ATTICANEWS.GR

Member Area
Ναυτιλιακά
Σταύρος Καλαφάτης - «Η έλλειψη πλοηγών απαξιώνει πλήρως το λιμάνι της Θεσσαλονίκης» PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Παρασκευή, 24 Φεβρουάριος 2017 18:09

Σταύρος Καλαφάτης - «Η έλλειψη πλοηγών απαξιώνει πλήρως το λιμάνι της Θεσσαλονίκης»

kalafatis

Το θέμα ασφάλειας που εγείρει για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης η έλλειψη πλοηγών, επισημαίνει με σχετική ερώτηση στη Βουλή προς τον υπουργό Ναυτιλίας, ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της Ν.Δ. Σταύρος Καλαφάτης.

Όπως υπογραμμίζουν ναυτιλιακοί πράκτορες και εργαζόμενοι, εδώ και μερικές ημέρες το λιμάνι εξυπηρετείται από έναν πλοηγό λόγω αδείας των άλλων δύο και από ένα πεπαλαιωμένο σκάφος της Πλοηγικής Υπηρεσίας, που συνεχώς παρουσιάζει προβλήματα. Τα πλοία να συνωστίζονται στη ράδα μη μπορώντας να δέσουν και να φορτώσουν ή να ξεφορτώσουν – κι αυτό λίγες ημέρες μετά τη λήξη των αγροτικών κινητοποιήσεων που είχε προκαλέσει παρόμοια προβλήματα.

Το ζήτημα είναι σοβαρό γιατί ακόμα κι αν επιστρέψουν οι αδειούχοι, τα προβλήματα παραμένουν, καθώς ο φόρτος εργασίας είναι τέτοιος που καθιστά τον αριθμό τους ανεπαρκή.

«Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης συνεχίζει να απαξιώνεται, λίγο πριν προχωρήσει η διαδικασία ιδιωτικοποίησής του, γεγονός ανεξήγητο και σίγουρα ενδεικτικό της κυβερνητικής ανικανότητας στο χειρισμό τέτοιων σοβαρών θεμάτων», τονίζει ο κ. Καλαφάτης. «Υποτίθεται πως η κυβέρνηση ενδιαφέρεται να αποκομίσει τα μέγιστα δυνατά οφέλη και ανταλλάγματα από τους υποψήφιους επενδυτές. Τη στιγμή που δε μπορεί να «πληρώσει» τις απαραίτητες θέσεις πλοηγών που εκτός των άλλων θα θωρακίζουν και την απαιτούμενη ασφάλεια στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης»

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ

ΠΡΟΣ

 

ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

 

 

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

 

 

ΘΕΜΑ: «Η έλλειψη πλοηγών απαξιώνει πλήρως το λιμάνι της Θεσσαλονίκης»

 

 

Σοβαρό πρόβλημα στη διακίνηση φορτίων αντιμετωπίζει, εδώ και μέρες, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Ο λόγος είναι η έλλειψη πλοηγών με τα πλοία να συνωστίζονται στη ράδα μη μπορώντας να δέσουν και να φορτώσουν ή να ξεφορτώσουν – κι αυτό λίγες ημέρες μετά τη λήξη των αγροτικών κινητοποιήσεων που είχε προκαλέσει παρόμοια προβλήματα.

Όπως υπογραμμίζουν ναυτιλιακοί πράκτορες και εργαζόμενοι, εδώ και μερικές ημέρες το λιμάνι εξυπηρετείται από έναν πλοηγό, λόγω κανονικής και αναρρωτικής αδείας των άλλων και από ένα πεπαλαιωμένο σκάφος της Πλοηγικής Υπηρεσίας, που συνεχώς παρουσιάζει προβλήματα. Όπως είναι φυσικό ο ένας πλοηγός δεν είναι δυνατόν να προλάβει να εξυπηρετήσει την κίνηση των πλοίων που υπάρχει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Με τον τρόπο αυτό όμως εγείρεται θέμα ασφαλείας, αφού ο πλοηγός είναι ο άνθρωπος που αναλαμβάνει ρόλο καπετάνιου κι οδηγεί το πλοίο με ασφάλεια στο λιμάνι. Ο όγκος εργασίας που επιφορτίζεται ο ένας και μοναδικός πλοηγός είναι μεγάλος και ενέχει τον κίνδυνο ατυχήματος, κάτι που όλοι απευχόμαστε.

Όπως πληροφορούμαστε, στο λιμάνι υπηρετούν πέντε πλοηγοί, από τους οποίους οι δύο έχουν κανονική άδεια, ο ένας αναρρωτική κι ο τέταρτος απεβίωσε. Έτσι απέμεινε ένας να εξυπηρετεί το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Κι αυτός χρησιμοποιεί πεπαλαιωμένο σκάφος.

Δεδομένου ότι δεν είναι δυνατό να εξυπηρετείται ένα λιμάνι όπως αυτό της Θεσσαλονίκης από μόλις έναν πλοηγό καθώς ο κίνδυνος ατυχήματος λόγω φόρτου εργασίας αυξάνεται ενώ απαξιώνεται πλήρως η εικόνα του λιμανιού λίγες μέρες πριν προχωρήσει η ιδιωτικοποίησή του.

 

Κατόπιν των ανωτέρω

 

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός

 

 

  1. Προτίθεστε να προβείτε άμεσα στις απαιτούμενες ενέργειες ώστε το πρόβλημα της έλλειψης πλοηγών στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης να επιλυθεί οριστικά καθώς, ακόμη και με την επιστροφή των δύο πλοηγών που βρίσκονται σε κανονική άδεια, ο φόρτος εργασίας είναι τεράστιος, αλλά και να αντικατασταθεί το μοναδικό πεπαλαιωμένο ειδικό σκάφος που χρησιμοποιείται;

 

Αθήνα 24 Φεβρουαρίου 2017

Ο ερωτών Βουλευτής

 

 

 

 

Σταύρος Καλαφάτης

 
ΝΕΑ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΑΝΕΚ LINES ΣΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΧΡΗΜΑ. Η μόνη ακτοπλοϊκή εταιρεία που διακρίθηκε στη διοργάνωση-θεσμό. PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Τρίτη, 21 Φεβρουάριος 2017 19:49

ΝΕΑ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΑΝΕΚ LINES ΣΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΧΡΗΜΑ.

 

Η μόνη ακτοπλοϊκή εταιρεία που διακρίθηκε στη διοργάνωση-θεσμό.

 

resized Φωτό 1

H ΑΝΕΚ LINES, συνεχίζει σταθερά την πορεία διακρίσεων της, κατακτώντας ένα ακόμα βραβείο. Στα Επιχειρηματικά Βραβεία ΧΡΗΜΑ, η ΑΝΕΚ έλαβε το 3ο ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ, κατά την διάρκεια σχετικής τελετής, που πραγματοποιήθηκε το Φεβρουάριο (15/2), σε γνωστό ξενοδοχείο στην Αθήνα.

resized Φωτό 2

Τα βραβεία, διοργάνωσε για 14η συνεχή χρονιά η ETHOS MEDIA Α.Ε και το επενδυτικό και οικονομικό περιοδικό ΧΡΗΜΑ. Οι νικητές αναδείχθηκαν μετά από ψηφοφορία αναγνωστών του περιοδικού και της εβδομαδιαίας ηλεκτρονικής εφημερίδας ΧΡΗΜΑ Week.

