ATTICANEWS.GR

Member Area
Ναυτιλιακά
Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΕ ΣΕ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΤΩΝ ΑΚΤΩΝ. PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Πέμπτη, 09 Φεβρουάριος 2017 17:50

Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΕ ΣΕ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΤΩΝ ΑΚΤΩΝ.

1

Η Περιφέρεια Κρήτης εκπροσώπησε τις Παραθαλάσσιες Ευρωπαϊκές Περιφέρειες στο Συνέδριο για τη χρήση των Βυθομετρικών Δεδομένων, που πραγματοποιήθηκε στο Ευρωκοινοβούλιο (Βρυξέλλες).

Το συνέδριο οργανώθηκε από τη μεγαλύτερη Διακομματική Ομάδα των Ευρωβουλευτών «SEARICA», που ασχολείται με τη Θάλασσα, τους Ποταμούς, τα Νησιά και τις Παραθαλάσσιες Περιοχές σε συνεργασία με τη CRPM -τη Διάσκεψη των Ευρωπαϊκών Παραθαλάσσιων και Νησιωτικών Περιφερειών- και παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα του μεγάλου Ευρωπαϊκού Προγράμματος «COASTALMAPPING» για τη χαρτογράφηση των ακτών της Ευρώπης και την δημιουργία βυθομετρικών δεδομένων.

Ο Περιφερειακός Σύμβουλος Γιώργος Αλεξάκης ως Αντιπρόεδρος της CRPM (και αρμόδιος για τα θαλάσσια θέματα), αναφέρθηκε στην εποικοδομητική χρήση των βυθομετρικών δεδομένων από τις Ευρωπαϊκές Περιφέρειες, για ποικίλες περιπτώσεις όπως: ο Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός, η διάβρωση των ακτών, η αλιεία, οι ιχθυοκαλλιέργειες, ο αλιευτικός τουρισμός, οι πλατφόρμες εξόρυξης, οι ενάλιες αρχαιότητες, τα θαλάσσια ρήγματα, η προστασία των μεσογειακών περιοχών με το ενδημικό είδος Posidoniaoceanica, η πόντιση καλωδίων και ενεργειακών αγωγών.

Ανέφερε επίσης σχετικές δράσεις που έχει υλοποιήσει η Περιφέρεια Κρήτης για την παραγωγή και αξιοποίηση των βυθομετρικών δεδομένων, σε συνεργασία με το ΕΛΚΕΘΕ, το ΙΤΕ και άλλους ερευνητικούς φορείς.

Ο Γιώργος Αλεξάκης πρότεινε μάλιστα τη δημιουργία μιας «Επιστημονικής Γαλάζιας Τράπεζας Δεδομένων για τη Θάλασσα», όπου όλοι οι αρμόδιοι φορείς θα ανταλλάσσουν δεδομένα, ώστε να εξασφαλιστεί η δημόσια πρόσβαση σε αυτά (opendata).

 
Η σημασία της προστασίας των νησιωτικών υγροτόπων παρουσιάστηκε σε εσπερίδα της Περιφέρειας Κρήτης και WWF Ελλάς. PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Τετάρτη, 08 Φεβρουάριος 2017 18:54

Η σημασία της προστασίας των νησιωτικών υγροτόπων παρουσιάστηκε σε εσπερίδα της Περιφέρειας Κρήτης και WWF Ελλάς.

resized 2

 

Η προστασία των νησιωτικών υγροτόπων για τη λειτουργία του «κύκλου» του νερού, η ρύθμιση της ποιότητας των υδάτων, η ανάσχεση της διάβρωσης των ακτών, η βιοποικιλότητα και τα οικοσυστήματα, αλλά και η βιώσιμη ανάπτυξη σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο, κυριάρχησαν στη θεματολογία της ημερίδας «Πολίτες και περιβάλλον: Ο ρόλος των πολιτών στην προστασία των νησιωτικών υγροτόπων» που οργάνωσε στο Ηράκλειο η Περιφέρεια Κρήτης.

Εκπρόσωποι φορέων, υπηρεσιών, αλλά και πολίτες συμμετείχαν στην εσπερίδα στην δημοτική αίθουσα «Μανώλης Καρέλλης» (Ανδρόγεω), όπου ο Αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος και Χωροταξίας Νίκος Καλογερής στην παρέμβαση του αναφέρθηκε στην εφαρμογή μέτρων αποκατάστασης και προστασίας σε υποβαθμισμένους μικρούς υγροτόπους της Κρήτης που αποτελεί μια από τις προτεραιότητες της Περιφέρειας Κρήτης, στο πλαίσιο ενός στρατηγικού σχεδιασμού για την προστασία και διαχείριση του σπουδαίου αυτού φυσικού κεφαλαίου του νησιού μας.

resized 1

Η ομιλήτρια από τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού, Άννα Καγιαμπάκη, αναφέρθηκε στη νομοθεσία για την προστασία των νησιωτικών υγροτόπων, στα προβλήματα που παρουσιάζονται στην επίτευξη του στόχου της προστασίας των ευαίσθητων αυτών οικοσυστημάτων, και πρότεινε λύσεις μέσω της ουσιαστικής συμβολής και συνεργασίας φορέων και πολιτών. Ο επιστημονικός συνεργάτης του WWF Ελλάς, κ. Καλούστ Παραγκαμιάν, παρουσίασε τον οδηγό για τους πολίτες «Οι υγρότοποι στο νησί μου: πώς μπορώ να αναγνωρίσω τα προβλήματα και να βοηθήσω στην προστασία τους;». Το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων εκφράστηκε και στη συζήτηση που ακολούθησε, κατά την οποία ακούστηκαν απόψεις και έγιναν προτάσεις για την προστασία, ορθή διαχείριση και ανάδειξη των υγροτόπων της Κρήτης.

resized Υγρότοποι της Κρήτης κατάσταση

Η ψηφιακή έκδοση του οδηγού για τους πολίτες είναι διαθέσιμη στον ιστότοπο http://bit.ly/Υγρότοποι-oδηγός-για-πολίτες. Περισσότερα στοιχεία για το πρόγραμμα των νησιωτικών υγροτόπων του WWF Ελλάς υπάρχουν στον ιστότοπο http://www.wwf.gr/index.php/areas/island-wetlands. Επίσης, για περισσότερες πληροφορίες, κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να απευθύνεται στη Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της Περιφέρειας Κρήτης, Μάρκου Μουσούρου 15, 4ος όροφος, τηλ. 2813-410118, -119, -123, e-mail: kagiampaki@crete.gov.gr

 
Διαπραγματευτικό μηδέν …για την κυβέρνηση και στην αλιεία! PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Τετάρτη, 08 Φεβρουάριος 2017 10:22

Διαπραγματευτικό μηδέν …για την κυβέρνηση και στην αλιεία!

kalafatis

Ο Τομεάρχης Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Βουλευτής Κοζάνης κ. Κασαπίδης Γιώργος και ο αναπληρωτής Τομεάρχης του Τομέα Εξωτερικών της Νέας Δημοκρατίας, Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης κ. Σταύρος Καλαφάτης, με αφορμή την κυβερνητική αδράνεια έναντι της ευρωπαϊκής ανισοκατανομής των δικαιωμάτων αλίευσης ερυθρού τόνου, έκαναν την ακόλουθη δήλωση:

 

«Η Ελλάδα δεν έχει πολυτέλεια να χαρίζει πλούτο αμαχητί σε κανέναν. Αλλά η κυβέρνηση των δήθεν σκληρών ευρωπαϊκών διαπραγματεύσεων, δε δίνει καν μάχες εκεί που απαιτούνται.

