ATTICANEWS.GR

Member Area
Ναυτιλιακά
2η Πλεύση Αγάπης/Sail for Love ένα ιστιοπλοϊκό αγώνα φιλανθρωπικού χαρακτήρα τα έσοδα του οποίου θα διατεθούν στην ΦΛΟΓΑ - Σύλλογος Γονέων παιδιών με νεοπλασματική ασθένεια. PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Παρασκευή, 24 Μάρτιος 2017 20:27

2η Πλεύση Αγάπης/Sail for Love ένα ιστιοπλοϊκό αγώνα φιλανθρωπικού χαρακτήρα τα έσοδα του οποίου θα διατεθούν στην ΦΛΟΓΑ - Σύλλογος Γονέων παιδιών με νεοπλασματική ασθένεια. 

resized Sail for love  4

Φέτος για δεύτερη χρονιά ανοίγουμε πανιά και αγωνιζόμαστε για καλό σκοπό. Προσφέρουμε με τη συμμετοχή μας σε οικογένειες με παιδιά που έχουν ανάγκη. Φέτος η "Πλεύση Αγάπης/Sail for Love” συνδιοργανώνεται από την εταιρεία Alpha Victory και το περιοδικό Skipper ONDECK.

resized Sail for love  1

H εταιρία Alpha Victory και το περιοδικό ONDECK συνδιοργανώνουν την 2η Πλεύση Αγάπης / Sail for Love, ένα ιστιοπλοϊκό αγώνα φιλανθρωπικού χαρακτήρα τα έσοδα του οποίου θα διατεθούν στην ΦΛΟΓΑ - Σύλλογος Γονέων παιδιών με νεοπλασματική ασθένεια. Πρόκειται για μια μοναδική εκδήλωση με την συμμετοχή και υποστήριξη των μεγαλύτερων εταιρειών Chartering και εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο χώρο της θαλάσσιας αναψυχής.

resized Sail for love  2

Ιστιοπλοϊκά σκάφη όλων των κατηγοριών, αγωνιστικά με έμπειρους κυβερνήτες και τουριστικά με πληρώματα όλων των επιπέδων θα κληθούν να δώσουν ένα ισχυρό παρών μετατρέποντας την συμμετοχή σε μια καλή πράξη.

Η Πλεύση Αγάπης / Sail For Love θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή στις 9 Απριλίου 2017 και ο στίβος προβλέπει ένα νοητό τραπέζιο στην περιοχή του Σαρωνικού συνολικής απόστασης 16 ναυτικών μιλίων κοντά στην ακτή.

resized Sail for love  3

Η απονομή των επάθλων, η βράβευση των συμμετεχόντων καθώς και δωρεά του συνολικού ποσού θα πραγματοποιηθεί σε δεξίωση παρουσία στελεχών από το επιχειρηματικό και αθλητικό στερέωμα και βεβαίως το Δ.Σ. της ΦΛΟΓΑΣ.

Η συμμετοχή ανά σκάφος είναι 100 ευρώ

resized 05

Video διαθέσιμο στο παρακάτω σύνδεσμο

https://www.youtube.com/watch?v=IcVEUz46umM

 
Θάλασσες- Ξενάγηση στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Δευτέρα, 20 Μάρτιος 2017 13:20

Θάλασσες- Ξενάγηση στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

17038491 1906691879608233 850621240711103768 o
Η 4η Δράση της Be a Greek θα μας συναρπάσει μέσω μιας δίωρης εξερεύνησης για την ανάδειξη των ιδιαιτεροτήτων μιας εκ των σημαντικότερων αλλά και συγχρόνως εντονότερων σχέσεων που χαρακτηρίζει και πλάθει το λαό μας από αρχαιοτάτων χρόνων, της σχέσης μας με τη θάλασσα!

Ελάχιστοι λαοί παγκοσμίως μπορούν να συγκρίνουν την ιστορική τους σχέση με τη θάλασσα με αυτή των Ελλήνων. Η ναυτική μας παράδοση και η ιστορική διαδρομή του Έλληνα ναυτίλου εκτείνεται από την πρώτη θαλάσσια μεταφορά του οψιδιανού, ενός στιλπνού και σκληρού πολύτιμου λίθου κατάλληλου για την κατασκευή εργαλείων και όπλων, από τη Μήλο στο Φράγχθι πριν από τουλάχιστον 13.000 χρόνια, ως τον εκρηκτικό στόλο του Βυζαντίου, τα Σπετσιώτικα και Υδραίικα καράβια της Επανάστασης του 1821 και τα σημερινά υπερσύγχρονα ποντοπόρα, που συνιστούν το μεγαλύτερο εμπορικό στόλο του κόσμου. Αμέτρητες είναι οι αναφορές στην επίδραση που είχε η θάλασσα στη καθημερινότητα αλλά και στην εξέλιξη της χώρας μας ανά τους αιώνες. Η απόδοση της σχέσης αυτής στις τέχνες και τα γράμματα, από τον Όμηρο ως τους σύγχρονους μεγάλους ποιητές και συγγραφείς, στη γλυπτική και τη ζωγραφική, στη τεχνολογική μας εξέλιξη αλλά ακόμα και σε θρησκευτικό επίπεδο είναι διαχρονικά έντονη.

Απολαύστε τα αρχαιολογικά ευρήματα που σχετίζονται με τη θάλασσα με τη βοήθεια των πιστοποιημένων ξεναγών μας, οι οποίοι θα μας βοηθήσουν να κατανοήσουμε καλύτερα και να εξερευνήσουμε εις βάθος αυτή την ιδιαίτερα δυναμική σχέση θαυμασμού, λατρείας και σεβασμού!

Σημαντικές Πληροφορίες

• Ημερομηνία Ξενάγησης: Κυριακή 26 Μαρτίου 2017
• Ώρα Έναρξης Ξενάγησης: 11:00 π.μ.
• Διάρκεια Ξενάγησης: 2 ώρες περίπου
• Κόστος Ξενάγησης: 10€ / άτομο
• Παιδιά έως 10 ετών: δωρεάν (με τη συνοδεία ενηλίκου)
• Στο κόστος συμμετοχής δεν περιλαμβάνεται το κόστος του εισιτηρίου του Μουσείου (Γενική είσοδος: 5€ , δικαιούχοι δωρεάν εισόδου στο Μουσείο:http://www.namuseum.gr/visiting/index-gr.html )
• Σημείο Συνάντησης: Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, Πατησίων 44, Αθήνα (αίθουσα στην είσοδο του Μουσείου)
• Η Ξενάγηση θα πραγματοποιηθεί από Διπλωματούχο Ξεναγό, μέλος της Ομάδας της Be a Greek

 

* Για τη διασφάλιση της ομαλής διεξαγωγής της Δράσης μας, σας καλούμε να είστε στο σημείο συνάντησης τουλάχιστον 15 λεπτά πριν από την προκαθορισμένη ώρα έναρξης. Για λειτουργικούς λόγους, θα τηρηθεί αυστηρά η ώρα έναρξης.