Το παρόν έδωσαν εκατοντάδες θεσμικοί εκπρόσωποι και στελέχη επιχειρήσεων.

Ο Πρόεδρος της ΑΝΕΚ LINES κ. Γιώργος Κατσανεβάκης, παραλαμβάνοντας το βραβείο δήλωσε: «Η διάκριση αυτή αποτελεί για όλους εμάς στην ANEK LINES, ιδιαίτερη τιμή, γνωρίζοντας μάλιστα, ότι είμαστε και η μόνη ακτοπλοϊκή εταιρεία που διακρίθηκε στην διοργάνωση, που αποτελεί πλέον θεσμό. Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι καθημερινά εργαζόμαστε για να πετύχουμε ακόμα υψηλότερες επιδόσεις και να συμβάλλουμε με όσα μέσα διαθέτουμε στην ανάκαμψη του τόπου. Πιστεύουμε στις προοπτικές της σύγχρονης ελληνικής ακτοπλοΐας. Πιστεύουμε στην Ελλάδα μας και θα συνεχίσουμε περήφανα να την εκπροσωπούμε, τόσο στις ελληνικές και στις διεθνείς θάλασσες όσο και στο επιχειρηματικό στερέωμα της ακτοπλοΐας»

resized Φωτό 3

Η ΑΝΕΚ LINES, χτίζοντας πάνω σε μία μακρά παράδοση, που θεμελιώνεται στη δουλειά, στο μεράκι και στην αστείρευτη διάθεση των ανθρώπων της, ανοίγει με αισιοδοξία πανιά για νέα ταξίδια, με πλώρη το μέλλον!

***

resized Φωτό 4

 
Αναστηλώθηκε και φωτίζει τα μονοπάτια της θάλασσας ο Φάρος της Μονεμβασιάς (ΦΩΤΟ)* PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την INTERNET NEWS   
Δευτέρα, 20 Φεβρουάριος 2017 15:30

Αναστηλώθηκε και φωτίζει τα μονοπάτια της θάλασσας ο Φάρος της Μονεμβασιάς (ΦΩΤΟ)*

 

Ένα όνειρο ζωής πολλών Μονεμβασιτών έγινε πραγματικότητα. Ο Φάρος της Μονεμβασιάς,

στην ανατολική άκρη της χερσονήσου του Κάστρου Μονεμβασίας, αναστηλώθηκε και δόθηκε σε χρήση.

Παράλληλα λειτουργεί έκθεση  στον ίδιο χώρο, φέρνοντας τον επισκέπτη σε επαφή με την φαρική ιστορία.

Ένα μνημείο, σύμβολο της νεώτερης ιστορίας του τόπου, επισκευάστηκε πλήρως,

προκειμένου να συνεχίσει να φωτίζει τα μονοπάτια της θάλασσας,

αναδεικνύοντας παράλληλα τη Ναυτική ιστορία της Ελλάδος.

Ήταν Σεπτέμβριος του 2011 όταν κλιμάκιο του Δήμου Μονεμβασίας,

με εκπρόσωπο της υπηρεσίας Φαρών αλλά και αντιπρόσωπο της Ένωσης Μονεμβασιτών,

επισκέφθηκε το φάρο προκειμένου να καταγράψει και να εκτιμήσει το μέγεθος των βλαβών,

αλλά και να εκτιμήσει τις απαραίτητες εργασίες που έπρεπε να γίνουν για την αποκατάστασή τους.

Το επόμενο χρονικό διάστημα ο Δήμος Μονεμβασίας, σε συνεργασία με τη υπηρεσία Φάρων,

εκπόνησε ολοκληρωμένη μελέτη αποκατάστασης του μνημείου.

Σημαντική συνεισφορά στη σύνταξη της μελέτης είχε η κα Βίλλυ Καμπουράκη,

Αρχιτέκτων Μηχανικός, η οποία προσέφερε αφιλοκερδώς την αρχιτεκτονική μελέτη του έργου.

Στη συνέχεια το έργο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ, δημοπρατήθηκε τον Μάρτιο 2014

με προϋπολογισμό 336.493,60 ευρώ,

ξεκίνησε τον Οκτώβριο 2014 και ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο 2016.

Οφείλουμε για ακόμα μια φορά να τονίσουμε την άριστη συνεργασία του Δήμου Μονεμβασίας,

με την υπηρεσία Φάρων, την Περιφέρεια Πελοποννήσου και την αρμόδια διεύθυνση του

υπουργείου Εθνικής Άμυνας (ΔΙΔΕΑΠ),

συνέπεια της οποίας υπήρξε η ανάδειξη και απόδοση σε χρήση ενός χώρου,

ταυτόσημου με τη νεώτερη ιστορία της Μονεμβασιάς.

Τέλος ο Φάρος της Μονεμβασιάς μας δείχνει το δρόμο της συνεργασίας και παράλληλα,

μας επισημαίνει την ελάχιστη υποχρέωση που έχουμε ως νεοέλληνες,

στο να διατηρούμε και να μεταλαμπαδεύουμε στις επόμενες γεννεές την πολιτιστική μας κληρονομιά.

ΠΡΙΝ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ

ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ

Λίγα λόγια για το Φάρο
Ο Φάρος της Μονεμβασιάς ανεγέρθηκε το 1896. Το ύψος του πύργου είναι 7 μέτρα και

το εστιακό του ύψος 17 μέτρα. Η εμβέλεια του αγγίζει τα 3 ναυτικά μίλια.

Αποτελείται από τα παρακάτω κτίσματα:

ΦΑΡΟΣ 
Ο φάρος είναι λιθόκτιστο κτήριο ορθογώνιας κάτοψης, διαστάσεων 6,20×5,20m.

Παρουσιάζει επιμελημένη λιθοδομή, λιτή, από ακανόνιστους τοπικούς λίθους, ανεπίχριστη εξωτερικά.

ΠΥΡΓΟΣ
Ο πύργος είναι ενσωματωμένος στην κάτοψη του φάρου, στην ανατολική πλευρά.

Πρόκειται για τετράγωνο λιθόκτιστο κτίσμα, διαστάσεων 2,50×2,50m, με εσωτερική μαρμάρινη ελικοειδή σκάλα,

στην απόληξη του οποίου είναι τοποθετημένος ο φανός.

Παρουσιάζει επιμελημένη λιθοδομή, λιτή με λιγοστά μικρά ανοίγματα, με ακανόνιστους τοπικούς λίθους,

με χαρακτηριστικά μαρμάρινα φουρούσια στην απόληξη της ανωδομής, που στηρίζουν το μαρμάρινο γείσο.

Η κορυφή του πύργου είναι επίπεδη και στη μέση υψώνεται ο μεταλλικός πυργίσκος,

που αποτελεί τη βάση του του κυλινδρικού κλωβού του φανού.

ΣΤΕΡΝΑ ΚΑΙ ΦΟΥΡΝΟΣ
Τα μικρότερα βοηθητικά κτίσματα, η υπέργεια στέρνα και ο κτιστός φούρνος που υπάρχουν σε επαφή

με το φαρόσπιτο, είναι λιθόκτιστα, από λίθους της περιοχής, εξωτερικά επιχρισμένα, ορθογωνικής κάτοψης,

με οροφές πλάκα σκυροδέματος στο φούρνο και θολωτή οροφή στη στέρνα.

