ATTICANEWS.GR

Member Area
Επικαιρότητα


Ο κ. Δημήτρης Μάρδας, βουλευτής Β΄Θεσσαλονίκης, επισκέφθηκε χθες τα γραφεία της Agrino στη Θεσσαλονίκη

Αγροτικος Συνεταιρισμος Μαλγάρων

Ο κ. Δημήτρης Μάρδας, βουλευτής Β΄Θεσσαλονίκης, επισκέφθηκε χθες τα γραφεία της Agrino στη Θεσσαλονίκη και συναντήθηκε με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρίας κ. Αναστάσιο Πιστιόλα. Στη συνάντηση συμμετείχαν στελέχη της εταιρίας και συζητήθηκαν θέματα αθέμιτου ανταγωνισμού και ελληνοποιήσεων προϊόντων από τρίτες χώρες.

Το Σάββατο 14/1 ο κ. Μάρδας επισκέφθηκε τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Μαλγάρων και συζήτησε με αγρότες μέλη του Συνεταιρισμού θέματα εξωστρέφειας και στήριξης της αγροτικής παραγωγής.  

Αξίζει να σημειώσουμε ότι κατά τη διάρκεια της συνάντησης ο κ. Μάρδας έφερε σε επαφή το Δ.Σ του Συνεταιρισμού με τον εκπρόσωπο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων με σκοπό την ενημέρωση των αγροτών για δράσεις που χρηματοδοτούνται από την Τράπεζα. Επίσης παρουσιάστηκε και συζητήθηκε μελέτη που έχει καταθέσει ο κ.Μάρδας στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης σχετικά με τα αγροτικά προϊοντα και τρόφιμα, την εξειδίκευση της παραγωγής και την προώθηση μέτρων πολιτικής που μπορούν να συμβάλλουν στην εξωστρέφεια και την ενίσχυση της αγροτικής παραγωγής. (περισσότερα για την μελέτη στοhttp://www.mardas.eu/PDF/Metra1516/Meleti_Agrotika_Trofima_Metra_Politikis_Mardas_Kivrakidou_2015.pdf )

Τέλος την Κυριακή ο κ. Μάρδας  συναντήθηκε με μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνο-Κινεζικού Συνδέσμου- Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης.​

 
Ο Υφυπουργός Παιδείας Δ. Μπαξεβανάκης εγκαινίασε το Ειδικό Σχολείο (ΕΕΕΕΚ) Καμαρίων

Ο Υφυπουργός Παιδείας Δ. Μπαξεβανάκης εγκαινίασε το Ειδικό Σχολείο (ΕΕΕΕΚ) Καμαρίων.

resized image-02

Στα εγκαίνια του Ειδικού Σχολείου (ΕΕΕΕΚ) Καμαρίων παρευρέθη σήμερα 17 Ιανουαρίου 2017 ο Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων Δ. Μπαξεβανάκης, κατόπιν πρόσκλησης της Δημάρχου Ιστιαίας- Αιδηψού Ε. Ευσταθίου. Στα εγκαίνια συμμετείχαν ο Μητροπολίτης Χαλκίδος Ιστιαίας και Βορείων Σποράδων κ. Χρυσόστομος, οι βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ κ. κ. Γ. Ακριώτης και Τ. Πρατσόλης, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας Χρ. Δημητρίου, ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Εύβοιας Δ. Κυριτσόπουλος, ο Προϊστάμενος Εκπαιδευτικών Θεμάτων Γ. Καπενέκας, η Σχολική Σύμβουλος 13ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Ειδικής Αγωγής Ε. Λαπαντζή, ο Διευθυντής του Ειδικού Σχολείου Δ. Κωνσταντινάκης καθώς και εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς.

resized image-01

Ο κ. Μπαξεβανάκης απηύθυνε χαιρετισμό αναφερόμενος στην προτεραιότητα που δίνει το Υπουργείο στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση εφαρμόζοντας ενταξιακή εκπαιδευτική πολιτική, ενισχύοντας τις δράσεις συνεκπαίδευσης, τις γενικές και ειδικές δομές ένταξης και ενσωμάτωσης μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ώστε να συμμετέχουν ισότιμα σε όλες τις εκδηλώσεις και εκφάνσεις της κοινωνικής ζωής. Έγινε εκτενής αναφορά, μεταξύ άλλων, του συνόλου των θεσμικών αλλαγών και παρεμβάσεων που έχουν πραγματοποιηθεί σε επίπεδο λειτουργίας υπαρχόντων και νέων δομών, προσλήψεων εκπαιδευτικού προσωπικού (αναπληρωτές, Ειδικό και Βοηθητικό Προσωπικό) και θεσμοθέτησης του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου- Λυκείου.

