ATTICANEWS.GR

Member Area
News
ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ & ΔΗΜΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΕΠΑΝΑΠΑΤΡΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΑΓΑΛΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ ΤΗΣ ΜΗΛΟΥ
News - Πολιτισμός
Τρίτη, 25 Ιούλιος 2017 15:35

ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ & ΔΗΜΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ  ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΕΠΑΝΑΠΑΤΡΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΑΓΑΛΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ ΤΗΣ ΜΗΛΟΥ 

 

Το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά κατά τη χθεσινή του συνεδρίαση , ενέκρινε ομόφωνα και εξέδωσε το πιο κάτω ψήφισμα:

«Το Δημοτικό Συμβούλιο Μήλου με την υπ. αριθ. 40/2017 απόφαση του, διεκδικεί τον επαναπατρισμό του αγάλματος της Αφροδίτης της Μήλου, που αποτελεί ένα από τα πιο αξιόλογα εκθέματα του Μουσείου του Λούβρου, τόσο για την ανεκτίμητη ιστορική, πολιτιστική, αλλά και καλλιτεχνική του αξία.

Στην προσπάθεια αυτή, συμπαρίσταται η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος, με την υπ. αριθ. 3356/10-05-2017 ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ., ώστε να συγκεντρωθούν 1.000.000 υπογραφές, για την επιστροφή και επαναπατρισμό του αγάλματος στο Δήμο Μήλου.

Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Πειραιά εκφράζει τη συμπαράσταση του στο Δήμο Μήλου, στην διεκδίκηση για τον επαναπατρισμό του αγάλματος της Αφροδίτης της Μήλου».

resized the-logo 1

Ψ Η Φ Ι Σ Μ Α  ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ - 

Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Παύλου Μελά στη συνεδρίασή του, στις 19 Ιουλίου 2017, εξέδωσε Ομόφωνα το παρακάτω ψήφισμα συμπαράστασης για τον επαναπατρισμό του αγάλματος της Αφροδίτης της Μήλου, σύμφωνα με την υπ΄ αρ. 426/2017 απόφασή του:

“Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Παύλου Μελά συμπαρίσταται και ενισχύει την προσπάθεια του Δήμου Μήλου για τη συγκέντρωση ενός εκατομμυρίου υπογραφών με στόχο τον επαναπατρισμό του Αγάλματος της Αφροδίτης της Μήλου.

Υιοθετεί το αίτημα συμπαράστασης και την καμπάνια που έχει ξεκινήσει ο Δήμος Μήλου, μέσω της ιστοσελίδας του στην ηλεκτρονική πλατφόρμα www.takeaphroditehome.gr, για την επίτευξη του παραπάνω σκοπού.

Το μοναδικό άγαλμα της Ελληνιστικής Εποχής, η Αφροδίτη της Μήλου, αποτελεί το απόλυτο παγκόσμιο σύμβολο της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και ένα από τα τέσσερα πιο αξιόλογα εκθέματα του Μουσείου του Λούβρου, τόσο για την ανεκτίμητη ιστορική αλλά και για την καλλιτεχνική του αξία. Επίσης ένα από τα πιο σημαντικά ελληνικά έργα πολιτισμού των προγόνων μας, που βρίσκονται μακριά από την πατρίδα μας “φιλοξενούμενα” σε Μουσεία ανά τον κόσμο.

Θεωρώντας ότι τα αρχαία μας, ανήκουν στον τόπο από τον οποίο προέρχονται και αποτελούν εμβληματικά δημιουργήματα του πολιτισμού μας, η Δημοτική Αρχή Μήλου, ΕΧΕΙ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΗΣ ΑΓΩΝΑ για τον επαναπατρισμό του μοναδικού αγάλματος της Αφροδίτης της Μήλου.

Στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Μήλου, οι επισκέπτες βλέπουν ένα αντίγραφο του αγάλματος. Στόχος του Δήμου είναι μέχρι το 2020, διακόσια χρόνια από την ανακάλυψή του, το αυθεντικό άγαλμα να επιστρέψει στο νησί.

Για τον πολύ σημαντικό αυτό σκοπό, βρίσκεται σε εξέλιξη μια ολοκληρωμένη καμπάνια ενημέρωσης σε παγκόσμιο επίπεδο, με στόχο την ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης και την ενεργοποίηση των αρχών. Στο πλαίσιο αυτό, ενημερώνονται όλα τα κανάλια ενημέρωσης, ενώ παράλληλα σχεδιάζονται ημερίδες και εκδηλώσεις για την υποστήριξη της συγκέντρωσης ηλεκτρονικών υπογραφών.”

 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΙΚΗΣ

ΤΟ CONCEPT ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ

«Η Αφροδίτη βρίσκεται στο Παρίσι, ανάμεσα σε άλλα μνημεία παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς. Παρόλα αυτά είναι ένα ξένο σώμα στο συγκεκριμένο περιβάλλον. Αυτό υποδηλώνεται από το δυσανάλογο μέγεθος της σε σχέση με τα υπόλοιπα μνημεία, αλλά κυρίως από το εντελώς διαφορετικό χρώμα της. Η συγκεκριμένη δε απόχρωση την κάνει πιο ανθρώπινη και πιο ζωντανή, σε σχέση με το υπόλοιπο φόντο του επιβλητικού Παρισιού.