** Οι διαθέσιμες θέσεις για τη συγκεκριμένη Δράση μας είναι περιορισμένες και θα τηρηθεί απόλυτα η σειρά προτεραιότητας με την οποία θα ολοκληρώνεται η εγγραφή των ενδιαφερομένων.

 

 
Κυνηγοί θησαυρών, Βρετανοί εξερευνητές αναζητούν χρυσό αξίας 5,2 δισ. σε πλοία που βύθισαν οι ναζί. PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την INTERNET NEWS   
Κυριακή, 19 Μάρτιος 2017 08:40

Κυνηγοί θησαυρών,

Βρετανοί εξερευνητές αναζητούν χρυσό αξίας 5,2 δισ. σε πλοία που βύθισαν οι ναζί.
89248-divers

Τολμηροί Βρετανοί εξερευνητές θα ξεκινήσουν ένα... κυνήγι θησαυρού με έπαθλο χρυσό αξίας... 5,2 δισεκατομμυρίων ευρώ. Ο χρυσός είναι κρυμμένος σε πλοία που βυθίστηκαν στις βρετανικές ακτές από τους ναζί κατά την διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Τέσσερις ερευνητικές ομάδες επιχειρούν τα τελευταία 25 χρόνια να δημιουργήσουν μια βάση δεδομένων με τα ακριβή σημεία στα οποία βυθίστηκαν τα πολύτιμα πλοία των Βρετανών. Ο χρυσός που βρισκόταν στα αμπάρια τους προοριζόταν να βοηθήσει τους στρατιώτες της χώρας να προμηθευτούν όπλα και φαγητό για να συνεχίσουν τον πόλεμο κατά των Γερμανών.

Οι πληροφορίες θέλουν πολλά από τα πλοία αυτά να μπήκαν στο στόχαστρο των ναζί, που είχαν σκοπό να σταματήσουν τον ανεφοδιασμό των αντιπάλων τους αφενός και αφετέρου ήθελαν και μετά το τέλος του πολέμου να επιστρέψουν για να πάρουν το πολύτιμο φορτίο τους.

Δεκαετίες αργότερα, όπως αναφέρεται στην Telegraph, τα πλοία και ο θησαυρός που κρύβουν παραμένουν στον βυθό της θάλασσας.

Περισσότερα από 7.500 εμπορικά πλοία βυθίστηκαν από τους ναζί και οι ερευνητές έχουν καταφέρει να εντοπίσουν 700 από αυτά, στα οποία πιστεύουν ότι υπάρχει χρυσός και άλλα πολύτιμα μέταλλα.

Σε μερικές εβδομάδες μια αποστολή θα ξεκινήσει τις έρευνες για τον εντοπισμό φορτίου αξίας 17 εκατομμυρίων δολαρίων, σε μια περιοχή που βρίσκεται μερικές εκατοντάδες μίλια δυτικά της Ιρλανδίας.

«Από την μεγάλη βάση δεδομένων μας έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες για το φορτίο, το σημείο του ναυαγίου, το βάθος που βρίσκεται το πλοίο και τα πρόσωπα που έχουν τα νομικά δικαιώματα», αναφέρει στην ιστοσελίδα της η Britannia’s Gold, μια εκ των τεσσάρων ομάδων που κάνει τις έρευνες.

«Ως ένδειξη σεβασμού, μια αναμνηστική πλάκα θα τοποθετηθεί σε κάθε ένα από τα σημεία ναυαγίων που θα εντοπιστούν μετά το τέλος της αποστολής της ομάδας μας», αναφέρεται ακόμη και ξεκαθαρίζεται πως η ομάδα δεν θα εξερευνήσει πλοία που μετέφεραν πολίτες, οι οποίοι έχασαν τραγικά την ζωή τους στην θάλασσα.
Όλα τα πλοία της Μεγάλης Βρετανίας που ναυάγησαν από το 1914 έχουν οριστεί ως σημεία ταφής πεσόντων του πολέμου.

Πηγή: CNN

http://www.typos.com.cy/cat/1/article/26810

 
Η Περιφέρεια Κρήτης σε Διεθνές Συνέδριο της UNESCO για τον Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Παρασκευή, 17 Μάρτιος 2017 19:07

Η Περιφέρεια Κρήτης σε Διεθνές Συνέδριο της UNESCO για τον Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό.

resized 1 2

Σε Διεθνές Συνέδριο της UNESCO και της “DG MARE” για τη Θαλάσσια Χωροταξία συμμετείχε η Περιφέρεια Κρήτης, στο Παρίσι. Το συνέδριο αποτελεί δραστηριότητα της ΕΕ σε συνέχεια σειράς πρωτοβουλιών για την σωστή εφαρμογή της Ευρωπαϊκής Οδηγίας για το Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό στις χώρες - μέλη, και με παράλληλη συνεργασία και επικοινωνία με τις αρμόδιες Υπηρεσίες της ΕΕ, των παράκτιων χωρών-μελών αλλά και με επιστημονικούς φορείς από όλο τον κόσμο, προκειμένου να συνεργαστούν για την οικοσυστημική προσέγγιση του θέματος, δηλαδή την χρήση του παράκτιου-θαλάσσιου χώρου προστατεύοντας το περιβάλλον, που αποτελεί βασική προϋπόθεση της Ευρωπαϊκής Οδηγίας.

Όπως επισημάνθηκε από τους ομιλητές και τον αρμόδιο εκπρόσωπο της «DG MARE» Φελιξ Λέινεμανν, καίρια ζητήματα αποτελούν: η ανάπτυξη και υλοποίηση παρακτίων-θαλάσσιων σχεδίων χρήσεων σε Περιφερειακό Επίπεδο αλλά και η δια-περιφερειακή συνεργασία για την κοινή χρήση του θαλάσσιου χώρου. Η UNESCO αποτελεί εδώ και πολλά χρόνια πρωτοπόρο οργανισμό και στα θέματα Θαλάσσιας Χωροταξίας με στόχο την αειφορία στις Θαλάσσιες Προστατευόμενες Περιοχές σε παγκόσμιο επίπεδο. Στην κατεύθυνση αυτή στο συνέδριο παρουσιάστηκαν καλές πρακτικές στον Ευρωπαϊκό Θαλάσσιο χώρο, τον Ατλαντικό και Ειρηνικό, ως παραδείγματα μεθοδολογίας που έχει αναπτυχθεί για το σκοπό αυτό.