 

Χαρακτηριστική είναι η διαχρονική απώλεια εθνικού εισοδήματος από τη χαμηλή ποσόστωση μόλις 1.76% στο δικαίωμα εξαλίευσης του ερυθρού τόνου στα παράκτια μεσογειακά κράτη της Ε.Ε. Το 94,5% μοιράζονται Ιταλία, Ισπανία και Γαλλία, ενώ ακόμα και η Πορτογαλία έχει ποσοστό 3,5% χωρίς να είναι παράκτιο κράτος της Μεσογείου.

 

Οι Έλληνες αλιείς είδαν ελληνική κυβέρνηση να ασχολείται με το θέμα μόνο επί Ν.Δ., όταν επιτεύχθηκε η συνολική αύξηση της ποσότητας ερυθρού τόνου προς αλίευση. Έκτοτε καμία προσπάθεια. Την ώρα που η Ελλάδα έχει την μεγαλύτερη ανάγκη από ποτέ, η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ επιβεβαιώνει και στην αλιεία το μηδέν …με τόνο, που λαμβάνει σε κάθε ζήτημα προς διαπραγμάτευση.»

 

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ

 

ΠΡΟΣ

ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΕΡΩΤΗΣΗ

3218-7/02/17

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

 

ΘΕΜΑ: «Απώλεια Εθνικού Εισοδήματος από τη χαμηλή ποσόστωση στην εξαλίευση του ερυθρού τόνου»

 

Ο ερυθρός τόνος (ThunnusThynnus BFT) είναι πελαγικό ψάρι άκρως μεταναστευτικό. Απαντάται στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου και στα ενδιαιτήματα των ελληνικών θαλασσών, καταναλώνοντας για τα τραφεί μεγάλες ποσόστητες από τα υφιστάμενα ιχθυαποθέματα τους.

 

Η υπεραλίευση του ερυθρού τόνου σε παγκόσμιο επίπεδο οδήγησε στην εκπόνηση και αυστηρή εφαρμογή πολυετούς σχεδίου αποκατάστασης του πληθυσμού του. Το πλαίσιο προστασίας τέθηκε από τη Διεθνή Επιτροπή για τη Διατήρηση των Θυννοειδών του Ατλαντικού και των Παρακείμενων Θαλασσών (ICCAT) και υιοθετήθηκε από το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η Ε.Ε από το 1997 είναι συμβαλλόμενο μέρος και κατ’επέκταση η χώρα μας.

 

Έκτοτε, η αλίευση, η εκτροφή και η εμπορία του ερυθρού τόνου ρυθμίζεται από την Κοινοτική Νομοθεσία η οποία έχει ενσωματώσει τις διατάξεις Συστάσεων της Διεθνούς Επιτροπής. Η Ε.Ε. έχει επιβάλλει συγκεκριμένες ποσοστώσεις στα παράκτια κράτη της Μεσογείου ως εξής:

 

  • Ποσοστό 94,50% σε Ισπανία, Γαλλία & Ιταλία

  • Ποσοστό 3,50% στην Πορτογαλλία(αν και δεν αποτελεί παράκτιο κράτος της Μεσογείου)

  • Ποσοστό 1,76% στην Ελλάδα

 

Τα ποσοστά αυτά καθορίστηκαν με βάση τα ιστορικά στοιχεία αλιείας τόνου που είχε η κάθε χώρα μέχρι τότε. Ωστόσο με πολλές προσπάθειες τα ιστορικά στοιχεία της χώρας μας αναθεωρήθηκαν και έγιναν δεκτά από την ICCAT. Έτσι το 2.000 αναγνωρίστηκε στην Ελλάδα συνολική αλιεύσιμη ποσότητα ερυθρού τόνου άνω των 1.000 τόνων.

 

Ενώ θα έπρεπε να προσαρμοστούν οι κοινοτικοί κανονισμοί και να αλλάξουν οι ποσοστώσεις των κρατών μελών με ανάλογη άνοδο της ποσόστωσης της Ελλάδας, κάτι τέτοιο μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει.

 

Η ελλιπής προετοιμασία της χώρας κατά τη διαπραγμάτευση των ποσοστώσεων και η διαχρονική κυβερνητική ολιγωρία, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, όπως η αύξηση του επιτρεπόμενου μέγιστου αλιεύματος του ερυθρού τόνου κατά χιλιάδες τόνους κλιμακωτά ως επιστέγασμα των σκληρών διαπραγματεύσεων της κυβέρνησής μας το φθινόπωρο του 2014, συνετέλεσε στην απώλεια σημαντικού εθνικού πλούτου, συμπιέζοντας το διαθέσιμο ετήσιο εισόδημα των Ελλήνων αλιέων.

 

Η Ελλάδα, με τα χιλιάδες χιλιόμετρα ακτογραμμής και την αλιεία ως βασικό πυλώνα του πρωτογενούς παραγωγικού τομέα της οικονομίας της, δεν μπορεί να βασίζεται στην κατά περίπτωση ανταλλαγή ποσσοστών με συμβαλλόμενες χώρες, όπως η Κύπρος, για την ικανοποίηση των εμπορικών της αναγκών, ούτε να αρκείται στα αντίμετρα χωρών που δεν τηρούν τα ήδη υπερμεγέθη ποσοστά τους για να αυξήσει το ποσοστό της πρόσκαιρα, με την άδεια της Ε.Ε. χάριν ισορροπίας, όπως συνέβη το 2008.

 

Η δίκαιη ανακατανομή των ποσοστών και η επιτακτική αύξηση του ποσοστού της χώρας μας πρέπει να αποτελέσει αιχμή του δόρατος της αλιευτικής μας πολιτικής.

 

Κατόπιν των ανωτέρω

 

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός

 

  1. Τι προτίθεται να πράξει η ελληνική κυβέρνηση για να επανακαθοριστεί η ποσόστωση ώστε να εξυπηρετούνται τα ελληνικά συμφέροντα και η νέα ποσόστωση να βρίσκεται σε αρμονία με την πραγματική κατάσταση της αγοράς;

 

Ο ερωτώντες Βουλευτές

 

Σταύρος Καλαφάτης

Γεώργιος Κασαπίδης    

 
ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ - Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΦΗΝΕΙ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΝΑ ΒΥΘΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΠΑΞΙΩΣΗ PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Τρίτη, 07 Φεβρουάριος 2017 14:57

ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ - Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΦΗΝΕΙ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΝΑ ΒΥΘΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΠΑΞΙΩΣΗ.

kalafatis

Η κυβέρνηση αφήνει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να βυθίζεται στην απαξίωση!

«Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα μπορούσε να είναι η αναπτυξιακή ναυαρχίδα της πόλης! Όμως, η κυβέρνηση, το αφήνει να βυθίζεται στην απαξίωση, αντί να το βοηθά να ανοίξει πανιά, τώρα που η τοπική και η εθνική οικονομία έχουν την μεγαλύτερη ανάγκη.»

Αυτό επισημαίνει σε δήλωσή του ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της Ν.Δ. Σταύρος Καλαφάτης, ο οποίος κατέθεσε επίκαιρη ερώτηση προς τον υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, ζητώντας κυβερνητικές ενέργειες για να πάψει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να υφίσταται τις συνέπειες από τις συνεχιζόμενες αγροτικές κινητοποιήσεις.

Ο κ. Καλαφάτης τονίζει την εκτίμηση του προέδρου του ΟΛΘ, ότι ίσως και από αύριο, το λιμάνι δεν θα μπορεί να δεχτεί νέες εκφορτώσεις προϊόντων, επειδή δεν θα υπάρχει ελεύθερο κρηπίδωμα, λόγω του εγκλωβισμού 120.000 τόνων φορτίων στα υπάρχοντα κρηπιδώματα. Επισημαίνει ακόμα, την ήδη σημαντική πτώση του κύκλου εργασιών του ΟΛΘ κατά 20,45% στο πρώτο εξάμηνο του 2016, λόγω των επιπτώσεων προηγούμενων κρίσεων που διαχειρίστηκε αναποτελεσματικά η κυβέρνηση, όπως η πολυήμερη απεργία των εργαζομένων του ΟΛΘ και ο αποκλεισμός της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη επί 67 μέρες.

