκάθαρες αρμοδιότητες.

  5. Θέσπιση πάγιων ανταποδοτικών εισφορών επί των εσόδων των Οργανισμών Λιμένων στους Δήμους.

  6. Εγκατάσταση σταθμών μέτρησης της ρύπανσης που προκαλεί η λειτουργία των Λιμένων και επιβολή τελών σε περίπτωση που υπερβαίνουν τα επιτρεπτά όρια, τηρώντας την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει».

  7. Δημιουργία ολοκληρωμένου σχεδιασμού σε όλες τις περιοχές που λειτουργούν Οργανισμοί Λιμένων, προκειμένου να γίνουν έργα βελτίωσης της σύνδεσης Πόλεων και Λιμένων, καθώς και κοινωνίας και Λιμένων.

  8. Ο πολεοδομικός σχεδιασμός των χερσαίων ζωνών λιμένα πρέπει να γίνεται βάσει των διαδικασιών που προβλέπονται από τη νομοθεσία.

Προτάθηκε επίσης η σύσταση κοινής επιτροπής εκπροσώπων των Δήμων και των Υπουργών για την άμεση επίλυση των παραπάνω θεμάτων.

Από την πλευρά τους οι κ.κ. Υπουργοί δήλωσαν θετικοί προς την κατεύθυνση της επίλυσης των ζητημάτων που τέθηκαν από τους Δημάρχους και δεσμευθήκαν για έγγραφη και λεπτομερή απάντηση.

Οι Δήμαρχοι, ακούγοντας τους κ.κ. Υπουργούς αναμένουν τις απαντήσεις και συμφώνησαν ότι θα επανέλθουν σε νέα συνάντηση μόλις λάβουν τις απαντήσεις των κ.κ. Υπουργών.

Ο Δήμαρχος Ηγουμενίτσας κ. Ιωάννης Λώλος, μετά το πέρας της συνάντηση με τους κ.κ. Υπουργούς προχώρησε στην παρακάτω δήλωση:

Λάβαμε την πρωτοβουλία να συμπορευτούμε οι Δήμοι που έχουμε στην επικράτεια μας Οργανισμούς Λιμένων και να διεκδικήσουμε την άμεση επίλυση σοβαρών προβλημάτων που έχουν άμεση επίπτωση στην ζωή των δημοτών μας.

Στην συνάντηση με τους κ.κ. Υπουργούς, θέσαμε τα κυριότερα προβλήματα που απορρέουν από τη λειτουργία των Οργανισμών Λιμένων και ζητάμε μετ’ επιτάσεως την άμεση επίλυση τους.

Αξίζει να αναφερθεί, ότι δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση στην παραχώρηση με Προεδρικό Διάταγμα των χερσαίων ζωνών, που δεν χρησιμοποιούνται για λιμενικές δραστηριότητες, οριστικά στους Δήμους ώστε να δοθεί επιτέλους ένα τέλος στο ομιχλώδες τοπίο που υπάρχει εδώ και χρόνια.

Ξεκινήσαμε έναν αγώνα και είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε, διεκδικώντας λύσεις προς όφελος των Δημοτών μας, τις οποίες οφείλει το κεντρικό κράτος να προωθήσει άμεσα. 

 
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΜΠΟΥΤΑΡΗ ΣΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑΣ ΔΗΜΑΡΧΩΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ, ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Παρασκευή, 19 Φεβρουάριος 2016 19:39

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΜΠΟΥΤΑΡΗ ΣΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑΣ ΔΗΜΑΡΧΩΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ, ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

thessalonikilogo

Στη συνάντηση των Δημάρχων που έχουν στην επικράτεια των δήμων τους Οργανισμούς Λιμένων, με τους Υπουργούς Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Γιώργο Σταθάκη και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Θοδωρή Δρίτσα, που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2016, στην Αθήνα, συμμετείχε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης.

Αντικείμενο της συνάντησης ήταν η αναζήτηση πρόσφορων λύσεων στα προβλήματα που απορρέουν από τη λειτουργία των Οργανισμών Λιμένων και επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την εύρυθμη λειτουργία των δήμων.

Στη διάρκεια της συζήτησης, ο Γιάννης Μπουτάρης, διατύπωσε το αίτημα να περιέλθουν στο Δήμο Θεσσαλονίκης τα δικαιώματα χρήσης του Α΄ προβλήτα. Στην πρόταση που έχει διατυπωθεί, να περιέλθει στο Δήμο Θεσσαλονίκης το 3,5% επί των εσόδων του ΟΛΘ από το ΤΑΙΠΕΔ, ο Δήμαρχος αντιπρότεινε να διαμοιραστεί και στους υπόλοιπους δήμους του Πολεοδομικού Συγκροτήματος, που επηρεάζονται από τη λειτουργία του λιμανιού. Παράλληλα, αναφερόμενος στην αναγκαιότητα έργων που θα βελτιώσουν τη σύνδεση με το λιμάνι, ο Γιάννης Μπουτάρης, εκτίμησε ότι οι σιδηροδρομικές συνδέσεις είναι απαραίτητες αλλά δεν θα πρέπει να κόβουν την πόλη στη μέση, ενώ τόνισε ότι θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στην κατασκευή Εμπορευματικού Κέντρου (Logistics Center) για την εξυπηρέτηση του Λιμανιού.

Στη συνάντηση παραβρέθηκε ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος και εκπρόσωπος του Δήμου Θεσσαλονίκης στο ΔΣ του ΟΛΘ, Γιώργος Δημαρέλος.

 
Περισσότερα Άρθρα...


Σελίδα 9 από 140

ATTICANEWS.GR στο Facebook

Powered by Jasper Roberts - Blog
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
«Κοπή πίτας Ομίλου Φίλων Αστυνομίας Δυτικής Αττικής και βραβεύσεις».
 «Κοπή πίτας Ομίλου Φίλων Αστυνομίας Δυτικής Αττικής και βραβεύσεις».
 «Κοπή πίτας Ομίλου Φίλων Αστυνομίας Δυτικής Αττικής και βραβεύσεις».       Ο Όμιλος Φίλων Ελληνικής Αστυνομίας ...