Από την άλλη πλευρά η Μήλος είναι ο φυσικός της χώρος, είναι ένας χώρος που την περιμένει νοσταλγικά να επιστρέψει, γι’ αυτό υπάρχει και το ολόγραμμα στο συγκεκριμένο σημείο του βράχου. Είναι ο χώρος που αποτελεί μέρος της υπόστασής της γιατί εκεί βρέθηκε και από εκεί αφαιρέθηκε βίαια.

Από την αρχή η εφαρμογή προτρέπει τον επισκέπτη να μετακινήσει την Αφροδίτη στο σπίτι της. Μόλις πραγματοποιηθεί αυτή η τόσο απλή και συνάμα τόσο μεγαλειώδης κίνηση, η Αφροδίτη γίνεται ένα με το νησί. Χωρίς υπερβολές, χωρίς άλλα μεγαλειώδη μνημεία να την περιστοιχίζουν… μόνο ένας βράχος και μια χούφτα κυκλαδόσπιτα… αυτά της λείπουν, αυτά χρειάζεται για να είναι ευτυχισμένη…»

Η ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΤΗΣ ΜΗΛΟΥ

Η Αφροδίτη της Μήλου είναι πολύ γνωστό μαρμάρινο άγαλμα, του τέλους ελληνιστικής - αρχών ρωμαϊκής εποχής (περί το 150 - 50 π.Χ.), το οποίο βρέθηκε, την άνοιξη του 1820, σε αγροτική περιοχή της Μήλου. Το άγαλμα βρέθηκε σε πάνω από 6 χωριστά κομμάτια και κατέληξε ένα χρόνο αργότερα στο Μουσείο του Λούβρου, όπου και εκτίθεται μέχρι σήμερα. Στο μουσείο της Μήλου υπάρχει πιστό αντίγραφό του, το οποίο έστειλε αργότερα ως δωρεά το Λούβρο. Η Αφροδίτη της Μήλου θεωρείται καταπληκτικό έργο της ελληνιστικής τέχνης, το οποίο συνδυάζει αρμονικά τη γυναικεία ομορφιά και θηλυκότητα. Άλλοτε θεωρείτο έργο του Πραξιτέλη, σήμερα όμως είναι σαφές ότι ο δημιουργός της είναι άλλος. Είναι σήμα κατατεθέν της Μήλου ή προσδιοριστικό στοιχείο του τουρισμού της και οπωσδήποτε ένα από τα σημαντικότερα αποκτήματα του Λούβρου

ΠΟΙΟΣ ΤΟ ΒΡΗΚΕ

Ο αγρότης που βρήκε το άγαλμα στο χωράφι του αναφέρεται με διάφορα ονόματα: αλλού ως Γεώργιος Κεντρωτάς, αλλού ως Θεόδωρος Κεντρωτάς, «εκτιμητής αξίας χωραφιών», δηλαδή κάτι σαν μεσίτης της εποχής και αλλού ως Μποτόνης. Είναι πιθανό στη μικρή κοινωνία της Μήλου να βρήκε το άγαλμα ένα μέλος της οικογένειας Κεντρωτά, αλλά στη συνέχεια να αναμίχθηκαν στις εκσκαφές και στις διαπραγματεύσεις πώλησης και συγγενείς του, από όπου και προέκυψε ίσως η σύγχυση. Ο Κεντρωτάς, αν ήταν ο Θεόδωρος, πέθανε το 1846 και ο Γεώργιος νωρίτερα.

ΠΩΣ ΤΟ ΒΡΗΚΕ

Στις 8 Απριλίου του 1820 (και 28 Μαρτίου με το παλιό ημερολόγιο που ίσχυε τότε στη Μήλο) ο Κεντρωτάς φέρεται να έσκαβε στο πεζούλι του και έβγαζε πέτρες από αρχαία ερείπια που υπήρχαν εκεί. Τον βοηθούσε πιθανόν ο 18χρονος γιος του Αντώνης και ένας 20χρονος ανηψιός του. Λίγο πιο πέρα Γάλλοι αξιωματικοί έκαναν ανασκαφές για αρχαία. Όταν ο Κεντρωτάς βρήκε πελεκημένο μάρμαρο έτρεξαν να τον βοηθήσουν δύο Γάλλοι ναύτες που συμμετείχαν στις γειτονικές ανασκαφές.

Ο Κεντρωτάς προσπάθησε να ξανακαλύψει το άγαλμα γιατί φοβήθηκε ότι οι Γάλλοι θα το άρπαζαν ή θα απαιτούσαν να το αγοράσουν πιο φτηνά-δεν στάθηκε δηλαδή τόσο αφελής όσο τον παρουσιάζει ο μύθος. Οι Γάλλοι, από αυτά που γράφουν αργότερα σε επιστολές τους, φαίνεται πως τον θεωρούν ανόητο επειδή προφανώς ο Κεντρωτάς άρχισε να συμπεριφέρεται επίτηδες με περιφρόνηση για τα ευρήματα ώστε να τους ξαποστείλει και να εκμεταλλευτεί το άγαλμα αργότερα με την ησυχία του χωρίς την φορτική παρουσία και τις πιέσεις που σωστά πίστευε ότι θα του ασκούσαν. Εντούτοις οι Γάλλοι δεν «ξεκολλούσαν» με τίποτε από την περιοχή και τον πίεζαν να συνεχίσουν όλοι μαζί το σκάψιμο, ώσπου βρέθηκε και το δεύτερο τμήμα του αγάλματος, οπότε πια ο Κεντρωτάς δεν μπορούσε να παριστάνει τον ανήξερο, αλλά ούτε και να περιφρουρήσει το έργο που είχε βρει στο χωράφι του.

Έκανε μια προσπάθεια πάντως να το διαφυλάξει και το μετέφερε στη στάνη του, όμως ο "πυρετός αρχαιοτήτων" είχε ήδη καταλάβει τους Γάλλους και επικοινωνούσαν με προξένους και πρεσβευτές της πατρίδας τους στην Κωνσταντινούπολη, στη Σμύρνη και αλλού.

Επικεφαλής των Γάλλων που έκαναν ανασκαφές δίπλα στο χωράφι του Κεντρωτά και αναμίχθηκε στις εκσκαφές ήταν ο νεαρός τότε αξιωματικός Ολιβιέ Βουτιέ (Olivier Voutier, 1796-1877) που στη συνέχεια επισήμως παραιτήθηκε από το γαλλικό ναυτικό και πολέμησε με το πλευρό των Ελλήνων στην επανάσταση του 1821. Ο Βουτιέ που είχε σπουδάσει λίγη αρχαιολογία άρχισε να σχεδιάζει αμέσως το εύρημα και ειδοποίησε πατριώτες του για την μεγάλη ανακάλυψη, επειδή ο ίδιος δεν είχε αρκετά χρήματα για να το αγοράσει και κάποιοι είχαν κιόλας προτείνει στον Κεντρωτά αμοιβή 1.000 γροσιών. Ενημέρωσε επίσης ότι κοντά στο άγαλμα βρέθηκαν δύο αφιερώσεις ή Ερμές, μια ενός ηλικιωμένου και μία ενός νέου, όπως και πλίνθος (βάση δηλαδή) και κομμάτι με επιγραφή που ανέφερε το όνομα του γλύπτη. Επίσης βρέθηκαν τμήματα του αριστερού χεριού, πολύ φθαρμένα, που φαινόταν να κρατούν μήλο, και οι Γάλλοι όπως και οι ντόπιοι νόμισαν ότι ίσως ανήκαν σε άλλο άγαλμα και είχαν βρεθεί τυχαία κοντά στην Αφροδίτη.

Τα χέρια που έλειπαν δηλαδή, έλειπαν εξαρχής και γι’ αυτό το σχέδιο του Βουτιέ που έγινε επί τόπου, παριστάνει την Αφροδίτη ακρωτηριασμένη από την πρώτη στιγμή. Κι αυτά που βρέθηκαν όμως δεν αξιοποιήθηκαν σωστά, επειδή οι περισσότεροι θεώρησαν ότι ανήκαν σε άλλη εποχή ή έργο. Έτσι παρότι βρέθηκαν στην ανασκαφή και περισυλλέγησαν, όταν πάνω στην επεισοδιακή μεταφορά χάθηκαν, δεν αναζητήθηκαν με ιδιαίτερη ζέση. Οι ειδικοί τώρα πια ξέρουν ότι στα ελληνιστικά χρόνια όταν ένα έργο προοριζόταν να φαίνεται από τη μία μεριά, π.χ. τη δεξιά, οι γλύπτες έδιναν βαρύτητα σε αυτή την πλευρά και όχι σε εκείνη που δεν φαινόταν από το κοινό ή που πιθανά καλυπτόταν με ύφασμα. Έτσι ερμηνεύεται σήμερα δηλαδή το κάπως "άτεχνο" αριστερό χέρι της Αφροδίτης που οι Γάλλοι νόμισαν τότε ότι ήταν "άσχετο από το άγαλμα" και το οποίο αναφέρεται ότι κρατούσε μήλο, παραπέμποντας πιθανά στο μήλο του Πάρη.

Η ΜΑΧΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ

Το έργο βρέθηκε σε πολλά κομμάτια (πιθανόν έξι, από τα οποία τα χέρια και το όνομα του γλύπτη πλέον λείπουν), με δύο βασικά, τον κορμό και τα πόδια. Όλα αυτά τα κομμάτια και οι Ερμές έγιναν αμέσως αντικείμενο διαπραγμάτευσης. Ο Βουτιέ ενημέρωσε με μιας τον Γάλλο υποπρόξενο στην Μήλο, τον Λουΐ Μπρεστ (Louis Brest) και αυτός παρουσιάστηκε και άρχισε να παζαρεύει λέγοντας πως "δεν είναι βέβαιο ότι το άγαλμα αξίζει 1.000 γρόσια". Ειδοποίησε όμως αμέσως τον ντε Ριβιέρ (Charles-François de Riffardeau, μαρκήσιος και αργότερα δούκας de Rivière), πρόξενο των Γάλλων στην Υψηλή Πύλη. Στη διαπραγμάτευση αναμίχθηκε ενεργά και ένας άλλος Γάλλος αξιωματικός που είχε πάθος με τις αρχαιότητες, ο Ζυλ Ντυμόν ντ' Υρβίλ (Dumont d'Urville) που σημειωτέον ήταν βέβαιος πως επρόκειτο για την Αφροδίτη που κρατούσε το μήλο του Πάρι. Οι Γάλλοι αποφάσισαν να πάρουν οπωσδήποτε όλα τα ευρήματα στην κατοχή τους.