resized 3 1

Η Περιφέρεια Κρήτης, διατηρεί σταθερή παρουσία στις συναντήσεις εργασίας , συνέδρια και άλλες δράσεις για την Θαλάσσια Χωροταξία, καθώς και συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία αλλά και με επιστημονικούς φορείς μέσω Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων. Τόσο η θέση της στη Μεσόγειο, όσο ο νησιωτικός της χαρακτήρας αλλά και η ολοένα αναπτυσσόμενη παράκτια ζώνη, επιτάσσουν την ανάγκη ορθής εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Οδηγίας και την μεθοδολογικά αποτελεσματική ανάπτυξη σχεδίων χρήσεων, σε συμφωνία με την εθνική νομοθεσία στη χώρα μας. Την Περιφέρεια Κρήτης εκπροσώπησε στο Συνέδριο η Δρ. Ελένη Χατζηγιάννη Προϊσταμένη της Δ/νσης Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού.

 
Στρατηγική συνεργασία της Atalanta Marine με την κυπριακή Interyachting PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Πέμπτη, 16 Μάρτιος 2017 12:23
Στρατηγική συνεργασία της Atalanta Marine με την κυπριακή Interyachting.
resized D54.2

Αθήνα, Μάρτιος 2017 - Μια νέα συνεργασία ξεκίνησε η Atalanta Marine ενώνοντας τις δυνάμεις της με την κυπριακή Interyachting, η οποία στο εξής θα αποτελεί τον αποκλειστικό εκπρόσωπο της εταιρείας στην Κύπρο. Με στόχο τη διεύρυνση του δικτύου συνεργατών της, η Atalanta Marine προχωρά στη σύναψη μίας ακόμα σημαντικής συνεργασίας εδραιώνοντας τη θέση της στον τομέα του yachting στη Μεσόγειο.

Με σαράντα χρόνια εμπειρίας, η Atalanta Marine διατηρεί συνεργασίες με μερικές από τις σημαντικότερες εταιρείες του κλάδου παγκοσμίως. Ως αποκλειστικός αντιπρόσωπος των Nautor's SwanX-YachtsFountaine PajotDragonflyOQSBotnia MarinSargoDelta και Greenline και προσφάτως της Black Pepper Yachts®, που δραστηριοποιούνται στην κατασκευή πολυτελών σκαφών, καθώς και της North Sails, εταιρείας κατασκευής πανιών, κατέχει ηγετική θέση στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού. Η Interyachting αποτελεί την ισχυρότερη εταιρεία στον κλάδο του yachting στην Κύπρο, καθώς εδώ και δύο δεκαετίες ασχολείται με τη ναύλωση σκαφών, καθώς και τις πωλήσεις πολυτελών σκαφών αναψυχής και εξοπλισμού yacht.

resized Ipanema58-1s 4

Ο κ. Γιώργος Έρτσος, Πρόεδρος της Atalanta Marine, δήλωσε σχετικά: «Η Atalanta Marine χαιρετίζει τη νέα συνεργασία με ιδιαίτερη χαρά, καθώς η Interyachting  αποτελεί μία από τις πιο αξιόλογες εταιρείες του κλάδου στην Κύπρο. Η τεράστια εμπειρία και των δύο εταιρειών, το κοινό εύρος δραστηριοτήτων, καθώς και οι ισχυρές συνεργασίες των δύο πλευρών θέτουν τις βάσεις για μια δυνατή σύμπραξη που θα ενισχύσει τη θέση και των δύο στον ευρύτερο χώρο της Μεσογείου».

Ο κ. Νικόλας Επιφανίου, Managing Director της Interyachting, ανέφερε: «Η συνεργασία αυτή ανοίγει νέους ορίζοντες και για τις δύο εταιρείες. Με την κατασκευή των νέων μαρίνων στην Κύπρο και την κάθοδο νέων εταιρειών και ξένων επενδυτών, δημιουργούνται καινούργιες προοπτικές και για τους δύο εταίρους. Είμαστε σίγουροι ότι η εν λόγω συνεργασία θα οδηγήσει στην επίτευξη των κοινών μας στόχων όπως αυτοί προσδιορίζονται μέσα από τη σύμπραξή μας, ενώ θα φέρει πολλά οφέλη και στις δύο πλευρές».

 
Συνάντηση του Δημάρχου Αίγινας με τον Υπουργό Ναυτιλίας PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Σάββατο, 11 Μάρτιος 2017 09:45

Συνάντηση του Δημάρχου Αίγινας με τον Υπουργό Ναυτιλίας

 

Σήμερα 10/3/2017 και ώρα 14:30 ο Δήμαρχος Αίγινας
κ.Δημήτριος Μούρτζης πραγματοποίησε προγραμματισμένο
ραντεβού με τον Υπουργό Ναυτιλίας κ.Κουρουμπλή Παναγιώτη.

Ο Κύριος Υπουργός και ο Αρχηγός του Λ.Σ Ναυάρχου κ.Ράπτη
ανταποκρίθηκαν θετικά σε όλα τα αιτήματα του Δήμου μας και
δήλωσαν ότι θα συμβάλλουν τα μέγιστα στην επίλυση
οποιονδήποτε προβλημάτων αντιμετωπίζουμε. Μάλιστα
εξασφαλίστηκε άμεσα η στελέχωση του προσωπικού του Κεντρικού
Λιμεναρχείου Αίγινας με την παρέμβαση του Διευθυντή
προσωπικού και συμπατριώτη μας κ.Δημοσθένη Παπαλεονάρδου.

Επιπλέον, εγκρίθηκε η χορήγηση ενός νέου πλωτού 9,5μετρων με
δυο μηχανές 250 ίππων, ενώ θα εξεταστεί η χορήγηση ενός
LAMBRO BOAT 57 για την διακομιδή ασθενών του νησιού μας
μαζί με την εξασφάλιση του απαραίτητου προσωπικού. Τέλος
συζητήθηκαν έργα που αφορούν τα λιμάνια του νησιού μας και
βρίσκονται σε στάδιο δημοπράτησης και η υλοποίηση τους θα
υποστηριχθεί απαραιτήτως από τον ίδιο τον κ.Υπουργό.

 

 
Γιώργος Αρβανιτίδης: Να δοθεί συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για τις προσλήψεις πλοηγών στον ΟΛΘ PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Πέμπτη, 09 Μάρτιος 2017 15:48

Γιώργος Αρβανιτίδης: Να δοθεί συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για τις προσλήψεις πλοηγών στον ΟΛΘ


Έχουν περάσει πάνω από δύο μήνες από τη μέρα που το Υπουργείο Ναυτιλίας απάντησε ότι σχεδιάζει την πλήρωση των κενών θέσεων πλοηγών στον ΟΛΘ και μέχρι σήμερα καμία διαδικασία δεν έχει ολοκληρωθεί.