Στη συνέχεια, ο Υφυπουργός επισκέφτηκε τις σχολικές μονάδες Ιστιαίας (Δημοτικό Σχολείο, Γυμνάσιο, Γενικό και ΕΠΑ.Λ.) όπου και συνομίλησε με τους Διευθυντές των σχολείων συγχαίροντάς τους για το έργο που επιτελούν καθημερινά για τη στήριξη της δημόσιας εκπαίδευσης.

 
Με απόφαση του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, ορίζονται:

 Με απόφαση του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, ορίζονται:
 

resized  DIM8189

  • Γραμματέας Στρατηγικού Σχεδιασμού και Επικοινωνίας ο κ. Χρήστος Ταραντίλης, με αναπληρωτές την κυρία Μαίη Ζαννή, την κυρία Βασιλική Λοϊζου, τον κ. Κώστα Μπακογιάννη, τον κ. Νίκο Ρωμανό και τον κ. Νίκο Σωτηρόπουλο.

 
Ο μέχρι σήμερα  Γραμματέας Στρατηγικού Σχεδιασμού και Επικοινωνίας κ. Γιάννης Οικονόμου, αποχωρεί από τη θέση του προκειμένου να πολιτευτεί και αναλαμβάνει σύμβουλος του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας για θέματα Καταναλωτή.  

Βιογραφικό σημείωμα κ. Χρήστου Ταραντίλη

 resized  DIM8213

Ο Χρήστος Ταραντίλης είναι καθηγητής Διοικητικής Επιστήμης και Λήψης Αποφάσεων στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας (Δ.Ε.Τ.) και επικεφαλής της ερευνητικής μονάδας "Επιχειρησιακής Έρευνας και Συστημάτων Αποφάσεων" του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

 

Διετέλεσε Πρόεδρος του Τμήματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας κατά τη διάρκεια της οποίας ενδεικτικά:

 

α) Πραγματοποιήθηκε η προετοιμασία, καθώς και η ολοκλήρωση, με ιδιαίτερη επιτυχία, της πρώτης εξωτερικής αξιολόγησης του Τμήματος Δ.Ε.Τ. από επιτροπή διακεκριμένων Καθηγητών κορυφαίων Πανεπιστημίων της Μεγάλης Βρετανίας και των Η.Π.Α. (π.χ. LSE, Imperial College London)

 

β) Σχεδιάστηκαν και εφαρμόστηκαν νέες κατευθύνσεις και μαθήματα στο πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος, δίνοντας έμφαση στα αντικείμενα της Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας, καθώς και της Επιχειρηματικής Αναλυτικής – Business Analytics

 

γ) Ιδρύθηκε και λειτούργησε το πρώτο μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Τμήματος και το μοναδικό στην Ελλάδα, στο αντικείμενο Επιχειρηματική Αναλυτική – Business Analytics.

 

Ο Καθηγητής Χρήστος Ταραντίλης έχει συνολικά άνω των 150 επιστημονικών εργασιών σε διεθνή περιοδικά, βιβλία και διεθνή συνέδρια, συμπεριλαμβανομένων πάνω από 60 ερευνητικών δημοσιεύσεων στα κορυφαία διεθνή περιοδικά στο χώρο της επιχειρησιακής έρευνας και της διοικητικής επιστήμης, των δικτύων logistics και των μεταφορών (64 δημοσιεύσεις ανήκουν σε περιοδικά με Impact Factor, 15 δημοσιεύσεις ανήκουν στην κατηγορία 4 και 25 δημοσιεύσεις ανήκουν στην κατηγορία 3 σύμφωνα με το Association of Business SchoolsAcademic Journal Guide 2015)

 

Η επίδοση του Καθηγητή Χρήστου Ταραντίλη στη διδασκαλία έχει απόλυτα αναγνωρισθεί από τους προπτυχιακούς και τους μεταπτυχιακούς φοιτητές του και αυτό αντανακλάται στο μεγάλο αριθμό (πάνω από 20) των βραβεύσεων, που έχει λάβει τα τελευταία 13 συνεχόμενα χρόνια.