Το παζάρι καθυστερούσε όμως, όπως και το πλοίο που θα μετέφερε με ασφάλεια το άγαλμα στη Γαλλία. Ο Κεντρωτάς ή και οι δημογέροντες (καθώς πλέον στα παζάρια είχε αναμιχθεί όλο το νησί) αδημονούσαν και αποφάσισαν να δώσουν ή να πουλήσουν το άγαλμα σε άλλους ενδιαφερόμενους. Ίσως εξάλλου υφίσταντο και πολιτικές πιέσεις -η Υψηλή Πύλη περνούσε σοβαρή κρίση στις εξωτερικές της σχέσεις και η παραχώρηση αρχαιοτήτων από πλευράς της συνιστούσε ουσιαστικά άσκηση εξωτερικής πολιτικής. Ο νόμος όριζε όλες οι αρχαιότητες να καταλήγουν στην Κωνσταντινούπολη και να αποφασίζεται κεντρικά η διάθεσή τους ώστε ο σουλτάνος να κολακεύει τα έθνη που τον συνέφερε.

Μέσα σε όλα, παρουσιάστηκε και ο Νικόλαος Μουρούζης, μέγας δραγουμάνος του οθωμανικού στόλου, και έπεισε τους Μηλίους να πουλήσουν το εύρημα σε εκείνον (ο Μουρούζης εκτελέστηκε με απαγχονισμό ένα χρόνο αργότερα μαζί με άλλους Φαναριώτες με την κατηγορία ότι συμμετείχαν στην ελληνική επανάσταση).

Ο εκπρόσωπος των Γάλλων που βρέθηκε τότε εκεί ήταν ο υποκόμης ντε Μαρκέλους (Vicomte de Marcellus) που έπεισε τους ντόπιους να μη φορτωθεί τελικά η Αφροδίτη στο πλοίο του Μουρούζη για να πάει στην Πόλη, αλλά στο πλοίο των Γάλλων για να πάει στο Λούβρο. Το γλυπτό όντως ταλαιπωρήθηκε και φορτώθηκε μετ' εμποδίων στο γαλλικό καράβι, γιατί οι κάτοικοι της Μήλου είχαν διχαστεί (και διαπληκτίζονταν) και τραβολογούσαν τους Γάλλους μεταφορείς -πολλοί ντόπιοι φοβούνταν ότι αν το γλυπτό έφευγε για τη Γαλλία θα είχαν συνέπειες από τους Οθωμανούς ενώ άλλοι πίστευαν ότι έπρεπε να πάει στη Γαλλία αλλά να δοθούν περισσότερα χρήματα.

ΤΟ ΛΟΓΟΤΥΠΟ

Η εικόνα της Αφροδίτης ήταν μονόδρομος κατά το σχεδιασμό του λογοτύπου… τόσο που δεν υφίσταται λόγος να αιτιολογηθεί. Και συγκεκριμένα το κοντινό στο πρόσωπο και όχι ολόκληρο το άγαλμα μιας και είναι πιο δυνατή εικόνα και δίνει έναν πιο προσωπικό τόνο στο δράμα της (όπως σε μια ταινία που ο σκηνοθέτης κάνει κοντινό για να εστιάσει στα συναισθήματα του χαρακτήρα).

Το σχήμα του λογοτύπου παραπέμπει στις αρχαίες ψηφοφορίες με τα "όστρακα" (σπασμένα κομμάτια από αγγεία) όπου επάνω έγραφε ο καθένας αυτό που ψήφιζε. Για τον λόγο αυτό το λεκτικό είναι γραμμένο μέσα στο σχήμα ως άμεση παραπομπή στις δημοκρατικές ψηφοφορίες της αρχαιότητας μιας και η συλλογή υπογραφών είναι ουσιαστικά κατάθεση ψήφου όπως τότε. Παράλληλα, το "βοτσαλοειδές" σχήμα θυμίζει και το ποίημα του Δροσίνη όπου η πρώτη εικόνα της επιστροφής της Αφροδίτης είναι να πατήσει τα κυματόδεντρα χαλίκια της πατρίδας της.»

Ένα λογότυπο μακριά από υπερβολές και πολυχρωμία και ένα απλό μήνυμα που μιλάει σε όλες τις γλώσσες και συνάμα αγγίζει όλες τις καρδιές.

Takemehome” φωνάζει η Αφροδίτη και προκαλεί τον επισκέπτη να ελευθερώσει την παγκόσμια ομορφιά της και να την επιστρέψει στο σπίτι της…

Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 25 Ιούλιος 2017 15:47
 
Αύγουστος στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου
News - Πολιτισμός
Δευτέρα, 24 Ιούλιος 2017 16:08

Αύγουστος στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

 

Ανοιχτή πρόσκληση σ’ έναν ξεχωριστό περίπατο

για τα εγκαίνια των «Μονοπατιών Πολιτισμού» στην Επίδαυρο!

σε συνεργασία με τον Δήμο Επιδαύρου, την Εφορεία Αρχαιοτήτων Αργολίδος και το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου

 

Με ανοιχτή πρόσκληση σ’ έναν ξεχωριστό περίπατο στο μονοπάτι γύρω από το αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Περιβάλλοντος και Πολιτισμού και ο Δήμος Επιδαύρου εγκαινιάζουν το πρόγραμμα «Μονοπάτια Πολιτισμού» στην Επίδαυρο, την 5η Αυγούστου 2017, σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Αργολίδος και το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.

Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν στο Αρχαίο Στάδιο Επιδαύρου, και ώρα 18:00 με προσκεκλημένους για μικρές εισηγήσεις τους: Λ. Κονιόρδου, Υπουργό Πολιτισμού & Αθλητισμού, Σ. Φάμελλο, Αν. Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Α. Παπαδημητρίου, Προϊσταμένη Εφορείας Αρχαιοτήτων Αργολίδος, Β. Θεοδωρόπουλο, Καλλιτεχνικό Διευθυντή Φεστιβάλ Αθηνών κ.α.

Ο περίπατος, διάρκειας 1 ½ ώρας περίπου, θα ξεκινήσει στις 18:45 ακριβώς από το Αρχαίο Στάδιο της Επιδαύρου, στο ιστορικό μονοπάτι που περιβάλλει τον αρχαιολογικό χώρο οδηγώντας στο αρχαίο θέατρο, στα βήματα των αρχαίων θεατών. Στη διάρκειά του δρώμενα - έκπληξη από την τοπική κοινωνία θα κρατήσουν συντροφιά στους περιπατητές!

Το Πρόγραμμα «Μονοπάτια Πολιτισμού» της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, μας φέρνει κοντά στην ιστορία, τον πολιτισμό και το περιβάλλον μας, αξιοποιώντας ένα σημαντικό κομμάτι της κληρονομιάς των προγόνων μας – αρχαία μονοπάτια που ένωναν πόλεις και χωριά μεταφέροντας πλούτο και πολιτισμό!

Με τη συνεργασία του Δήμου κάθε περιοχής και της τοπικής κοινότητας, με μελετημένη επιλογή διαδρομών, δίγλωσση σηματοδότηση και επικοινωνία, τα μονοπάτια γίνονται πάλι προσβάσιμα και ελκυστικά, ενώ τονώνουν την τοπική οικονομία, προσφέροντας στον επισκέπτη την ευκαιρία να ανακαλύψει τον πολιτισμό, τα τοπικά προϊόντα και τις ομορφιές της χώρας με τρόπο φιλικό προς το περιβάλλον.

Το πρόγραμμα «Μονοπάτια Πολιτισμού» στην Επίδαυρο υλοποιείται στην Επίδαυρο με την ευγενική χορηγία του Ιδρύματος Α.Γ. Λεβέντη και περιλαμβάνει την σηματοδότηση μια σειράς 8 διαδρομών, περιπατητικών και ποδηλατικών, που δίνουν στον περιπατητή τη δυνατότητα να βιώσει τα αξιοθέατα της περιοχής, στα χνάρια του περιηγητή Παυσανία – από το Λυγουριό, τα μυκηναϊκά μονοπάτια και το Ιερό Ασκληπιείου ως Παλαιά Επίδαυρο, την βυθισμένη ρωμαϊκή έπαυλη και το Μοναστήρι της Παναγίας Πολεμάρχας – με έναν τρόπο προσωπικό και ιδιαίτερο!

Για περισσότερες πληροφορίες: www.ellet.gr / www.monopatiapolitismou.gr / www.epidavros.gr

resized Πέρσες ΚαραμπέτηΣτέλιος Καλλινίκου

Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου

Αισχύλου

«Πέρσες»

Σκηνοθεσία: Άρης Μπινιάρης

με τους: Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Νίκο Ψαρρά, Αντώνη Μυριαγκό,

Χάρη Χαραλάμπους και 13μελή Χορό

Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, 11 & 12 Αυγούστου

Οι Πέρσες, το παλαιότερο από τα σωζόμενα έργα του αρχαίου ελληνικού δράματος, το μοναδικό που βασίζεται σε ιστορικά γεγονότα, καταγράφει την ήττα της περσικής αλαζονείας και το θρίαμβο του ελληνικού πνεύματος, υιοθετώντας μια ξεχωριστή αφηγηματική φόρμα. Το έργο παρουσιάζεται από τον ΘΟΚ σε σκηνοθεσία του Άρη Μπινιάρη-ενός νέου σκηνοθέτη που έχει ξεχωρίσει για τις εκρηκτικές παραστάσεις του-με τη συμμετοχή μιας δυναμικής ομάδας καταξιωμένων και νεότερων ηθοποιών, μεταξύ των οποίων η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, ο Νίκος Ψαρράς, ο Αντώνης Μυριαγκός και ο Χάρης Χαραλάμπους.

Σύμφωνα με τον σκηνοθέτη, «η παράσταση αποτελεί ένα ταυτόχρονα θεατρικό και μουσικό γεγονός και προτείνει μια ζωντανή σύνθεση ποιητικού λόγου, μουσικής και θεατρικής δράσης. Απελευθερώνει την ουσία του αισχυλικού έργου και οδηγεί τον θεατή στην κατανόηση του πανανθρώπινου χαρακτήρα του αρχαίου δράματος. Οι ηθοποιοί προσεγγίζουν τα νοήματα, τους ρυθμούς και τους ήχους του ποιητικού κειμένου, με τη μουσικότητα ως όχημα για την αναπαράσταση και τη μεταμόρφωση. Όλοι οι βασικοί χαρακτήρες, όπως και ο Χορός, ερμηνεύονται αποκαλύπτοντας τη μουσική υφή του έργου. Χρησιμοποιώντας μια τέτοια απλή σύνθεση η παράσταση εκδηλώνεται μέσα από βασικά επίπεδα- δράση, λέξη, τραγούδισμα, χορός- κατακτώντας μια απλότητα, επαρκή για να αποκαλύψει τις αδιάκοπες δονήσεις του αρχαίου ελληνικού δράματος και την απήχησή του στο σημερινό κόσμο.»