«Την κυβερνητική αναποτελεσματικότητα σε όλα τα μέτωπα, φαίνεται να την πληρώνει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, χάνοντας υπεραξία, ακριβώς την εποχή που περιμένουμε να επενδύσει σ` αυτήν», καταλήγει ο Βουλευτής.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

 

ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

 

ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

 

ΘΕΜΑ: Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ακόμη μία φορά θύμα των κυβερνητικών χειρισμών

 

Οι αγροτικές κινητοποιήσεις και ο αποκλεισμός εθνικών οδών έχουν δημιουργήσει έντονο πρόβλημα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το οποίο ακόμη «μετρά» τις απώλειες του πρώτου εξαμήνου του 2016.

Λόγω του αποκλεισμού του τελωνείου των Ευζώνων, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης παραμένουν εγκλωβισμένα φορτία δεκάδων χιλιάδων τόνων με προορισμό τις βιομηχανίες της ΠΓΔΜ

Σύμφωνα με δηλώσεις του προέδρου της ΟΛΘ Α.Ε. μέχρι αύριο, 8/2/2017, αναμένεται να έχουν συσσωρευτεί στα κρηπιδώματα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης 120.000 τόνοι φορτίων, με αποτέλεσμα να μην μπορεί το λιμάνι να δεχτεί νέες εκφορτώσεις γιατί δεν θα υπάρχει πλέον ούτε ένα ελεύθερο κρηπίδωμα στο συμβατικό λιμάνι.

Το πρόβλημα αυτό έρχεται να προστεθεί στην ήδη επιβαρυμένη κατάσταση που δημιουργήθηκε το πρώτο εξάμηνο του 2016, λόγω της οποίας καταγράφηκε πτώση της τάξης του 20,45% στον κύκλο εργασιών της ΟΛΘ Α.Ε., την οποία η διοίκηση αποδίδει μεταξύ άλλων στις πολυήμερες και συγκεκριμένα για 32 συνεχόμενες ημέρες, απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων ενάντια στην ιδιωτικοποίηση, αλλά και στον αποκλεισμό της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη επί 67 ημέρες, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στη μεταφορά χύδην και γενικού φορτίου, όπως επίσης και στο ότι για 20 ημέρες περίπου παρέμεινε κλειστή η οδική σύνδεση προς τη Βουλγαρία αποκλείοντας τη μεταφορά containers.

Παράλληλα, ο αποκλεισμός των τελωνείων αλλά και κομβικών σημείων του οδικού δικτύου, πλήττει για πολλοστή φορά σε μέγιστο βαθμό την οικονομία της Βόρειας Ελλάδας, με άμεσες επιπτώσεις τόσο στον εφοδιασμό των ελληνικών επιχειρήσεων με πρώτες ύλες όσο και στις εξαγωγές.

Όλα τα παραπάνω συνεπάγονται και ένα ακόμη ανεπανόρθωτο πλήγμα στην αξιοπιστία και ανταγωνιστικότητα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, το οποίο κινδυνεύει να απαξιωθεί, την εποχή ακριβώς που θα έπρεπε να διεκδικεί τη θέση ως το πιο ανταγωνιστικό λιμάνι των Βαλκανίων.

Επειδή η κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός οφείλουν να λάβουν όλα τα αναγκαία μέτρα για τη διαφύλαξη της ομαλής λειτουργίας του ΟΛΘ.

 

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός

 

Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε ώστε να τερματιστούν οι άμεσες οικονομικές συνέπειες αλλά και η συνεπαγόμενη απαξίωση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης εξαιτίας των αγροτικών κινητοποιήσεων;

Αθήνα 7 Φεβρουαρίου 2017

Ο ερωτών βουλευτής

 

Σταύρος Καλαφάτης

 
Το αντιτορπιλικό USS Laboon στο λιμάνι του Πειραιά [video] PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την INTERNET NEWS   
Κυριακή, 05 Φεβρουάριος 2017 18:23

Στον Πειραιά βρίσκεται ελλιμενισμένο απο σήμερα το πρωί το αντιτορπιλικό των ΗΠΑ USS Laboon DDG58 πραγματοποιώντας εθιμοτυπική επίσκεψη στο λιμάνι μας.

laboon

Το εν λόγω αντιτορπιλικό είναι απο τα πρώτα κλάσης Arleigh Burke που ναυπηγήθηκαν, με το συγκεκριμένο να έχει κατασκευαστεί το 1993 στα Bath Iron Works και να αποτελεί μέρος του στόλου απο το 1995. Έχει πάρει το ονομα του απο τον αξιωματικό-ιερέα John F. Laboon που πήρε μέρος τόσο στο 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο όσο και το πόλεμο του Βιετνάμ.

Έχει μήκος 154 μέτρα ,πλάτος 20 και βύθισμα 9.4 . Έχει 4 τουρμπίνες General Electric LM 2500-30 συνολικής ισχύος 100.000 ιππων που του δίνουν δυνατότητα να πλέει με ταχύτητα πάνω απο 30 κόμβους.Το πληρωμα του αποτελείται απο 280 αξιωματικούς και υπαξιωματικους.

Η άφιξη του σήμερα το πρωί

https://www.youtube.com/watch?v=Xsp7tW6hvbw

pireaspiraeus.com

 
ΔΗΛΩΣΗ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΓΙΑΝΝΗ ΜΩΡΑΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΛΗ. "Ο προορισμός για επενδύσεις είναι ο Πειραιάς". PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Κυριακή, 29 Ιανουάριος 2017 17:39

ΔΗΛΩΣΗ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΓΙΑΝΝΗ ΜΩΡΑΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΛΗ.

"Ο προορισμός για επενδύσεις είναι ο Πειραιάς".

 moralis1

Σε ερώτηση δημοσιογράφου της ΕΡΤ για το επενδυτικό ενδιαφέρον στο λιμάνι και την πόλη,  καθώς και για τις προοπτικές οικονομικής ανάπτυξηςτου Πειραιάπου θα οδηγήσουν στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίαςο  Δήμαρχος Πειραιά κΓιάννης Μώραληςδήλωσε:

 