Για το λόγο αυτό ο Τομεάρχης Ναυτιλίας και Βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Γιώργος Αρβανιτίδης κατέθεσε ερώτηση προς τους Υπουργούς Ναυτιλίας και Διοικητικής Ανασυγκρότησης ζητώντας να δοθεί συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση των απαραίτητων γραφειοκρατικών διαδικασιών, αφού όπως αναφέρει χαρακτηριστικά «η υποστελέχωση της πλοηγικής υπηρεσίας δημιουργεί τεράστια προβλήματα στην εμπορική λειτουργία του ΟΛΘ».

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης.

Κύριε και κυρία Υπουργέ,

Όπως πολύ καλά γνωρίζετε η υποστελέχωση της πλοηγικής υπηρεσίας δημιουργεί τεράστια προβλήματα στην εμπορική λειτουργία του ΟΛΘ.

Αναγνωρίζοντας το πρόβλημα, στην από 02.01.2017 απάντηση του Υ.ΝΑ.Ν.Π. για τα κενά στις θέσεις πλοηγών, αναφέρεται ότι «Το Υπουργείο Ναυτιλίας έχει προκηρύξει την πλήρωση μίας θέσης Αρχιπλοηγού, στη Θεσσαλονίκη, με κατ’ εκλογήν προαγωγή ενός πλοηγού από οποιοδήποτε πλοηγικό σταθμό. Το θέμα είναι στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο. Επιπλέον, με άλλη απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, προκηρύχτηκε γραπτός διαγωνισμός για την πλήρωση τριών κενών θέσεων πλοηγών. Η μία αφορά τον πλοηγικό σταθμό της Θεσσαλονίκης. Η διαδικασία είναι σε εξέλιξη».

Μάλιστα, στην ίδια απάντηση αναφέρεται επίσης ότι «Επειδή αυτή η διαδικασία είναι χρονοβόρα, ο Υπουργός Ναυτιλίας, Παναγιώτης Κουρουμπλής, ζήτησε από το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης έγκριση για την πρόσληψη έκτακτου προσωπικού, με σύμβαση ορισμένου χρόνου εργασίας, οκτώ μηνών, ώστε να καλυφθούν έκτακτες ανάγκες. Από αυτές τις 39 θέσεις, οι 11 είναι πλοηγών και μία από αυτές είναι για τη Θεσσαλονίκη».

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάσθε κ. Υπουργοί:

  • Ποιο είναι το ακριβές χρονοδιάγραμμα πλήρωσης της μίας κενής θέσης Αρχιπλοηγού και της μίας κενής θέσης πλοηγού στον ΟΛΘ;
  • Εγκρίθηκε από το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης το αίτημα του Υπουργού Ναυτιλίας για την πρόσληψη πλοηγού, ως έκτακτο προσωπικό, με 8μηνη σύμβαση εργασίας; Αν ναι, να ενημερωθεί η Βουλή για το ακριβές χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της εν λόγω διαδικασίας.

 

 
Ερώτηση που κατέθεσε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος με το Ποτάμι Γιώργος Αμυράς σχετικά με τη νομοθέτηση για τον θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό. « Τρεις μήνες έγκυος στο συρτάρι…» PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Τρίτη, 07 Μάρτιος 2017 18:42

Ερώτηση που κατέθεσε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος με το Ποτάμι Γιώργος Αμυράς σχετικά με τη νομοθέτηση για τον θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό.

« Τρεις μήνες έγκυος στο συρτάρι…»

AMYRAS

Χωροταξικός σχεδιασμός γίνεται όχι μόνο στη στεριά αλλά και στη θάλασσα και την παράκτια ζώνη, ωστόσο η χώρα μας έχει μείνει πίσω καθώς έως σήμερα δεν έχει ενσωματώσει στο ελληνικό δίκαιο την Κοινοτική Οδηγία 2014/89/ΕΕ που ρυθμίζει τα εν λόγω θέματα, επισημαίνει ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Ποταμιού Γιώργος Αμυράς με ερώτησή του προς τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γ. Σταθάκη.

Τρεις μήνες πέρασαν από την ολοκλήρωση της διαβούλευσης του σχετικού νομοσχεδίου και βρισκόμαστε σε σημείο στασιμότητας.

Ο κ. Αμυράς χαρακτηρίζει άμεσης προτεραιότητας τη δημιουργία του συγκεκριμένου θεσμικού πλαισίου δεδομένου ότι ο εν λόγω σχεδιασμός επηρεάζει τις θαλάσσιες μεταφορές, την αλιεία, τις εξορύξεις υδρογονανθράκων, τον τουρισμό και φυσικά την περιβαλλοντική προστασία.

Επισημαίνει επίσης, ότι τα θαλάσσια χωροταξικά σχέδια επιβάλλεται να υποβληθούν σε διαδικασία στρατηγικής περιβαλλοντικής εκτίμησης, καθώς και να ληφθούν υπόψη συνδυαστικά οι περιβαλλοντικές, οικονομικές, κοινωνικές παράμετροι και τα ζητήματα ασφαλείας. Επιπλέον, ο θαλάσσιος χωροταξικός σχεδιασμός πρέπει να βρίσκεται σε συνάφεια με τον αντίστοιχο χωροταξικό σχεδιασμό του χερσαίου χώρου και να διασφαλίζει τη διασυνοριακή συνεργασία

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Ποταμιού Γιώργος Αμυράς, ρωτά τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γ. Σταθάκη πότε θα φέρει στη Βουλή το σχετικό νομοσχέδιο καθώς και αν έχει δημιουργηθεί ένα σύστημα λήψης αποφάσεων και κανόνων, ένα είδος περιβαλλοντικής εκτίμησης με οικονομική διάσταση.

 

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

 

Γιώργος Αμυράς

Βουλευτής Β΄ Αθήνας – Το Ποτάμι

Αθήνα, 07.03.2017

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

 

ΘΕΜΑ: Εθνικός Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός

 

Η Κοινοτική Οδηγία 2014/89/ΕΕ, που πρόκειται να ενσωματωθεί στο ελληνικό δίκαιο, προβλέπει τη δημιουργία του πρώτου θεσμικού πλαισίου για τον χωροταξικό σχεδιασμό στη θάλασσα και στην παράκτια ζώνη.