 

Επιπλέον, ο Καθηγητής Χρήστος Ταραντίλης έχει διατελέσει σύμβουλος της ανώτατης διοίκησης οργανισμών και επιχειρήσεων. Έχει, επίσης, πολύχρονη εμπειρία ως εκπαιδευτής θεμάτων στρατηγικής λήψης αποφάσεων σε στελέχη διαφορετικών βαθμίδων και επιχειρηματικών κλάδων. Επιπλέον, αρθρογραφεί τακτικά στον κυριακάτικο τύπο.

 
Μεταρρύθμιση του Συστήματος Υγείας με στόχο την καθολικότητα –ισότητα – αποτελεσματικότητα στη φροντίδα Ομιλία του Υπουργού Υγείας Α.Ξανθού στο Φόρουμ του ΟΟΣΑ για τις μεταρρυθμίσεις στην Υγεία ( Παρίσι 16-17/1/2017)

Μεταρρύθμιση του Συστήματος Υγείας με στόχο την καθολικότητα –ισότητα – αποτελεσματικότητα στη φροντίδα

Ομιλία του Υπουργού Υγείας Α.Ξανθού στο Φόρουμ του ΟΟΣΑ για τις μεταρρυθμίσεις στην Υγεία ( Παρίσι 16-17/1/2017)

ksanthos

Είναι γνωστό ότι η οικονομική κρίση δεν «παράγει» μόνο ανεργία και φτώχεια αλλά και ασθένεια. Όλοι οι κοινωνικοί προσδιοριστές της υγείας επηρεάζονται αρνητικά, αυξάνεται η ευαλωτότητα και η ψυχοσωματική νοσηρότητα, ειδικά στα πιο οικονομικά αδύναμα και περιθωριοποιημένα τμήματα του πληθυσμού. Είναι επίσης αποδεδειγμένο ότι η λιτότητα πλήττει σοβαρά τα δημόσια συστήματα υγείας, υπονομεύει την κάλυψη των υγειονομικών αναγκών του πληθυσμού και εντείνει τις υγειονομικές ανισότητες.

Το ερώτημα είναι αν σε περιβάλλον λιτότητας και δημοσιονομικής πειθαρχίας- που αποτελεί την κυρίαρχη «συνταγή» για την έξοδο από την οικονομική κρίση - υπάρχουν περιθώρια βιώσιμης χρηματοδότησης και αποτελεσματικής λειτουργίας του Δημόσιου Συστήματος Υγείας και του Κοινωνικού Κράτους ;

Η απάντηση είναι ναι, υπό την προϋπόθεση της ενίσχυσης τους με ανθρώπινους και υλικούς πόρους και της μεταρρύθμισης τους με στόχο την καθολικότητα, την ισότητα και την ποιότητα στη φροντίδα.

Στην κατεύθυνση αυτή, μια πολύ κρίσιμη πολιτική επιλογή της ελληνικής κυβέρνησης ήταν η καθολική υγειονομική κάλυψη του πληθυσμού με διασφαλισμένη δωρεάν πρόσβαση των ανασφάλιστων, απόρων, μεταναστών και προσφύγων στις δημόσιες δομές. Για 1η φορά η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη αποσυνδέεται από την εργασία και την ασφάλιση και συνδέεται μόνο με την τεκμηριωμένη ανάγκη σε υγειονομική φροντίδα. Το στοίχημα τώρα είναι να στηριχθεί στην πράξη αυτή η σημαντική μεταρρύθμιση, να υπερβούμε τους οικονομικούς περιορισμούς για την καθολική κάλυψη που δημιουργούν τα προγράμματα λιτότητας, επενδύοντας στην Υγεία ως κρίσιμο δείκτη δίκαιης ανάπτυξης και συνολικής κοινωνικής ευημερίας.