"Όλοι συζητάμε στην Ελλάδα τα τελευταία 7  χρόνια για την περίφημη ανάπτυξη. Ανάπτυξη, προκειμένου να  σταματήσει η απώλεια θέσεων εργασίας, αλλά και να δημιουργηθούν νέες. Νομίζω ότι και στην πόλη μας, στον Πειραιά αυτό είναι το ζητούμενο. Να υπάρξει ανάπτυξη σε μια περιοχή με πολύ υψηλά ποσοστά ανεργίας. Όντως, τον τελευταίο χρόνο στον Πειραιά εμφανίζονται σημάδια ανάκαμψης με νέες επενδύσεις και αυτό είναι πολύ σημαντικό. Αρχής γενομένης με τη μεγάλη επένδυση στο λιμάνι και τα 350.000.000 που αναμένεται να επενδυθούν στη χερσαία λιμενική ζώνη. Υπάρχει μια σημαντική  επένδυση στον Άγιο Διονύσιο, άνω των 100.000.000, υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για ακίνητα και για γη, επιχειρηματικό ενδιαφέρον για χώρους εστίασης. Υπάρχει γενικά θα έλεγα, ένα σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον για τον Πειραιά. Ένα επίσης θετικό στοιχείο είναι  ότι τα Επιμελητήρια, δηλαδή το Εμπορικό, το Βιοτεχνικό, το Ναυτικό καθώς και η Περιφέρεια και ο Δήμος Πειραιά είμαστε σε συνεννόηση και έχουμε συναντίληψη.  Γίνονται ενέργειες όπως  το Ναυτιλιακό cluster, το οποίο σιγά σιγά συζητείται και ξεκινά να υλοποιείται. Οι επενδύσεις που προανέφερα είναι πολύ σημαντικές, ειδικά σε μια περίοδο κρίσης για τη χώρα. Ο Πειραιάς είναι ναυτιλία, είναι τουρισμός. Θεωρώ πως είναι δύο κλάδοι, στους οποίους στηρίζεται η ελληνική οικονομία. Είναι τομεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου. Ο προορισμός για επενδύσεις είναι ο Πειραιάς, αρχίζει και είναι πλέον ξεκάθαρο και είμαστε χαρούμενοι γι΄ αυτό. Ο Δήμος από την πλευρά του, για να στηρίξει τις επενδύσεις, έχει καταθέσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο στην Περιφέρεια, ώστε να χρηματοδοτηθεί, για να ξεκινήσουμε αναπλάσεις και άλλες δράσεις και έργα που μπορούμε να υλοποιήσουμε. Είναι σε εξέλιξη τα έργα του Τραμ και του Μετρό, τα οποία σιγά σιγά ολοκληρώνονται και θα βοηθήσουν, ώστε να είμαστε ένας μεγάλος συγκοινωνιακός κόμβος. Υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις, το έχουν διαπιστώσει Έλληνες και ξένοι και αυτό είναι πολύ ευχάριστο για την πόλη μας".

 
ΕΥΛΟΓΙΑ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΤΙΚΗΣ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑΣ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΒ.ΜΗΤΡ.ΠΕΙΡΑΙΩΣ PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Πέμπτη, 26 Ιανουάριος 2017 18:55

ΕΥΛΟΓΙΑ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΤΙΚΗΣ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑΣ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΒ.ΜΗΤΡ.ΠΕΙΡΑΙΩΣ

 
Ευλογία Πρωτοχρονιάτικης Βασιλόπιτας στο Υπουργείο Ναυτιλίας από τον Σεβ.Μητρ.Πειραιώς
 

Επίσκεψη στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής  πραγματοποίησε σήμερα Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2017 μετά από πρόσκληση του υπουργού κ.Παναγιώτη Κουρουμπλή ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς και Φαλήρου κ.Σεραφείμ.

Οι δύο άνδρες είχαν την ευκαιρία και τη δυνατότητα να ανταλλάξουν κατ’ ιδίαν απόψεις επί θεμάτων κοινού ενδιαφέροντος, επιβεβαιώνοντας την μακρόχρονη ισχυρή φιλία που τους συνδέει.

Στη συνέχεια ο Σεβασμιώτατος  Ευλόγησε την πρωτοχρονιάτικη Βασιλόπιτα του Υπουργείου και είχε την ευκαιρία να ανταλλάξει ευχές τόσο με τον Αρχηγό και τους ανώτατους και ανώτερους αξιωματικούς του Λιμενικού Σώματος, όσο και με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου.

Κατά την διάρκεια της κοπής πίτας ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στην προσωπικότητα του κ.Κουρουμπλή και ενθυμούμενος την κοινή πορεία τους στην Νομική Σχολή σημείωσε ότι εμπνέονταν «από το παράδειγμά του, από την αδαμάντινη κρυστάλλινη σκέψη του, από τη βαθιά πίστη στα ιδεώδη και στα ζώπυρα του Γένους μας». Τέλος υπογράμμισε ότι «ο Παναγιώτης Κουρουμπλής είναι ένα πρότυπο ζωής, ένας άνθρωπος που εμπνέει και οδηγεί», σημειώνοντας πως είναι τιμή για τον Πειραιά «ένας μεγάλος μαχητής της ζωής να βρίσκεται αυτή τη στιγμή επικεφαλής» του Υπουργείου, ευχόμενος παράλληλα ο Άγιος Νικόλαος να τον ενισχύει στο έργο του.

Λίγο νωρίτερα ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής  για ακόμη μία φορά έκανε αναφορά στο χαρακτήρα και την προσωπικότητα του Μητροπολίτη Πειραιώς, επισφραγίζοντας την άριστη συνεργασία μεταξύ Μητροπόλεως και Υπουργείου. Σημείωσε την προσωπική φιλία που τον συνδέει με τον Σεβασμιώτατο «εδώ και πολλά έτη από τα φοιτητικά χρόνια», όπως χαρακτηριστικά τόνισε και επανέλαβε πως όσο καιρό παραμείνει στη θέση του Υπουργού, το γραφείο του θα παραμένει ανοιχτό προς όλους «γιατί εμείς δεν φοβόμαστε το φως της αλήθειας και της ειλικρίνειας».

 

Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 26 Ιανουάριος 2017 18:59
 
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΤΟ ΣΑΣ PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Τετάρτη, 25 Ιανουάριος 2017 18:09

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΤΟ ΣΑΣ.

kalogirou

Η Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου κα. Χριστιάνα Καλογήρου κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών του οποίου είναι μέλος ως εκπρόσωπος της ΕΝΠΕ, τόνισε για άλλη μια φορά την ανάγκη ακτοπλοϊκής διασύνδεσης των νησιών του Βορείου Αιγαίου με τη Θεσσαλονίκη και ζήτησε από τους αρμόδιους του Υπουργείου Ναυτιλίας να καταβάλλουν προς τούτο κάθε δυνατή προσπάθεια.

 

Κατά τη διάρκεια συζήτησης σχετικού θέματος για την τροποποίηση των δρομολογίων του Ε/Γ – Ο/Γ «Νήσος Μύκονος» και «Νήσος Ρόδος», η Περιφερειάρχης τόνισε την ιδιαίτερη σημασία για την προσέγγιση σε όλη τη διάρκεια του χρόνου πλοίου στα λιμάνια των νησιών της Π.Ε. Σάμου και επανέλαβε ότι αποτελεί πάγια θέση των τοπικών κοινωνιών η εξυπηρέτηση όλων των προορισμών χωρίς αποκλεισμούς, καθόσον τα προβλήματα που δημιουργούνται είναι πολλές φορές ανυπέρβλητα.

 

Τέλος, ζήτησε από τις υπηρεσίες του Υπουργείου την έγκαιρη αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων, ώστε κατά τη διάρκεια της απαραίτητης εκτέλεσης εργασιών για την ετήσια επιθεώρηση των πλοίων, να μην δημιουργούνται κατά τους χειμερινούς μήνες σοβαρά προβλήματα στην εξυπηρέτηση των νησιωτών, όπως αυτά που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι της Λήμνου κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα που έχει δρομολογηθεί πλοίο χωρίς τις απαραίτητες καμπίνες.

 
Ερωτηματικά εγείρει πλέον η στάση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου στο ζήτημα των υδατοδρομίων. Στα όρια της εμμονής η συνεχής «ανακάλυψη» προσκομμάτων για να μην υλοποιηθεί το μεγάλο αναπτυξιακό έργο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Επείγουσα επιστολή PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Τρίτη, 24 Ιανουάριος 2017 14:22
Ερωτηματικά εγείρει πλέον η στάση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου στο ζήτημα των υδατοδρομίων. Στα όρια της εμμονής η συνεχής «ανακάλυψη» προσκομμάτων για να μην υλοποιηθεί το μεγάλο αναπτυξιακό έργο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Επείγουσα επιστολή του Περιφερειάρχη Γιώργου Χατζημάρκου στον Υπουργό Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή

 ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ - ΧΑΤΖΗΜΑΡΚΟΣ

 

Τα αδύνατα δυνατά κάνει η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου, η οποία έχει ξεπεράσει τον εαυτό της στην προσπάθειά της να τορπιλλίσει πάση θυσία τη μεγάλη αναπτυξιακή πρωτοβουλία της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, που στηρίζεται από όλα τα συναρμόδια Υπουργεία, την ίδρυση και λειτουργία δικτύου 25 υδατοδρομίων στα νησιά Κυκλάδων και Δωδεκανήσου.