Μετάφραση: Παναγιώτης Μουλλάς

Σκηνοθεσία/Μουσική Δραματουργία: Άρης Μπινιάρης

Μετρική Διδασκαλία: Θεόδωρος Στεφανόπουλος

Σκηνικά: Κωνσταντίνος Λουκά

Κοστούμια: Ελένη Τζιρκαλλή

Κινησιολογία: Λία Χαράκη

Σχεδιασμός Φωτισμών: Γεώργιος Κουκουμάς

Βοηθός Σκηνοθέτη: Δημήτρης Χειμώνας

Ερμηνεύουν: Καρυοφυλλιά Καραμπέτη (Άτοσσα), Χάρης Χαραλάμπους (Αγγελιαφόρος), Νίκος Ψαρράς (Δαρείος), Αντώνης Μυριαγκός (Ξέρξης)

Χορός: Ηλίας Ανδρέου, Πέτρος Γιωρκάτζης, Γιώργος Ευαγόρου,

Νεκτάριος Θεοδώρου, Μάριος Κωνσταντίνου, Παναγιώτης Λάρκου, Δαυίδ Μαλτέζε, Γιάννης Μίνως, Άρης Μπινιάρης, Ονησίφορος Ονησιφόρου, Μάνος Πετράκης, Στέφανος Πίττας, Κωνσταντίνος Σεβδαλής

Παράσταση

Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

Παρασκευή 11 & Σάββατο 12 Αυγούστου

Σημείο Προπώλησης

Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

Κεντρικά Εκδοτήρια Εισιτηρίων Ε.Φ.

Πανεπιστημίου 39 (εντός στοάς Πεσμαζόγλου)

Δευτέρα-Παρασκευή 9.00-16.00, Σάββατο 10.00-15.00

τηλ. 2103272000

www.greekfestival.gr

www.viva.gr

resized ΜήδειαΜυρτώ Αποστολίδου

Μαριάννα Κάλμπαρη – Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν – ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ιωαννίνων

Μήδεια του Ευριπίδη

Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

4 & 5 Αυγούστου, 21:00

Η Μαριάννα Κάλμπαρη σκηνοθετεί ένα σύνολο εξαιρετικών ηθοποιών, σε μια καλλιτεχνική σύμπραξη τριών ιστορικών θεσμών της χώρας. Η Μήδεια, μία από τις πιο γνωστές και αγαπημένες τραγωδίες του Ευριπίδη, μιλάει για την ερωτική εκδίκηση και τα όρια που ξεπερνάει ο άνθρωπος για τον έρωτα. Πρωταγωνιστεί η Μαρία Ναυπλιώτου, ο Χάρης Φραγκούλης ερμηνεύει τον Ιάσωνα, ενώ τον θίασο συμπληρώνουν οι Γεράσιμος Γεννατάς, Μαριάννα Κάλμπαρη, Αλεξάνδρα Καζάζου, Σύρμω Κεκέ, Ιωάννα Μαυρέα, Αλέξανδρος Μυλωνάς, Κωνσταντίνα Τάκαλου, Θεοδώρα Τζήμου και χορός. Επί σκηνής θα βρίσκονται και τέσσερεις μουσικοί, μεταξύ των οποίων και ο Παναγιώτης Καλαντζόπουλος που υπογράφει τη μουσική της παράστασης.

«Δύο φορές βάρβαρη η Μήδεια, από καταγωγή και από έρωτα» γράφει στον πρόλογο της μετάφρασής του ο Γιώργος Χειμωνάς. Δύο όψεις έχει ο έρωτας: τη «βάρβαρη» και την ονειρική. Την ιδανική. Ο θίασος ζωντανεύει επί σκηνής το μεγαλύτερο και αγριότερο παραμύθι που επινοήθηκε ποτέ για τον έρωτα. Μέσα από τα υλικά του ονείρου μιλούν για τη βαθιά λαχτάρα του ανθρώπου να ενωθεί με το άλλο του μισό. Για «τη βαριά και αθεράπευτη οργή που γεννιέται ανάμεσα σε εκείνους που είχαν αγαπηθεί».

 Μέσα από το μύθο της Μήδειας, όπως αυτός παρουσιάζεται στην τραγωδία του Ευριπίδη, αλλά και μέσα από ένθετα στα στάσιμα του έργου κείμενα και ποιήματα της αρχαιοελληνικής γραμματείας (Πλάτωνας, Σαπφώ, Θεόκριτος, Αρτεμίδωρος κ.ά.), η παράσταση επιθυμεί να μιλήσει για το ανεξήγητο του έρωτα. Γι’ αυτό το «μέγα κακό που σπαράζει τους ανθρώπους».  Για τον πόθο που είναι δεμένος με τον πόνο, για τους όρκους αιώνιας αγάπης και πίστης που δίνονται για να καταπατηθούν, για την προδοσία, την εκδίκηση, την καταστροφή.

Συντελεστές:

Μετάφραση: Γιώργος Χειμωνάς

Σκηνοθεσία: Μαριάννα Κάλμπαρη

Δραματουργική επεξεργασία: Μαριάννα Κάλμπαρη, Έλενα Τριανταφυλλοπούλου

Σκηνικό –κοστούμια: Κωνσταντίνος Ζαμάνης

Μουσική σύνθεση: Παναγιώτης Καλαντζόπουλος

Κίνηση: Μαρίζα Τσίγκα

Σχεδιασμός φωτισμών: Στέλλα Κάλτσου

Α’ Βοηθός σκηνοθέτη: Κατερίνα Γεωργουδάκη

Β’ Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριλένα Μόσχου

Βοηθός συνθέτη: Βάϊος Πράπας

Βοηθός σκηνογράφου: Μαρία Παπαδοπούλου

Βοηθός σχεδιαστή φωτισμών: Στέβη Κουτσοθανάση

Πρωταγωνιστούν: Μαρία Ναυπλιώτου, Χάρης Φραγκούλης και αλφαβητικά οι Γεράσιμος Γεννατάς, Μαριάννα Κάλμπαρη, Αλεξάνδρα Καζάζου, Σύρμω Κεκέ, Ιωάννα Μαυρέα, Αλέξανδρος Μυλωνάς, Κωνσταντίνα Τάκαλου, Θεοδώρα Τζήμου.

Χορός: Λήδα Κουτσοδασκάλου, Βασιλίνα Κατερίνη, Μάριος Κρητικόπουλος, Ευθύμης Χαλκίδης, Αλέξανδρος Σκουρλέτης.

Μουσικοί επί σκηνής: Παναγιώτης Καλαντζόπουλος (κιθάρα), Κλέων Αντωνίου (ηλεκτρική κιθάρα), Βάϊος Πράπας (μπάσο – κρουστά), Κωνσταντίνος Ευστρατίου (μεταλλόφωνο).

* Στην παράσταση παρουσιάζονται κείμενα από τους παρακάτω συγγραφείς της αρχαιοελληνικής γραμματείας: Πλάτωνας (Ο λόγος του Αριστοφάνη στο Συμπόσιο), Θεόκριτος (μτφ. Ιωάννης Πολέμης), Σαπφώ, Αρτεμίδωρος, Μνησίλοχος, Πλούταρχος, Μακηδόνιος Ύπατος σε μετάφραση – απόδοση Μαριάννας Κάλμπαρη και Έλενας Τριανταφυλλοπούλου.

Δείτε τι λένε για την παράσταση η Μαριάννα Κάλμπαρη και η Μαρία Ναυπλιώτου εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=d-t66vpzzWA

Δείτε το τρέιλερ της παράστασης εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=jfJv59MHWU8

Τιμές εισιτηρίων:

​Κανονικό: Από 10€ έως 45€ - Φοιτητικό: Από 5€ έως 13€ - Ανέργων/ ΑΜΕΑ: 5€

Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου: Ο πολιτισμός είναι η κοινή μας γλώσσα!

 
Κλιμάκιο του ΥΠΠΟΑ στην Κω για άμεση αποκατάσταση των φθορών σε μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους
News - Πολιτισμός
Παρασκευή, 21 Ιούλιος 2017 17:11

Κλιμάκιο του ΥΠΠΟΑ στην Κω για άμεση αποκατάσταση των φθορών σε μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους

resized c01915bd62ab4ba1a6f599ef1d1dfdc1

Μεσαιωνικό Κάστρο Νεραντζιάς (αρχείο)

Βλάβες σε αρκετά μνημεία και σε αρχαιολογικούς χώρους της πόλης της Κω εξαιτίας του ισχυρού σεισμού που σημειώθηκε τα ξημερώματα της 21ης Ιουλίου, διαπίστωσε το κλιμάκιο της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού που έφτασε στο νησί της Κω σήμερα το πρωί. Το επιτελείο του ΥΠΠΟΑ βρίσκεται σε συνεχή συνεννόηση με κλιμάκιο του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (ΥΠΟΜΕΔΙ) καθώς και με την Περιφέρεια, με τις Δημοτικές Αρχές καθώς και με τον πρόεδρο του Βακούφ της Κω.

Το κλιμάκιο του ΥΠΠΟΑ αποτελούμενο από τη Γενική Γραμματέα του ΥΠΠΟΑ Μαρία Ανδρεαδάκη- Βλαζάκη, την Προϊσταμένη, μηχανικούς και συντηρητές της Εφορείας Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου, και τον Προϊστάμενο της Υπηρεσίας Νεωτέρων Μνημείων και Τεχνικών Έργων Δωδεκανήσου, πραγματοποίησε αυτοψία στο Μεσαιωνικό Κάστρο Νεραντζιάς, στην Αναστηλωμένη Ρωμαϊκή Οικία, στα Οθωμανικά τεμένη Γαζή Χασάν Πασά και Ντεφτερντάρ, στις Μεσαιωνικές Οχυρώσεις, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Κω, στις αρχαιολογικές αποθήκες της ΕΦΑ Δωδεκανήσου και στα υπόλοιπα μνημεία και στους αρχαιολογικούς χώρους της πόλης της Κω.

resized 601703c0943c47dfbe8edbd4d6d86fd7

 

Αρχαιολογικό Μουσείο Κω (αρχείο)

Κατά την αυτοψία διαπιστώθηκαν οι βλάβες στα μνημεία και στους αρχαιολογικούς χώρους της πόλης, στο Κάστρο και στα Οθωμανικά τεμένη. Θα ακολουθήσουν τα πρώτα μέτρα προστασίας και θα προχωρήσει η αποκατάστασή τους μετά από μελέτη. Για τον σκοπό αυτόν αύριο και τη Δευτέρα θα μεταβεί στην Κω κλιμάκιο της Κεντρικής Υπηρεσίας από τη Διεύθυνση Αναστήλωσης Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Μνημείων για να εκτιμήσει την κατάσταση και να οριστικοποιήσει τις ενέργειες.

Μετακινήσεις και φθορές σε εκθέματα, κυρίως σε πήλινα αγγεία σημειώθηκαν στο Αρχαιολογικό Μουσείο που θα παραμείνει προς το παρόν κλειστό για σύντομο χρονικό διάστημα προκειμένου να αποκατασταθούν οι φθορές.

resized a

 

Αναστηλωμένη Ρωμαϊκή Οικία (αρχείο)

Κλειστή για σύντομο χρονικό διάστημα θα παραμείνει επίσης η Αναστηλωμένη Ρωμαϊκή Οικία. Για τα νεώτερα μνημεία υπάρχει συνεργασία με το Δήμο της Κω.

Ανοιχτός παραμένει ο αρχαιολογικός χώρος του Ασκληπιείου. Για το διάστημα που θα παραμείνει κλειστό το Κάστρο και το Μουσείο της πόλης της Κω οργανώνεται από το ΥΠΠΟΑ και το άνοιγμα στο κοινό ορισμένων αρχαιολογικών χώρων που παρέμεναν κλειστοί.

 

 
Όλγα Κεφαλογιάννη: «Απαράδεκτες οι υπηρεσίες υποδοχής τουριστών στους σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους της Ελλάδας»
News - Πολιτισμός
Τετάρτη, 19 Ιούλιος 2017 17:12

Όλγα Κεφαλογιάννη: «Απαράδεκτες οι υπηρεσίες υποδοχής τουριστών στους σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους της Ελλάδας»

olga kefalogianni

Η Τομεάρχης Πολιτισμού και Αθλητισμού της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Α’ Αθηνών, κυρία Όλγα Κεφαλογιάννη,  σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στους σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους της Ελλάδας, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Παρά το γεγονός ότι η  επιχορήγηση των 35.000.000 ευρώ, του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων προς το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού το 2016 ήταν υπερδιπλάσια σε σύγκριση με την επιχορήγηση του έτους 2015, δεν προγραμματίστηκαν έγκαιρα οι  προσλήψεις εποχιακών υπαλλήλων.

Ούτε εφαρμόσθηκε πιλοτικά σε επιλεγμένους αρχαιολογικούς χώρους το ηλεκτρονικό εισιτήριο, όπως είχε προαναγγελθεί.

Για μία ακόμα φορά, διαπιστώνεται η αδυναμία του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού για έγκαιρο προγραμματισμό.

Παραμένει σε εκκρεμότητα η εγκατάσταση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα σημαντικότερα σημεία αρχαιολογικού ενδιαφέροντος της χώρας. 

Η ολιγωρία και η προχειρότητα του Υπουργείου, έχει άμεσες επιπτώσεις στην εθνική οικονομία και ειδικότερα, στα έσοδα από τον τουρισμό.

Στις μεγάλες απώλειες, οφείλουμε να συμπεριλάβουμε και το πλήγμα στην τουριστική φυσιογνωμία της χώρας, που επηρεάζει ευθέως την τουριστική ζήτηση υψηλών προδιαγραφών».

 


Σελίδα 5 από 693

ATTICANEWS.GR στο Facebook

Powered by Jasper Roberts - Blog
Διαφήμιση
Διαφήμιση

Οι πειρατές της Καραϊβικής σε νοσοκομείο, Ο Τζόνι Ντεμπ ως Τζακ Σπάροου εμψυχώνει άρρωστα παιδιά!
Οι πειρατές της Καραϊβικής σε νοσοκομείο,  Ο Τζόνι Ντεμπ ως Τζακ Σπάροου εμψυχώνει άρρωστα παιδιά!
Οι πειρατές της Καραϊβικής σε νοσοκομείο, Ο Τζόνι Ντεμπ ως Τζακ Σπάροου εμψυχώνει άρρωστα παιδιά! Χαρά και αισιοδοξία ...

«Τα ‘δωσαν όλα» στην «Number One» συναυλία του Καλοκαιριού οι εκρηκτικές Δέσποινα Βανδή και Έλενα Παπαρίζου (φωτογραφίες)
«Τα ‘δωσαν όλα» στην «Number One» συναυλία του Καλοκαιριού οι εκρηκτικές Δέσποινα Βανδή και Έλενα Παπαρίζου (φωτογραφίες)
«Τα ‘δωσαν όλα» στην «Number One» συναυλία του Καλοκαιριού οι εκρηκτικές Δέσποινα Βανδή και Έλενα Παπαρίζου (φωτογραφίες) Δέσποινα ...