ΠΑΡΑΣΠΙΤΑ, ΑΠΟΧΩΡΗΤΗΡΙΟ ΚΑΙ ΤΕΙΧΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
Τα παράσπιτα και το αποχωρητήριο είναι λιθόκτιστα, από λίθους της περιοχής, επιχρισμένα εξωτερικά,

με οροφές-δώματα πλάκες από οπλισμένο σκυρόδεμα.

Το μεγαλύτερο παράσπιτο στη δυτική πλευρά, έχει τετραγωνική κάτοψη διαστάσεων 5,00×5,00m,

και ήταν ο χώρος κατάκλισης. Εσωτερικά δεν υπάρχουν χωρίσματα. Το δεύτερο παράσπιτο,

ορθογωνικής κάτοψης διαστάσεων 6,00×4,00m, διαχωρίζεται σε δύο (2) χώρους με λιθόκτιστο τοίχο.

Το αποχωρητήριο έχει κάτοψη πλάγιου παραλληλεπίπεδου, διαστάσεων 2,80×2,80m,

με οροφή πλάκα από οπλισμένο σκυρόδεμα.

Εξωτερικό τείχος προστασίας βρίσκεται στη Νότια πλευρά από λίθους της περιοχής,

πωρόλιθους και ασβεστοκονίαμα.

*Αφιερωμένο στη μνήμη του Νίκου Αργυράκη

www.monemvasianews.gr

Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 20 Φεβρουάριος 2017 15:43
 
ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΓΙΑΝΝΗ ΜΩΡΑΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ ΣΕ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΩΝ ΚΑΙ ΦΟΡΕΩΝ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Παρασκευή, 17 Φεβρουάριος 2017 18:57

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΓΙΑΝΝΗ ΜΩΡΑΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ ΣΕ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΩΝ ΚΑΙ ΦΟΡΕΩΝ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ

 P2170061B

Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης απηύθυνε χαιρετισμό με επίκεντρο την κρουαζιέρα στον Πειραιά, σε εκδήλωση της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας.

 

Στην εκδήλωση παρευρέθηκε και ο Αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας, Προσόδων και Εμπορίου κ. Γιάννης Μελάς.

 

Ο κ. Μώραλης στον χαιρετισμό του τόνισε:

«Κύριε Πρόεδρε της Ένωσης, αγαπητοί προσκεκλημένοι.

Θα ήθελα να ευχηθώ καλή χρονιά, με υγεία σε εσάς και τις οικογένειές σας. Εύχομαι το 2017 να είναι μια καλύτερη και πιο  δημιουργική χρονιά. Δεν ξέρω αν τα σημάδια είναι αισιόδοξα ή απαισιόδοξα, αλλά πρέπει να πιστεύουμε και να ελπίζουμε, ότι με σκληρή δουλειά,  με προσπάθειες και με συνεργασίες μπορούμε να πάμε καλύτερα.

 

Η δική μου προσέγγιση όσον αφορά την κρουαζιέρα έχει  χαρακτηριστικά πόλης. Δεν σκέφτομαι την κρουαζιέρα ως εθνικό κεφάλαιο που είναι, αλλά  από τη θέση του Δημάρχου οφείλω να την προσεγγίζω ως πόλη. Σίγουρα η κρουαζιέρα προσφέρει και στην εθνική οικονομία και στην κάθε τοπική οικονομία. Είναι στην ευχέρεια των πόλεων, των Δημάρχων και των Δημοτικών Συμβουλίων, να κάνουν ότι περνάει από το χέρι τους, ώστε να έχουν τα μεγαλύτερα δυνατά οφέλη. Είναι αλήθεια ότι ο Πειραιάς διαχρονικά δεν το έχει πράξει αυτό.

 

Δεν κάνω κριτική σε προκατόχους μου, αλλά είναι δεδομένο ότι ο Πειραιάς δεν κατάφερε ποτέ να γίνει ούτε τουριστικός προορισμός,  ούτε να υποδεχθεί την κρουαζιέρα ως μια σύγχρονη πόλη. Αυτή τη στιγμή - κι αυτό δεν αφορά το πρόσωπό μου – αφορά αν θέλετε, την εποχή κι ένα Δημοτικό Συμβούλιο στο οποίο έχουμε μια καλή συνεργασία, υπάρχει μια στρατηγική. Υπάρχει ένα πλάνο, το οποίο δουλεύουμε. Θέλω να πιστεύω ότι θα πετύχουμε. Ο χρόνος που θα το πετύχουμε δεν εξαρτάται μόνο από μας, εξαρτάται από τη σταθεροποίηση – αν θα υπάρξει – της χώρας και της οικονομίας μας. Να επιστρέψει, αν θέλετε, ένα αίσθημα ασφάλειας στους πολίτες, στους επιχειρηματίες, στους εφοπλιστές, στους Δημάρχους, στους Περιφερειάρχες, σε όσους διαχειριζόμαστε, ο καθένας από την πλευρά του,  ορισμένα κρίσιμα ζητήματα.   

 

Αλλά επαναλαμβάνω ότι πλέον υπάρχει στρατηγική, την έχουμε καταθέσει και σε ό,τι αφορά τον τουρισμό αλλά και  επιμέρους θέματα που αφορούν την κρουαζιέρα, έχει εγκριθεί από τον ΕΟΤ ο τουριστικός σχεδιασμός. Υποβάλουμε μέσα στην επόμενη εβδομάδα όπου και ανοίγει το πρόγραμμα, το νέο χρηματοδοτικό εργαλείο της Ολοκληρωμένης  Χωρικής Επένδυσης, όπου πολλά ζητήματα από αυτά που απασχολούν την κρουαζιέρα, που αφορούν αναπλάσεις, οδοποιία, δρόμους, μια πιο όμορφη και φιλόξενη πόλη, θα αρχίσουν να δρομολογούνται. Θέλει υπομονή. Εκτιμώ ότι κάτι που δεν υπήρχε στην πόλη για πάρα πολλές δεκαετίες, δεν μπορεί να συμβεί και να επιτευχτεί σε ένα ή δύο χρόνια. Θέλει σκληρή δουλειά, υπομονή, προσήλωση στον στόχο. Θεωρώ ότι είναι ένα πάζλ, είναι κομμάτια τα οποία ενώνονται και νομίζω ότι θα τα καταφέρουμε. Υπάρχουν πράγματα  δυστυχώς που δεν γίνονται. Αγαπητέ πρόεδρε πράγματι το κυκλοφοριακό ταλανίζει όλους τους Πειραιώτες, τους επισκέπτες, τους πάντες στην πόλη. Αλλά δυστυχώς δεν μπορεί να το λύσει μια δημοτική αρχή από μόνη της. Νομίζω ότι με τον Υπουργό που είναι εδώ, πρέπει να υπάρξει πίεση στην Κυβέρνηση, τους καλοκαιρινούς μήνες τουλάχιστον, να αυξηθεί η δύναμη της τροχαίας στον Δήμο Πειραιά. Είναι απαράδεκτο η  Τροχαία Πειραιά, να αντιμετωπίζεται ως μία οποιαδήποτε τροχαία, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη, το τεράστιο ποσοστό κόσμου που περνάει είτε για την ακτοπλοΐα είτε για την κρουαζιέρα. Άρα νομίζω είναι θέμα ανθρώπινου δυναμικού. Ενημέρωσα πριν τον Πρόεδρο της εταιρείας ότι δυστυχώς δεν μπορούμε να “φαρδύνουμε”, να ανοίξουμε δρόμους, που είναι ένα πάγιο αίτημα της κρουαζιέρας. Δεν γίνεται να ρίξουμε πολυκατοικίες στην  Μιαούλη για να διαπλατυνθεί ο δρόμος. Άρα θέλω να πω ότι κάποια πράγματα μπορούν να γίνουν και άλλα δεν γίνονται γιατί οι πόλεις μας και δει ο Πειραιάς, χτίστηκαν έτσι. Και παρεμβάσεις πάρα πολύ μεγάλες, σαν αυτές που θα ήθελε η κρουαζιέρα  και όχι μόνο η κρουαζιέρα αλλά και εμείς οι ίδιοι, δεν γίνονται. Οι πύλες εισόδου και εξόδου της πόλης είναι σχεδόν συγκεκριμένες. Μικρές αλλαγές μπορούν να γίνουν. Νομίζω και με την Ένωση έχουμε μια συνεργασία, το πλάνο μας επαναλαμβάνω είναι γνωστό, ξεκινάει να υλοποιείται  το 2017,  όχι με δική μας μόνο ευθύνη, κι εγώ δεν μιλάω κομματικά αλλά εννοώ  ότι το κράτος πρέπει, με όποια κυβέρνηση,  να επιδιώκει να  βγαίνουν τα χρηματοδοτικά εργαλεία το συντομότερο δυνατόν,  γιατί μόνο  εκεί μπορούμε να αντλήσουμε πόρους. Δεν έχουμε δικούς μας πόρους ως κράτος, ως δήμοι. Τα εργαλεία που έχουμε είναι συγκεκριμένα. Έχουμε καθυστερήσει ένα χρόνο δυστυχώς, όμως είμαστε έτοιμοι και νομίζω  το  ΄17 και το ΄18 και κάθε χρονιά από εδώ και πέρα,  θα είναι καλύτερη και για την πόλη και ως εκ τούτου και για τον κλάδο της κρουαζιέρας σε σχέση με την πόλη του Πειραιά. Καλή χρονιά σε όλους ευχαριστώ πολύ ήταν χαρά μου που ήμουν και φέτος εδώ. Να είστε καλά».