Αγνοώντας επιδεικτικά την απαίτηση της κοινής γνώμης στα νησιά, για την υλοποιήση ενός σημαντικού έργου που θα άρει τις συνθήκες απομόνωσης και θα διαμορφώσει προοπτικές ανάπτυξης, φτάνει στο σημείο να προφασιστεί άγνοια των αποφάσεων και εγκρίσεων που ήδη έχουν δοθεί, τόσο από τον ίδιο τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή, από τις 8 Δεκεμβρίου 2016,  όσο και του Γ.Ε.Ν., από τις 23 Ιουνίου 2016, για την σύναψη Προγραμματικών Συμβάσεων ανάμεσα στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και στα κατά τόπους Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία.

Σημειώνεται δε ότι η απάντηση του Γ.Ε.Ν. έχει ως αποκλειστικό αποδέκτη την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου,  η οποία βρίσκεται επίσης πρώτη στη λίστα αποδεκτών της υπουργικής απόφασης.

Παρά ταύτα, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου με έγγραφό της προς το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου, προφασίζεται ότι δεν έχει γνώση των εγκρίσεων για την σύναψη των Προγραμματικών Συμβάσεων, γεγονός που έχει προφανή στόχο να δημιουργήσει νέα εμπλοκή, εκθέτοντας και αυτήν ακόμη την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας, όπως και το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού.

Κατόπιν αυτή της εμμονικής στάσης της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, υπηρεσιακοί παράγοντες της οποίας,  για λόγους που ουδεμία σχέση έχουν με την ορθότητα της διαδικασίας που ακολουθήθηκε και  για περισσότερους από 15 μήνες επιχειρούν παντίοις τρόποις να εγείρουν ακραία γραφειοκρατικά εμπόδια για  ακυρώσουν την δημιουργία του δικτύου υδατοδρομίων, ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργος Χατζημάρκος απέστειλε σήμερα επιστολή στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή, στην οποία επισημαίνει ότι υπό τις παρούσες συνθήκες, το έργο των υδατοδρομίων δεν έχει καμία ελπίδα να υλοποιηθεί.

Διαβάστε εδώ :

1. Η επιστολή του Περιφερειάρχη προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

2. Η απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

3. Η σύμφωνη γνώμη του Γ.Ε.Ν.

Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 24 Ιανουάριος 2017 14:24
 
Ο Περιφερειάρχης Γ. Χατζημάρκος, εκπρόσωπος της ΕΝΠΕ στην Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων. PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Δευτέρα, 23 Ιανουάριος 2017 19:20
Ο Περιφερειάρχης Γ. Χατζημάρκος, εκπρόσωπος της ΕΝΠΕ στην Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων.

XATZHMARKOS

Εκπρόσωπος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος στην Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (Ρ.Α.Λ.) ορίστηκε ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργος Χατζημάρκος, στην διάρκεια της σημερινής συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΝΠΕ.

Η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων  αποτελεί αυτοτελή δημόσια υπηρεσία με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια και  τελεί υπό την εποπτεία του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, με έδρα τον Πειραιά. Απαρτίζεται από πρόσωπα αναγνωρισμένου κύρους που διακρίνονται για την επιστημονική τους κατάρτιση και την επαγγελματική τους ικανότητα στον τεχνικό, νομικό και οικονομικό τομέα, ιδίως σε θέματα ναυτιλίας, στρατηγικού και επιχειρησιακού σχεδιασμού, οργάνωσης, διοίκησης και λειτουργίας λιμένων ή οικονομικής και πολιτικής λιμένων ή λιμενικής βιομηχανίας.

Στο πρόσωπο του κ. Χατζημάρκου, η ΕΝΠΕ εκπροσωπείται στην Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων μέσω της Περιφέρειας που διαθέτει τον μεγαλύτερο αριθμό λιμανιών στη χώρα,  εκ των οποίων 2 είναι  διεθνούς σημασίας, 4 εθνικής,  3 μείζονος και 106  τοπικής σημασίας.

Σημειώνεται ότι το ζήτημα των λιμένων, έχει απασχολήσει επισταμένως τον Περιφερειάρχη κ. Γιώργο Χατζημάρκο, ο οποίος επανειλημμένως έχει κάνει γνωστές τις θέσεις του για την ανάγκη να υπάρξει ένα νέο θεσμικό πλαίσιο που θα διέπει τη λειτουργία των λιμανιών,  αναγκαία προϋπόθεση για την δρομολόγηση αναπτυξιακών πρωτοβουλιών που τόσο έχουν ανάγκη, υπό τις σημερινές συνθήκες, τα νησιά της Περιφέρειας αλλά και η χώρα συνολικά, ενώ έχει καταθέσει και συγκεκριμένες προτάσεις για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου.

 Ειδικότερα, ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, με παρεμβάσεις του τα δύο τελευταία χρόνια στα αρμόδια υπουργεία,  έχει αναδείξει την ανάγκη επίλυσης του διαχρονικού προβλήματος  της νομιμοποίησης των λιμανιών, ζήτημα  το οποίο βρίσκεται σε πρώτη προτεραιότητα για την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, στο βαθμό που επηρεάζει την εκτέλεση έργων βελτίωσης των λιμενικών υποδομών στα νησιά και κατ’ επέκταση, έχει αντίκτυπο τόσο στην εξυπηρέτηση των νησιωτών, όσο και στον τουρισμό και κυρίως στον τομέα της κρουαζιέρας.

Η συμμετοχή του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου στην Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, δίνει την δυνατότητα προώθησης των εκκρεμών ζητημάτων που αφορούν στα λιμάνια της Περιφέρειας.

Αναπληρωτής του κ. Χατζημάρκου στην Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, ορίστηκε ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων κ. Θόδωρος Γαλιατσάτος.

 
ΟΜΙΛΙΑ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΓΙΑΝΝΗ ΜΩΡΑΛΗ ΣΤΟ 3ο ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗΣ PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Πέμπτη, 19 Ιανουάριος 2017 18:59

ΟΜΙΛΙΑ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΓΙΑΝΝΗ ΜΩΡΑΛΗ ΣΤΟ 3ο ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗΣ

 IMG 3445

Ο Δήμαρχος  Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, πραγματοποίησε ομιλία στο 3ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Ναυτεμπορικής “Ελληνική και Ευρωπαϊκή Ναυτιλία: Ανταγωνιστικότητα και προοπτικές σε καιρούς αβεβαιότητας”, το οποίο διεξήχθη σήμερα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

 

Από τον Δήμο Πειραιά, παρευρέθηκαν στο Συνέδριο,  ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας κ. Πέτρος Κόκκαλης και η Εντεταλμένη Δημοτική Σύμβουλος Πολιτισμού κυρία Ειρήνη Νταϊφά.  

 

Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, στην ομιλία του, τόνισε:

 

"Ευχαριστώ τους διοργανωτές του συνεδρίου για την πρόσκληση και τη δυνατότητα που μου δίνεται σήμερα, από το βήμα αυτό, να συνεισφέρω από την πλευρά μου ως Δήμαρχος της μεγαλύτερης Πόλης-Λιμάνι της χώρας, σε μια ουσιαστική πιστεύω συζήτηση για τη συμβολή του ελληνικού ναυτιλιακού cluster στην ελληνική οικονομία.

 

Όπως όλοι βιώνουμε, η οικονομία της χώρας μας βρίσκεται παγιδευμένη σε μια υφεσιακή κατάσταση εδώ και αρκετά πια χρόνια. Στόχος όλων μας είναι η άρση του ασφυκτικού περιβάλλοντος για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας και την τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας, με αποτέλεσμα να μπορέσουμε να ξανακερδίσουμε χαμένες θέσεις εργασίας.