Ο εν λόγω σχεδιασμός επηρεάζει τις θαλάσσιες μεταφορές, την αλιεία, τις εξορύξεις υδρογονανθράκων, τον τουρισμό και φυσικά την περιβαλλοντική προστασία. Ουσιαστικά οδηγεί σε συνεργασία ανάμεσα στις χώρες της Ε.Ε. και τρίτες χώρες με κοινά θαλάσσια σύνορα. Αποτελεί τη νέα πρόκληση, η οποία δεν είναι ακόμη απολύτως αποσαφηνισμένη στις λεπτομέρειές της.

Η Κοινοτική Οδηγία σκιαγραφεί ένα νέο ενιαίο πλαίσιο κανόνων. Συγκεκριμένα, κάθε χώρα θα πρέπει να αποκτήσει μια εθνική χωρική στρατηγική για το θαλάσσιο χώρο έως τις 31 Μαρτίου 2021, προσδιορίζοντας τις στρατηγικές κατευθύνσεις για τις θαλάσσιες περιοχές και τις παράκτιες ζώνες καθώς και την υπόδειξη της αναγκαιότητας ή μη για την εκπόνηση ειδικότερων σχεδίων.

Επίσης, τα θαλάσσια χωροταξικά σχέδια πρέπει να υποβάλλονται σε διαδικασία στρατηγικής περιβαλλοντικής εκτίμησης, καθώς και να λαμβάνονται υπόψη συνδυαστικά οι περιβαλλοντικές, οικονομικές, κοινωνικές παράμετροι και τα ζητήματα ασφαλείας.

Επιπλέον, ο θαλάσσιος χωροταξικός σχεδιασμός πρέπει να βρίσκεται σε συνάφεια με τον αντίστοιχο χωροταξικό σχεδιασμό του χερσαίου χώρου και να διασφαλίζει τη διασυνοριακή συνεργασία.

Από τις 28 Νοεμβρίου 2016 ολοκληρώθηκε η διαβούλευση του σχετικού νομοσχεδίου που έθεσε το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ωστόσο ακόμη επεξεργάζεται.

Στο πλαίσιο αυτό, ερωτάσθε:

  1. Πότε προβλέπεται να έρθει ως ολοκληρωμένο νομοσχέδιο στο νομοθετικό έργο της Βουλής;

  2. Έχει προβλεφθεί η προστασία και οργάνωση του παράκτιου χώρου;

  3. Έχετε δημιουργήσει ένα σύστημα λήψης αποφάσεων και κανόνων, ένα είδος περιβαλλοντικής εκτίμησης με οικονομική διάσταση;

 

 

Ο ερωτών βουλευτής

Γιώργος Αμυράς, Β’ Αθήνας

Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 07 Μάρτιος 2017 18:45
 
ΔΗΜΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ - ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΦΟΡΕΩΝ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ «ΗΜΕΡΩΝ ΘΑΛΑΣΣΑΣ 2017» ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ. PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Τετάρτη, 01 Μάρτιος 2017 13:47

ΔΗΜΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ - ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΣ  ΦΟΡΕΩΝ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ  ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ «ΗΜΕΡΩΝ ΘΑΛΑΣΣΑΣ 2017» ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ.

 resized IMG 9327

Ύστερα από πρόσκληση του Δήμου Πειραιά πραγματοποιήθηκε χθες,  στη Δημοτική Πινακοθήκη, συνάντηση με εκπροσώπους φορέων του Πειραιά, με αντικείμενο την ανταλλαγή απόψεων σχετικά με τη διοργάνωση για τρίτη χρονιά του θεσμού:  «Ημέρες Θάλασσας».

 

Οι εκπρόσωποι των φορέων της πόλης, μετά την εισήγηση του Εντεταλμένου Δημοτικού Συμβούλου Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας κ. Πέτρου Κόκκαλη, διατύπωσαν αρκετές προτάσεις κι έγινε εποικοδομητικός διάλογος. Στο τέλος συμφωνήθηκε να πραγματοποιηθεί συνάντηση σε διευρυμένο επίπεδο, στο Ε.Β.Ε.Π.,  την Τετάρτη 22 Μαρτίου 2017.

 

 

 

Ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας και επικεφαλής της οργανωτικής ομάδας του Δήμου για  την προετοιμασία και  τη διεξαγωγή των «Ημερών Θάλασσας 2017», κ. Πέτρος Κόκκαλης, εισηγητικά τόνισε:

 

«Ευχαριστώ πολύ για την ανταπόκριση στην πρόσκληση  της οργανωτικής ομάδας για τις «Ημέρες θάλασσας 2017», για να ξεκινήσουμε και φέτος να δούμε πως θα εξελιχθεί αυτή η γιορτή, που γίνεται κάθε χρόνο. Με επικεφαλής τον Δήμαρχο δημιουργήθηκε μια ομάδα στον Δήμο που είναι ο Παναγιώτης Κυρίμης, ο Μάκης Αγγελετάκης, η Κατερίνα, που θα αναλάβει φέτος το οργανωτικό κομμάτι. Έχουμε πλέον δύο εμπειρίες από τις «Ημέρες Θάλασσας»: την πρώτη χρονιά που ήταν η «Ευρωπαϊκή Ημέρα Θάλασσας», που κάναμε πάρα πολλές εκδηλώσεις, σε πολύ λίγο χρόνο. Πέρσι είχαμε πολύ μεγάλο φόρτο εργασίας στον Δήμο λόγω της κρίσης του προσφυγικού, που είχαμε στο λιμάνι τόσο κόσμο και η αλήθεια είναι ότι δεν μπορέσαμε να κάνουμε αυτό που θέλαμε, οπότε κάναμε περισσότερες απλωμένες εκδηλώσεις. Φέτος λέμε πως είναι η χρονιά που θα προσπαθήσουμε να καταλήξουμε σε ένα «format» που θα το ακολουθούμε για τα επόμενα χρόνια.