 
Συνεργασία Περιφέρειας Κρήτης ΕΛΚΕΘΕ για την προστασία και ανάδειξη του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος-Ακτών. PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Τετάρτη, 15 Φεβρουάριος 2017 10:27

Συνεργασία Περιφέρειας Κρήτης ΕΛΚΕΘΕ για την προστασία και ανάδειξη του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος-Ακτών.

1kr

 

Τη συνεργασία Περιφέρειας-ΕΛΚΕΘΕ για την προστασία και ανάδειξη του θαλάσσιου Περιβάλλοντος-ακτών,υποδομών και την στήριξη δράσεων με στόχο την τοπική ανάπτυξη, τόνισαν στη συνάντηση τους ο νέος Πρόεδρος του ΕΛΚΕΘΕ καθηγητής του Πολυτεχνείου Σπύρος Μαυράκος και ο Αντιπεριφερειάρχης Κρήτης Νίκος Καλογερής. Στην συνάντηση του Αντιπεριφερειάρχη με τον Πρόεδρο του ΕΛΚΕΘΕ που έγινε στην Περιφέρεια παρόντος του Δ/ντη του Θαλασσόκοσμου-Ενιδρύου Κρήτης Μιχάλη Παπαδάκη, παρουσιάστηκαν τα πρόσφατα αποτελέσματα της Μελέτης για τη διάβρωση των παράκτιων περιοχών και ακτών του κόλπου των Χανίων, η οποία εκπονήθηκε από το ΕΛΚΕΘΕ και χρηματοδοτήθηκε από την Περιφέρεια. Με βάση τα αποτελέσματα της μελέτης η κύρια λύση που προτείνεται προβλέπει ήπιες παρεμβάσεις, όπως τον εμπλουτισμό των παραλιών με άμμο που θα συγκεντρωθεί από τα γύρω λατομεία, ενώ το συνολικό κόστος εφαρμογής της εκτιμάται προσεγγιστικά στο ένα εκατομμύριο ευρώ.

Στη συνάντηση συζητήθηκε μεταξύ άλλων και η δυνατότητα ανάπτυξης παράκτιων αιολικών πάρκων στην Κρήτη, καθώς και οι τεχνικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει αυτό το σενάριο. Επίσης συζητήθηκε η δυνατότητα χωροθέτησης καταδυτικών πάρκων αλλά και ενάλιων καταδυτικών μουσείων στην Περιφέρεια Κρήτης λόγω του αξιόλογου υποβρύχιου περιβάλλοντος αλλά και των πολυάριθμων ενάλιων αρχαιοτήτων. Αξιολογήθηκε ως βασικό πρόβλημα η απόσταση των 3 ναυτικών μιλίων από υποθαλάσσιες αρχαιότητες, ζήτημα που προκαλεί προβλήματα χωροθέτησης. Ο Πρόεδρος του ΕΛΚΕΘΕ δεσμεύτηκε να διαπραγματευτεί και ο ίδιος το θέμα της αλλαγής του νομοθετικού πλαισίου σε επικείμενη συνάντηση του με αρμόδια στελέχη του Υπουργείου.

Παράλληλα συμφωνήθηκε να αναλάβουν δράση και οι δύο πλευρές, ώστε να ενισχυθεί διοικητικά και ως προς τις αρμοδιότητές της η υπηρεσία Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων, που λειτουργεί στην Περιφέρεια, ώστε να επιτυγχάνεται η ταχύτερη διεκπεραίωση ελέγχων και εγκρίσεων στον παράκτιο χώρο του νησιού.

Τέλος και οι δύο πλευρές εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για τη μέχρι τώρα συνεργασία τους σε διάφορα προγράμματα και ερευνητικές εργασίες τονίζοντας ότι, η συνεργασία αυτή θα ενισχυθεί και θα διευρυνθεί ακόμα περισσότερο στο μέλλον.

 
Τιμή και μνήμη στους νεκρούς του ναυαγίου ORIA. PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Δευτέρα, 13 Φεβρουάριος 2017 20:26

Τιμή και μνήμη στους νεκρούς του ναυαγίου ORIA.

resized oria8

Με σεμνότητα αλλά και με την απόδοση των δεουσών τιμών πραγματοποιήθηκε και φέτος στις 12 Φεβρουαρίου, σε κλίμα συγκίνησης, η τελετή επιμνημόσυνης δέησης για τα 4.100 και πλέον θύματα του ναυαγίου του νορβηγικού πλοίου ORIA, μετά από πρωτοβουλία της Περιφερειακής Ενότητας Ανατολικής Αττικής, των Δήμων Σαρωνικού και Λαυρεωτικής και του Συνδέσμου Πνευματικής και Κοινωνικής Δραστηριότητας Κερατέας «Χρυσή Τομή».