Η βιωσιμότητα ενός προσβάσιμου και ποιοτικού Δημόσιου Συστήματος Υγείας συναρτάται όμως και από διαρθρωτικές αλλαγές και μεταρρυθμίσεις όπως :

  1. Η ανάπτυξη της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας ως βασικού «πυλώνα» του ΕΣΥ. Είμαστε στην αφετηρία μιας σημαντικής μεταρρυθμιστικής τομής που εμπνέεται από τις αρχές του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ), προωθούμε σε συνεργασία με την ΕΕ και τον WHO-Europe ένα πολιτικό σχέδιο αναδιοργάνωσης της δημόσιας ΠΦΥ που εδράζεται σε αποκεντρωμένες δομές ( τοπική μονάδα υγείας ), στον οικογενειακό γιατρό και τη διεπιστημονική ομάδα υγείας, με συγκεκριμένο πληθυσμό αναφοράς, με κοινοτικό προσανατολισμό των υπηρεσιών, με έμφαση στην πρόληψη και στη Δημόσια Υγεία. Θεωρούμε ότι η στρατηγική απάντηση στην ανθρωπιστική και υγειονομική κρίση, στην ανάγκη καθολικής κάλυψης και αξιόπιστης φροντίδας του πληθυσμού και επιστημονικά τεκμηριωμένης άσκησης της ιατρικής, είναι η ΠΦΥ. Η μεταρρύθμιση στην ΠΦΥ συνιστά αλλαγή παραδείγματος στην Υγεία : από την αποσπασματική και ανεξέλεγκτη αγορά υπηρεσιών στην ολιστική και συνεχιζόμενη φροντίδα, με προτεραιότητα στις δημόσιες δομές και με επικουρικό ρόλο του ιδιωτικού τομέα υγείας. Μόνο έτσι μπορούμε να ξεπεράσουμε τη διαχρονική στρέβλωση του ΕΣΥ που είναι ο νοσοκομειοκεντρικός και ιατροκεντρικός του χαρακτήρας, μπορούμε να οργανώσουμε καλύτερα τη λειτουργία των νοσοκομείων, να αποσυμφορήσουμε τα ΤΕΠ, να περιορίσουμε την «παθητική ιδιωτικοποίηση» του συστήματος υγείας και την δυσβάστακτη οικονομική επιβάρυνση των πολιτών, να αντιστρέψουμε την αναποτελεσματική και δαπανηρή υποκατάσταση πρωτοβάθμιων υπηρεσιών με νοσοκομειακές, να ενδυναμώσουμε την ολοκληρωμένη και ανθρωποκεντρική φροντίδα.

  2. Η βελτίωση της Διοίκησης του ΕΣΥ μέσω διαφανούς, συμμετοχικής,δημοκρατικής και αποτελεσματικής διακυβέρνησης που υπόκειται στις αρχές της δημόσιας λογοδοσίας, του κοινωνικού ελέγχου, του σεβασμού των δικαιωμάτων και της αξιοπρέπειας των εργαζομένων και κυρίως των ασθενών. Κρίσιμη παράμετρος είναι η μεταρρύθμιση του Συστήματος Προμηθειών και η κεντρικοποίηση τους, με στόχο τον εφοδιασμό του ΕΣΥ με υγειονομικό υλικό καλής ποιότητας και διαχειρίσιμου κόστους. Όρος υλοποίησης αυτών των αλλαγών είναι η ανάπτυξη και διασύνδεση των πληροφοριακών συστημάτων και η αναβάθμιση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, η ενσωμάτωση διαγνωστικών και θεραπευτικών πρωτοκόλλων στο σύστημα συνταγογράφησης της ΗΔΙΚΑ και του ΕΟΠΥΥ, η αξιοποίηση του Υγειονομικού Χάρτη ( Άτλας Υγείας ) ως εργαλείου σχεδιασμού των υπηρεσιών με βάση τα επιδημιολογικά δεδομένα και τις τεκμηριωμένες ανάγκες υγείας του πληθυσμού. Μια πρόσφατη παρέμβαση «ηθικοποίησης» του ΕΣΥ είναι η «διαφανής λίστα χειρουργείου» που θεσμοθετήθηκε για να ενισχύσει την εμπιστοσύνη των πολιτών στη διαδικασία προτεραιοποίησης των τακτικών χειρουργικών περιστατικών και να περιορίσει την οικονομική συναλλαγή γιατρού-ασθενή ( φακελάκι).