 

Όμως αν θέλουμε πραγματικά να καταφέρουμε να αλλάξουμε το επενδυτικό κλίμα και να αναχαιτίσουμε την υφεσιακή πορεία της οικονομίας πρέπει να αφήσουμε κατά μέρος την αναζήτηση μαγικών λύσεων, γιατί δεν υπάρχουν. Είναι καιρός η ελληνική επιχειρηματική κοινότητα, οι φορείς επιχειρηματικότητας, η πολιτεία αλλά και οι δημοτικές και περιφερειακές αρχές να υιοθετήσουμε με αποτελεσματικό τρόπο τις σύγχρονες τάσεις για τη δημιουργία ανταγωνιστικών επιχειρηματικώνοικοσυστημάτων. Όσοι δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία γνωρίζουν πολύ καλά σε τι αναφέρομαι καθώς από τη φύση της η ναυτιλία έχει εγγεγραμμένο στο DNA της τις υψηλές απαιτήσεις του διεθνούς ανταγωνισμού και την ανάγκη για διαρκή βελτίωση και ευελιξία μέσω της αξιοποίησης όλων των τεχνολογικών και άλλων καινοτομιών, οι οποίες είναι σε θέση να διατηρήσουν ή να ενισχύσουν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.

Σε ένα τέτοιο περιβάλλον οι περιφέρειες, οι μητροπόλεις και οι πόλεις-εμπορικές πύλες όπως ο Πειραιάς μπορούν και πρέπει να αναδειχθούν σε σημαντικά κύτταρα οικονομικής ανάπτυξης.

 

Ο σχεδιασμός του Δήμου Πειραιά

 

Ως δημοτική αρχή τα τελευταία 2,5  χρόνια δουλεύουμε συστηματικά, παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες που υπάρχουν στη χώρα και στην πόλη, για τη διαμόρφωση των απαραίτητων προϋποθέσεων προκειμένου να αλλάξει η φυσιογνωμία της πόλης του Πειραιά.  Σκοπός μας είναι η ανάδειξη του Πειραιά ως επιχειρηματικού, τουριστικού, ναυτιλιακού και εμπορικού προορισμού, διεθνούς αναγνωρισιμότητας και εμβέλειας, με ενεργειακή, περιβαλλοντική και κοινωνική προστιθέμενη αξία για τους κατοίκους, τους εργαζόμενους και τους επισκέπτες. Η αναμενόμενη επέκταση της εμπορικής και επιβατικής δραστηριότητας του λιμανιού λόγω της ιδιωτικοποίησης, εφόσον φυσικά βρεθούν-και θα βρεθούν-οι απαραίτητες κοινές στρατηγικές και ισορροπίες μεταξύ του λιμανιού και του συνόλου της ναυτιλιακής οικογένειας, η τόνωση της τουριστικής κίνησης λόγω της αναβάθμισης της κρουαζιέρας και τα έργα υποδομής όπως η επέκταση των μέσων σταθερής τροχιάς (Μετρό, τραμ) στην πόλη διαμορφώνουν ευνοϊκές προϋποθέσεις για επιχειρηματική και οικονομική αναβάθμιση σε πολλούς τομείς. Για την αξιοποίηση και την πολλαπλασιαστική επίδραση των παραπάνω ευκαιριών στην πόλη ο Δήμος Πειραιά έχει εκπονήσει μια ολοκληρωμένη στρατηγική για την αλλαγή της φυσιογνωμίας της πόλης στηριζόμενος σε σύγχρονα εργαλεία αναπτυξιακού σχεδιασμού και αξιοποίησης πόρων. Αυτό αποτυπώνεται στο σχέδιο μας ΠΕΙΡΑΙΑΣ 2020 το οποίο παρουσιάσαμε αναλυτικά πριν από λίγους μήνες.

 

Ειδικά, επιθυμώ να σταθώ στη στρατηγική στόχευση του Δήμου που είναι η άντληση και βέλτιστη αξιοποίηση ευρωπαϊκών  πόρων.  Για    αυτό   τον  σκοπό   επιλέξαμε ένα σύγχρονο χρηματοδοτικό εργαλείο

την “Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση” ως το πλέον κατάλληλο για τη ολιστική και διαρθρωτική ανάπτυξη της πόλης και είμαστε εδώ και αρκετούς μήνες έτοιμοι να υποβάλλουμε την πρότασή μας, μόλις -κι ελπίζω να γίνει σύντομα- το πρόγραμμα ανοίξει. Πρόκειται για ένα από τα πλέον σύγχρονα ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία που παρέχουν μια συνεκτική και λειτουργική στρατηγική για την υλοποίηση αναπτυξιακών έργων υποδομής, έναν συνεκτικό και μακροπρόθεσμο σχεδιασμό με παρεμβάσεις ισχυρού αστικού, οικονομικού και κοινωνικού αντίκτυπου.

Ο συνδυασμός της αναπτυξιακής στρατηγικής του Δήμου με τις ευκαιρίες που ανοίγονται τα επόμενα χρόνια διαμορφώνουν τις προϋποθέσεις για την άνοδο των αξιών γης και ακινήτων, την προσέλκυση επενδύσεων, κάτι που ήδη συμβαίνει στη πόλη μας δημιουργώντας μας μεγάλη ικανοποίηση, και ασφαλώς της θεσμοθέτηση και ισχυροποίηση του ελληνικού ναυτιλιακού cluster, που είναι και το σημερινό αντικείμενο της συζήτησης.

 

Ο ρόλος του Δήμου στην ανάπτυξη του ναυτιλιακού cluster στον Πειραιά

 

Κυρίες και κύριοι,

Είναι σαφές βεβαίως ότι κυρίαρχη θέση στη στρατηγική μας έχει η γαλάζια οικονομία. Ο Πειραιάς είναι διαχρονικά, άρρηκτα συνδεδεμένος με τη θάλασσα. Παραδοσιακά, η Ναυτιλιακή δραστηριότητα είχε ως επίκεντρο τον Πειραιά, καθώς οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις και οι απασχολούμενοι σε αυτές και στα αντίστοιχα θαλάσσια ναυτικά επαγγέλματα είχαν εκεί την επιχειρηματική τους έδρα ή κατοικία αντιστοίχως. Ιστορικά, η πληθυσμιακή ανάπτυξη και η επέκταση του πολεοδομικού ιστού συνέπιπταν με την εμπορική αναβάθμιση του λιμανιού δημιουργώντας συνθήκες κοινωνικής και οικονομικής ευμάρειας στην πόλη του Πειραιά. Η ναυτιλιακή και εμπορική δραστηριότητα του λιμανιού, με τον πλούτο και τις θέσεις εργασίας που δημιουργούσε, διαμόρφωνε τις προϋποθέσεις για την αυτοδύναμη και αυτάρκη ανάπτυξη της Πόλης.

 

Στον τομέα της γαλάζιας οικονομίας λοιπόν, η σημερινή δημοτική αρχή έχει θέσει από την πρώτη στιγμή ως αναγκαιότητα ανάδειξης του Πειραιά σε Διεθνές Ναυτιλιακό Κέντρο. Λέγαμε από την προεκλογική εκστρατεία πριν 3 χρόνια, ότι το μέλλον του Πειραιά είναι στη θάλασσα, ο Πειραιάς πρέπει να κοιτάζει στη θάλασσα,  μέσα από δράσεις και δομές στήριξης της επιχειρηματικότητας στον τομέα της ναυτιλίας. Σκοπός μας είναι να συμβάλουμε στην ανάπτυξη της γαλάζιας οικονομίας μέσα από συνέργειες με όλους τους σχετικούς φορείς, με τη Ναυτιλία εννοώ, τη θάλασσα, κατά τρόπο που δημιουργεί θετικά πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα, τόσο για την πόλη όσο και για την ελληνική ναυτιλία και την ευρύτερη επιχειρηματική κοινότητα που σχετίζεται με τη γαλάζια οικονομία.