resized oria1 - τέλεση επιμνημόσυνης δέησης από Καθολικούς ιερείς

Στην τελετή όπου χοροστάτησε ο Σεβασμιότατος Αρχιεπίσκοπος των Καθολικών της Αθήνας π. Σεβαστιανός Ροσσολάτος, παραβρέθηκαν επίσης ο Εφημέριος του Ενοριακού Ιερού Καθολικού Ναού Αγίας Βαρβάρας στο Λαύριο π. Cristian Gaşpal, ο Πρωτοπρεσβύτερος Κυριάκος Μπίρης από τον Ι.Ν. Αγίας Ειρήνης Παλαιάς Φώκαιας εκπροσωπώντας τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ.κ. Νικόλαο, ο Πρέσβης της Ιταλίας Luigi Efisio Marras, ο εκπρόσωπος του Αρχηγού Αμύνης της Ιταλίας Ταξίαρχος Vittorio Stella, καθώς και Στρατιωτικοί Ακόλουθοι της Γερμανίας (Συνταγματάρχης Ulrich Pfeiffer), της Ρωσίας (Συνταγματάρχης Sergey Demianov), του Ηνωμένου Βασιλείου (Πλοίαρχος Richard Blackwell) , των ΗΠΑ (Πλοίαρχος Robert Palm) και του Ιράν, εκ μέρους του ΥΕΘΑ και του Πολεμικού μας Ναυτικού ο Πλοίαρχος Βασίλειος Ευσταθίου, ο Αντιπεριφερειάρχης Ανατολικής Αττικής Πέτρος Φιλίππου και ο Περιφερειακός Σύμβουλος Αττικής Θεόδωρος Αγγελόπουλος, ο Δήμαρχος Λαυρεωτικής Δημήτρης Λουκάς, οι Αντιδήμαρχοι Σαρωνικού Ηλίας Μπουκοβάλας και Σπύρος Δημητρίου, δημοτικοί και τοπικοί σύμβουλοι των δύο δήμων, ο Δήμαρχος Κορωπίου Δημήτρης Κιούσης, ο πρόεδρος της Χρυσής Τομής Σταμάτης Παπαθανασίου και μέλη του Συνδέσμου, μαθητές της Ιταλικής Σχολής, εκπρόσωποι της Επιτροπής των Ιταλών του εξωτερικού και Ιταλικών Ενώσεων, ο δύτης – ερευνητής Αριστοτέλης Ζερβούδης που πρώτος ανακάλυψε ευρήματα του ναυαγίου καθώς και εκπρόσωποι τοπικών συλλόγων και φορέων αλλά και κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής.

resized oria2

Μετά το πέρας της επιμνημόσυνης δέησης, ακολούθησε κατάθεση στεφάνων στο μνημείο που έχει στηθεί στο σημείο για τα θύματα του ναυαγίου, το οποίο φιλοτέχνησε ο γλύπτης Θύμιος Πανουργιάς, ανάκρουση του ιταλικού και του ελληνικού εθνικού ύμνου από τη Φιλαρμονική του Πολεμικού Ναυτικού και σύντομες ομιλίες από τον Αντιπεριφερειάρχη κ. Φιλίππου, τον αξιότιμο πρέσβη της Ιταλίας κ. Marras και τον πρόεδρο της Χρυσής Τομής κ. Παπαθανασίου.

resized oria3 - κατάθεση στεφάνου από τον Αντιπεριφερειάρχη Ανατολικής Αττικής

Ξεχωριστό τόνο στην τελετή έδωσε η παρουσία αγήματος του Πολεμικού Ναυτικού.

Το μήνυμα που κυριάρχησε στη φετινή εκδήλωση μνήμης για τους Ιταλούς στρατιώτες της τραγωδίας του ναυαγίου του ORIA στις 12/2/1944 και που με έμφαση έστειλαν οι εκπρόσωποι της Καθολικής και Ελληνορθόδοξης Εκκλησίας, ο Ιταλός Πρέσβης, οι στρατιωτικοί ακόλουθοι των έξι πρεσβειών, ο πλοίαρχος - εκπρόσωπος του Πολεμικού Ναυτικού, ο Αντιπεριφερειάρχης Ανατολικής Αττικής και οι εκπρόσωποι των δήμων Λαυρεωτικής και Σαρωνικού και της Χρυσής Τομής Κερατέας με την απελευθέρωση δέκα λευκών περιστεριών ήταν:

«Ποτέ πια πόλεμος!
Ειρήνη στη Μεσόγειο!
Ειρήνη σε όλο τον κόσμο!»

 

resized oria4 - Φιλαρμονική Πολεμικού Ναυτικού

 

resized oria5 - ομιλία Αντιπεριφερειάρχη Ανατολικής Αττικής

resized oria6 - ομιλία Πρέσβη της Ιταλίας

resized oria7

resized oria9 - απελευθέρωση περιστεριών

resized oria10

resized oria11 - άγημα Πολεμικού Ναυτικού

 
ΣΤΗΝ ΑΝΕΚ LINES ΚΑΙ Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΚΡΗΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Πέμπτη, 09 Φεβρουάριος 2017 21:04

ΣΤΗΝ ΑΝΕΚ LINES ΚΑΙ Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΚΡΗΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ 

 resized ΦΩΤΟ Νο 3 

H ΑΝΕΚ LINES, υποδέχτηκε στο πλοίο «ΕΛΥΡΟΣ», στις 5/2 την Πανελλήνια Ομοσπονδία Κρητικών Σωματείων.

Εκατοντάδες εκπρόσωποι κρητικών σωματείων και τοπικών φορέων, έδωσαν δυναμικά το παρών στο φιλόξενο πλοίο της ΑΝΕΚ, ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα της ΠΟΚΣ, που έδεσε “άγκυρα” στο λιμάνι του Πειραιά, πραγματοποιώντας σε εορταστικό κλίμα την κοπή της αγιοβασιλόπιτας του συλλόγου.

resized ΦΩΤΟ Νο4

Ο Προέδρος της ΠΟΚΣ κ. Μανώλης Πατεράκης δήλωσε χαρακτηριστικά «Είμαστε πολύ ευτυχείς που για μία ακόμα χρονιά φίλοι και συμπατριώτες μας τίμησαν με την παρουσία τους. Η καρδιά όλων μας χτυπάει στην παράδοση και στην Κρήτη μας. Επίσης, ένα μεγάλο ευχαριστώ στην ΑΝΕΚ LINES που τόσα χρόνια στέκεται στο πλάι των κρητικών συλλόγων, συμβάλλοντας στην ανάδειξη του κρητικού πολιτισμού και στη διατήρηση των δεσμών μας με την πατρίδα»

Από την πλευρά της ΑΝΕΚ LINES, ο Πρόεδρος κ. Γιώργος Κατσανεβάκης ευχήθηκε σε όλους μια καλή και δημιουργική χρονιά, με υγεία, ομόνοια και αλληλεγγύη, υπογραμμίζοντας ότι η ΑΝΕΚ LINES θα  συνεχίσει με συνέπεια να στηρίζει τους Κρήτες με όσα μέσα διαθέτει.

 resized ΦΩΤΟ Νο1

Το «ΕΛΥΡΟΣ» της ΑΝΕΚ LINES γέμισε με μουσική, χορό, και ευχές. Παλμό στην ευχάριστη συνάντηση, έδωσαν τα χορευτικά συγκροτήματα της «ΕΝΩΣΗΣ ΚΡΗΤΩΝ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ»  και  της «ΕΝΩΣΗΣ ΖΑΚΥΝΘΙΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ». Με χορούς από την Κρήτη και τη Ζάκυνθο αντίστοιχα, προκάλεσαν δίκαια το θερμό χειροκρότημα των παρευρισκόμενων. Ξεχωριστός τόνος δόθηκε στην εκδήλωση όταν τα συγκροτήματα χόρεψαν μαζί, εκτοξεύοντας το κέφι στα ύψη. Τα χορευτικά βήματα της Κρήτης «δέθηκαν» με τα Ζακυνθινά, αποδεικνύοντας στην πράξη ότι η ελληνική παράδοση ζυμώνεται από τη διαφορετικότητα και αγκαλιάζει τη μοναδικότητα κάθε τόπου.

resized ΦΩΤΟ Νο2

Οι προσκεκλημένοι, για τρίτη φορά από τις αρχές του 2017, απόλαυσαν παραδοσιακές κρητικές νοστιμιές & τη μοναδική φιλοξενία που προσέφεραν απλόχερα οι άνθρωποι της ANEK LINES.

Η ΑΝΕΚ, με πίστη στις καταβολές της, συνεχίζει τα όμορφα ταξίδια με πλώρη το μέλλον!

 
Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΕ ΣΕ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΤΩΝ ΑΚΤΩΝ. PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Πέμπτη, 09 Φεβρουάριος 2017 17:50

Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΕ ΣΕ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΤΩΝ ΑΚΤΩΝ.

1

Η Περιφέρεια Κρήτης εκπροσώπησε τις Παραθαλάσσιες Ευρωπαϊκές Περιφέρειες στο Συνέδριο για τη χρήση των Βυθομετρικών Δεδομένων, που πραγματοποιήθηκε στο Ευρωκοινοβούλιο (Βρυξέλλες).

Το συνέδριο οργανώθηκε από τη μεγαλύτερη Διακομματική Ομάδα των Ευρωβουλευτών «SEARICA», που ασχολείται με τη Θάλασσα, τους Ποταμούς, τα Νησιά και τις Παραθαλάσσιες Περιοχές σε συνεργασία με τη CRPM -τη Διάσκεψη των Ευρωπαϊκών Παραθαλάσσιων και Νησιωτικών Περιφερειών- και παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα του μεγάλου Ευρωπαϊκού Προγράμματος «COASTALMAPPING» για τη χαρτογράφηση των ακτών της Ευρώπης και την δημιουργία βυθομετρικών δεδομένων.

Ο Περιφερειακός Σύμβουλος Γιώργος Αλεξάκης ως Αντιπρόεδρος της CRPM (και αρμόδιος για τα θαλάσσια θέματα), αναφέρθηκε στην εποικοδομητική χρήση των βυθομετρικών δεδομένων από τις Ευρωπαϊκές Περιφέρειες, για ποικίλες περιπτώσεις όπως: ο Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός, η διάβρωση των ακτών, η αλιεία, οι ιχθυοκαλλιέργειες, ο αλιευτικός τουρισμός, οι πλατφόρμες εξόρυξης, οι ενάλιες αρχαιότητες, τα θαλάσσια ρήγματα, η προστασία των μεσογειακών περιοχών με το ενδημικό είδος Posidoniaoceanica, η πόντιση καλωδίων και ενεργειακών αγωγών.

Ανέφερε επίσης σχετικές δράσεις που έχει υλοποιήσει η Περιφέρεια Κρήτης για την παραγωγή και αξιοποίηση των βυθομετρικών δεδομένων, σε συνεργασία με το ΕΛΚΕΘΕ, το ΙΤΕ και άλλους ερευνητικούς φορείς.

Ο Γιώργος Αλεξάκης πρότεινε μάλιστα τη δημιουργία μιας «Επιστημονικής Γαλάζιας Τράπεζας Δεδομένων για τη Θάλασσα», όπου όλοι οι αρμόδιοι φορείς θα ανταλλάσσουν δεδομένα, ώστε να εξασφαλιστεί η δημόσια πρόσβαση σε αυτά (opendata).

 
Η σημασία της προστασίας των νησιωτικών υγροτόπων παρουσιάστηκε σε εσπερίδα της Περιφέρειας Κρήτης και WWF Ελλάς. PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Τετάρτη, 08 Φεβρουάριος 2017 18:54

Η σημασία της προστασίας των νησιωτικών υγροτόπων παρουσιάστηκε σε εσπερίδα της Περιφέρειας Κρήτης και WWF Ελλάς.

resized 2

 

Η προστασία των νησιωτικών υγροτόπων για τη λειτουργία του «κύκλου» του νερού, η ρύθμιση της ποιότητας των υδάτων, η ανάσχεση της διάβρωσης των ακτών, η βιοποικιλότητα και τα οικοσυστήματα, αλλά και η βιώσιμη ανάπτυξη σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο, κυριάρχησαν στη θεματολογία της ημερίδας «Πολίτες και περιβάλλον: Ο ρόλος των πολιτών στην προστασία των νησιωτικών υγροτόπων» που οργάνωσε στο Ηράκλειο η Περιφέρεια Κρήτης.

Εκπρόσωποι φορέων, υπηρεσιών, αλλά και πολίτες συμμετείχαν στην εσπερίδα στην δημοτική αίθουσα «Μανώλης Καρέλλης» (Ανδρόγεω), όπου ο Αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος και Χωροταξίας Νίκος Καλογερής στην παρέμβαση του αναφέρθηκε στην εφαρμογή μέτρων αποκατάστασης και προστασίας σε υποβαθμισμένους μικρούς υγροτόπους της Κρήτης που αποτελεί μια από τις προτεραιότητες της Περιφέρειας Κρήτης, στο πλαίσιο ενός στρατηγικού σχεδιασμού για την προστασία και διαχείριση του σπουδαίου αυτού φυσικού κεφαλαίου του νησιού μας.

resized 1

Η ομιλήτρια από τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού, Άννα Καγιαμπάκη, αναφέρθηκε στη νομοθεσία για την προστασία των νησιωτικών υγροτόπων, στα προβλήματα που παρουσιάζονται στην επίτευξη του στόχου της προστασίας των ευαίσθητων αυτών οικοσυστημάτων, και πρότεινε λύσεις μέσω της ουσιαστικής συμβολής και συνεργασίας φορέων και πολιτών. Ο επιστημονικός συνεργάτης του WWF Ελλάς, κ. Καλούστ Παραγκαμιάν, παρουσίασε τον οδηγό για τους πολίτες «Οι υγρότοποι στο νησί μου: πώς μπορώ να αναγνωρίσω τα προβλήματα και να βοηθήσω στην προστασία τους;». Το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων εκφράστηκε και στη συζήτηση που ακολούθησε, κατά την οποία ακούστηκαν απόψεις και έγιναν προτάσεις για την προστασία, ορθή διαχείριση και ανάδειξη των υγροτόπων της Κρήτης.

resized Υγρότοποι της Κρήτης κατάσταση

Η ψηφιακή έκδοση του οδηγού για τους πολίτες είναι διαθέσιμη στον ιστότοπο http://bit.ly/Υγρότοποι-oδηγός-για-πολίτες. Περισσότερα στοιχεία για το πρόγραμμα των νησιωτικών υγροτόπων του WWF Ελλάς υπάρχουν στον ιστότοπο http://www.wwf.gr/index.php/areas/island-wetlands. Επίσης, για περισσότερες πληροφορίες, κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να απευθύνεται στη Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της Περιφέρειας Κρήτης, Μάρκου Μουσούρου 15, 4ος όροφος, τηλ. 2813-410118, -119, -123, e-mail: kagiampaki@crete.gov.gr

 
Διαπραγματευτικό μηδέν …για την κυβέρνηση και στην αλιεία! PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Τετάρτη, 08 Φεβρουάριος 2017 10:22

Διαπραγματευτικό μηδέν …για την κυβέρνηση και στην αλιεία!

kalafatis

Ο Τομεάρχης Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Βουλευτής Κοζάνης κ. Κασαπίδης Γιώργος και ο αναπληρωτής Τομεάρχης του Τομέα Εξωτερικών της Νέας Δημοκρατίας, Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης κ. Σταύρος Καλαφάτης, με αφορμή την κυβερνητική αδράνεια έναντι της ευρωπαϊκής ανισοκατανομής των δικαιωμάτων αλίευσης ερυθρού τόνου, έκαναν την ακόλουθη δήλωση:

 

«Η Ελλάδα δεν έχει πολυτέλεια να χαρίζει πλούτο αμαχητί σε κανέναν. Αλλά η κυβέρνηση των δήθεν σκληρών ευρωπαϊκών διαπραγματεύσεων, δε δίνει καν μάχες εκεί που απαιτούνται.