 

Πιστεύουμε ότι το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Μαΐου είναι μια πολύ καλή περίοδος για να μπορέσει η πόλη μας σιγά – σιγά να την κατοχυρώσει, να μπορέσει να δημιουργήσει μια ετήσια γιορτή, όπου αναδεικνύονται οι δεξιότητες και οι ικανότητες της πόλης γύρω από τη θάλασσα. Είναι η εποχή που κι ο κόσμος γυρνάει προς τη θάλασσα και είναι κι εποχή να του θυμίζουμε, ότι ο Πειραιάς είναι η ναυτική πρωτεύουσα της Ελλάδος και μια πόλη που έχει πάρα πολλά πράγματα να δείξει. Αυτό που έχουμε σκεφτεί φέτος και θέλουμε να συζητήσουμε μαζί σας είναι το εξής: πιστεύουμε ότι με βάση τις εμπειρίες των προηγούμενων ετών θα θέλαμε να ξεκινήσουμε να διοργανώσει ο Δήμος 6-7 βασικές μεγάλες εκδηλώσεις, που θα είναι ο σκελετός των «Ημερών Θάλασσας»  και να ξεκινήσουμε την κουβέντα μαζί τώρα, που είναι ακόμα Φεβρουάριος, ώστε να ακούσουμε και από τις δικές σας προτάσεις, τι είναι αυτό που θέλετε να κάνετε, τι είναι αυτό που μπορείτε να κάνετε για να μπορέσουμε να το εντάξουμε, όλο αυτό, σε ένα ενιαίο επικοινωνιακό πρόγραμμα.

 resized IMG 9317

Θα ξαναστήσουμε φέτος το site, θα κάνουμε φέτος από αρκετά νωρίς μια μεγάλη  επικοινωνιακή καμπάνια για να επικοινωνήσουμε σε όλη την Αττική, γιατί αυτό είναι το κοινό μας. Ο στόχος μας είναι διπλός: ο ένας στόχος είναι εσωτερικός. Να κινητοποιηθούμε μέσα στην πόλη, να συνεργαστούμε και μέσα από αυτήν την τριβή μεταξύ μας να αρχίσουμε να είμαστε και πιο παραγωγικοί. Να δείξουμε δηλαδή, οι ίδιοι στους εαυτούς μας τι μπορεί να κάνει αυτή η πόλη. Ένας δεύτερος στόχος είναι να προσεγγίσουμε πιο δυναμικά το κοινό της Αττικής και να τους προσκαλέσουμε να έρχονται στον Πειραιά όλο και πιο συχνά.

 

Οι βασικές εκδηλώσεις για τις οποίες συζητάμε για φέτος είναι το καθιερωμένο πια πάρτι στην Τρούμπα, είναι η πολύ πετυχημένη από πέρσι εκδήλωση με την υποδοχή της τριήρους με το Πολεμικό Ναυτικό στο Πασαλιμάνι – πέρσι είχε πάρα πολύ κόσμο - και θέλουμε φέτος να κάνουμε μια λίγο διαφορετική προσέγγιση. Φέτος για πρώτη φορά θα μπορέσουμε να κάνουμε αυτό που δεν μπορέσαμε να κάνουμε ούτε την πρώτη χρονιά. Να κάνουμε μια μεγάλη «regatta»  σε συνεργασία με τους Ιστιοπλοϊκούς Ομίλους στο Μικρολίμανο, να βγούνε στη θάλασσα πάρα πολλά «πλεούμενα» και να περιπλεύσουν τον Πειραιά, κυρίως ιστιοπλοϊκά, αλλά και κωπηλατικά.

 

Συζητάμε με το Πανεπιστήμιο Πειραιά και το Τ.Ε.Ι. να κάνουμε για πρώτη φορά μια κοινή ημερίδα, μια ολόκληρη μέρα, με τους καθηγητές τους,  στο Ε.Β.Ε.Π. – ένα καλό παράδειγμα συνεργασίας θεσμών - που θα αναδείξουν θέματα Ναυτιλίας και θαλάσσιας οικονομίας. Έχουμε τους πολύ επιτυχημένους από πέρσι κολυμβητικούς αγώνες για το κύπελλο κολύμβησης Πειραιά και σε συνδυασμό με κάποιο αγώνα ανοικτής θάλασσας, όπως είχαμε κάνει παλιά την αναβίωση του αγωνίσματος των Πρώτων Ολυμπιακών Αγώνων. Έχουμε επίσης το πολύ επιτυχημένο παράδειγμα το οποίο το συντηρούμε με τη «εφτά» και την ξενάγηση στο «LIMPERTY», για ν’ ανοίξει στον κόσμο. Πέρσι πέρασαν 900 περίπου άτομα. Είναι ένα πολύ σημαντικό τοπόσημο για τον Πειραιά.

 

Το Ναυτικό Μουσείο έχει κι αυτό μια καινούρια έκθεση που θα εγκαινιάσει εκείνες τις ημέρες. Έχουμε την επίδειξη μόδας του Εμπορικού Συλλόγου. Συζητάμε για κάποιες πιθανώς συναυλίες. Υπάρχει μια πρόταση να γίνει ένα κυνήγι του θησαυρού στην πόλη. Είναι ένας δημοφιλής τρόπος για τους νέους να γνωρίσουν την πόλη τους και σχεδιάζεται μια διαδρομή για να κρατήσει μια μέρα ολόκληρη που να πάει σε διάφορα τοπόσημα του Πειραιά.

 

Αυτές είναι λίγο πολύ οι 7-8 κεντρικές εκδηλώσεις  γύρω από τις οποίες θα χτίσουμε τις Ημέρες Θάλασσας. Έχουμε και διάφορα events που γίνονται παραδοσιακά από τους διάφορους Συλλόγους, οπότε αυτό που θα θέλαμε να κάνουμε σήμερα είναι να ακούσουμε από εσάς, αν έχετε έτοιμες κάποιες προτάσεις, ειδάλλως να συζητήσουμε να ξαναβρεθούμε με τις προτάσεις σας - όπως το είχαμε κάνει με τα θεματικά τραπέζια στο ΕΒΕΠ την πρώτη φορά - σε 15-20 μέρες, ώστε να ταιριάξουμε όλες τις προτάσεις  και να καταλήξουμε στο πρόγραμμα για να μπορέσουμε ν’ αρχίσουμε να επικοινωνούμε από 1η Απριλίου. Να «παίξουμε» δύο μήνες πολύ δυνατά στα social και άλλα  media, για να δούμε πως θα πάνε οι φετινές «Ημέρες Θάλασσας». Θα έχουμε καινούριο λογότυπο, θα έχουμε καινούριο  site, θα έχουμε καινούρια social media για ν’ αναδείξουμε αυτήν την εικόνα. Σας ευχαριστώ».

 
Σταύρος Καλαφάτης - Αδικαιολόγητα ημιτελής η οδική σύνδεση του Λιμένος Θεσσαλονίκης με την ΠΑΘΕ. PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Τετάρτη, 01 Μάρτιος 2017 12:04

Σταύρος Καλαφάτης - Αδικαιολόγητα ημιτελής η οδική σύνδεση του Λιμένος Θεσσαλονίκης με την ΠΑΘΕ.

kalafatis

«Η πραγματική αδιαφορία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ για οποιαδήποτε άλλη ανάπτυξη πλην των …φόρων, αποτελεί το βασικό αίτιο για την αδικαιολόγητη καθυστέρηση της οδικής σύνδεσης του Λιμένος Θεσσαλονίκης με την ΠΑΘΕ και όταν μάλιστα επιχειρείται η ιδιωτικοποίησή του με τους καλύτερους δυνατούς όρους.»