 

Για το λόγο αυτό άλλωστε πριν από περίπου 3 χρόνια θέσαμε για πρώτη φορά στο δημόσιο διάλογο δυναμικά ως δημοτική παράταξη αλλά και εγώ προσωπικά ως υποψήφιος δήμαρχος τότε, κατά τη διάρκεια του Μαΐου 2014 τη σημασία για τη δημιουργία και θεσμοθέτηση του ναυτιλιακού cluster στον Πειραιά. Από τα πρώτα πράγματα που κάναμε όταν αναλάβαμε το Δήμο, μαζί με τον Πέτρο Κόκκαλη ο οποίος είναι ο αιρετός Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος για την ανάπτυξη του Πειραιά,  ήταν να ξεκινήσουμε συζητήσεις αρχικά με το Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά για το θέμα τουcluster  και πιο πρόσφατα με το Ναυτιλιακό Επιμελητήριο και την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Άποψή μας είναι ότι θα έπρεπε αυτό να θεσμοθετηθεί. Αισθάνομαι ιδιαίτερα χαρούμενος γιατί νωρίτερα παρουσιάστηκε μια πρώτη, σοβαρή προσπάθεια από το Ναυτικό Επιμελητήριο, από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο. Είδαμε την εφαρμογή που ουσιαστικά προς το παρόν είναι μια βάση δεδομένων επιχειρήσεων με κατηγορίες και νομίζω ότι υπάρχουν πολλά περισσότερα πράγματα να κάνουμε.

Τώρα είναι η κρίσιμη στιγμή  να γίνουν τα σωστά και ολοκληρωμένα βήματα, για να προχωρήσει αυτή η αξιόλογη και αξιέπαινη προσπάθεια που γίνεται.

Είναι ανάγκη να γίνει σαφές ότι σήμερα, σε αυτό το περιβάλλον κανένας δεν μπορεί να προχωρήσει μόνος του. Δεν υπάρχει η πολυτέλεια ανάπτυξης επιμέρους αναπτυξιακών σχεδίων τα οποία δεν υπηρετούν μια από κοινού στρατηγική. Σε αυτό το πλαίσιο ένα ναυτιλιακό cluster, με τη στενή συνεργασία δημόσιων και ιδιωτικών εταιρών, μπορεί να απελευθερώσει δημιουργικές δυνάμεις και να ξεκλειδώσει υφιστάμενες δυνατότητες. Μόνο μέσα από τέτοιου είδους συνεργασίες θα μπορέσουν οι επιχειρήσεις της γαλάζιας οικονομίας να έχουν καλύτερη πρόσβαση σε στρατηγική πληροφόρηση και τεχνογνωσία, σε εξειδικευμένες τεχνικές, νομικές και οργανωσιακές δεξιότητες, σε ανθρώπινο δυναμικό και χρηματοδοτικές πηγές, σε υποδομές και νέες αγορές.  Δίνοντας εν τέλει στις επιχειρήσεις αυτές να μοιραστούν το ρίσκο, μειώνοντας στο μέγιστο δυνατό τα κόστη.

 

Ακολουθώντας λοιπόν τις σύγχρονες τάσεις στον σχεδιασμό σχετικών clusters  παγκοσμίως και πανευρωπαϊκά, ο Δήμος Πειραιά επιδιώκει και επιθυμεί αυτή τη συνεργασία και θέλει να εμπλακεί ενεργά στη θεσμική συγκρότηση του ναυτιλιακού cluster στην πόλη του Πειραιά, το οποίο κάνει τα πρώτα του βήματα ως ένα πλέγμα ζωντανών επιχειρηματικών δικτύων και συνεργειών μεταξύ σχετικών επιχειρήσεων, φορέων και οργανισμών. Είναι η ώρα να κάνουμε όλοι μαζί το επόμενο βήμα και να το συγκροτήσουμε θεσμικά. Η θεσμική οργάνωση ενός ναυτιλιακού cluster στον Πειραιά αναβαθμίζει πολλαπλώς τις ήδη υπάρχουσες δραστηριότητες, συστηματοποιεί και εμπεδώνει τις υφιστάμενες δικτυώσεις. Επιπρόσθετα, διευρύνει τόσο το εύρος των συνεργαζόμενων εταίρων όσο και το είδος των σχετικών συνεργειών.

 

Ο Δήμος του Πειραιά από την πλευρά του το έχει συμπεριλάβει στον σχεδιασμό της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης για τον Πειραιά ώστε να αξιοποιήσει ευρωπαϊκούς πόρους για τη λειτουργία του και τη χρηματοδότηση των δραστηριοτήτων του. Ενδεικτικά, η δημιουργία ενός σύγχρονου ναυτιλιακού cluster θα είναι σε θέση να αντλήσει πόρους για την ανάπτυξη δράσεων όπως ενδεικτικά:

- η ανάπτυξη εκπαιδευτικών, επιμορφωτικών και ερευνητικών δραστηριοτήτων στοχεύοντας στη γαλάζια ανάπτυξη και Οικονομία.

- η εκπόνηση στρατηγικών μελετών, η εξειδίκευση σχεδίων δράσης και η προώθηση της εκτέλεσής τους.

- δημιουργία δομών υποστήριξης των υφισταμένων επιχειρήσεων του Πειραιά που είναι μέλη του cluster, δομών εκκόλαψης νέων επιχειρήσεων και one-stop-shop για την προσέλκυση ξένων ναυτιλιακών -και συναφών με τη ναυτιλία- επιχειρήσεων στον Πειραιά και φυσικά πολλά άλλα.

 

Όμως, δεν περιοριζόμαστε μόνο στη διασφάλιση των χρηματοδοτικών προϋποθέσεων για την ανάπτυξη του ναυτιλιακού cluster στον Πειραιά για την οποία δουλεύουμε εντατικά. Έχουμε την πεποίθηση ότι ο Δήμος μιας πόλης που η τύχη της είναι στενά συνυφασμένη με το λιμάνι και τη γαλάζια οικονομία οφείλει να συμβάλει πολυδιάστατα στην ανάπτυξη του ναυτιλιακού cluster με τη συμμετοχή του ως θεσμικός εταίρος σε αυτό. Είναι υποχρέωση του Δήμου να έχει λόγο και να συνεισφέρει με τις προτάσεις, τον θεσμικό του ρόλο και τις δυνάμεις του στην ανάπτυξη ενός δυναμικού cluster το οποίο μπορεί είναι σε θέση να υποστηρίξει τόσο τον επιχειρηματικό κόσμο της γαλάζιας οικονομίας όσο και την πόλη αλλά ευρύτερα τη χώρα και την εθνική οικονομία. Με το ίδιο σκεπτικό, ο Δήμος Πειραιά συμμετέχει διαχρονικά και για τα επόμενα, τουλάχιστον, 5 χρόνια, στη διοίκηση του λιμανιού,  συμβάλλοντας στην εναρμόνιση των αναπτυξιακών σχεδίων του λιμανιού και της πόλης προς όφελος όλων. Με τον ίδιο τρόπο, δηλαδή θεσμικά, θα συμμετέχει ο Δήμος και στο υπό διαμόρφωση ναυτιλιακό cluster.

 

Άλλωστε, το περιβάλλον του έντονου διεθνούς ανταγωνισμού μέσα στο οποίο αναπτύσσεται το ναυτιλιακό cluster στον Πειραιά δημιουργεί πιέσεις για ολοένα μεγαλύτερη ανταγωνιστικότητα, διαφοροποίηση υπηρεσιών και προϊόντων και βελτίωση διαδικασιών και οργανωσιακών πρακτικών. Η διεθνής εμπειρία δείχνει ότι σε ένα τόσο απαιτητικό περιβάλλον η ισχυροποίηση των δεσμών και ο στενός συντονισμός δημόσιων και ιδιωτικών φορέων και επιχειρήσεων μπορεί να δημιουργήσει την κρίσιμη μάζα για ένα δυναμικό cluster το οποίο να είναι σε θέση να ανταπεξέλθει στον ανταγωνισμό αξιοποιώντας όλα τα διαθέσιμα εργαλεία και πόρους.

 

Κυρίες και κύριοι,

Ο Πειραιάς αλλάζει παρά τις δυσκολίες που υπάρχουν. Ο Πειραιάς μπορεί και πρέπει να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ελληνική οικονομία. Εμείς ως δημοτική αρχή από την πλευρά μας δεν παραμένουμε απλοί θεατές αλλά κάνουμε αυτό που μας αναλογεί συμβάλλοντας στη δημιουργία των προϋποθέσεων -φυσικά στο μέτρο των δικών μας αρμοδιοτήτων και δυνατοτήτων- για την ανάπτυξη ενός σύγχρονου επιχειρηματικού περιβάλλοντος, αξιοποιώντας τις ευκαιρίες και τα πλεονεκτήματα της πόλης και είναι αρκετά και σημαντικά τα πλεονεκτήματα αυτής της πόλης.  Στην προσπάθεια αυτή είναι ανάγκη να έχουμε την υποστήριξη όλων. Πιστεύω ακράδαντα ότι μόνο η στενή συνεργασία και ο κοινός σχεδιασμός μπορούν να φέρουν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος για το γεγονός ότι ο Δήμος, οι φορείς και οι επιχειρήσεις του πλέγματος της γαλάζιας οικονομίας βρισκόμαστε στο ίδιο μήκος κύματος. Φαίνεται ότι είναι ώριμες οι συνθήκες ώστε να προχωρήσουμε όλοι μαζί με αποφασιστικότητα μπροστά.  Οι καιροί επιτάσσουν συνέργειες, επιτάσσουν συνεργασίες. Η κρίση αυτό έχει δείξει, ότι κανείς δεν μπορεί μόνος του, είτε είναι ιδιώτης, είτε είναι δημόσιο.  Η σύμπραξη των δύο αυτών φορέων φέρνει τα καλύτερα αποτελέσματα. Είμαι βέβαιος ότι στον Πειραιά, βαδίζουμε σε μια σωστή ράγα, σε μια σωστή οδό. Μένει φυσικά να δούμε και εμπράκτως τα αποτελέσματα, τα οποία βεβαίως χρειάζονται στόχευση, υπομονή και επιμονή.

Σας ευχαριστώ".

 
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ Γ. ΓΕΝΝΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΚΑΙ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΝΑΥΤΗΛΙΑΣ. PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Τετάρτη, 11 Ιανουάριος 2017 14:16

 

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ  Γ. ΓΕΝΝΙΑ  ΜΕ ΤΟΝ  ΥΠΟΥΡΓΟ ΚΑΙ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΝΑΥΤΗΛΙΑΣ.

GENNIAG

Η Βουλευτής Α’ Πειραιώς και Νήσων, Γεωργία Γεννιά πραγματοποίησε τη Δευτέρα 9 Ιανουαρίου και την Τρίτη 10 Ιανουαρίου συναντήσεις με τον Υπουργό και τον Υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή και κ. Νεκτάριο Σαντορινιό αντίστοιχα. Σκοπός των συναντήσεων ήταν να ενημερωθεί η Βουλευτής από τη νέα διοίκηση του Υπουργείου για ζητήματα που άπτονται των αρμοδιοτήτων τους.

Ειδικότερα, η Βουλευτής ενημερώθηκε από τον Υπουργό για τον προγραμματισμό του Υπουργείου ο οποίος προβλέπει παρεμβάσεις σε 8 σημεία. Μέρος αυτών η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, η Ποντοπόρος Ναυτιλία, ο Θαλάσσιος Τουρισμός, η Ακτοπλοΐα και φυσικά η Παιδεία με στόχευση την αναβάθμιση των κτιρίων και του εξοπλισμού των σχολών του εμπορικού ναυτικού. Το τελευταίο σημείο αποσκοπεί στη δημιουργία ικανότατων στελεχών για τον τομέα της Ναυτιλίας, ο οποίος, όπως ανέφερε ο Υπουργός, θα χρειαστεί 150.000 στελέχη την επόμενη δεκαετία με βάση και τις εκτιμήσεις της Παγκόσμιας Ναυτιλίας. Παράλληλα, η Βουλευτής έθεσε στον Υπουργό ζητήματα που αφορούν στον Πειραιά, λαμβάνοντας τη δέσμευσή του για ανάληψη πρωτοβουλιών με απώτερο στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητας των κατοίκων της περιοχής.

Επιπρόσθετα, η Βουλευτής ενημερώθηκε από τον Υφυπουργό για τη Νησιωτική Πολιτική και την Ακτοπλοΐα και για το ενδιαφέρον του για την ορθή εκμετάλλευση της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης. Περαιτέρω, συζήτησαν για ευρύτερα διοικητικά θέματα των νησιών Αίγινας, Πόρου, Ύδρας, Σπετσών και Κυθήρων, όπως επίσης και για το πρόβλημα στις μεταφορές από και προς τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα.

Τέλος, η Βουλευτής ευχαρίστησε τον Υπουργό και τον Υφυπουργό, ευχόμενη καλή δύναμη απέναντι στις προκλήσεις που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν και κάθε επιτυχία στο δύσκολο έργο που έχουν αναλάβει. Παράλληλα, επεσήμανε και τη βούλησή της να αναλάβει πρωτοβουλίες, συνδράμοντας σε κάθε προσπάθεια αναβάθμισης της καθημερινότητας των κατοίκων του Πειραιά και Νήσων.

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 11 Ιανουάριος 2017 14:22
 
Περισσότερα Άρθρα...


Σελίδα 4 από 144
Συναυλία της Γυναικείας Χορωδίας «Women’s Chamber Choir» του Πανεπιστημίου Moody των Η.Π.Α., στο Δημοτικό Κινηματοθέατρο Μαρκοπούλου «Άρτεμις».
Συναυλία της Γυναικείας Χορωδίας «Women’s Chamber Choir»  του Πανεπιστημίου Moody των Η.Π.Α.,  στο Δημοτικό Κινηματοθέατρο Μαρκοπούλου «Άρτεμις».
Συναυλία της Γυναικείας Χορωδίας «Women’s Chamber Choir» του Πανεπιστημίου Moody των Η.Π.Α., στο Δημοτικό Κινηματοθέατρο Μαρκοπούλου ...

ΟΙ ΠΕΙΡΑΤΕΣ ΤΗΣ ΚΑΡΑΪΒΙΚΗΣ: Η ΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΣΑΛΑΖΑΡ (Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge) - 25 Μαΐου στους κινηματογράφους από τη Feelgood και σε 3D. (trailer-photos)
ΟΙ ΠΕΙΡΑΤΕΣ ΤΗΣ ΚΑΡΑΪΒΙΚΗΣ: Η ΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΣΑΛΑΖΑΡ (Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge) - 25 Μαΐου στους κινηματογράφους από τη Feelgood και σε 3D. (trailer-photos)
ΟΙ ΠΕΙΡΑΤΕΣ ΤΗΣ ΚΑΡΑΪΒΙΚΗΣ: Η ΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΣΑΛΑΖΑΡ(Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge) - 25 Μαΐου στους κινηματογράφους από τη Feelgood ...

ATTICANEWS.GR στο Facebook

Powered by Jasper Roberts - Blog