 

Χαρακτηριστική είναι η διαχρονική απώλεια εθνικού εισοδήματος από τη χαμηλή ποσόστωση μόλις 1.76% στο δικαίωμα εξαλίευσης του ερυθρού τόνου στα παράκτια μεσογειακά κράτη της Ε.Ε. Το 94,5% μοιράζονται Ιταλία, Ισπανία και Γαλλία, ενώ ακόμα και η Πορτογαλία έχει ποσοστό 3,5% χωρίς να είναι παράκτιο κράτος της Μεσογείου.

 

Οι Έλληνες αλιείς είδαν ελληνική κυβέρνηση να ασχολείται με το θέμα μόνο επί Ν.Δ., όταν επιτεύχθηκε η συνολική αύξηση της ποσότητας ερυθρού τόνου προς αλίευση. Έκτοτε καμία προσπάθεια. Την ώρα που η Ελλάδα έχει την μεγαλύτερη ανάγκη από ποτέ, η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ επιβεβαιώνει και στην αλιεία το μηδέν …με τόνο, που λαμβάνει σε κάθε ζήτημα προς διαπραγμάτευση.»

 

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ

 

ΠΡΟΣ

ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΕΡΩΤΗΣΗ

3218-7/02/17

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

 

ΘΕΜΑ: «Απώλεια Εθνικού Εισοδήματος από τη χαμηλή ποσόστωση στην εξαλίευση του ερυθρού τόνου»

 

Ο ερυθρός τόνος (ThunnusThynnus BFT) είναι πελαγικό ψάρι άκρως μεταναστευτικό. Απαντάται στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου και στα ενδιαιτήματα των ελληνικών θαλασσών, καταναλώνοντας για τα τραφεί μεγάλες ποσόστητες από τα υφιστάμενα ιχθυαποθέματα τους.

 

Η υπεραλίευση του ερυθρού τόνου σε παγκόσμιο επίπεδο οδήγησε στην εκπόνηση και αυστηρή εφαρμογή πολυετούς σχεδίου αποκατάστασης του πληθυσμού του. Το πλαίσιο προστασίας τέθηκε από τη Διεθνή Επιτροπή για τη Διατήρηση των Θυννοειδών του Ατλαντικού και των Παρακείμενων Θαλασσών (ICCAT) και υιοθετήθηκε από το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η Ε.Ε από το 1997 είναι συμβαλλόμενο μέρος και κατ’επέκταση η χώρα μας.

 

Έκτοτε, η αλίευση, η εκτροφή και η εμπορία του ερυθρού τόνου ρυθμίζεται από την Κοινοτική Νομοθεσία η οποία έχει ενσωματώσει τις διατάξεις Συστάσεων της Διεθνούς Επιτροπής. Η Ε.Ε. έχει επιβάλλει συγκεκριμένες ποσοστώσεις στα παράκτια κράτη της Μεσογείου ως εξής:

 

  • Ποσοστό 94,50% σε Ισπανία, Γαλλία & Ιταλία

  • Ποσοστό 3,50% στην Πορτογαλλία(αν και δεν αποτελεί παράκτιο κράτος της Μεσογείου)

  • Ποσοστό 1,76% στην Ελλάδα

 

Τα ποσοστά αυτά καθορίστηκαν με βάση τα ιστορικά στοιχεία αλιείας τόνου που είχε η κάθε χώρα μέχρι τότε. Ωστόσο με πολλές προσπάθειες τα ιστορικά στοιχεία της χώρας μας αναθεωρήθηκαν και έγιναν δεκτά από την ICCAT. Έτσι το 2.000 αναγνωρίστηκε στην Ελλάδα συνολική αλιεύσιμη ποσότητα ερυθρού τόνου άνω των 1.000 τόνων.

 

Ενώ θα έπρεπε να προσαρμοστούν οι κοινοτικοί κανονισμοί και να αλλάξουν οι ποσοστώσεις των κρατών μελών με ανάλογη άνοδο της ποσόστωσης της Ελλάδας, κάτι τέτοιο μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει.

 

Η ελλιπής προετοιμασία της χώρας κατά τη διαπραγμάτευση των ποσοστώσεων και η διαχρονική κυβερνητική ολιγωρία, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, όπως η αύξηση του επιτρεπόμενου μέγιστου αλιεύματος του ερυθρού τόνου κατά χιλιάδες τόνους κλιμακωτά ως επιστέγασμα των σκληρών διαπραγματεύσεων της κυβέρνησής μας το φθινόπωρο του 2014, συνετέλεσε στην απώλεια σημαντικού εθνικού πλούτου, συμπιέζοντας το διαθέσιμο ετήσιο εισόδημα των Ελλήνων αλιέων.

 

Η Ελλάδα, με τα χιλιάδες χιλιόμετρα ακτογραμμής και την αλιεία ως βασικό πυλώνα του πρωτογενούς παραγωγικού τομέα της οικονομίας της, δεν μπορεί να βασίζεται στην κατά περίπτωση ανταλλαγή ποσσοστών με συμβαλλόμενες χώρες, όπως η Κύπρος, για την ικανοποίηση των εμπορικών της αναγκών, ούτε να αρκείται στα αντίμετρα χωρών που δεν τηρούν τα ήδη υπερμεγέθη ποσοστά τους για να αυξήσει το ποσοστό της πρόσκαιρα, με την άδεια της Ε.Ε. χάριν ισορροπίας, όπως συνέβη το 2008.

 

Η δίκαιη ανακατανομή των ποσοστών και η επιτακτική αύξηση του ποσοστού της χώρας μας πρέπει να αποτελέσει αιχμή του δόρατος της αλιευτικής μας πολιτικής.

 

Κατόπιν των ανωτέρω

 

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός

 

  1. Τι προτίθεται να πράξει η ελληνική κυβέρνηση για να επανακαθοριστεί η ποσόστωση ώστε να εξυπηρετούνται τα ελληνικά συμφέροντα και η νέα ποσόστωση να βρίσκεται σε αρμονία με την πραγματική κατάσταση της αγοράς;

 

Ο ερωτώντες Βουλευτές

 

Σταύρος Καλαφάτης

Γεώργιος Κασαπίδης    

 
ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ - Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΦΗΝΕΙ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΝΑ ΒΥΘΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΠΑΞΙΩΣΗ PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Τρίτη, 07 Φεβρουάριος 2017 14:57

ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ - Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΦΗΝΕΙ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΝΑ ΒΥΘΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΠΑΞΙΩΣΗ.

kalafatis

Η κυβέρνηση αφήνει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να βυθίζεται στην απαξίωση!

«Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα μπορούσε να είναι η αναπτυξιακή ναυαρχίδα της πόλης! Όμως, η κυβέρνηση, το αφήνει να βυθίζεται στην απαξίωση, αντί να το βοηθά να ανοίξει πανιά, τώρα που η τοπική και η εθνική οικονομία έχουν την μεγαλύτερη ανάγκη.»

Αυτό επισημαίνει σε δήλωσή του ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της Ν.Δ. Σταύρος Καλαφάτης, ο οποίος κατέθεσε επίκαιρη ερώτηση προς τον υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, ζητώντας κυβερνητικές ενέργειες για να πάψει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να υφίσταται τις συνέπειες από τις συνεχιζόμενες αγροτικές κινητοποιήσεις.

Ο κ. Καλαφάτης τονίζει την εκτίμηση του προέδρου του ΟΛΘ, ότι ίσως και από αύριο, το λιμάνι δεν θα μπορεί να δεχτεί νέες εκφορτώσεις προϊόντων, επειδή δεν θα υπάρχει ελεύθερο κρηπίδωμα, λόγω του εγκλωβισμού 120.000 τόνων φορτίων στα υπάρχοντα κρηπιδώματα. Επισημαίνει ακόμα, την ήδη σημαντική πτώση του κύκλου εργασιών του ΟΛΘ κατά 20,45% στο πρώτο εξάμηνο του 2016, λόγω των επιπτώσεων προηγούμενων κρίσεων που διαχειρίστηκε αναποτελεσματικά η κυβέρνηση, όπως η πολυήμερη απεργία των εργαζομένων του ΟΛΘ και ο αποκλεισμός της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη επί 67 μέρες.

«Την κυβερνητική αναποτελεσματικότητα σε όλα τα μέτωπα, φαίνεται να την πληρώνει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, χάνοντας υπεραξία, ακριβώς την εποχή που περιμένουμε να επενδύσει σ` αυτήν», καταλήγει ο Βουλευτής.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

 

ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

 

ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

 

ΘΕΜΑ: Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ακόμη μία φορά θύμα των κυβερνητικών χειρισμών

 

Οι αγροτικές κινητοποιήσεις και ο αποκλεισμός εθνικών οδών έχουν δημιουργήσει έντονο πρόβλημα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το οποίο ακόμη «μετρά» τις απώλειες του πρώτου εξαμήνου του 2016.

Λόγω του αποκλεισμού του τελωνείου των Ευζώνων, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης παραμένουν εγκλωβισμένα φορτία δεκάδων χιλιάδων τόνων με προορισμό τις βιομηχανίες της ΠΓΔΜ

Σύμφωνα με δηλώσεις του προέδρου της ΟΛΘ Α.Ε. μέχρι αύριο, 8/2/2017, αναμένεται να έχουν συσσωρευτεί στα κρηπιδώματα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης 120.000 τόνοι φορτίων, με αποτέλεσμα να μην μπορεί το λιμάνι να δεχτεί νέες εκφορτώσεις γιατί δεν θα υπάρχει πλέον ούτε ένα ελεύθερο κρηπίδωμα στο συμβατικό λιμάνι.

Το πρόβλημα αυτό έρχεται να προστεθεί στην ήδη επιβαρυμένη κατάσταση που δημιουργήθηκε το πρώτο εξάμηνο του 2016, λόγω της οποίας καταγράφηκε πτώση της τάξης του 20,45% στον κύκλο εργασιών της ΟΛΘ Α.Ε., την οποία η διοίκηση αποδίδει μεταξύ άλλων στις πολυήμερες και συγκεκριμένα για 32 συνεχόμενες ημέρες, απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων ενάντια στην ιδιωτικοποίηση, αλλά και στον αποκλεισμό της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη επί 67 ημέρες, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στη μεταφορά χύδην και γενικού φορτίου, όπως επίσης και στο ότι για 20 ημέρες περίπου παρέμεινε κλειστή η οδική σύνδεση προς τη Βουλγαρία αποκλείοντας τη μεταφορά containers.

Παράλληλα, ο αποκλεισμός των τελωνείων αλλά και κομβικών σημείων του οδικού δικτύου, πλήττει για πολλοστή φορά σε μέγιστο βαθμό την οικονομία της Βόρειας Ελλάδας, με άμεσες επιπτώσεις τόσο στον εφοδιασμό των ελληνικών επιχειρήσεων με πρώτες ύλες όσο και στις εξαγωγές.

Όλα τα παραπάνω συνεπάγονται και ένα ακόμη ανεπανόρθωτο πλήγμα στην αξιοπιστία και ανταγωνιστικότητα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, το οποίο κινδυνεύει να απαξιωθεί, την εποχή ακριβώς που θα έπρεπε να διεκδικεί τη θέση ως το πιο ανταγωνιστικό λιμάνι των Βαλκανίων.

Επειδή η κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός οφείλουν να λάβουν όλα τα αναγκαία μέτρα για τη διαφύλαξη της ομαλής λειτουργίας του ΟΛΘ.

 

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός

 

Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε ώστε να τερματιστούν οι άμεσες οικονομικές συνέπειες αλλά και η συνεπαγόμενη απαξίωση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης εξαιτίας των αγροτικών κινητοποιήσεων;

Αθήνα 7 Φεβρουαρίου 2017

Ο ερωτών βουλευτής

 

Σταύρος Καλαφάτης

 
Το αντιτορπιλικό USS Laboon στο λιμάνι του Πειραιά [video] PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την INTERNET NEWS   
Κυριακή, 05 Φεβρουάριος 2017 18:23

Στον Πειραιά βρίσκεται ελλιμενισμένο απο σήμερα το πρωί το αντιτορπιλικό των ΗΠΑ USS Laboon DDG58 πραγματοποιώντας εθιμοτυπική επίσκεψη στο λιμάνι μας.

laboon

Το εν λόγω αντιτορπιλικό είναι απο τα πρώτα κλάσης Arleigh Burke που ναυπηγήθηκαν, με το συγκεκριμένο να έχει κατασκευαστεί το 1993 στα Bath Iron Works και να αποτελεί μέρος του στόλου απο το 1995. Έχει πάρει το ονομα του απο τον αξιωματικό-ιερέα John F. Laboon που πήρε μέρος τόσο στο 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο όσο και το πόλεμο του Βιετνάμ.

Έχει μήκος 154 μέτρα ,πλάτος 20 και βύθισμα 9.4 . Έχει 4 τουρμπίνες General Electric LM 2500-30 συνολικής ισχύος 100.000 ιππων που του δίνουν δυνατότητα να πλέει με ταχύτητα πάνω απο 30 κόμβους.Το πληρωμα του αποτελείται απο 280 αξιωματικούς και υπαξιωματικους.

Η άφιξη του σήμερα το πρωί

https://www.youtube.com/watch?v=Xsp7tW6hvbw

pireaspiraeus.com

 
Περισσότερα Άρθρα...


Σελίδα 1 από 141
Τον μεγάλο τραγουδοποιό & ποιητή Διονύση Σαββόπουλο τίμησε ο Δήμος Λυκόβρυσης – Πεύκης.
Τον μεγάλο τραγουδοποιό & ποιητή Διονύση Σαββόπουλο τίμησε ο Δήμος Λυκόβρυσης – Πεύκης.
Τον μεγάλο τραγουδοποιό & ποιητή Διονύση Σαββόπουλο τίμησε ο Δήμος Λυκόβρυσης – Πεύκης. «Ολοκληρώθηκε στο κατάμεστο ...

ATTICANEWS.GR στο Facebook

Powered by Jasper Roberts - Blog