Αυτό επισημαίνει σε δήλωσή του ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της Ν.Δ. Σταύρος Καλαφάτης, ο οποίος κατέθεσε και σχετική ερώτηση στη Βουλή προς την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, ζητώντας δεσμευτικά χρονοδιαγράμματα για την ολοκλήρωση ενός έργου που παραμένει αδικαιολόγητα ημιτελές.

«Η καλύτερη σύνδεση του 2ου λιμανιού της χώρας με το βασικό εθνικό οδικό άξονα, αποτελεί βασική προϋπόθεση για την αξιοποίησή ενός σημαντικού αναπτυξιακού πυλώνα για την ευρύτερη περιοχή», καταλήγει ο κ. Καλαφάτης. «Ωστόσο, μόνο έτσι δεν αντιμετωπίζεται από τη σημερινή κυβέρνηση.»

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ

ΠΡΟΣ

ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

3769/28/02/2017

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ Υποδομών και Μεταφορών

 

ΘΕΜΑ: «Σύνδεση του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον οδικό άξονα Πάτρα –Αθήνα – Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι(ΠΑΘΕ)»

 

Ελάχιστες μέρες μας χωρίζουν πλέον από την καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών από τους ενδιαφερόμενους επενδυτές για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ ΑΕ και το σημαντικό έργο της οδικής σύνδεσης του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον Αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ παραμένει αδικαιολόγητα ημιτελές.

 

Ας μη λησμονούμε πως η οδική αλλά και η σιδηροδρομική διασύνδεση του λιμανιού ιδιαίτερη πτυχή που απασχολεί κατά πολύ κάθε ενδιαφερόμενο επενδυτή αλλά και εξασφαλίζει την ομαλή επενδυτική δραστηριότητα στο μέλλον.

Εξάλλου, σύμφωνα με το master plan του ΟΛΘ, η εμπορική κίνηση στο λιμάνι θα ανέβει κατακόρυφα τις επόμενες δεκαετίες. Αν αναλογιστεί κανείς τη δυσκολία εξυπηρέτησης των εμπορικών μεταφορών από και προς το λιμάνι σήμερα, η όποια ελάχιστη αύξηση συμβατικού η μη φορτίου τα επόμενα χρόνια θα προκαλέσει τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα και θα καταστήσει το λιμένα μη λειτουργικό.

Η ολοκλήρωση της οδικής σύνδεσης είναι σπουδαίας σημασίας καθώς,

  • θα συμβάλλει στην περαιτέρω ανάπτυξη των δραστηριοτήτων του λιμανιού με τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας των οχημάτων εμπορικών μεταφορών,

  • θα μειώσει τον απαιτούμενο χρόνο προσέγγισης και απομάκρυνσης από το λιμάνι,

  • θα αυξήσει την ανταγωνιστικότητα των θαλάσσιων μεταφορών που συνδέονται με το λιμένα της Θεσσαλονίκης και

  • θα αποσυμφορήσει κυκλοφοριακά την ευρύτερη περιοχή(Καλοχώρι) δίνοντας ανάσα στις εμπορικές μεταφορές των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται πέριξ του λιμανιού.

 

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός

  1. Προτίθεστε να προβείτε άμεσα στις απαιτούμενες ενέργειες ώστε να δρομολογηθεί η κατασκευαστική ολοκλήρωση του έργου της οδικής σύνδεσης Λιμανιού - ΠΑΘΕ; Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα περάτωσής του;

Αθήνα 28 Φεβρουαρίου 2017

Ο ερωτών Βουλευτής

 

Σταύρος Καλαφάτης

 
Σταύρος Καλαφάτης - «Η έλλειψη πλοηγών απαξιώνει πλήρως το λιμάνι της Θεσσαλονίκης» PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Παρασκευή, 24 Φεβρουάριος 2017 18:09

Σταύρος Καλαφάτης - «Η έλλειψη πλοηγών απαξιώνει πλήρως το λιμάνι της Θεσσαλονίκης»

kalafatis

Το θέμα ασφάλειας που εγείρει για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης η έλλειψη πλοηγών, επισημαίνει με σχετική ερώτηση στη Βουλή προς τον υπουργό Ναυτιλίας, ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της Ν.Δ. Σταύρος Καλαφάτης.

Όπως υπογραμμίζουν ναυτιλιακοί πράκτορες και εργαζόμενοι, εδώ και μερικές ημέρες το λιμάνι εξυπηρετείται από έναν πλοηγό λόγω αδείας των άλλων δύο και από ένα πεπαλαιωμένο σκάφος της Πλοηγικής Υπηρεσίας, που συνεχώς παρουσιάζει προβλήματα. Τα πλοία να συνωστίζονται στη ράδα μη μπορώντας να δέσουν και να φορτώσουν ή να ξεφορτώσουν – κι αυτό λίγες ημέρες μετά τη λήξη των αγροτικών κινητοποιήσεων που είχε προκαλέσει παρόμοια προβλήματα.

Το ζήτημα είναι σοβαρό γιατί ακόμα κι αν επιστρέψουν οι αδειούχοι, τα προβλήματα παραμένουν, καθώς ο φόρτος εργασίας είναι τέτοιος που καθιστά τον αριθμό τους ανεπαρκή.

«Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης συνεχίζει να απαξιώνεται, λίγο πριν προχωρήσει η διαδικασία ιδιωτικοποίησής του, γεγονός ανεξήγητο και σίγουρα ενδεικτικό της κυβερνητικής ανικανότητας στο χειρισμό τέτοιων σοβαρών θεμάτων», τονίζει ο κ. Καλαφάτης. «Υποτίθεται πως η κυβέρνηση ενδιαφέρεται να αποκομίσει τα μέγιστα δυνατά οφέλη και ανταλλάγματα από τους υποψήφιους επενδυτές. Τη στιγμή που δε μπορεί να «πληρώσει» τις απαραίτητες θέσεις πλοηγών που εκτός των άλλων θα θωρακίζουν και την απαιτούμενη ασφάλεια στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης»

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ

ΠΡΟΣ

 

ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

 

 

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

 

 

ΘΕΜΑ: «Η έλλειψη πλοηγών απαξιώνει πλήρως το λιμάνι της Θεσσαλονίκης»

 

 

Σοβαρό πρόβλημα στη διακίνηση φορτίων αντιμετωπίζει, εδώ και μέρες, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Ο λόγος είναι η έλλειψη πλοηγών με τα πλοία να συνωστίζονται στη ράδα μη μπορώντας να δέσουν και να φορτώσουν ή να ξεφορτώσουν – κι αυτό λίγες ημέρες μετά τη λήξη των αγροτικών κινητοποιήσεων που είχε προκαλέσει παρόμοια προβλήματα.

Όπως υπογραμμίζουν ναυτιλιακοί πράκτορες και εργαζόμενοι, εδώ και μερικές ημέρες το λιμάνι εξυπηρετείται από έναν πλοηγό, λόγω κανονικής και αναρρωτικής αδείας των άλλων και από ένα πεπαλαιωμένο σκάφος της Πλοηγικής Υπηρεσίας, που συνεχώς παρουσιάζει προβλήματα. Όπως είναι φυσικό ο ένας πλοηγός δεν είναι δυνατόν να προλάβει να εξυπηρετήσει την κίνηση των πλοίων που υπάρχει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Με τον τρόπο αυτό όμως εγείρεται θέμα ασφαλείας, αφού ο πλοηγός είναι ο άνθρωπος που αναλαμβάνει ρόλο καπετάνιου κι οδηγεί το πλοίο με ασφάλεια στο λιμάνι. Ο όγκος εργασίας που επιφορτίζεται ο ένας και μοναδικός πλοηγός είναι μεγάλος και ενέχει τον κίνδυνο ατυχήματος, κάτι που όλοι απευχόμαστε.

Όπως πληροφορούμαστε, στο λιμάνι υπηρετούν πέντε πλοηγοί, από τους οποίους οι δύο έχουν κανονική άδεια, ο ένας αναρρωτική κι ο τέταρτος απεβίωσε. Έτσι απέμεινε ένας να εξυπηρετεί το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Κι αυτός χρησιμοποιεί πεπαλαιωμένο σκάφος.

Δεδομένου ότι δεν είναι δυνατό να εξυπηρετείται ένα λιμάνι όπως αυτό της Θεσσαλονίκης από μόλις έναν πλοηγό καθώς ο κίνδυνος ατυχήματος λόγω φόρτου εργασίας αυξάνεται ενώ απαξιώνεται πλήρως η εικόνα του λιμανιού λίγες μέρες πριν προχωρήσει η ιδιωτικοποίησή του.

 

Κατόπιν των ανωτέρω

 

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός

 

 

  1. Προτίθεστε να προβείτε άμεσα στις απαιτούμενες ενέργειες ώστε το πρόβλημα της έλλειψης πλοηγών στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης να επιλυθεί οριστικά καθώς, ακόμη και με την επιστροφή των δύο πλοηγών που βρίσκονται σε κανονική άδεια, ο φόρτος εργασίας είναι τεράστιος, αλλά και να αντικατασταθεί το μοναδικό πεπαλαιωμένο ειδικό σκάφος που χρησιμοποιείται;

 

Αθήνα 24 Φεβρουαρίου 2017

Ο ερωτών Βουλευτής

 

 

 

 

Σταύρος Καλαφάτης

 
ΝΕΑ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΑΝΕΚ LINES ΣΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΧΡΗΜΑ. Η μόνη ακτοπλοϊκή εταιρεία που διακρίθηκε στη διοργάνωση-θεσμό. PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Τρίτη, 21 Φεβρουάριος 2017 19:49

ΝΕΑ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΑΝΕΚ LINES ΣΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΧΡΗΜΑ.

 

Η μόνη ακτοπλοϊκή εταιρεία που διακρίθηκε στη διοργάνωση-θεσμό.

 

resized Φωτό 1

H ΑΝΕΚ LINES, συνεχίζει σταθερά την πορεία διακρίσεων της, κατακτώντας ένα ακόμα βραβείο. Στα Επιχειρηματικά Βραβεία ΧΡΗΜΑ, η ΑΝΕΚ έλαβε το 3ο ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ, κατά την διάρκεια σχετικής τελετής, που πραγματοποιήθηκε το Φεβρουάριο (15/2), σε γνωστό ξενοδοχείο στην Αθήνα.

resized Φωτό 2

Τα βραβεία, διοργάνωσε για 14η συνεχή χρονιά η ETHOS MEDIA Α.Ε και το επενδυτικό και οικονομικό περιοδικό ΧΡΗΜΑ. Οι νικητές αναδείχθηκαν μετά από ψηφοφορία αναγνωστών του περιοδικού και της εβδομαδιαίας ηλεκτρονικής εφημερίδας ΧΡΗΜΑ Week.

Το παρόν έδωσαν εκατοντάδες θεσμικοί εκπρόσωποι και στελέχη επιχειρήσεων.

Ο Πρόεδρος της ΑΝΕΚ LINES κ. Γιώργος Κατσανεβάκης, παραλαμβάνοντας το βραβείο δήλωσε: «Η διάκριση αυτή αποτελεί για όλους εμάς στην ANEK LINES, ιδιαίτερη τιμή, γνωρίζοντας μάλιστα, ότι είμαστε και η μόνη ακτοπλοϊκή εταιρεία που διακρίθηκε στην διοργάνωση, που αποτελεί πλέον θεσμό. Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι καθημερινά εργαζόμαστε για να πετύχουμε ακόμα υψηλότερες επιδόσεις και να συμβάλλουμε με όσα μέσα διαθέτουμε στην ανάκαμψη του τόπου. Πιστεύουμε στις προοπτικές της σύγχρονης ελληνικής ακτοπλοΐας. Πιστεύουμε στην Ελλάδα μας και θα συνεχίσουμε περήφανα να την εκπροσωπούμε, τόσο στις ελληνικές και στις διεθνείς θάλασσες όσο και στο επιχειρηματικό στερέωμα της ακτοπλοΐας»

resized Φωτό 3

Η ΑΝΕΚ LINES, χτίζοντας πάνω σε μία μακρά παράδοση, που θεμελιώνεται στη δουλειά, στο μεράκι και στην αστείρευτη διάθεση των ανθρώπων της, ανοίγει με αισιοδοξία πανιά για νέα ταξίδια, με πλώρη το μέλλον!

***

resized Φωτό 4

 
Περισσότερα Άρθρα...


Σελίδα 1 από 142
Tο σύμπαν του Κουεντίν Ταραντίνο, Κουέντιν Ταραντίνο: Πώς συνδέονται όλοι οι χαρακτήρες των ταινιών του;
Tο σύμπαν του Κουεντίν Ταραντίνο,  Κουέντιν Ταραντίνο: Πώς συνδέονται όλοι οι χαρακτήρες των ταινιών του;
Tο σύμπαν του Κουεντίν Ταραντίνο, Κουέντιν Ταραντίνο: Πώς συνδέονται όλοι οι χαρακτήρες των ταινιών του; Ο Κουέντιν Ταραντίνο ...

ATTICANEWS.GR στο Facebook

Powered by Jasper Roberts - Blog