  3. Η βιώσιμη χρηματοδότηση του ΕΣΥ και η διεύρυνση του «δημοσιονομικού χώρου» για Δημόσια Υγεία μέσω της συνέργειας των πόρων από τη γενική φορολογία και τις ασφαλιστικές εισφορές υγείας. Με στόχο την εξάλειψη των «καταστροφικών» ίδιων δαπανών των πολιτών και με απαράβατο όρο τον ουσιαστικό έλεγχο της προκλητής ζήτησης, της σπατάλης και της διαφθοράς στο Σύστημα Υγείας.

  4. Η ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης και η προώθηση της αποασυλοποίησης-αποϊδρυματοποίησης από κοινού στις δομές ψυχικής υγείας και στις προνοιακές δομές. Μια παρέμβαση που ενισχύει την κουλτούρα του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και των δικαιωμάτων ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, που ευνοεί τη δικτύωση και συνέργεια των κοινωνικών υπηρεσιών, δίνει έμφαση στην αξιολόγηση των δομών και στον έλεγχο της ποιότητας της φροντίδας και προωθεί την αναδιοργάνωση του Κοινωνικού Κράτους, χωρίς τις παθογένειες, τις στρεβλώσεις και τις ανισότητες του παρελθόντος.

  5. Η «αλλαγή μίγματος» στη φαρμακευτική πολιτική με κεντρικές προτεραιότητες την εγγυημένη πρόσβαση όλων στα αναγκαία φάρμακα, την αξιολόγηση της φαρμακευτικής καινοτομίας, τον έλεγχο της συνταγογράφησης και τη διαπραγμάτευση «δίκαιων» τιμών αποζημίωσης. Μέτρα όπως η δημιουργία HTA, η ενσωμάτωση υποχρεωτικών θεραπευτικών πρωτοκόλλων βασισμένων σε αξιόπιστα μητρώα ασθενών, η αύξηση της διείσδυσης των γενοσήμων, η προώθηση της κλινικής έρευνας στη χώρα με γνώμονα την επιστημονική πρόοδο, την ασφάλεια των ασθενών και τη Δημόσια Υγεία, οι διακρατικές συνεργασίες για την από κοινού διαπραγμάτευση προσιτών τιμών στα ΦΥΚ, μπορούν να διασφαλίσουν την ευχερή πρόσβαση των ασθενών σε φάρμακα με τεκμηριωμένο κλινικό όφελος και την οικονομική βιωσιμότητα του Δημόσιου Συστήματος Υγείας. Η πρόσφατη δημοσιότητα του “σκανδάλου Novartis” μας υποχρεώνει να δημιουργήσουμε «θεσμικές δικλείδες ασφαλείας», να «θωρακίσουμε» τις διαδικασίες αδειοδότησης-τιμολόγησης-αποζημίωσης των νέων φαρμάκων, να δώσουμε έμφαση στην ορθολογική χρήση τους, να εξασφαλίσουμε τη διασύνδεση των πληροφοριακών συστημάτων όλων των εμπλεκομένων φορέων και να υλοποιήσουμε το μέτρο της δημοσιοποίησης των οικονομικών συναλλαγών των φαρμακευτικών εταιρειών με επιστημονικές εταιρείες και γιατρούς.

Δεν υπάρχει λοιπόν δίλημμα «ναι ή όχι στις μεταρρυθμίσεις στην Υγεία».Το ερώτημα είναι: με ποιο πολιτικό σχέδιο,με τι στόχο, με ποιο κοινωνικό πρόσημο, με ποιους πόρους; Με προτεραιότητα στην αγορά και τον ανταγωνισμό ή στη δημόσια περίθαλψη, με “εργαλείο” τη λιτότητα και τις ιδιωτικές δαπάνες ή με επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό και σταδιακή σύγκλιση των δημόσιων δαπανών ως ποσοστό του ΑΕΠ με τα ευρωπαικά standars

 


Σελίδα 4 από 1857

ATTICANEWS.GR στο Facebook

Powered by Jasper Roberts - Blog
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση